thoralf

Alla inlägg den 19 maj 2017

Av Thoralf Alfsson - 19 maj 2017 21:53

Det är jäkla typiskt att när den riktiga värmen äntligen kommer så går man och blir rejält förkyld. När man har ont i halsen och näsan rinner och man känner sig febrig brukar man inte precis söka sig till solstolen på ledig tid. Lusten att sitta vid datorn blir heller inte så särskilt stor 😉


Igår kväll var jag på Kalmar slott och lyssnade på Dick Harrison när han höll ett föredrag om sin nya bok som är ett beställningsjobb från Kalmar kommun och följaktligen handlar om Kalmar stad på tidig medeltid. Eller Calmarna som det kallades på den tiden.


 


Jag måste säga att jag blev besviken! Jag hade förväntat mig lite fakta om de senaste utgrävningarna och en röd tråd i föredraget, lite struktur. Men inte! Dick Harrison hoppade vilt mellan de olika tidsepokerna från 1100-tal till 1600-tal. Det var mest en show, en verbal show. Där han spottade ut påståenden i en strid ström. Jag skulle vilja påstå att han inte har belägg för vissa av sina påståenden. Det grundar jag på Vollmar Sylvanders böcker om Kalmar slott och stads historia i nio band. Jag är inne på band nummer sju just nu.


Jag har också noterat att Sverigedemokraterna på riksplanet skärpt tonen mot Alliansen och Moderaterna och nu ställer krav på Anna Kinberg Batra för att stödja henne. Helt rätt! Den hållning hoppas jag att SD behåller och dessutom ställer Annie Lööf och Jan Björklund mot väggen så fort vi får chansen!


Som jag skrivit tidigare skall det bli väldigt intressant att lyssna på talen vid årets Almedalsvecka och jämföra dem med föregående års tal.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards