thoralf

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

JAG KOMMER FÖLJA UTVECKLINGEN NOGA

Av Thoralf Alfsson - 29 januari 2014 11:26

Kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth har svarat på min skriftliga fråga angående vindkraft kontra världsarvet Södra Ölands odlingslandskap. Jag upplever svaret som mycket positivt! En minister har svårt att formulera ett svar utan att bli beskylld för ministerstyre i ett direkt ärende men här känns svaret bra.


Min tolkning av svaret är att Riksantikvarieämbetet har fått påtryckningar från kulturministern och Kulturdepartementet att man har ögonen på sig och att man förväntar sig att Riksantikvarieämbetet lever upp till sitt ansvar att följa världsarvskonventionen. Dessutom höjer Lena Adelsohn Liljeroth ett varningens finger till Länsstyrelsen och landshövding Stefan Carlsson och inte minst till Mörbylånga kommun och kommunalrådet Henrik Yngvesson då hon pekar ut deras ansvar.


Slutmeningen i svaret är enligt min uppfattning en kraftfull signal till Riksantikvarieämbetet, Länsstyrelsen och Mörbylånga kommun. Kulturministern skriver.


Jag kommer följa utvecklingen noga!


Här kan du läsa kulturminister Lena Adelsohn Liljeroths svar på min skriftliga fråga.


 

 
 
Ingen bild

S-E Karlsson

29 januari 2014 12:54

Lena Adelsohn Liljeroth verkar vara en sån politiker som man kan se upp till ! Heders !

 
Ingen bild

biran

29 januari 2014 13:49

Det ser ut att skita sig för maktfullkommliga småpåvar ute på bystan.

 
Ingen bild

Skåmepåg

29 januari 2014 14:30

Håll avstånd till vindkraftverk då det blåser. I det här fallet flög det bitar cirka 400-500 meter från kraftverket.

http://www.youtube.com/watch?v=-YJuFvjtM0s

 
Ingen bild

OH

29 januari 2014 14:54

Delar från plåttak kan flyga flera km vid storm.
Ovan visade brev är endast en uppräkning över de hänsyn som skall tagas och efterlevas vilket synes vara gjort.
Thoralf, du ville jag skulle ge dig besked i en fråga ang. elproduktion
Jag förmodar du fått svar från annat håll.

 
Ingen bild

Gute

29 januari 2014 18:05

Det är sällan man hör så olika versioner som när Marie Edenhager håller presskonferens angående sin "oväntade" uteslutning och när Björn Söder går ut i media och förklarar anledningen till beslutet.

 
Skånepåg

Skånepåg

29 januari 2014 18:28

Björn Söder intervjuas av SVT som rör det som Gute skriver om.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5769022

Börjar bli oroad över alla uteslutningar. Säger som den gamle kommunistledaren C H Hermasson. Nån dj-a ordning får det vara i partiet!

Gute har du någon annan intressant URL om det här, så plita ner
dentill oss andra.

http://qpyh

 
Ingen bild

Gute

29 januari 2014 18:49

Skånepåg, jag har glömt hur man klistrar in länkar i fältet, vill du vara vänlig och ge mig instruktioner.

 
Ingen bild

Skånepåg

29 januari 2014 19:11

Hej.

Håll Ctrl nedtryckt och gör sedan en klick på bokstaven v och släpp sedan Ctrl.

 
Ingen bild

Thoralf A

29 januari 2014 19:37

Skånepåg

När det gäller Edenhager är jag förvånad över att hon inte blivit utesluten tidigare.

Vissa individer kan vi inte ha som medlemmar och företrädare för SD.

Nu känner jag inte till alla fall men de jag känner till har jag inget att invända emot. Jag blir egentligen bara trött på vissa individer som inte förstår vad partiets politik går ut på och inte tänker längre än näsan räcker.

 
Ingen bild

Gute

29 januari 2014 20:36

Sverigedemokraterna kan vänta sig horder av nya väljare när Socialdemokraterna nu avslöjas med sin islamisering av partiet och Sverige, vettigt folk borde ju fly från dessa galningar som skållade råttor!

http://www.expressen.se/nyheter/beviset-s-lovar-att-samarbeta-med-smr/

 
Ingen bild

Putte

29 januari 2014 20:56

Intressant läsning Gute. Islmamisterna ska det tydligen fjäskas med. Våra egna helgdagar, som annandag pingst tog man bort. Nu ska man ska man tydligen skapa islamistiska helgdagar. Överste rövslickaren själv, vet man ju vem det är!

 
Ingen bild

Skånepåg

29 januari 2014 21:23

@ Putte

Det är inte bara fjäsk, det är rent landsförräderi man håller på med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards