thoralf

Direktlänk till inlägg 20 december 2013

FEGT OCH YNKLIGT

Av Thoralf Alfsson - 20 december 2013 09:28

Peter Akinder, ledarskribent på socialdemokratiska Östran är irriterad på att jag i ett blogginlägg skrev att kommunalrådet Johan Persson inte närvarade vid senaste kommunfullmäktige när det för socialdemokraterna känsliga beslutet om LOV inom hemtjänsten skulle röstas igenom. Han anser att jag försöker ta billiga poäng. Jag vet faktiskt inte om Peter Akinder skall prata om billiga poäng, det är väl något han ägnar sig åt dagligen.


Socialdemokraten Bengt Kronblad gråter ut i en artikel i Östran över beslutet om LOV.


”Jag skäms i dag. Jag kan aldrig acceptera att Kalmar backar så till den grad i solidaritet och rättvisa att de ­äldres vård blir till ett affärsprojekt.”

 

Om nu Bengt Kronblad var så negativ till LOV varför yttrade han sig inte under kommunfullmäktigemötet. Inte en enda av de socialdemokrater som var negativa till LOV yttrade sig under den ca 1,5 timme långa debatten. Knäpptyst från Bengt Kronblad!


Men framförallt om man nu var så negativa till LOV. Varför röstade man inte NEJ? Istället avstod Bengt Kronblad och hans socialdemokratiska kollegor från att rösta. Fegt och ynkligt!


Att sedan gråta ut i media är minst sagt pinsamt och något man borde skämmas för!


Det fanns fler ledande socialdemokrater som avstod från att rösta. T.ex Jonas Hellberg, Anna Soltorp, Marianne Dahlberg och Annika Brodin men flera socialdemokrater kom inte ens till mötet förutom Johan Persson t.ex Jussi Gröhn, Mats Griph och Stig Persson enligt Östran.


Socialdemokraternas agerande kan knappast kallas särskilt rakryggat!

 
 
Ingen bild

Sladden

20 december 2013 09:38

Se till att detta finns omnämnt i de blad ni delar ut. Enda chansen att Nisse får reda på fakta om de fega S-människorna.

 
Sven Dacke

Sven Dacke

20 december 2013 09:46

Ett inlägg av Zigenar Jude

Lackmustestet
På söndag är det demonstration. I Kärrtorp. Nu ska det visas enad front emot Nazister. En gång för alla. De som attackerade folk med barnvagnar och pensionärer. De där människorna som hatar sådana som mig, hälften jude och hälften zigenare.

Jag har en mycket enkel, men relevant fråga. Kan jag delta i tåget utan att få stryk av autonoma element? Det är en öppen fråga. Alla ni som tänker delta, allt från Löfvén och Ullenhag till den mest engagerade antirasist och AFA-aktivist, kan någon av er garantera att en "judezigenare" som Chang Frick kan delta i en demonstration emot Nazism, utan att få stryk av någon av er?

Läs hela på länken

http://goo.gl/Qj1cGA

 
Ingen bild

PP

20 december 2013 09:54

http://www.youtube.com/watch?v=njv2q2hT2qM
Granska ditt eget parti istället.

 
Ingen bild

hummelstadskarin

20 december 2013 10:27

I TV Aktuellt den 18 december, som Du tagit upp under SD trippel, intervjuade Claes Elfsberg Thomas Mattsson från Expressen och SD:s Mattias Karlsson. Elfsberg inte ens försökte att förhålla sig objektiv utan bemötte Karlsson så att det framstod att han sympatiserade med och därför stödde Mattsson. Karlsson stod kvar och lät sig avbrytas av Elfsberg. Borde han det? Hur vore det om Karlsson helt enkelt hade gått ut ut från studion efter att ha utsatts för Elfsbergs arrogans? Vad anser Thoralf och ni andra? Vi kan tänka på att Dansk Folkeparti inte medger några intervjuer med svenska journalister.

 
Ingen bild

Gubben

20 december 2013 10:53

Bylund har en poäng.

 
Ingen bild

Niklas R

20 december 2013 10:57

Det krävs mandom att stå upp för sin politik. Vilket sossarna sällan gör. De står bara med när det är populära beslut som skall tas.

 
Ingen bild

Sven Dacke

20 december 2013 11:31

I dag är det vanligt att "klistra etiketter" på människor, för att man klumpar ihop dom i en grupp med vissa åsikter.

En som har etiketten "främlingsfientlig och Sverigedemokrat är Linus Bylund. Ett namn vi ibland träffar på i media. Men vem är egentligen den där Bylund.

Läs om du vågar, det kanske inte är den du tror.
http://goo.gl/3pEqKO

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 december 2013 12:05

Sven Dacke...
Intressant länk till Chang Frick. Tyvärr lever han nog farligt om han går med i helgens manifestationer. En Vänsterextremist/Vänsterfascist/"antirasist" har inte den förståndsmässiga förmågan att tänka rätt...
Den "Röda Sjukan" har sedan den uppstod, inneburit en negativ påverkan på de drabbades tankeförmåga...

 
Ingen bild

SM811

20 december 2013 12:38

@PP
Varför det? Det finns ju hur många som helst som håller på med det och en av dessa är tydligen du.

 
Ingen bild

World Traveller

20 december 2013 13:08

Idag fick jag ett svar från datainspektionen gällande min anmälan/protest mot att Expressen och Researchgruppen har hackat min dator, hindrar mig att läsa och kommentera på de flesta sajter och har plockat bort mail ur min inbox. Datainspektionen skrev att de ej går vidare med ärendet men som genom ett under så fungerar nu kommentarerna igen :-)

 
TOMIBOLLEN

TOMIBOLLEN

20 december 2013 13:18

http://www.d-intl.com/2013/12/17/debatt-1992-aret-da-sverige-rasade/


1992 – året då Sverige rasade

- Låt mig ge min bild av vad som ledde fram till att ett fungerande land förföll nästintill total kollaps. Om vi ska se ett före och ett efter, finns det en tydlig skiljelinje 1992 – tidigare fungerade det mesta, efter 1992 rasade vårt land samman, menar MIcke Carlsson i ett debattinlägg i DI.

http://www.d-intl.com/2013/12/17/debatt-1992-aret-

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 december 2013 13:27

Annat ämne...
Ramlade in på You Tube av en annan anledning, men hittade några inslag med Hanna Wigh. SD-politiker från Skaraborg. Hon har också ibland medverkat i SVT Debatt.
En lysande debattör som med skärpa i blick och bestämd argumentation framför sina åsikter!
Ett givet namn på riksdagslistan i höst. Hon får mitt kryss, om hon återfinns där.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 december 2013 13:32

World Traveller...
Fixa ett annat ip-nummer och allt annat som kan kopplas till dig efter detta.
Kan inte tekniken, men inser allvaret. Nu när politisk åsiktsregistrering verkar vara ok. måste tyvärr de utsatta skydda sig...

Nedtecknat på min dator i december 2013 (eller är det 1984..??)

 
Ingen bild

World Traveller

20 december 2013 13:55

Hur skaffar man annat IP-nummer? Jag trodde det tillhörde datorn. Har precis köpt en ny och tänker inte köpa en till. Man kan ju undra om Mattssons brunskjortor kommer på nattligt besök när man är hemma. Får väl investera i några bra brandvarnare.

 
Ingen bild

Stäng dörrarna

20 december 2013 14:05

@World Traveller, IP-adressen får du av din Internet-leverantör. Bästa är att skaffa dig en sk. VPN-tunnel. Finns många leverantörer i Sverige och i utlandet. Då får du en anonym IP-adress som inte loggar dina förehavanden.

Jag rekommenderar inte privatvpn.se, annars finna många, anonine.se

https://www.anonine.com/

 
Ingen bild

Stefan A

20 december 2013 14:29

Fulmedia har hittat en ny nisch nu och blivit begravningsentreprenörer, expressens famösa fadäs skall begravas under 2 meter tystnad, rom-registret räckte i flera veckor, terrorThomas åsiktsregister vet man inte om det ens har hänt, det är så tyst att man kan höra en knappnål falla.....

 
Ingen bild

World Traveller

20 december 2013 14:31

Nu är jag blockerad på Disqus igen :-(

@täng dörrarna
Jag ska ta en titt på det. Tack.

 
Ingen bild

Stäng dörrarna

20 december 2013 14:44

@World Traveller, låter som du har en trojan eller något i din dator. Installera malwarebytes gratisprogram, inte betalversionen.

http://www.malwarebytes.org/free/

Det absolut bästa och säkraste programet för att spåra fula gubbar.

 
Ingen bild

World Traveller

20 december 2013 15:01

Tyvärr tillåter inte arbetsgivaren att vi laddar ner nånting. Jag prövade med malwarebytes men det sket sig.

 
Ingen bild

matspp

20 december 2013 15:12

@PP

Dina vänner har ett gemensamt förflutet:

http://en.wikipedia.org/wiki/German%E2%80%93Soviet_military_parade_in_Brest-Litovsk

 
Ingen bild

Stefan

20 december 2013 15:43

Har man fått skit i datorn är det absolut enklaste sättet att bara "blåsa" om den. Plocka över alla dokument, bilder och sånt man vill ha kvar på en usb sticka. Resten raderar man för det är näst intill omöjligt att få bort vissa spionprogram. Nästan alla moderna datorer har en recovery partition på hårddisken och den kommer man åt när man startar datorn och håller f8, f6 etc intryckt innan windows bootar. Kolla på tillverkarens hemsida om vad som gäller för aktuellt märke. När allt är klart så har man datorn som den såg utt när den köptes i butiken.

 
Ingen bild

PG

20 december 2013 15:55

Stefan Fredag 20 dec 15:43

"Har man fått skit i datorn är det absolut enklaste sättet att bara "blåsa""

Det gäller enbart en insatt, en amatör riskerar att tappa alla inställningar och dokument!
Det finns andra sätt att rensa datorn, men förutsättningen är att det finns ett antivirusprogram installerat!
Avast har ett gratisprogram som räcker till de flesta!
Men det gäller att se upp vid installation, Avast gör en del finter för att "du" skall köpa!

För övrigt gäller att en bra backup är det bästa sättet att säkerhetsställa datorn!



 
Ingen bild

Hulda mk1

20 december 2013 17:13

Tittade nu på filmen från det nya Facket, Löntagarna. Låter mycket intressant!
Men tyvärr kommer frågor.
Vilket försäkringsbolag VÅGAR sammarbeta med Löntagarna?
Vilken bank?
Behöver de söka sig utomlands?
Tragiskt att dessa frågor väcks hos mig, de skulle inte behöva komma fram om vi levde i ett bättre land...

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 december 2013 17:20

EXPO,s Mona Sahlin uttalar sig nu i Studio Ett. Kärrtorp är ämnet. Förvånande: Hon uttalar sig kritiskt om Vänsterxtremism! Någon fungerande hjärncell finns tydligen även hos henne! (Någon sällsynt..)

Man brukar också läsa av människor på vilka de umgås med. Så att Socialdemokraterna, Miljöpartiet mm. ska gå tillsammans med bla. Revolutionära Fronten, AFA och annan sk-t låångt ut på vänsterkanten nu i helgen i Kärrtorp är avslöjande och djupt beklagligt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards