thoralf

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

JOHAN PERSSON UTEBLEV

Av Thoralf Alfsson - 17 december 2013 12:22

Efter att jag läst Johan Perssons blogg och dagens tidningar blir jag lite fundersam angående gårdagens kommunfullmäktige. Mötets stora punkt var införande av LOV inom hemtjänsten.


Enligt media uteblev ca 10 ordinarie socialdemokrater från mötet med kommunalrådet Johan Persson i spetsen, som enligt sin blogg var hemma på grund av vård av sjukt barn.

Ersättare fick ta plats i kommunfullmäktige men ändå avstod 9 s-ledamöter av 29 från att rösta Ja eller Nej till LOV.


Splittringen är stor inom socialdemokraterna i Kalmar.


Det är mycket sällsynt att Johan Persson är frånvarande vid KF-möten. Märkligt att inte hans sambo Malin Almqvist kunde ställa upp några timmar eller att han kunde ordna en barnvakt. Eller var det ett enkelt sätt för Johan Persson att komma undan denna känsliga fråga för socialdemokraterna.


Ville Johan Persson inte trycka på JA-knappen vid voteringen?


PS


Missa inte att gå in på Barometern och rösta om placeringen av Linnéuniversitetet. SD säger bestämt nej till placeringen vid Ölandshamnen.


http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/fragan-som-delar-kalmar(4072686).gm


 
 
Ingen bild

Sven Dacke

17 december 2013 14:49

Tittar och lyssnar ganska ofta på Riksdagens debatter "live" och snart kommer debatten om Pisa rapporten

Och förmodligen blir den som alla andra, och det är inte utan att man funderar ibland om dessa Riksdagsledarmöter vistas i en helt annan värld, än den som vi vanliga .

För en stund sedan lyssnade jag på hur bra järnvägstrafiken fungerar i varje fall enligt Alliansen.

Men egentligen var det en helt annan sak.

Hur kan talmannen tillåta det språk som används i talarstolen när 7 klövern talar om Sverigedemokraterna.

Det är häpnadsväckande, och jag trodde inte man fick slänga ur sig så mycket dynga mot ett demokratiskt valt parti

 
Ingen bild

Gute

17 december 2013 15:44

Såg på Åkessons jultal i direktsändning och han visar återigen vilken mästare han är, han kan växla från tuffa tal mot sin motståndare till rena mysfarbrorn på ett ögonblick.

Här ser vi en möjlig julvärd för TV i framtiden, fick lite Arne Weise känsla över hela framträdandet.

 
Ingen bild

Undrande

17 december 2013 19:37

@thoralf
Varför står det i Barran att bara Fp o Mp var emot placeringen i hamnen varför nämns inte SD!

 
Ingen bild

Thoralf A

17 december 2013 22:35

Undrande

Vi har ingen plats i samhällsbyggnadsnämnden.

 
Ingen bild

Undrande

18 december 2013 00:44

Ok var inte uppmärksam på att det var ett nämndbeslut som återgavs. Sanslöst beslut dock!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards