thoralf

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2016

BLOGGEN RADERAD

Av Thoralf Alfsson - 21 oktober 2016 23:43

Jag har under de senaste veckorna drabbats av flera märkliga omständigheter. Jag har ju tidigare skrivit om både hot och explosioner. Blockeringen på IKEA av min blogg är bara en raden av försök att sabotera min blogg. I veckan har det inträffat flera saker som jag nu undersöker och försöker förstå. Jag kommer berätta mer om detta senare men en sak tänkte jag redan nu skriva om.


I veckan upptäckte jag att min gamla blogg som jag hade mellan 2006-2012 (finns länk i högermarginalen) hade raderats av företaget Blogg.se 

Jag ställde givetvis en fråga till Blogg.se varför min blogg var raderad och fick följande svar.


 



Någon har alltså utgett sig för att vara mig och i ett mejl begärt att bloggen raderas. När man sedan får höra vilka rutiner Blogg.se har för att gå in och radera en blogg och hur man kontrollerar den som kommer med en sådan begäran blir jag minst sagt bekymrad. Man kollar bara de sex första siffrorna i personnumret! Siffror som vem som helst kan ta fram på hitta eller ratsit.


Bloggen är nu återställd av Blogg.se


Någon håller alltså på och jävlas med mig och min blogg. Jag kommer givetvis polisanmäla detta. Blogg.se vill inte själva göra det och de lämnar heller inte ut några uppgifter om t.ex vilken mejladress som begäran om radering av bloggen kom ifrån. Dessa uppgifter lämnas bara till polisen, därför blir det en polisanmälan.


När jag sedan får veta att Blogg.se numera är helägt av Nyheter24gruppen blir jag också lite fundersam! Men det har hänt fler märkliga ting den senaste veckan som jag får återkomma till när jag har fått fler svar på mina frågor.

 
 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

22 oktober 2016 00:12

Ingen mening att anmäla mordbrand då, eftersom alla vet att polisen är korrupt så även media, och prominenta figurer så som kommun politiker etc, bör och i min mening skall ha i någon form av företräde, och vissa av dem sitter och anmäler, butthurt anklagelses, som skall redas ut till minsta molekyl, annars får det kosta miljoner i högre instanser. Skit på er Svenskar, rätt skall vara rätt. Min rätt, är allas...fuck all.. min rätt.

Thoralf Alfsson

22 oktober 2016 00:17

??? Är det allvarligt? Du kanske behöver utredas?

 
Ingen bild

OT

22 oktober 2016 00:35

Vad de flesta i Sverige inte förstått är att vi fått en ny statsreligion som kräver betydligt mer än sitt tionde och vars trosbekännelse är följande:

"Vi tror på Multikultis allsmäktiga kraft,
-himlens och jordens skapare.
-Vi tror på Jesus från Södertälje, Multikultis snart ende Son, vår Herre,
-som blev till som människa i Solna,
-föddes av lön från Rödakorset,
-led under Sverigedemokraterna,
-korsfäste Nydemokrati, dog politiskt och begravdes,
-steg ner till det mediala dödsriket,
-uppstod från de politiskt döda på tredje dagen,
-steg upp till chef för en utredning om ”främlingsfientlighet och rasism”,
-sitter på Multikultis, den allsmäktiges, högra sida
-och skall komma därifrån för att döma levande och döda.
-Vi tror på den heliga invandringen,
-det heliga, urvattnade flyktingbegreppet,
-de heliga flyktingbarnen,
-brottens tillåtelse,
-kroppens alla öppningar och det eviga nedtryckandet av svensken."

The Apostles' Creed (Not the Nine O'Clock News): http://www.youtube.com/watch?v=IUQcCvX2MKk

 
Ingen bild

OT

22 oktober 2016 00:53

Apropå Mupparnas senaste resultat i optionen - ”Amish Paradise”: https://www.youtube.com/watch?v=lOfZLb33uCg

 
Ingen bild

Micael Foghagen

22 oktober 2016 00:55

>Mats (atesist) Proffstroll
Nej du, den gubber kommer inte gå - jag kommer inte bemöta den rappakalja du skriver, jag vill bara här ge mitt stöd till Thoralf. Godnatt!

 
Ingen bild

Martin

22 oktober 2016 01:17

Varje blogg är troligtvis inte så lukurativ. Jag tycker det låter som blogg.se framstår som helt ok i det här inslaget. Och de återställde bloggen och den här sortens bedrägerier sker nog inte så ofta.

 
Ingen bild

Göta

22 oktober 2016 01:26

"Tidningarnas Telegrambyrå eller i vardagligt tal TT upplevs nog av många svenskar som ett objektivt och kanske rent utav som ett ”statlig nyhetskanal”.
TT vårdar sin anonymitet och därmed sin trovärdighet med stor omsorg. TT är det enda vi ser och då är det också sant..."

Så började Thoralf, i just den gamla bloggen, ett av sina allra bästa blogginlägg,
där han med sitt avslöjande reportage effektivt raderade TT:s trovärdighet för sina läsare.

I förrgår kom Avpixlat med följande glädjebesked:
"TT tappar 20 miljoner i intäkter, aviserar ytterligare stora nedskärningar"!
"Kräftgången fortsätter för den hårt kritiserade nyhetsbyrån TT... Nästa år prognostiserar TT en intäktsminskning med 20 miljoner kronor. För att klara detta planerar man att dra ned på antalet anställda med cirka 15 tjänster... Förra året fick 19 personer gå från TT av samma skäl, och året dessförinnan var det
20 medarbetare som fick uppsägningsbesked."

På tre år har TT tappat runt 50 miljoner kronor i intäkter.

http://avpixlat.info/2016/10/20/gladjebesked-tt-tappar-20-miljoner-i-intakter-aviserar-ytterligare-stora-nedskarningar/

 
Ingen bild

X

22 oktober 2016 08:31

Thoralf.

Byt leverantör till en utan svensk koppling.
Sverige är ett korrupt samhälle.
Man ska ha så lite som möjligt med det korrupta svenska etablissemanget att göra.

 
Ingen bild

Tony

22 oktober 2016 09:09

Desperationen bland PK packet är stor nu alla tillåtna
och otillåtna medel ska användas för att demonisera dig
och andra Sverigevänner,fast under tiden växer SD, dom
förstår inte att den vägen inte är framkomlig längre,
för vad dom än företar sig så gynnar det SD!

 
Ingen bild

Mattias R

22 oktober 2016 09:14

@Thoralf
Med alla anmälningar du kommer in med till polisen kan du nog snart få en egen personlig polis, bara för dig. Med tanke på hur pass illa det är med polisens organisation känns den här anmälan riktigt fånig. Men visst du har ju självklart rätt att göra som du vill. Trägen vinner...

 
Ingen bild

Hulda mk1

22 oktober 2016 09:25

Vi ser tydligt den skräck som många känner inför nästs riksdagsval om mindre än två år. SD ökar ju sakta men säkert i väljarstöd... Detta fula är nog tyvärr bara en mild bris i jämförelse med vad som kan komma när vi närmar oss september 2018.

Polisanmäl och om möjligt häng ut den/de skyldiga.
Vad som helst kan komma att hända under den kommande valrörelsen. Tyvärr tror jag att blod kommer att flyta...

 
Ingen bild

Didrik

22 oktober 2016 09:30

Proffstrollet har troligen blivit
biten av en galen apa1

 
Ingen bild

Fiona1177

22 oktober 2016 09:46

Mycket märkligt att man inte återkopplar till dig innan man stänger ner bloggen. Allt verkar gå på lösa boliner. Slarvigt eller helt medvetet? Jag börjar få väldigt oroliga vibbar i magen över hur det står till. Vi har helt klart olika "läger" i Sverige numera, varav det ena, med myndigheters goda minne, helst skall tillintetgöras och försvinna. Alla medel verkar tillåtna. En smygande diktatur? (för demokraturen har vi väl snart passerat)

 
Ingen bild

Hacke

22 oktober 2016 10:06

Det lilla som finns kvar av yttrandefriheten är utsatt för offensiv på bred front. Pk-etablissemangets kriminella undervegetation har aktiverats på högsta larmnivå d v s; sd vid 25-procentnivå.
Förhoppningsvis har Dan Eliasson inte lyckats domptera alla i kåren ännu så din anmälan behandlas korrekt.
Helägt av Nyheter24-gruppen! Hm..

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

22 oktober 2016 11:32

Bra att den gamla bloggen är återställd, letade faktiskt efter den förra veckan när jag nämnde "Ringaren från Somalia" i ett inlägg, men inte kunde länka för att "bloggen är borttagen".

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

C Andersson

22 oktober 2016 11:40

Thoralf

1. Betalar du något för bloggen?
2. Vilken domän ligger den på?
3. Vilket webbhotell?

Det borde finnas 'programvara' för att placera och administera en blogg på en egen domän på ett pålitligt webbhotell.

blogg.se förfarande är minst sagt märkligt. Finns det möjlighet för dig själv att göra backuper?

Har du fått 'ditt' mejl från den 3 oktober? Inklusive huvudet - jag tror det heter så? Kan de inte skaffa fram mejl så finns det fler än hund begravd. Om det nu är ett mejl och inte en fylleriruta.

Ditt födelsedatum är inte ett dugg svårt att ta reda på. På tio minuter hittade jag mer än du kan ana. Jag hittade en sak som föll utanför mönstret så att säga. Det är i sig inget märkvärdigt och inget att fördjupa sig i. Men du förstår nog vad jag tänker på. Det är avigsidan med att vara en offentlig person.

Thoralf Alfsson

22 oktober 2016 15:06

De lämnar inte ut mejl. Inte ens mina egna.

 
Ingen bild

SM811

22 oktober 2016 12:20

Varning från företag.
"Här varnar Ericsson anställda i internt mejl för överfallsrisken i Järvaområdet"
http://nyheteridag.se/har-varnar-ericsson-anstallda-i-internt-mejl-for-overfallsrisken-i-jarvaomradet/

 
Ingen bild

Lena

22 oktober 2016 13:24

"Skit på er Svenskar, rätt ska vara rätt. Min rätt är allas...fuck all...min rätt." Tror det är snurrigt där, proffstrollet kanske inte är svensk till härkomsten heller (en möjlig tolkning av texten) men jag kan inte låta bli att tycka synd om honom. Om allt inte är som det ska i stallet s a s, så ska man inte göra det värre genom att retas.

Vet ni hur svårt det är att få hjälp i Sverige idag från vården? Man behöver mer än väl veta vad man vill och dessutom ha en stor käft så att man hörs för att något ska hända.
Det är i dessa tider och i den typen av miljö och omständigheter som vi lever i idag och de som har en sjukdom, mental eller fysisk har det mycket svårare än för bara något decennium. Kanske är proffstrollet i den positionen? Vem vet men snälla sluta retas!

Det händer så mycket underliga saker idag, och det är resultatet av normupplösningen. Det är det här som "planerat" uppifrån, det är inte bara att vi ska förlora vår "identitet" som svenskar - det är mycket , mycket värre. Vi ska bli slavar i slutänden, lydiga och arbeta duktigt och inte vara våra herrar till besvär inte. Därför får vi räkna med att många inte kommer att klara den "här resan", de förlorar förståndet eller går in i sin bubbla och vägrar lyssna, se och dra slutsatser av utvecklingen.


 
Ingen bild

Maja Dacke

22 oktober 2016 13:57

"Helägt av Nyheter24-gruppen! Hm.."

Instämmer med Hacke och funderar på om det finns ett samband mellan Ikeablockandet och denna borttagning. Det skulle vara intressant att få veta om någon vänsterextremist e d jobbar som webadm inom Ikea.

Det finns faktiskt journalister idag (t ex Janne Josefsson m fl) som frågar sig hur vänstern kan svänga från sitt USA-hat till USA-kärlek. Vad har fått dem att göra detta? Är det deras 'ledare' som svängt och då svänger hela fårskocken utan att ifrågasätta?

För 60-talister och vidare i tiden blev dagis en möjlighet - deras ffa mödrar kunde lönearbeta. Iom förskolan för alla kunde indoktrineringen börja på allvar. (Ja, många förskollärare var inte medvetna om det de gjorde.)

En sak som många föräldrar förstått är att barn på dagis lärde sig att skrika - skrika högst och höras mest blev vinnare. Det har fortsatt än idag. Dra slutsatserna!

Och lär man sig att skrika-skrika-skrika lyssnar man inte - ingenting går in, bara ut. Et voilà som fransosen säger. Där har vi de stackars dagisbarnen idag - de som inte hade förståndiga föräldrar som kunde korrigera dem.

Håll ut, Thoralf, vet att du har många följare, som skulle kunna gå genom både det ena och det andra för din skull! (PS. Jag har fortfarande en grep i källaren ...)

 
Ingen bild

Maja Dacke

22 oktober 2016 14:07

Jag gick in på din gamla blogg och hittade intressanta saker där - lika aktuella då som nu, dvs granskningen fick mig lägga ihop 1+1 och ...

Det finns tydligen folk med mer pengar och tid än förnuft och god känsla ...

 
Ingen bild

Lena

22 oktober 2016 14:22

Lyssna på Swebbtv.se, finns även på Avpixlat på islamkritikern Anne Marie Waters från UK, absolut en klok människa. Det jag minns av allt det hon sa är; enl. en rapport från Alexis Jay (the Jay-rapport) så har MINST 1400 engelska flickor blivit gängvåldtagna av islamska gäng i en liten stad i norra England under en 14-års period!!!! Och det är bara i EN stad.
Hur många tjejer har blivit gängvåldtagna i det här landet? Och naturligtvis får vi inget vet från MSM.

Det andra som stod ut av det hon har att säga är att vi måste gå ut EFTER POLITIKERNA (mainstream) nu och få bort dem från politiken och ersätta med politiker som har lite mer förnuft och inte bara är i politiker för sin egen karriärs skull och som LYSSNAR på folket.

 
Ingen bild

Modell

22 oktober 2016 14:36

Detta och mycket mer här jag varit utsatt för i 7 år, trakasserier i alla dess former, stjäl av identitet, uthängningar, hackningar, försök till bedrägerier, förtal på olika forum m.m

Varför det? Jo, enda anledningen att jag var modell och visade upp mig, vilket retade många.

Vad gjorde polisen?

Ingenting.

Det är dagens samhälle tyvärr. Vad vill SD göra åt näthat m.m?

Thoralf Alfsson

22 oktober 2016 15:11

Personligen skulle jag vilja skärpa straffen för de flesta brott som utförs på nätet. Speciellt de brott som bara görs föra att sabotera för andra internetanvändare!

 
Ingen bild

Manne

22 oktober 2016 16:37

Det behövs en särskilt inrättad myndighet som bekämpar näthat och internetrelaterad brottslighet.

 
Ingen bild

Pepparholm

22 oktober 2016 16:51

Nu skulle det behövas en Thoralf i Malmö som sätter blåslampa i baken på många.

Servicenämndens arbetsutskott med tre ledamöter - socialdemokrat, miljöpartist och liberal - har med två röster mot en beslutat att köpa bostadsrätter för mer än 50 Mkr till invandrare. Hur kan ett sådant beslut delegeras till tre personer?????

Om detta kan läsas på Avpixlat, Pettersson och Fria Tider.

Här skulle SD lokalt kanske uppbackad med juridisk expertis från SD centralt ha chansen att vinna sympati med en saklig folkstorm och korrekta överklaganden.

 
Ingen bild

dajevlar

22 oktober 2016 18:07

Internet präglas fortfarande av viss anarki. Förstår det till viss del. Yttrandefrihet ska samspela med kännedom om vem som sagt vad. (Ingen vet vem jag är, och kanske hade jag inte skrivit här om många visste vem jag är. Å andra sidan skulle jag aldrig missbruka min anonymitet genom att rakt ut kränka nån bara för att jag kan, men alla har inte den inställningen.... så.... svårt alltså.).

Skulle behövas en proxy - en pålitlig och superNEUTRAL mellanhand som tar emot en skrivelse och sedan publicerar den - eller inte. Tyvärr kan man nog aldrig hitta en neutral sådan - därför finns ingen lösning just nu.

Grejen är nog att vi inte litar på varann längre. Jag skulle inte ens skicka in en PK-kritisk insändare till morgontidningarna eftersom man inte kan vara anonym INFÖR DEM, även om de garanterar att jag som insändare ska vara anonym..... inte som de beter sig nuförtiden. Funkade kanske förr... men nu.... *phew*

 
Ingen bild

X

22 oktober 2016 18:14

Kvällens aktuellt-sändning i kommunist-SVT måste ha slagit alla rekord i äcklig massinvandringspropaganda.
Kommunisterna på SVT hatar Sverige.

Fråga till er som fortfarande betalar TV-avgift:
Varför?

 
Ingen bild

Insamling blev succé direkt

22 oktober 2016 22:49



Mohammed hade inte råd med löständer till underkäken.

Då ryckte prästen Magnus Johansson in med en insamling.

På bara tre timmar fick han ihop de pengar som krävs.

Snällt,men när blir det insamling till fattigpensionären som inte heller har råd med tänder?
Aldrig troligtvis era hycklare!

 
Ingen bild

Spärra obehörig adressändring

22 oktober 2016 23:38

Viktigt i dessa dagar!

Med e-tjänsten Spärra obehörig adressändring kan du förhindra att någon obehörig ändrar din adress. I tjänsten väljer du att Skatteverket bara ska godkänna adressändringar som görs med e-legitimation. Detta minskar risken för att någon använder dina personuppgifter för bedrägerier och id-kapning.

E-tjänsten Spärra obehörig adressändring kan bara användas av privatpersoner. Den kan alltså inte användas av företag.

För att använda tjänsten ska du ha fyllt 18 år.
http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/flyttanmalan/sparraobehorigadressandring.4.361dc8c15312eff6fd2ca7c.html?q=Sp%C3%A4rra+adress

Thoralf Alfsson

22 oktober 2016 23:58

Tack för tipset!

 
Ingen bild

Tony

23 oktober 2016 07:39

Har proffstrollet börjat Lördagsfirandet tidigt, eller
är det så illa nu att den professionella vården att kopplas
in? Jag får inte rappakaljan att gå ihop?

 
Ingen bild

?Sanningen

23 oktober 2016 08:51

@Spärra obehörig adressändring, som sagt, tack för hjälpen.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

23 oktober 2016 10:39

Godheten har inga gränser : asylsökande betalar väl bara 50 :- per besök hos tandläkaren ,behövs en insamling då ? Allt för att visa godheten !

 
Ingen bild

Tony

23 oktober 2016 11:17

Ja vad gör det att gamlingarna här hemma får gå med hål
i tänderna, bara Mena folket får sina guldplomber?
Det var ju det som lockade ut Alan Kurdis pappa på öppet
vatten, och där denne lille parvel fick sätta livet till,
detta som sen har använts av slaskmedia för att demonisera
Sverige. Att familjen hade uppehållstillstånd i Turkiet
men att hans egentliga ärende var att få nytt skattefinansierat
garnityr här i Sverige det har inte Media brytt sig om att
skriva något om! om

 
Ingen bild

Roland Salomonsson

23 oktober 2016 12:53

S-E Karlsson! EU-tiggare har formellt inte den rätten. Inte heller utlänningar eller illegaler (samma sak).

Vi har vad jag vet bara ett fall där en etnisk svensk gått bananas. DEN skall det demonstreras mot.
Däremot är det ingen som demonstrerar mot gärningsmän (oftast män) som går bananas mot etniska svenskar (och alla)20-50 ggr oftare. Jag såg en uppräkning i någon blogg häromdagen. Fruktansvärt.

Thoralf! Du bör absolut ladda ned en backup av ALLT du skriver på bloggar (egna/andras). En sak är brottslighet typ radering. Värre är möjligheten att Socialdemokratiska "nya IB" går in i olika servrar och ändrar i texter (det räcker med ett ord, som helt förändrar) så att de kan göra drev mot dig. Göm denna hd/sticka brand- resp inbrottssäkert någonstans, men absolut INTE i hemmet. Kolla med någon vän som är IT-tekniker om hjälp vid behov. Kom ihåg att det är omöjligt att det inte går att kopiera från en server. Acceptera inte en "backup-kopia" utan gå in och kopiera själv. Finns mängder med metoder för behöriga (ännu fler för obehöriga).

 
Ingen bild

Fredde

23 oktober 2016 13:05

Jag har varit på Gran Canaria i en vecka nu och sett bara två "invällare" med huckle. Inga hej-hej, inte stora grupper somalier, så skönt!
Undrar varför invällarna ska plågas i kylan i norr när det är så gott här?

Kanske har Spanien politiker som vågar säga nej...?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

23 oktober 2016 13:54

" Tony" dina tankar är likvärdiga mina ! Nu blir det promenad !

 
Ingen bild

X

23 oktober 2016 19:23

Sverige är förstört och går inte att reparera.
Vänsterliberalerna har skapat ett Mellanöstern i Norden.
Nu är frågan var vi som inte tänker titta på när arvet efter våra förfäder förstörs ska ta vägen.

Tips på lämpliga destinationer för permanent omplacering?
(Det viktigaste är att slippa svenska vänsterliberaler i allmänhet och svenska PK-etablissemangsrepresentanter i synnerhet).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards