thoralf

Direktlänk till inlägg 22 november 2018

TVÅ ARTIKLAR I ÖSTRA SMÅLAND

Av Thoralf Alfsson - 22 november 2018 22:12

Efter mitt blogginlägg igår har media hört av sig idag men som jag sagt till dem så uttalar jag mig inte mer om personärendet mot mig än det jag skrev i mitt blogginlägg. Jag kommer kommentera efter att ett beslut tagits av partistyrelsen.


Här kommer artiklarna.


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/rekommenderar-uteslutning-men-partistyrelsen-avgor-alfssons-framtid/


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/kommentar-vagar-akesson-sparka-alfsson/




Nästa artikel.





 
 
Ingen bild

PK

22 november 2018 22:23

Barometern är som en hungrig varg, hugger direkt om de får chansen.

PS: vad är det för tidigare framgångsrik pizzeria som kursat enligt ovan nämnda tidning just nu?

Thoralf Alfsson

22 november 2018 22:52

Vet inte.

Låter märkligt med så hög omsättning och 39 anställda. Måste vara något företag med flera butiker/restauranger.

 
Ingen bild

Morgan

22 november 2018 22:52

Även i Barometern är en.

Hur klingar detta med Johan Perssons och Mattias Adolfssons skrytbyggen för rika? T.ex det senaste beslutade bostadsbygget på Fredriksskans.

"Traditionellt har begreppet "social housing" haft dålig klang i Sverige. Det har kopplats ihop med fattigboende och förnedring. Men i dag höjs röster för att Sverige borde bygga enkla bostäder för låginkomsttagare."

http://www.barometern.se/kalmar/hemloshet-blev-fall-for-politikerna

 
Ingen bild

Morgan

22 november 2018 22:56

Det är pizzeria Italia och dras pizzafabrik på Verkstadsgatan.

Thoralf Alfsson

22 november 2018 23:17

Pizzeria Paros AB

 
Ingen bild

En som vet

22 november 2018 23:00

Det bara byggs för Johan Persson gelikar,han är kompis med byggherrarna så är det!!!!!!!!

 
Ingen bild

Morgan

22 november 2018 23:18

@Thoralf
Kolla på Italias hemsida så ser du att bolaget heter så.

Thoralf Alfsson

22 november 2018 23:26

Har kollat upp deras omsättning och anställda och det stämmer väl med uppgifterna i Barometern.

 
Ingen bild

Laglydig

22 november 2018 23:20

Jag lider verkligen med dig Thoralf!

Just att leva i denna ovisshet under en längre tid utan att egentligen kunna påverka situationen är oerhört mentalt påfrestande och skapar en enorm frustration.

Jag har tidigare tillskrivit Jimmie Åkesson om saken och nu ikväll även skrivit ett mail till Mattias Bäclström-Johansson där jag påtalar hur mycket du Thoralf inte bara betyder mycket för SD i Kalmar utan så mycket mer för den Sverigevänliga rörelsen i hela landet.

Jag uppmanar fler att göra detsamma framför allt SD verksamma runt om i landet!
Mattias Bäckström-Johansson nås på hans riksdagsmail:
mattias.backstrom.johansson@riksdagen.se

 
Ingen bild

Svante

22 november 2018 23:23

@En som vet

Johan Persson och ägaren för P&E förvaltning som nu ska bygga i Linnéstaden äter ofta lunch ihop. Behöver nog inte säga mer.

 
Ingen bild

Vansinne

22 november 2018 23:37

Insyltat är ett milt ord.

Ja, Johan Persson och hans gelikar ha fått kraftig hybris och det har pågått dom senaste 10 åren. De försöker förvandla Kalmar till en överklasstad där eliten bygger, gynnar och ryggdunkar varandra och det är tragiskt att se. Det faktum att P-O (P&E) är involverad i det mesta och är vän med självaste Johan Persson på Facebook kan såklart ifrågasättas, men så är ju hela kommunen en enda stor inavlad familj, så egentigen är nog ingen förvånad.

 
Ingen bild

Vansinne

22 november 2018 23:42

Lägg därtill att denne P-O sitter i KFF's styrelse.

 
Ingen bild

Magnus

23 november 2018 00:06

Alfsson, de har försökt bli av med dig sedan 2011.
Chris Dulny bekräftar detta! Är du så pengakåt så du måste vara kvar i SD?!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

23 november 2018 00:18

”Din horas son. Pratar du mot invandrare. Det utvisar jag dig och innan jag utvisar dig. Det eldar jag på dina smutsig skägg. Om du var aldrig horas son du hade aldrig pratat
mot oskyldiga offer invandrade människor.”

https://twitter.com/lejonnille
https://www.facebook.com/nille.isam

Nille isam lejon har bland annat skrivit ovanstående om Hanif Bali. Det jag undrar är varför Johan Persson finns med på denne språkbegåvade människas vänlista?

https://www.facebook.com/johan.persson.376

…eller har jag missat något?


https://petterssonsblogg.se/2018/11/20/etablerade-medier-bast-pa-nathat-ocksa/

 
Ingen bild

Kent Johansson

23 november 2018 00:35

Det börjar stinka mer och mer inavel i Kalmar. Finns det någon som anställs p.g.a sina färdigheter och kompetens, eller sker allt med svågerpolitik i kommunen och där mottot är "tjänster och gentjänster"?

P&E fastighetspartner är innästlade i allt kommunen gör vad gäller fastighetsaffärer tyvärr. Johan och dess ägare är ju bästa vänner och har samma storhetsvansinne och grandiosa självbild.

 
Ingen bild

Tony

23 november 2018 11:08

Där en Sosse styr är korruption och egenmäktighet en
självklarhet, så blir det när dom får sitta i långa perioder,
då är det människan som är till för makten istället för tvärt om?

 
Ingen bild

Tony

23 november 2018 11:27

Magnus Olsson var väl den fegisen som såg till att den
populära Anna-Maria drog sig ur partiet, exakt vad han gjorde vet jag inte ,men han verkar vara en ful fisk?

 
Ingen bild

ölänningen

23 november 2018 11:44

Bort med tassarna från Thoralf! Den bäste och flitigaste medarbetare som SD någonsin haft. Utan honom aldrig mer SD.Aldrig har uttrycket "otack är världens lön" passat in bättre.

 
Ingen bild

C Andersson

23 november 2018 13:27

Jag vet inte om jag är synsk eller cynisk. Kanske både och. Eftersom jag inte kunde rösta på Thoralt Alfsson så avstod jag från att rösta i riksdagsvalet, det vill säga jag röstade blankt. Blir det extra val så kommer jag inte att rösta på sverigedemokraterna om inte Thoralf finns på valbar plats. Det är en sak som är säker. Det blir ett annat parti eller inget alls. Hur det blir om fyra år är en senare fråga. Det går inte att ha för lång framförhållning vid min ålderf.

Kent Ekeroth: https://samnytt.se/sd-hade-kunnat-ta-initiativet-om-fns-migrationsavtal/

 
Ingen bild

Erik

23 november 2018 13:29

Det märks att Johan Persson suttit för länge vid makten, men Kalmarborna envisas med att rösta kvar honom. Det blir bara värre och mer vänskapskorruption i kommunen för varje dag. Dags att granska Johan Perssons privata kontakter med olika företrädare.

Sedan undrar jag varför man vill förstöra staden?

 
Ingen bild

Maggan

23 november 2018 13:58

Idag har jag mailat SD om uteslutningsärenden och att jag ogillar partiets intolerans mot sina medlemmar.

 
Ingen bild

räven

23 november 2018 13:59

Tyvärr så tror jag inte partiledningen på högre nivå vet hur gediget arbete du utför. Vilket tråkigt nog kan leda til uteslutningen.

De har sannolikt heller inte tid/intresse av att sätta sig in i alla fel-riktade anklagelser som skett mot dig, vilket i sin tur inte gör saken bättre.

Tragiskt men troligt.

 
Ingen bild

Eva

23 november 2018 14:03

Dom är ju inte riktigt kloka. Personförföljelse

 
Ingen bild

Friholt

23 november 2018 14:06

@ C Andersson 13:27 Om FNs migrationsavtal.
Det kan ju vara så enkelt som att SD-ledningen vill få M att visa var M står i den här frågan. Skulle SD visa sin ståndpunkt före M så skulle M kunna segla med, utan att visa korten tills frågan behandlas i riksdagen. Men nu fick SD en klar signal om var M kommer att stå i frågan under mandatperioden.
L och C har sannolikt inte samma uppfattning som M. Därför är signalen viktig för SD. Läs gärna artikel i Samtiden.

 
Ingen bild

Rör inte pojkens snopp!

23 november 2018 14:20

Hur många svenskar vet att könsstympning av barn (sk omskärelse) är lagligt i Sverige och dessutom bekostas med skattemedel?!
Makt- och medieeablissemanget gör allt för att mörka detta för folket.

 
Ingen bild

Eva

23 november 2018 14:55

"Partiledningens uppskattning av Alfssons insatser visade sig också när Jimmy Åkesson, trots ösregn lockade 1000 personer till ett möte i Cellgraven i början av september. I Kalmar hade man arbetat stenhårt för evenemanget. Men Alfsson blev inte uppkallad och tackad på scenen."

Det var det jag sa tidigare. En normal person hade överlämnat mikrofonen till Thoralf!

 
Ingen bild

Ted

23 november 2018 14:57

Nu ska Johan Persson uppföra ytterligare klossar bakom Netto vid Sandra. Ska Johan Persdons kompis Pelle på P&E förvaltning vara inblandad i detta också? Inte en plätt får lämnas snart. Vänta bara tills det blir lågkonjunktur och bostadsbubbla, då kommer Pampen få dras med stora problem.

 
Ingen bild

Tony

23 november 2018 15:01

Det mesta tycks gå Globallisternas väg just nu, med den
virrige Stefan Löfven vid rodret igen understödd av dom två förrädarpartierna C o L kommer det att slås nya rekord i invandring till smörgåsbordet.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

23 november 2018 15:30

Jag trodde i min enfald att vi via 2018 års val blivit av med Löfven men så är tydligen icke fallet Varför har vi val?

 
Ingen bild

C Andersson

23 november 2018 15:31

@Friholt 23 nov 14:06

Jag har läst Samtiden. Från och med januari blir vi tvångsanslutna till public service. I Karlskrona har vi böneutrop varje fredag. I Karlskrona ställs lokala SD-företrädare inför rätta och partiledningen aviserar uteslutning. Detta och mycket mera gör mig grymt besviken på SD.

Behandlingen av Thoralf är droppen som får bägaren att rinna över. Det kan stanna vid en varning? Är det kindergarten?

 
Ingen bild

Sonny

23 november 2018 15:38

Kalmar = ankdamm no 1.

 
Ingen bild

Friholt

23 november 2018 16:20

@C Andersson 15:31 Vad jag menade med min kommentar avsåg endast din (13:27) hänvisning till FN:s migrationsavtal.

 
Ingen bild

O´ Hyra

23 november 2018 16:22

Utrop om tjuvar i tunnelbanan anmäls.

"Göm era laptops, böcker och smycken. Håll i tidningarna och kaffet för de här personerna tar allt. De är ficktjuvar allihopa". Det är meddelandet flera personer ska ha hört i tunnelbanan.
Påstås vara rasism???

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7095982

 
Ingen bild

jaså

23 november 2018 16:56

Har förstått att medlemmar i länet gått samman för att få bort dig.
Kan bara hoppas att dom lyckas ..

Thoralf Alfsson

23 november 2018 17:02

Du har inte förstått något men det är ju inte ovanligt i ditt fall.

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/kalmar-vadjar-for-alfsson/

 
Ingen bild

Hasse Pannband

23 november 2018 17:16

Den där "jaså" måste väl vara en av Sveriges mest
avundsjuka och hatiska varelser, dessutom genomtråkig.
Aldrig något konstruktivt, alltid negativ.

En träbock som tror sej kunna mjölka...

 
Ingen bild

Observer

23 november 2018 17:31

SD-Ledningen är sannolikt rädda för Thoralf. De ser honom som ett hot. Han har mer pondus än vad de har!

 
Ingen bild

Magnus

23 november 2018 17:53

Enligt Chris Dulny har ledningen försökt få bort Thoralf sedan 2011.
Nu har de fått en "straffspark" att göra det. Frågan är om man vågar plocka bort Thoralf, med allt vad det innebär.

 
Ingen bild

Hacke

23 november 2018 18:01

Kul och tillfredsställande att läsa de lokala partikollegornas stöd och välförtjänta hyllning av dig Thoralf.
Utan att av naturliga skäl vara fullt insatt i ärendet, partiets inre arbete eller persongalleriet i ledningsgruppen på något sätt börjar jag trots allt luta åt en positiv lösning av detta till synes "ickeärende". Jag tror man räddar ansiktet genom att ta medelvägen ur denna situation med en varning av någon grad.
En uteslutning förefaller som ett gigantiskt självmål med alltför stora konsekvenser. Inget parti i världen kan växa och frodas i längden genom att sparka folkkära förebilder och lojala eldsjälar ur organisationen.

 
Ingen bild

Rune

23 november 2018 18:06

Ja, det är nog sant Observer? Det verkar som om SD-ledningen vill hålla dugliga och intelligenta personer med arbetsförmåga ifrån sig.
I motsats till Socialdemokraterna, när de var som allra bäst, drog till sig dugliga intelligenta personer med arbetsförmåga. Som till exempel, Per Albin Hansson,
Tage Erlander, Sven Andersson, Ernst Wigfors, Gustav Möller, Rune Johansson och många många flera.
Tänk om Hjalmar Branting som partiledare hade varit ängslig att människor som visat duglighet kommit honom för nära och då uteslutit dessa från partiet.
Då hade det nog inte blivit någon folkrörelse av Socialdemokraterna?
Nej i stället välkomnade man alla goda krafter till partiet och partiet blev en kraft att räkna med.

 
Ingen bild

Pepparholm

23 november 2018 18:06

Om man vill koppla av från eländet med hemlig rättegång mot Thorvald så kan man läsa Patrik Engellau. I Det Goda Samhället så gör även han en befogad sågning av DN.

https://detgodasamhallet.com/2018/11/23/skrap-till-politiker/#more-14011

Jag undrar om Bonniers har en utredning om Wolodarski. Det börjar bli mycket av kludd som inte svarar mot riktig journalistik i en tidigare ansedd drake.

 
Ingen bild

Didrik

23 november 2018 18:19

Fy tusan... Kalmar håller på att bli en
riktigt otrevlig stad. Bilköer överallt.
Inga parkeringsplatser. Betongsossen gillar sånt.
Inga gröna strån ska få finnas...
då ser han rött!

 
Ingen bild

Ralf

23 november 2018 19:16

Eftersom Johan Persson gärna vill göra Kalmar till ett nytt Stockholm, så tror jag det kommer sluta som i Sundbyberg nyligen. Nya och dyra lägenheter står tomma, ingen vill köpa dem för de är för dyra. Får vi nu en lågkonjunktur och det verkar ju varslas och läggas ned en hel del i Kalmar, så kan man räkna ut resten. Enligt Boverket bygger kommunerna på fel sätt och för fel ändamål/personer.

 
Ingen bild

Tony

23 november 2018 19:21

Jaså:

Nöff Nöff på dej.

 
Ingen bild

Magnus

23 november 2018 20:58

Det lutar åt extraval. Kommer i så fall dina personliga "kryss" nollställas?

Har du ork och energi att dra igång en ny personvalskampanj? Förutsatt om du inte blir utesluten.

Thoralf Alfsson

23 november 2018 21:22

Jag tror inte jag kommer få en plats på någon riksdagslista om det blir ett extra val.

 
Ingen bild

Lena1

23 november 2018 22:02

Bra kommentarer @Hacke och @Rune ;)

 
Ingen bild

Blank

23 november 2018 23:38

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/ras-for-paborjade-bostader-i-kalmar

Lågkonjunkturen kommer göra sig än mer påmind, Mattias Adolfsson!

 
Ingen bild

Askul

23 november 2018 23:53

https://www.youtube.com/watch?v=qOY8VNR4pyM

 
Ingen bild

Radar

24 november 2018 13:27

Alla är insyltade med alla i Kalmar. Tro fan det inte går att driva idrottsförening på det sättet - eller politik heller för den delen.

 
Ingen bild

Poppe

24 november 2018 14:10

Kalmar som stad sjunker som en sten ner i dyn...

 
Ingen bild

Tommy

24 november 2018 14:54

Blir du utesluten är det helt j-a vansinnigt.

Å andra sidan blir det också början på något nytt. För din egen del kan det mycket väl bli något mycket positivt av det hela. Sällan har någon kunnat lämna sina uppdrag med ett så högburet huvud som du Thoralf... Och ditt driv och din vilja når inte många inom SD upp till – överhuvudtaget.

Finns ju uppenbart nåt mer än ett embryo till "Kalmardemokraterna" här. Kalmarunionen kanske. (njae...). Du kanske kan hitta ett historiskt relevant namn i din historieläsning, som jag förstår att du pysslar med mellan varven. För ärligt talat – SD känns passé. Oavsett utfall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards