thoralf

Direktlänk till inlägg 5 november 2018

YTTERLIGARE TVÅ VECKOR BORTKASTADE

Av Thoralf Alfsson - 5 november 2018 21:37

Efter att jag tittat på både Rapport och Aktuellt inser jag att talmannen Andreas Norlén måste agera. Ulf Kristersson har redan förlorat i och med Annie Lööf och Jan Björklund redan gett sina besked angående omröstningen om Ulf Kristersson som statsminister.


Det finns därmed ingen anledning för Andreas Norlén att vänta till på måndag innan han föreslår Ulf Kristersson som statsminister. Andreas Norlén bör redan imorgon tisdag gå ut med en ny presskonferens och göra det han tänkt göra på måndag redan imorgon.


Då skulle en omröstning kunna ske redan denna vecka på torsdag om en bordläggning görs imorgon och på onsdag. När sedan Ulf Kristersson fallit i omröstningen kan talmannen redan på fredag ge Stefan Löfven samma uppdrag som Ulf Kristersson och därmed spara minst en vecka eller mer i tid. 


Annie Lööf tycks vara rabiat. Hon kan inte heller räkna, Alliansen och MP har enbart 159 mandat men det krävs som alla säkert vet 175 mandat för att få en majoritet. Hur Annie Lööf skall kunna styra en regering med 159 mandat som dessutom skall vara beroende av Socialdemokraterna är en gåta.


Uppenbarligen vill Annie Lööf och Jan Björklund inte ha en borgerlig regering. De tycks föredra en vänsterregering!

 
 
Ingen bild

DecemberKartellen

5 november 2018 21:57

Allt är teater, Annie Lööf blir statsminister - hon lovades den posten för snart ett och ett halvt år sedan. Kom ihåg att hon är medlem i den osynliga regeringen - Trilaterala kommissionen och var inbjuden till Bilderbergmötet förra året. Manegen är krattad...

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

5 november 2018 22:12

Våra eminenta pk-politiker börjar att bli ovänner på riktigt,men dom förstår inte varför.
Även våra medier förstår ingenting.
Men jag förstår vad allt beror på !

ORSAKEN ÄR EN VANSINNIG INVANDRINGSPOLITIK SOM HAR BEDRIVITS AV DESSA POLITISKA NOLLOR !

Hade det skötts med förnuft hade SD knappast funnits i riksdagen.

 
Ingen bild

Jimmy

5 november 2018 22:39

Vi kommer få en vänsterregering igen, tyvärr. Nästa val är alliansen helt död och vänstern kommer få nytt mandat.
Jag kan inte se hur det skulle ändras med de politrukerna vi har

 
Ingen bild

Niklas R

5 november 2018 23:10

C och L är infiltrerade av sossar. De har tagit över partierna för att bli stöd åt S.

 
Ingen bild

Laglydig

5 november 2018 23:16

Måste erkänna att jag har underskattat inkompetensen hos Annie Lööf och Jan Björklund. Att de inte var speciellt smarta har jag för länge sedan insett, men att de var så här totalt obegåvade inför situationen och nonchalanta mot den borgliga falangen inom sin väljarkår, det insåg jag inte!

Om de är kapabla att t o m trycka röd knapp för Ulf Kristersson som statsminister och därmed totalt gå emot det mantra som de upprepat likt en envis papegoja "vi vill se Ulf Kristersson som statsminister!" visar med all önskvärd tydlighet hur exempellöst maktfullkomlig Annie Lööf är.

Detta i ett Sverige som varje dag, åtminstone i Media på riktigt, avslöjar att antalet våldtäkter på svenska kvinnor och barn ökar, där helt oskyldiga svenskar utsätts för dödligt våld, där miljarder av våra skattemedel gödslas över helt meningslösa satsningar från allt till genusforskning till MSB:s nya projekt att tysta alternativmedia.

Vart fan är vi på väg? Ett muslimskt kalifat? Det skulle inte förvåna mig...

Och det kan gå snabbt!!!!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

5 november 2018 23:26

Om häxan Margot Wallström: ”–Det är inte hon som styr! Ursäkta, men hon gör ingenting, förstår ingenting och kan ingenting! Det är hennes statssekreterare och stab som sköter ruljangsen. Om du har möjlighet att se förhören i Konstitutionsutskottet, så förstår du att hon har ingen aning om vad som sker och händer på departementet”

”De(Socialdemokraterna) kan förneka detta hur mycket de vill men de förstår inte att invandrarna, speciellt muslimerna, har sin egen agenda och den korrelerar inte med vårt politiska system.”

UD-källa: “Margot Wallström har ingen aning om vad som pågår”
https://www.ingridochmaria.se/2018/10/23/ud-kalla-margot-wallstrom-har-ingen-aning-om-vad-som-pagar/
https://tinyurl.com/ycgrnlow

Vem är det som styr Annie Lööf?

Stackars jävla land.

 
Ingen bild

!

6 november 2018 00:11

Under tiden fortsätter riksdagens minsta parti Mp att styra Sverige!

 
Ingen bild

Bildt

6 november 2018 00:28

Så ofantligt trött på talmannens velande och mesfasoner. Det är då inget krut i honom. Hur många månader ska gå innan vi har en ny regering? Han och sina uttjatade samtalsrundor, totalt meningslösa när man redan innan vet svaret.

 
Ingen bild

SM811

6 november 2018 08:20

Hoppas att SD minns att Alliansen valde en kommunist som 3:e vice talman före Björn Söder när röstning skall ske. Alla SD krav skall vara uppfyllda nedskrivna och undertecknade av berörda parter annars skall de rösta nej.

 
Ingen bild

Gustaf

6 november 2018 09:14

Man tror inte sina ögon eller öron när man hör och ser detta spektakel. Tycker faktiskt numera att Ebba B. Thor låter som den mest förnuftiga i samtalen men för all del det svänger nog i mina och många andras tillvaro eller vardag.

 
Ingen bild

Albin

6 november 2018 12:39

EBT låter vettig, men är samma skrot och korn som de andra i Alliansen. Varför pratar hon inte med SD?

 
Ingen bild

Sven

7 november 2018 20:01

Håller med dig. Talmannen kan redan imorgon föreslå Kristersson till Statsminister, sedan ska omröstningen ske inom tre dagar dvs senast måndag. Faller Kristersson ska talmannen omedlbart förslå nästa kandidat, sedan är det tre dagar på det osv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards