thoralf

Direktlänk till inlägg 14 april 2013

MUSLIMSKT PARTI

Av Thoralf Alfsson - 14 april 2013 10:57

För några veckor sedan skrev jag ett blogginlägg med rubriken Opinionsanalys. Där jag bland annat redovisade siffror från ett opinionsinstitut var sd:s nya väljare kommer ifrån. Enligt den undersökning kom ca 90000 från socialdemokraterna.


När socialdemokraterna insåg att deras ”flört” med muslimska grupper genom att ta in Omar Mustafa i partistyrelsen inte togs emot positivt av media insåg man vad detta skulle kunna få för följder. Nya socialdemokratiska väljare till Sverigedemokraterna. Ingen kan få mig att tro annat än att Sverigedemokraternas pjäs på spelplanen betydde väldigt mycket för socialdemokraternas beslut att plocka bort Omar Mustafa.


SD påverkar!


Att försöka värva röster i grumliga muslimska vatten blev ett bottenapp.


Nu riskerar istället socialdemokraterna att både förlora väljare till SD och förlora mängder av muslimska väljare. Ett riktigt självmål av socialdemokraterna .


Jag är övertygad om att alla andra partier i 7-klövern kommer ligga väldigt lågt när det gäller att värva muslimer till förtroendeposter.


Kommer media nu vända blickarna mot Waberi och Kaplan?


Risken är dock stor att detta leder till att vi får ett muslimskt parti på riksnivå. Något som jag trots allt skulle se som något positivt. Partierna i 7-klövern skulle alla troligen förlora röster, dock inte SD. Dessutom skulle muslimerna bekänna färg och många svenskar skulle säkert vakna upp ur sin sömn och se faran med ett sådant parti.


Se vad Cherin Awad skriver på FB angående hat-debatten och notera att Maria Wetterstrand är där och värvar röster till Miljöpartiet.


 

 
 
Ingen bild

Hulda mk1

14 april 2013 11:22

Självklart vädrar Miljö/Migrations/Muhammed-partiet morgonluft nu. De verkar inte ha något som helst omdöme.
Ett Islamparti skulle verkligen väcka Svensson upp ur hörnsoffan och många skulle inse att nu j-ar är det illa ute med Sverige.

Bäva månde också Reinfeldt idag. Kommer drevet att vändas mot Moderaternas mörkerman Waberi nu..?

Det ska också bli intressant att se nyhetssändningarna och Agenda idag. Sossar som gjort bort sig rejält är alltid kul att beskåda!

 
Snaphanen

Snaphanen

14 april 2013 11:32

Islamophobia Ends Swedish Politician Career :-)

http://www.onislam.net/english/news/europe/462225-islamophobia-ends-swedish-politician-career.html

http://snaphanen.dk/2013/04/13/sondagskronika-resa

 
Ingen bild

Solidus

14 april 2013 11:47

Mina vänner detta är bara början. Hade vi inte haft Norge som arbetsgivare åt drygt 100.000 svenskar samt Norge som satsar miljarder i Sverige på företagsetablering och turistboende, då hade det redan varit slut med välfärden.

Nu kan inte Norge svälja mer arbetskraft så det blir början på slutet för Sverige.

2014 är ett ödesår för svenskarna utan att 90% verkat förstå sitt eget bästa.

Jag vet att det kommer bli ett Islamistiskt parti inom fem år. Jag bor inte kvar här då. Jag vägrar leva under sharialagar som vi delvis har börjat anamma i skolor media och rättsväsende.

God natt mitt gamla Sverige!

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 april 2013 11:59

På SVT,s nyhetssida finns en liten intervju med Peter Weiderud om Mustafa-affären. Som företrädare för Sossarnas "Tro och solidaritet" STÖDJER han denne Mustafa...
Sossarna har mycket jobb att göra i veckan...

 
Ingen bild

Nils

14 april 2013 12:03

Ett muslimskt parti kommer att etableras, när det har utsikt till at få majoritet och inte förr. Demokrati är samtal och kompromiss, men en bra muslim går inte på kompromiss med sin religion. I ett islamisk perspektiv är demokratin till för att islam vid 51 procent skal ta över samhället och införa sharia dvs. religiöst tyranni.

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 april 2013 12:16

I en artikel på expressen.se uttrycker Cecilia Magnusson, ordförande för Moderaternas förbundsstyrelse i Göteborg, STÖD för Waberi.
Har de ansvariga i Göteborg ingen koll på hans åsikter?????
Troligen spelar M högt och hoppas att drevet avstannar, så att Waberi kan bli röstmagnet för Muslimska röster nästa år.

 
Ingen bild

OT

14 april 2013 12:19

När skall Socialdemokraterna och Moderaterna införa nolltolerans?

Hur länge till skall Socialdemokraterna och Moderaterna mäkta med att Sverigedemokraterna alltid ligger steget före?

 
Ingen bild

Observer

14 april 2013 12:36

Göteborgspolitikern Cecilia Magnussons(m) försvarstal för Waberi i Expressen är ett intellektuellt magplask av elitklass.Är det verkligen så illa ställt i moderaterna att kvinnoförtryck,antisemitism,månggifte m.m legitimeras inom politiken med argumentet "vi har religionsfrihet i Sverige"?Reinfeldt har ett gigantiskt förtroendeproblem att hantera.

 
Lassekolja

Lassekolja

14 april 2013 12:52

För mig hade gärna Omar Mustafa fått stanna en tid till i S-styret, åtminstone till dess att S-siffrorna åter börjat dala till förmån för SD, men det var "roligt så länge det varade"!
Undrar just när nästa period av skadeglädje infinner sig?

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.1549136--skapar-

 
Ingen bild

Lärare

14 april 2013 13:28

OM, vi får ett muslimskt parti i Sverige?

Där har du en poäng Thoralf. Det är nog inte många som tänker på det sättet, men helt klart skulle den verklighetsfrånvarande 7-klövern minska rejält. SD skulle öka.

Den senaste turbulensen med S och M borde rätteligen gynna SD!

Verkar som SD nu ligger i startgroparna inför en rejäl satsning i vår och som kommer hålla i sig framöver.

Ut med information och res runt i landet. Folket måste upplysas, alltför många är ovetandes om läget i landet.

SD 2014!

 
Ingen bild

Sven Dacke

14 april 2013 13:37

En sak är helt klar. Oavsett vad som nu sker så kommer det inte att gynna nationen Sverige.

Om det´nu fortfarande finns något Sverige

 
Ingen bild

olle

14 april 2013 13:44

Visst är det bra om det bildas ett muslimskt parti i Sverige då får vi svart på vitt,är också övertygad att det kommer bli en tankeställare för många svenskar,för att inte tala om alla dessa PK människor.

 
Ingen bild

World Traveller

14 april 2013 14:54

Undrar hur manga svenskar som konverterar till islam om ett islamiskt parti startas upp. Felicia Dyback i artikeln ar enoch jag gissar att det blir flera tusen. Senast nar jag var hemma i Sverige saa saag jag en kille i 20-ars aldern som saag svensk ut i ett gang radikala muslimer med spretigt skagg och roliga mossor. For ovrigt pa samma plats dar den 18-ariga svenska flickan hittades dod haeromdan.

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 april 2013 15:10

World Traveller...
Ja, förvirrade ungdomar kan hamna i de mest förfärliga grupperingar.
Förr var det rakade skallar och kängor. Nu är det huvtröjor, halsduk för ansiktet och röda fanor.
I en snar framtid kan det bli Koranen, roligt skägg och d:o mössa...

 
Ingen bild

Inge Sandén

14 april 2013 15:11

Tackar Thoralf.
Här har vi precis samma tankar.
Så här ser jag på saken.
I vårt land vågar jag påstå att minst 3 till 4 miljoner är i grunden vänligt inställda till sitt land Sverige och t.o.m flera.

Ett islamistparti skulle medföra att dessa miljoner om inte förr så nu skulle dom få en helt sann bild av läran islam,eftersom talespersonerna för islampartiet nu offentligt måste klargöra för sina muslimska vänner,vad dom vill göra med Sverige.

Då kan inte ens journalistkåren mörka,som dom gjort tidigare,vad islam står för i sin verklighet.
Svensken förstår nu,att Sveriges problem är inte om riskkapitalisterna skall få ta ut vinster i vården och mycket annat som debatterats på 7-klöverns kongresser,men inte ett ord om islamister som smugit sig in i politiken,med helt andra avsikter,nu blir valet skall vi tillåta islamisterna att ta över eller är det vi svenska folket som fortfarande äger Sverige och nu blev det kristallklart vilka krafter vi folket har att välja mellan och tidigare huvudsaker blir nu bisaker.
Endast en röst på SD kan rädda Sverige från att islamiseras.

I första stadiet skulle vänstermaxisterna stödja ett islamistparti eftersom dom har kvar sin våldsromantik.

Omar mustafa har nu väckt debatten och inget kan stoppa de andra partierna att tvingas att redogöra för sina islamistinvalda kandidaters åsikter om det islamska förbundet,som Omar återvände till,när han ställdes mot väggen om sin värdegrund.

Att gömma sig bakom en lära,som är upphöjd till en religion och på så vis utnyttja vårt lands lagar,om att vi har religionsfrihet,den bluffen och lögnen blir svenska folket befriade ifrån om islamisterna bildar ett politiskt parti och då klargöres även attt islam är en totalitär politisk lära.
Alla Kristdemokrater är som små snälla lam,när dom snällt ber om att få ha skolavslutningar i en kristen kyrka,mot islamisternas krav på att sharialagar skall införas i vårt land.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

14 april 2013 15:13

Att förneka sanningen om vad Omar i svart på vitt uttryckt och påstå att det inte är sant är ett sådant bottennapp av Maria Wetterstrand så man häpnar! Miljöpartister är så falska och hycklande så det finns inga gränser och svenska folket fortsätter att gå på deras lögner enl. senaste Sifo.undersökningen

 
Ingen bild

Sven

14 april 2013 15:33

Det behövs inget muslimskt parti, 7-klövern är värre....

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

14 april 2013 15:35

Ett musseparti ger SD 10% extra och punkar fulkommunisterna i S för gott

 
Ingen bild

claes

14 april 2013 16:11

Med tanke på på rådande händelser, så förstår jag äntligen varför sd ledning har valt att rensa så mycket i partiet som dem har gjort. att hag i min envisa enfald inte insett det tidigare får mig att känna mig tämligen fåraktig. äntligen börjar jag se Sds plan. Och jag är glad att ni finns i sveriges riksdag

 
Ingen bild

Kalle

14 april 2013 16:46

Merith Wagers tankar på hennes blogg.

""Det enda jag kommenterar är att Omar Mustafa i sitt ”avskedsbrev” (enligt uppgift från Aftonbladet ”skriver han själv om spelet bakom avgången” direkt till Aftonbladet) talar om ”det muslimska samhället”. Och min kommentar formuleras i en fråga: ”Sedan när fick vi ett muslimskt civilsamhälle” i Sverige?” "" skriver Merit Wager

http://meritwager.wordpress.com/2013/04/13/om-ett-uttalande/

Jag undrar också. När fick vi ett muslimskt samhälle i sverige något som alla PK-människor säger inte existerar eller vill kännas vid.

Nu vet hela svenska folket att ett muslimskt samhälle finns i Sverige.

Jag tycker inte om utvecklingen till ett muslimskt samhälle.

"Klockan är fem över tolv" tycker jag.

 
Svensson

Svensson

14 april 2013 19:49

Dom ägnar sig åt ett fult röstfiske,men det kommer dom förlora på i längden.Sverigedemokraterna säger, vi gör det av kärlek för Sverige,sen kommer rösterna. Svårare än så är det inte.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Malin R.

14 april 2013 20:02

Vilka offentliga medel hjälper till att finansiera Islamska Förbundet och deras s.k verksamhet?

 
Ingen bild

Stig-Arne

14 april 2013 20:11

Förslag till valaffisch 2014:

M - Abderizak Waberi
S - Omar Mustafa
MP - Mehmet Kaplan

SD - Jimmie Åkesson

SVERIGEDEMOKRATERNA

 
Ingen bild

Lotta

14 april 2013 21:58

Någon mer som har problem med att komma in på Avpixlat?

 
Ingen bild

Inge Sandén

14 april 2013 22:05

Ja,samma här

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 april 2013 22:05

Lotta...
Nej, jag hade inga problem nyss, trots boende i "skogen".
Men det finns säkert de som vill blockera Avpixlat.
De har idag publicerat några mycket intressanta artiklar om Omar Mustafa och div. kopplingar till mörka krafter. Mycket läsvärda!!

 
Ingen bild

micke

14 april 2013 22:06

Lotta! Stämmer det går inte.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

14 april 2013 22:11

Stina Dabrowski ställde en intressant motfråga i Agenda, frågan som inte får sägas var; Att hur mycket invandring tål Sverige? Hennes motfråga var; Hur mycket invandring behöver Sverige? Vilket naturligtvis var väldigt PK att säga fast det är exakt vad som behöver sägas!

 
Ingen bild

von Moltke

14 april 2013 22:24

Helt off topic måste jag dela med mig av detta:

Expressen/Kvällsposten skriver om en efterlyst dansk våldtäktsman som tydligen ska ha fått sig en del blessyrer i ansiktet.

http://m.expressen.se/kvp/polis-soker-valdtakts--man-med-synligt-sar/

Nåväl, när man sedan läser originalartikeln så finns det ett litet mer utförligt signalement på mannen. Inte minst hans mellanösterutseende.

http://ekstrabladet.dk/112/article1953564.ece

Är det någon som fortfarande ställer sig oförstående till att ordet journalist numera närmast betraktas som ett skällsord?

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 april 2013 22:36

DuGamlaDuFria...
Stina Dabrowski var en fantastisk programledare förr. På det ett antal intressanta intervjuer med ett "hopp" som avslutning.
Men när hon var huvudperson i "Här är mitt liv" stoltserade hon med ett Kubanskt revolutionsmärke. Då föll hon platt till marken i aktning i mina ögon.
Dock har hon på senare tid imponerat för att vara journalist. Dels att bjuda in Mats Dagerlind till debatt och nu medverkan i Agenda.

Gissa att Åsa Linderborg satt och gnisslade tänder ikväll.
"Hur mycket invandring BEHÖVER Sverige". Inget som ger henne en god sömn...

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

14 april 2013 22:56

Trots hennes politiska hemvist verkar hon hålla yttrandefriheten högt, ju fler som hon som vågar gå emot åsiktseliten desto fler kanske följer efter. Hoppas verkligen Åsa får en sömnlös natt ;)..

 
Ingen bild

B-E Johansson

14 april 2013 23:42

Jag tycker nog att Merit Wager är lite överkänslig där. Det är inte konstigare att en muslim som är aktiv i IFIS är en del av det muslimska civilsamhället än att en pingstvän eller livetsordare verkar i det kristna civilsamhället.

 
Ingen bild

B-E Johansson

14 april 2013 23:57

Ett muslimskt parti i Sveriges Riksdag är bara fromma SD-drömmar. Mer än en polsk riksdag får nog äga rum, innan ett sånt parti är på plats.

Då är det mera framkomligt att verka i de etablerade partierna, men där gick man för fort fram med SAP; tredje statsmakten måste vara med på vagnen hela resan, och det var den inte denna gång.

I närtid är det oroande att SD tappar i opinionen i senaste SIFO-mätningen: från 10 procent i december till 8 procent nu i april. Visserligen ligger SD 40 procent över valresultatet, men man blir fort bortskämd.

Socialisterna SAP men framförallt V vinner opinion, och det är väl ganska troligt att näste statsminister heter Löfven. Viktigt då att KD räddas kvar och att C åker ut, så att de senare inte går över till det rödgröna blocket (rödgröna som de är) och därmed eliminerar SD:s vågmästarställning.

SIFO-trender:
http://bengterikj.se/sifo/

 
Ingen bild

B-E Johansson

15 april 2013 00:29

SD måste rycka upp sig en bit från 8 % för att inte tappa sin vågmästaställning.

SAP kan få 34% av rösterna i nästa val, M bara 28%. Om V gör ett bra val, 7%, och FP ett dåligt, 5%, (tappar stödröster till KD), C åker ut och KD får 4,5% (stödröster från alliansvänner), MP gör ett relativt dåligt val på 8% och SD ligger kvar på dagens 8%, blir mandatfördelningen:

1 SAP 125 mandat
2 MP 30
3 V 26
4 M 103
5 FP 18
6 KD 17
7 C 0
8 SD 30
9 Övr 0

Rödgröna: 181 mandat
Alliansen: 138 mandat
SD tappar sin vågmästarställning

 
Ingen bild

Deleted

15 april 2013 03:23

Jag skulle hellre se ett islamistiskt parti skapas i Sverige IDAG, än om 10 år när de garanterat kommer att få stor makt.

 
Ingen bild

Stefan A.

15 april 2013 06:56

Krävs väl dryga 200 000 röster för att komma in i riksdagen,ingen omöjlighet för ett muslimskt parti, och fler och fler muslimer får rösträtt för varje år som går,kan inte om annat liva upp riksdagsdebatterna lite, kan få höra saker från riksdagens talarstol som är förbjudet att säga för iaf. svenskar,rösterna kommer man att ta från mp,s och v.

 
Ingen bild

Ludvig

15 april 2013 07:13

Vilka onödiga bekymmer sossarna har fått genom att välja in en sådan. Dessa som kallar sig kristna och nu går emot uteslutningen kan inte vara mer än namnkristna. Dom går ju emot allt sunt förnuft.

 
Ingen bild

Obeveklig

15 april 2013 09:09

Då undrar jag hur ni ser på rasismen och nazismen inom ert parti nu när ni infört "nolltolerans"?
Ni har ju ett stort antal medlemar som är öppet eller indirekt rasister/nazister,

Hur ser ni på den homosexuella diskursen och kvinnofrågan då Dagerlind hela tiden vräker ur sig kvinnoförnedrande och homofobiska uttalanden??? (även Björn Söders syn på homosexuella går ju att diskuter).

Hur ser ni på att ni har en partiledare som suttit och sjungit gamla nazistiska sånger och heilat för inte allt för länge sedan...det råder väl "nolltolerans"???

 
Ingen bild

Hulda mk1

15 april 2013 09:27

Obeveklig...
Vad tycker DU är rasism och Nazism? Fram med fakta.
Vad gäller homosexuella och kvinnor, så är inte vad jag vet Mats Dagerlind medlem i SD.
Björn Söders åsikter har jag ingen uppgift om, men alla har väl rätt att kritisera vissa företeelser inom dessa ämnen.

Den berömda sången kom från Moderaterna.
Kom igen när du har något bättre att tillföra debatten...

 
Ingen bild

Obeveklig

15 april 2013 09:48

Det är så typiskt för höger extrema sidor att svara på frågor med frågor!!!!!
Om du inte vet vad rasism och nazism är så tycker jag du kan sätta dig i skolbänken igen.
Sant det var vit makt sånger och gamla moderatsånger de sjöng, gör det saken bättre?????
Söder jämställer homosexualitet med pedofili och sex med djur.
Dagerlind skriver ju för SD kurien och är aktiv på Avpixlat som ALLA vet även om SD är för fega att erkänna det är SDs inofficiella organ för att nå ut med propaganda.

Så svaras på frågan istället vad anser du om rasismen och nazismen inom SD???

 
Ingen bild

Obeveklig

15 april 2013 10:01

@hulda

en annan tankeställare du kan ställa dig själv är varför vi meningsmotståndare alltid måste komma med källor, fakta och statistik (det kan jag alltid göra om jag är hemma och har mitt källmaterial när till hands)medans ni får komma med ogrundade fakta och påståenden hela tiden. Bemöter man dem så får man ofta höra att det är "sunt förnuft"...ungefär som om det vore en lag....det är precis tvärtom har forskningen visat!!!!

 
Ingen bild

Hulda mk1

15 april 2013 10:56

Obeveklig...
Jag har pratat med en som var med i Folke Bernadottes Vita Bussar och hört vittnesmål från ett barn till en person som lyckades fly av tåget på väg till ett Nazistiskt utrotningsläger.
En kompis ena förälder flydde från Baltstaterna undan Röda Armen.

Jag har stått intill en vägg i Norge, Akershus(?) för många år sedan, där Norska motståndsmän avrättades av Tyska soldater.
Jag har pratat med några som kom till Sverige från Östtyskland när Muren föll.
Jag vet vad totalitära regimer kan göra.
Därför är jag antinazist, antikommunist och antiislamist. Nöjd?

Så högerextrem är jag definivit inte.
Men jag är rädd om det Sverige vi är på väg att bli av med.

Homosexualitet måste du väl, om du tänker efter LITE, inte vara något som en majoritet av mänskligheten ägnar sig åt, eller?
Och det som en majoritet ägnar sig åt är väl det normala, eller?

I all tid fram tills nu är homosexualitet ett hinder för en familj att leva vidare, tänkvärt...
I mitt egna hem har jag haft gäster som varit homosexuella. Fick senaste Julen ett Julkort. Mycket trevligt!

Vilken kultur och religion tror DU fördömer sina, hårdast, när de "kommer ut"?

Vilken religion i Sverige är fientligast mot homosexuella? Bekämpa dem. Vilken religion/kultur tvångsgifter (främst) sina döttrar i unga år? Bekämpa dem.
När bla. Zigenare begår brott mot Svenskar, för att de är Svenskar, är inte det rasism?
När Svenska tjejer blir kallade för horor och får utstå gruppvåldtäkter, blir kallade horor och tafsande killar, är inte det rasism?
Rasism är så mycket mer än att kalla en negerboll vid sitt rätta namn.

 
Ingen bild

Obeveklig

15 april 2013 11:34

Jag förlorade själv halva min släkt på min pappas sida i koncentrationslägren i andra världskriget. Han kom från Ungern -56.
Så jag vet vad nazismen kan leda till.
Du kan ju inte förneka att nazismen har frodats inom SD, nu när "niolltolerens" gäller stängs de som tidigare sympatiserat med dem av, de andra är tysta.
Rasismen frodas ju hej vilt inom SD, vilken dag, vilken tid på dygnet är det ju bara att gå in här och på Avpixlat så haglar rasistuttrycken. Det kan du heller inte motbevisa. Skulle kunna gå in nu på Avpixlat och hitta minst 10 rasistiska kommentarer.

Homosexualitet är ju självklart ingen norm, som du säger skulle det mänskliga släktet dö ut då. MEN det är heller inget onormalt som många inom SD försöker påskina. Homosexualitet har funnits i alla tider.
Jag är likt dig mot extremism, må så vara om den heter högerextremism, islamism eller stalinism.

Jag vurmar inte för mycket för hur kulturerna ser ut i länder i mellanöstern. Jag ser inte med blida ögon på kvinnligkönstympning, hedersmord, homofobi etc.

Men när man lyssnar på er så är det som om att ALLA som kommer från mellanöstern är muslimer...det bor 451000(2012) "muslimer" i Sverige varav 110000(2010) är praktiserande.
Ni dömer alla, som om de andra inte vore sekulariserade och lever vanliga svenssonliv....det är rasism.
Utifrån eran egen logik skulle alla föräldrar i Sverige tortera sina barn, för det gjorde ett par med bobby.
Alla poliser skulle våldta utsatta kvinnor gör det gjorde en polis chef.
Alla svenska män är svartsjuka och döda sina ex för det har en svensk man nyligen gjort (igen).
Alla svenska män våldtar för det gjorde hagamannen.
Alla inom högerextremismen (och jo, dit tillhör SD) skulle vara potentiella barnamördare för sådan var Breivik.
Er logik fallerar genom att ni hela tiden kommer med osanningar (så som härinne) och grova generaliseringar.

 
Lassekolja

Lassekolja

15 april 2013 11:34

Vad då "nytt muslimskt parti"? Vi har ju redan sju!?!

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.1549136--skapar-

 
Ingen bild

Obeveklig

15 april 2013 11:36

Ps. Du har fortfarande INTE svarat på min fråga hur du ser på rasismen inom ditt parti????

 
Ingen bild

Hulda mk1

15 april 2013 12:47

Obeveklig...
Beklagar din släkts offer. Vi vet också varför människor kom hit från Ungern -56.
Stalin var lika ond som Hitler, men segraren brukar skriva historien.
Tyvärr lever Stalins tankar om makt vidare i Nordkorea även idag. Människorna lider oerhört av förtryck, tortyr, svält och arbetsläger. Tom. så avrättas regimkritiker...
Jag brukar väldigt sällan läsa kommentarrna på Avpixlat. Dels är de så orehört många och några få är olämpliga. De flesta dock väldigt bra.
Däremot är redaktionen bakom Apivlat oerhört kompetent och skriver bra artiklar. Där kommer ofta den verkliga sanningen bakom nedias rubriker fram.
Gränsen mellan vad som är rasism eller bara skarp kritik, beror på vem som tittar på frågan. Men alla har vi en gräns, så även jag.

"Mitt parti"? Man behöver väl inte vara medlem i SD för att skriva här? Men ser jag något som jag inte gillar, så skriver jag kritiskt här.
Nej, alla Muslimer är inte fundamentalister. Men de måste anpassa sig till vår tid. Medeltiden är över för läänge sedan...

Du verkar vara en undrande och sökande människa. Bra så! Snart kommer du inse att Sverigredemokraternas väljare och representanter är förnuftiga människor och inga monster...

 
Ingen bild

Obeveklig

15 april 2013 17:36

@Hulda

Jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta ditt svar.
De flesta muslimer är anpassade för vår tid i dagens samhälle.
Självklart finns det avarter på samma sätt som det finns avarter bland den inhemska populationen.
De får jag arbeta för att förändra och om det sker ngt kriminellt lagföra dem.
Men majoriteten av alla "muslimer" lever inte något medeltidsliv kan jag lova.
Sedan hur de lever har mycket med klass och utbildning att göra på samma sätt som det gör i resten av samhället.
Sedan så skriver du att Avpixlats redaktion håller god ton.
"skäggbarn" tycker inte jag är god ton, det är öknamn.
"kulturberikare" som blivit "berikare" är ett gamalt ord som användes i nazi tyskland, tycker inte det heller är god ton....det är ren rasism.
Så du hittar rasismen även i det "redaktionella" materialet.
Duskriver även att rasism beror på den som läser det.
Men om en ungdom skriker hora efter någon och inte tycker det är något allvarligt så betyder ju inte det att hen har rätt?!
Det är den som blir drabbad av rasismen som vet om den tycker det är ok eller inte.
Du som vit svensk kan inte sitta och säga vad som är ok eller inte, då ger du också rätten till invandrarkids att kalla tex en svensk tjej för "svennehora", för det tycker de är ok.

Avpixlat har gått över gränsen så många gånger nu att jag har svårt att hinna skärmdumpa dem längre, och då menar jag inte kommentarerna.
Tror inte SDs väljare är monster, jag har diskuterat med massor med anhängare, 50-60% är rena idioter dock, helt utan kunskap eller djupare insikt. Sedan har vi de andra som det går att diskutera med.
Sedan ligger ju SD någonstans mellan högerextremism och moderatern, där ligger även Tea party rörelsen i USA, de sällar sig till samma -ism nämligen socialkonservatismen.
Så läs om dem och om socialkonservatismen så kanske du får ett hum om vilket typ av samhälle SD vill ha (om man räknar bort frågan om invandring och islam).

 
Ingen bild

Arne

15 april 2013 18:21


Nu håller RÖDSTRUMPS-CHAMPAGENE-GÅSLEVER-VÄNSTERN en "m a n i f e s t a t i o n" För att behålla honom i Socialdemokratin!

Med rödstrumpskärringarna i spetsen! Som normalt gapar om "feminism" och jämställdhet. .....Så bedrövligt!

 
Ingen bild

Arne

15 april 2013 18:26

Det fina med detta är att dessa TOTALT kommer sänka Socialdemokraternas comback.

.....Bättre valarbetare får SD leta efter! ....Nästa SIFO har Socialdemokraterna störtdykit -Tro mig!!

 
Ingen bild

Obeveklig

15 april 2013 20:19

Är det något fel med jämställdhet nu??????

Men du drömmer väl dig tillbaks när du hade fru som lagade mat tog hand om barnen, städade, medan du satt på pizzerian och drack öl med polarna????

Eller?

 
Ingen bild

Arne

15 april 2013 21:29

....Vaddå "drömer mig tillbaks". ...Och. "hade" ?!!

Jag tillhör de män som forfarande kan gå och ta en öl på pizzerian -Utan att min fru vill göra könsbyte, gå i karlkläder eller kräver att jag skall amma ;) -Kort & gott, hon är ingen bitterfitta.

 
Ingen bild

Skånepåg

15 april 2013 21:38

@ Obeveklig

"Hur ser du på att 47% av de stolar som borde vara tillsatta i kommunerna med företrädare för
SD står tomma???"

Du som låtsas vara intelligent kan tydligen inte förstå sambandet mellan det våld som varje öppet Sverigedemokrat riskerar och som bl.a gjort att många "hoppat av", och som jag själv råkat ut för. En av flera orsaker till att jag nu, liksom många andra Sverigedemokrater, måste tänka på både mig själv och min familj och innebär en omöjlighet att framträda offentligt.

Och du jag passar på att nämna, att jag är pensionerad medicinare så du bör nog med det snaraste omvärdera din vrångbild av vilka du tror stödjer SD. White trash hittar du med lätthet troligtvis betydligt enklare i din egen närhet, med hänsyn till den politik som du själv tycks stödja.

 
Ingen bild

Obeveklig

16 april 2013 07:59

@Arne
Du har verkligen inte förstått någonting vad jämställdhet betyder. Dess innebörd. Det är just sådana personer som du utan insikt och kunskap som är de riktigt farliga människorna.

@Skånepåg
Det har inte med toppstyrningen och sekterismen som de flesta avhoppare talar om?
Om din övertygelse inte var större än att några hot fick dig att hoppa av så vad gjorde du i politiken till att börja med. Om hoten var så seriösa som du skriver kunde polisen haft dig under bevakning eller SD ordna vaktskydd åt dig,
Socialisterna som byggde upp denna välfärdstat har blivit mer än hotade, de har dött för sin tro av bla nazister på 90-talet.
Så du får komma med bättre argument.
Sedan är du medicinare...bra då kan du allt om medicin....vad säger att du kan allt om statsapparaten för den???
Läs Bourdieu så kanske du får en annan syn på klasser?

 
Ingen bild

Skånepåg

16 april 2013 09:54

En naivare, hårt vinklade, komma med egna påstående långt från verkligheten som han/hon sedan spinner vidare på, har jag aldrig tidigare sett på den här bloggen och något som pseudonymen "Obeveklig" håller på med. Här kan man verkligen tala om att ta ut svängarna till nya rekord. Puh vad tröttsamt och så långt från att beröra verkligheten som man överhuvudtaget kan komma. Nämligen det som gäller framtiden för vårt fosterland, konsekvenserna av massinvandringen och vad detta kan komma att innebära på sikt.

Med andra ord en person utan tillstymmelse till normal slutledningsförmåga och ansvarstänkande. Våren har äntligen kommit, men tyvärr innebär detta tyydligen även ett uppvaknande av diverse världsfrånvarande troll. Beblanda sig med dessa beskriver det gamla uttrycket ”varje välgärning får sitt straff” alldeles förträffligt och något att tänka på när nästa ”fuling” dyker upp här på bloggen!

 
Ingen bild

Obeveklig

16 april 2013 10:38

Som vanligt inget bemötande av mina påståenden.
Men jag ska göra det lätt för dig.
Ska ställa två raka frågor som inte borde vara så svåra att svara på???
1) Hur ser du på rasismen och till och med nazismen inom ditt parti? (nu när ni har nolltolerans)
2)Vad innebär jämställdhet för dig?
3)Hur ser du på att 47% av de stolar det borde sitta SD representanter på är tomma ute i kommunerna???

 
Ingen bild

Obeveklig

16 april 2013 10:43

Ps. påstår du att de som hoppat av och påstått att SD är sekteristiskt, toppstyr och rasistiskt ljuger?

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 april 2013 12:39

Obeveklig...
"Skäggbarn" är inte rasism utan ironi som kommer av att de ensamkommande INTE är några barn.
Betänk också (återigen) att rasism kan komma från en invandrare mot en Svensk. Men då klassas det INTE som rasism. Märkligt...

Tror inte att de flesta Muslimer lever normalt i vårt land. Deras syn på sina barns liv lämnar mycket att önska. Muslimska friskolor bidrar knappast till deras assimilering in i samhället.
En kvinna/flicka med slöja eller ännu värre insvepning, är knappast jämställt, ELLER..?
Moskeer ploppar upp ur jorden överallt och nu ska böneutrop ljuda ut i vår natur...

 
Ingen bild

Obeveklig

16 april 2013 13:47

Ok...du får tycka vad du vill, men det flesta skulle nog uppfatta "skäggbarn" som rasistiskt, speciellt de utpekade.
Håller med om att skällsord mot tex en svensk tjej är lika illa. Skulle någon kalla min dotter för "svennehora" så skulle jag bli rabiat!
Sedan är de personer med rötter från mellanöstern och östra Afrika INTE muslimer, de är personer från Iran, Algeriet etc.
Det 110 000 (2012) personer som praktiserar religionen Islam är muslimer.
Det är STOR skillnad på det!
Alla som kommer från Sverige är INTE kristna. De som praktiserar kristendom är kristna, resten är svenskar.

Friskolor så som det ser ut idag har jag alltid varit emot. Och som du säger, det hjälper ingen med att alla lever åtskilt och går i separata skolor. Håller med dig där.
Även böneutrop tycker jag är fel, inte för att det är böneutrop i sig, utan att det inkräktar på den personliga integriteten.

Moskeer tycker jag ska få poppa upp om de vill. Vi har religionsfrihet i Sverige.

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 april 2013 15:43

Obeveklig...
Allt beror på betraktaren. när man ser kort på "barnen" ser man tydligt att de INTE är barn.
När sedan myndigheter och media ljuger oss rakt upp i ansiktet och går på deras ålderslögner, då har man rätt att reagera.
Rasism, definitivt inte. Vrede ur folkdjupet, ja.

De som beger sig till Somalia, Syrien eller andra länder för att slåss för Allah, de är definitivt INTE svenskar. En svensk tränar aldrig med Al-Quida.
Vi verkar fö. inte ha samma syn på vem som är svensk och inte.

 
Ingen bild

Obeveklig

16 april 2013 18:24

Var har du sett bilder på dem?
Och även om de ljuger om sin ålder och man blir förbannad så har man INGEN rätt att använda rasistiska uttryck.
Då kan du inte klaga på om någon kränker dig som kvinna eller människa heller.

Alla som har svensk medborgarskap är svenskar.
Sedan kanske jag inte sympatiserar med dem som åker och slåss för Al-quida, men dock.
i en demokrati så har alla rätt att uttrycka och göra saker som de vill så länge det inte strider mot lagen.
Jag kanske inte tycker om den inskränkta livstilen som "normalsvensken" lever men det betyder inte att jag tycker att de ska försvinna från jordens yta.
Alla får leva som de vill så länge det inte skadar någon annan.

Det är ju heller inte direkt några större mängder personer som åker och slåss i Syrien eller Somalia.

Det är hela tiden ytterligheter när det diskuteras på Avpixlat m.fl sidor. Den stora grå massan som bara lever sina liv glöms bort.
Man kan ju diskutera svenska ytterliggerheter också då och få en helt vansinig bild av Sverige!

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 april 2013 20:37

Obeveklig...
Nu är vi återigen där: Vilka ord är rasistiska?
Det vill snart till en dagligen uppdaterad politiskt korrekt ordlista, tror jag.

Googla efter bilder på ensamkommande barn. Du hittar dem snart.
Aldrig, aldrig att de är max 18 år. Aldrig. Finns inte en chans.

Nej, nej, om du flyttar till Kina, blir inte du Kines. Din syn där skiljer sig rejält från min och många andras.

Att bla. Somalier med svenskt medborgarskap återvänder till träning och strider med Al-Quida och andra grupperingar är farligt. Vem vet vad de hittar på när de lämnar hemlandet och kommer hit igen?
Samma sak med Syrier och andra som känner sig manade att slåss där.

De kan tyvärr också påverka andra landsmän i Sverige att hitta på dumheter av allvarlig sort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards