thoralf

Direktlänk till inlägg 15 februari 2017

DANMARK MÅNGA ÅR FÖRE

Av Thoralf Alfsson - 15 februari 2017 19:12

Socialdemokraterna i Danmark öppnar för ett samarbete med Dansk Folkeparti. Nu vet väl alla att man ligger ganska långt före Sverige när det gäller öppenhet och demokrati i Danmark. Men jag ser detta som spådom om vad som även kommer att komma i Sverige om ett antal år.


Mikael Odenberg ansåg i förra veckan att Moderaterna borde sikta på ett samarbete med Socialdemokraterna efter nästa val. Men jag tror faktiskt att SD står närmare Socialdemokraterna i fler frågor än Moderaterna. Vi menar ju att vi är ett mittenparti, något som Moderaterna inte är!



I Kalmar finns det en trotskist (bolsjevik-leninism) som förtalar mig i diverse forum. En minst sagt bedrövlig figur. Jag har tagit skärmdumpar på allt förtal och de lögner han sprider med jämna mellanrum. Det är bara frågan om när jag skall samla ihop det och lämna in det tillsammans med en anmälan. För någon vecka sedan kom detta till min blogg.


 


Jag funderade på vad personen syftade på med att jag angripit ett oskyldigt barn. Något som jag absolut inte gjort. Den 11 februari hade jag dock skrivit om Fredrik Önnevall, människosmugglaren. Så det är den enda förklaringen jag kan tänka mig, även om den är riktigt långsökt. Men som kommunist är säkert det mesta möjligt. Vad vet jag.


För några dagar sedan grät han ut på sin blogg och beklagade sig över att han hade så få besökare. Han kanske borde fundera över om hans budskap är det som svenskarna vill ha!


 

En av besökarna är ju han själv så då blir det 4-14 besök/dag ;-)


Så han får kämpa på!


PS

Trots nästan 800 utdelade foldrar och infoblad under gårdagen har det inte kommit en enda negativ kommentar via sociala medier. Förändringens vindar blåser!

 
 
Ingen bild

O´ Hyra

15 februari 2017 19:35

Trotskij ska in för vård. Det finns
ställen där han kan få vård.

Tänk vilka ynkliga figurer som det
finns i Sverige.

 
Ingen bild

osborn

15 februari 2017 19:36

Stackars Trotkist verkar inte ens som om hans få partikamrater bryr sig om honom. När det gäller Danmark så är deras sossar betydligt vettigare och inte så bittra och maktgalna som de svenska. Är nog bara namnet som förenar dem.

 
Ingen bild

Hulda mk1

15 februari 2017 19:39

Absolut. Vinden har vänt. Flyktingstoppet, alla skjutningar i förorterna, alla ensamkommande, gruppvåldtäkterna, tafsarna, bostadsbristen, åldringsrån, andra rån, knivskärningar, raketer mot människor, stenkastningar, bilbränder mm mm har fått många att nyktra till...

 
Ingen bild

X

15 februari 2017 19:39

Jag är tämligen övertygad om att du har en massiv supporterskara som gärna ser dig i riksdagen, Thoralf.
Kommer gärna att kryssa dig om möjligheten finns !!

 
Ingen bild

Sverige

15 februari 2017 19:53

800blad är ju 800 positiva saker
folk förstår nog mer nu!

 
Ingen bild

Veritas

15 februari 2017 20:02

Är det nu helt säkert att den där rödskallen inte blivit diagnostiserad med akut psykos lr med någon bokstavsdiagnos? Lr Tourettes?

 
Ingen bild

Molle

15 februari 2017 20:43

Och nu kan vi lägga ner sjukvården… för MÅNGFALDEN bota våra sjukdomar. 
http://www.friatider.se/svt-m-ten-med-m-ngfalden-kan-bota-sjukdomar
Jag tycker nog att det är dags och bygga ut psykvården för det är många många
vänstervridna som är i STORT behov av sluten vård.
Det blir bara värre och värre för var dag.

 
Ingen bild

Axel

15 februari 2017 21:17

Kul Thoralf att du inte fått en enda negativ reaktion. Som sagt, vindarna vänder

 
Ingen bild

Hm

15 februari 2017 21:29

Herr xmans alster har jag stött på förut. Inte mycket att hänga i julgranen. Självklart skall han dock sättas dit i den mån han passerar lagens råmärken.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

15 februari 2017 21:38

Förändringens vindar ?
Det är att svaga vindar om man ser och lyssnar på medier i landet.

Det måste bytas folk i ledningar.

Varbölder som Jan Helin och Hanna Stjärne måste bort snabbt.

Dessförinnan bromsas den förnuftiga,vuxna utvecklingen i samhället.

Att inte ge SD det utrymme som dom förtjänar visar vilka idioter som har klättrat till positioner genom att "slicka" sig fram utan kunskap och att inte att ha ett hum om vad svenska vill.
Det är Sveriges framtid som står på spel !

 
Ingen bild

Perra

15 februari 2017 22:02

Usch vad Bolsjevikerna gjorde mycket hemskheter i Ryssland.
Rekommenderar att se filmen
https://www.youtube.com/watch?v=oIuW-vNQsQI

 
DecemberKartellen

DecemberKartellen

15 februari 2017 22:09

Vilket "ansiktslyft" det blev på sidan med loggan och bilden på Kalmar slott. Stilrent. Snyggt.

ANGÅENDE TRYCKFRIHETSMÅLET. Jim Olsson förlorade mot Thomas Mattsson.
Här kan man läsa om fallet:
http://nyatider.nu/politisk-jury-friar-expressens-chefredaktor/

Jag såg idag att man nu kan delta i insamling till Jim Olsson. Det fattas omkring 350.000 kronor.

För den som vill bidra med pengar är kontoinnehavare Jim Olof Olsson. Clearing: 3110. Kontonummer 0021957. (3110 00 21957)

http://nyatider.nu/politisk-jury-friar-expressens-chefred

 
Ingen bild

Lena

15 februari 2017 22:43

För ett par dagar sedan hände något i Paris, några rapporterade om att Paris förorter (fem förorter) stod i brand. Varför rapporterade inte svenska nyheter om detta. kanske är de rädda att detta kommer så snart innan första ronden av det förestående franska presidentvalet. De kanske är rädda att Marine Le Pen får fler röster efter denna händelse. Här en rapport som ger "lite kött på benen". Ca tre min in i videon.

https://www.youtube.com/watch?v=f7BTIThY6Hl

 
Ingen bild

Friholt

15 februari 2017 22:58

DecemberKartellen 22,09 Och dessutom, DecemberKartellen, är det ju en utstuderad och underbar ironi riktad mot Besservissarna i Kalmar kommun.
Nu får Besserwissarna jobba för att komma med något nytt - och jag tror inte de lyckas efter den här utskåpningen.

 
Ingen bild

Hacke

15 februari 2017 23:10

Lite OT men vill ändå dela med mig eftersom det handlar om vår allas och sanningens och objektivitetens värsta fiende; public service.
Efter att ha fått nog av statsradions Studio ett igår ringde jag idag upp en av de ansvariga för programmet. Ett samtal som det skulle bli för långt att redogöra för här men där jag fick klart för mig hur de tänker kring i detta fall Sarnecki och hans roll som public service stående ”expert” och i detta sammanhang kring Sanandajis bok. Dessutom ett inslag kring de ”Självmordsbenägna barnen” där en grotesk partsinlaga från förra veckan följdes upp med en ännu värre i gårdagens program:
Således fick jag föga förvånande klart för mig att man hos public service ser Sarnecki som en helt neutral bedömare!!
…att det inte är ovanligt att en bok som Sanandajis vid två olika tillfällen följs upp och kritiseras, utan att motparten får chans till genmäle. (Något exempel fick jag dock inte kring det påståendet).
…att man bedömde att det skulle bli ”för mycket siffror och statistik” om Sanandaji och hans kritiker fick mötas ”man mot man” i studion.
…att man inte hade en aning om att den andre kritikern (veckan innan) av boken är uttalad marxist och mångkulturkramare. (Detta trots att det är i princip det första som framkommer vid en enkel googling).
Att man trots att det handlade om totalt sju(!) samstämmiga parter som fick uttala sig kring de ”självmordshotande barnen” ville hävda att åtminstone en av dem, en afghansk hemspråkslärare(!), skulle utgöra undantaget bara för att han uttryckt att barnen borde få besked tidigare?! Detta är alltså en ”motröst” enligt public service! Men även om man köper det horribla påståendeet återstår ju att det i så fall var sex mot en?
”Det blev nog lite fel där”, medgav programansvarige till slut.
Samma ”det blev nog lite fel där” kom också kring Sanandaji sedan det, enligt programansvarige ”överraskande visat sig” att samtliga tre inbjudna hade varit kritiska till boken.
Slutligen berättade programledaren att det var väldigt många lyssnare som hört av sig kring de här inslagen men att vi som var kritiska ändå ”borde kunna vara lite glada för att vi överhuvudtaget bjöd in en sådan som Sanandaji”!
- Det var väl på tiden, svarade jag. Varför är ni alltid sist ur startgroparna i alla dessa sammanhang. Tino Sanandaji har länge varit en hett eftertraktad expert i internationell media? Och först nu faller ni till föga efter att hans bok, dessutom en fackbok, gör viral succé. Och då ska vi lyssnare dessutom vara glada att ni äntligen får ändan ur vagnen?!
Det blev ganska tyst i luren och det enda man får vara glad över när det gäller public service är att programmakare och ledning uppenbart får ordenligt och berättigat med kritik från lyssnare numera. Jag kan inte tro annat än att det är upplysningen och jämförelsen med alternativen på nätet som är orsaken till detta.

Thoralf Alfsson

15 februari 2017 23:39

Tack för information även om den var förväntad.

Vi vet ju att media och public service känner av icke pk-nyheter i några dagar och ser hur stora de blir i sociala medier. När de når en viss storlek så känner sig media tvungen att lyfta det.

Kravallerna i Frankrike har inte nått den storleken och därför har inte media heller rapporterat om detta.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

15 februari 2017 23:53

@Lena Onsdag 15 feb 22:43

Det var jag som skrev om de muslimska upploppen i Paris. Varför rapporteras det då inte om upploppen i t.ex SVT, SR m.m?

Det är en variant av "Inrikespolitik by proxy". Att inte rapportera om sådant som kan påverka inrikespolitiken i en riktning SVT m.m inte vill.

Det vill säga gynna SD.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 februari 2017 00:42

Mårten Schultz på SvD
"Fascister är inte en folkgrupp. Det är fullt tillåtet att vara kritisk mot ideologier."

Vem som helst kan bli fascist.
Vem som helst kan konvertera till islam.

Alltså är muslimer varken en ras eller en folkgrupp.

Bra, då är den saken utredd. Islam är en politisk ideologi och skall behandlas som en sådan.

 
Ingen bild

World Traveller

16 februari 2017 01:39

Lena och Cosmic Debris, tyvarr ar videon borttagen. Vad ovaentat. Soro's lakejr gor allt de kan for att undanhalla sanningen.

 
Ingen bild

Observer

16 februari 2017 01:51

"Kultursatsning skall få ned våldet i ökänd Göteborgsgalleria"
Dessa satsare som tar sig friheten att satsa dina och mina pengar på sådant skit bör vi notera för att senare kunna ställa dessa inför en folkdomstol !
Jag är så j...la less på att se att sådana "satsningar" kan få fortsätta hela tiden. -Våra skattepengar!
DE SKALL STÄLLAS TILL ANSVAR FÖR DESSA GRÄNSLÖST DUMMA FELSATSNINGARNA DE GJORT.
Det är hög tid att påbörja det arbetet!

 
Ingen bild

Urban jakobsson

16 februari 2017 02:55

Ja att han inte har så många besökare kan ju ha att göra med hur man framställer sig själv,vill man framstå som en idiot kan de förväntade besöken utebli,och har man på det inget vettigt budskap så ska han nog vara glad för toppningen på 14 besök.

 
Ingen bild

Axel

16 februari 2017 07:13

http://blogs.spectator.co.uk/2017/02/shameful-hypocrisy-swedens-first-feminist-government/

 
Ingen bild

Leif W

16 februari 2017 07:13

I Norge, Finland och Danmark har ämnet om invandring inte varit tabu belagt så som i Sverige. Nu hoppas vi att Sverige följer efter och blir ett föredöme!

 
Ingen bild

Fredde

16 februari 2017 07:25

Han skriver i sin blogg att han behöver hjälp, och jag är beredd att hålla med honom.

Han behöver hjälp med att tänka om, att se verkligheten och vakna upp..

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

16 februari 2017 07:52

"Att berätta lögner gynnar SD"

"Att undanhålla sanningar gynnar SD"

När medierna använder sig av ovanstående vänder dom sig till de dumma delen av befolkningen.
Om svenskarna vore smartare skulle SD vara större !



 
Ingen bild

Aftonbladet/Inizio februari

16 februari 2017 08:37

V 7,3 (+0,4)

S 25,0 (-0,8)

MP 3,7 (-0,6)

KD 4,2 (+0,5)

C 10,9 (+1,2)

L 5,4 (+0,7)

M 19,8 (-1,5)

SD 21,5 (0,0)

Övriga 2,3 (+0,3)

Alliansen 40,3 (+0,9)

S+V+MP 36,0 (-1,0)

Undersökningen är gjord av Inizio på uppdrag av Aftonbladet inom ramen för Schibsteds opinionspanel som speglar svenska folket. Målgruppen är allmänheten 18 år och äldre. Undersökningen omfattar 2385 intervjuer under perioden 5 februari-14 februari 2017 och är genomförd som en webundersökning. Frågan som ställdes var:

"Vilket parti skulle du rösta på om det var riksdagsval i dag?"

 
Ingen bild

SM811

16 februari 2017 08:39

Att attityden mot SD har vänt upplever jag dagligen när jag pratar med folk. Visserligen finns det en hel del förvirrade personer fortfarande som läser Expressen, Aftonbladet och ser på TV och suger in de vinklade och falska nyheterna.
Trotskisten kan ju roa sig med denna sidan
http://soldatmamma.blogspot.se/

 
Ingen bild

Centerpartist

16 februari 2017 11:44

Du fortsätter att odla ditt hat men det leder bara till mer hat och du är ansvarig.

Thoralf Alfsson

16 februari 2017 12:51

Jag tar ansvar för min blogg och jag tar ansvar för de fakta och statistik som jag lägger upp på min blogg.

Jag förstår att du ogillar sanningen.

Du, Centerpartist tar inte ens ansvar för dina anklagelser. Ynkligt!

 
Ingen bild

X

16 februari 2017 13:34

Tycker man inte som "Centerpartist" så "hatar" man...
Patetiskt.
Odemokratiskt.
Barnsligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards