thoralf

Direktlänk till inlägg 20 mars 2017

FRÄLSET

Av Thoralf Alfsson - 20 mars 2017 20:29

När man läser opinionsmätningen från Sifo som ger Centerpartiet hela 14,2 procent blir jag minst sagt bekymrad över hur en så stor andel av svenska folket och alliansväljare tänker. När jag sedan igår tittade på Agenda och lyssnade på kristdemokraten Jakob Forssmed blev jag lika bekymrad över hur politikerna inom KD tänker. Vilken utveckling önskar de vårt land?


När man sedan även betraktar hur frälset som kallar sig journalister agerar mot alla som har en annan syn på samhället börjar mörkret att lägga sig. Intressant att läsa om hur Expressens eller Expressens före detta medarbetare Eric Erfors nu döms till fängelse för bland annat rasistiska påhopp. Läs artikel hos Fria Tider.


När frälset blir utsatta för samma metoder som de brukar utsätta oliktänkande för blir det kortslutning i hjärnkontoret hos frälset. Jag håller fullständigt med Peter Springare att vänsterextremisterna inom media måste plockas ned på jorden och ersättas med journalister som värnar vårt land. Så länge svensson-väljarna inte har förmågan att tänka själva eller är mer intresserade av såpor som Farmen, Idol och Lets dance kommer inget att förändras. Då röstar de på landssvikarna i Centerpartiet, Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Kristdemokraterna, Liberalerna och Socialdemokraterna!


När jag såg Agenda igår så gick faktiskt något sönder inom mig. Jag förlorade något! En del av mitt hopp ersattes med tomhet. Efter Agenda skrev jag följande på FB.


”Debatt om anhöriginvandring i Agenda ikväll. Givetvis ett riktigt snyftreportage innan debatten.

 

Är det fler än jag som saknar Sverigedemokraterna i debatten? Är det fler än jag som saknar Jimmie Åkesson i debatten om anhöriginvandring?

 

Hur många vet vad SD tycker om anhöriginvandring?”

 

Anhöriginvandringen kommer vara droppen som urholkar stenen och fullständigt sänker vårt land! 

 
 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

20 mars 2017 20:51

När det har visat sig att det inte har fungerat att övertyga folket att ha "de rätta åsikterna" försöker nu Löfven med att folket ska få höra"de rätta lögnerna".
Lögnhalsen Löfven ljuger t.o.m när han ljuger !

 
Ingen bild

X

20 mars 2017 21:03

Vi måste komma ihåg att det viktigaste för en svensk är att likt en död fisk flyta med strömmen...
Svensken klarar inte av att tänka självständigt.

 
Ingen bild

oveg

20 mars 2017 21:08

Centern gick vilse i Sjöbo. De skulle idag annars ha kunnat vara Riksdagens största parti (och med ett Sverige i betydligt bättre läge).

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 mars 2017 21:16

Dessa förbannade snyftreportage.

Varför inte som omväxling ta något "dåligt exempel" (det finns hur många som helst) som t.ex gruppvåldtäkten i Trollhättan?

Ring och avanmäl. IDAG!

https://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Avanmalan/

 
Ingen bild

Tobbe L

20 mars 2017 21:18

Här är en till som är bekymrad och mitt hopp har sakta börjat gå över till tomhet. Hur F-N har det kunnat gå så illa för gamla Svedala!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

20 mars 2017 21:49

Svar till Tobbe

Det har gått så här illa p.g.a att vi gick med i EU i en kombination med att vi länge har haft helt inkompetenta politiker.
Giriga politiker. Läs psykopater kan inte tänka på andra,bara på sig själva !

 
Ingen bild

?Sanningen

20 mars 2017 22:12

"Expressen-Topp dömd till fängelse för invandrarhat"

https://petterssonsblogg.se/2017/03/20/expressen-topp-domd-till-fangelse-for-invandrarhat/

 
Ingen bild

Friholt

20 mars 2017 22:21

Tja, ibland kan man inte somna utan grunnar på vart vi är på väg. Är vi alla odugliga mähän? Var finns den person, demokratiske ledaren, som får oss att lysa och lyssna? Är Åkesson den mannen? För det finns väl ingen annan som är i närheten ändå, tänker jag. Men, men...
Och Trump trasslar in sig i telefonsladden.
Nu måste jag gå ut o få en nypa frisk luft. Får väl slinka in på seven-eleven o köpa en pilsner - eller nåt.

 
Ingen bild

Veritas

20 mars 2017 22:33

Det kommer en tillnyktrandets tid för (c) & (kd) med; dom & alla andra i 7K bidar sin tid nu; dom vet att paradigm skiftet är i full gång!!
SD 2018 >>>>>>>
Trump 2020 >>>>>>>

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 mars 2017 23:04

@?Sanningen Måndag 20 mars 22:12

Hittade polisutredningen mot hycklaren Eric Erfors på Flashback.

https://www.flashback.org/sp60217674

 
Ingen bild

O.N.

20 mars 2017 23:05

Jag tänkte skriva en kommentar, men innan jag hann skriva färdigt laddade sidan om och min påbörjade text försvann.
Så borde det inte vara!

 
Ingen bild

s29

20 mars 2017 23:08

Det är dom som kontrollerar media och banker som ÄR problemet.Och eftersom dom lyckats kuppa yttrandefriheten och därmed fördummat folket,så kan dom fortsätta sitt demolishen race.Handelbojkotten mot Ryssland är samma senario som användes mot Tyskland på 30-talet.Men TokSverige lägger sig självmant.

 
Ingen bild

C Andersson

21 mars 2017 00:00

"Då, 1966, var fri abort olagligt i Sverige." [svt.se]

 
Ingen bild

Cosmik Debris

21 mars 2017 00:00

Ursäkta mig. Det verkar vara helt omöjligt för mig att skriva rätt, när det handlar om Borås eller Trollhättan. Det blir fel hela tiden :-)

 
Ingen bild

Pg

21 mars 2017 00:04

Avradikalisering
är media- och maktetablissemangets senaste påhitt för att slå blå dunster i ögonen på folket och vagga in dem i en falsk trygghet.
Igår var det en tant med rött färgat hår (Anna Carlstedt, regeringens samordnare mot våldsbejakande extremism, Mona Sahlins efterträdare) i SVTs Agenda som påstod sig veta hur man kunde avradikalisera muslimska terrorister bara hon fick lov att göra det, minsann!
Hon förklarade dock inte hur och SVT-tanten Anna Hedenmo som intervjuade henne frågade inte heller.

 
Ingen bild

Tobbe S

21 mars 2017 04:57

Bortfallet i SCB's väljarundersökning ligger på 40%, SIFO har liknande siffror. T o m SENTIO har så stort bortfall som 27%. De här undersökningarna är och förblir alltså rena spekulationer och de rätta siffrorna får vi sept 2018. Möjligtvis ingår SIFO och SCB i en strategi att påverka valresultatet. För fler än vi tror röstar nog utifrån vad som är populärt och trendigt.

 
Ingen bild

Axel

21 mars 2017 06:18

Alice Teodorescu hade en bra ledare om C i GöteborgsPosten i går. Hon kallar C oärliga och att de myckel väl kan gå samma väg som MP när folk fattar vad de egentligen står för.

 
Ingen bild

Leif W

21 mars 2017 06:18

Media=Makt
Det är därför din blogg är en så viktig och populär motpol.

 
Ingen bild

Ulrika

21 mars 2017 06:19

O.N
Är ett problem jag och flera andra också upplevt. Jag skriver kommentaren I World (i lugn och ro) istället och klistrar sedan in den i kommentarsrutan. Då hinner man och slipper få massor av nedlagd tid och tankekraft att gå förlorad.

 
Ingen bild

Mattias R

21 mars 2017 06:48

@Thoralf
Tror väl inte att man behöver vara raketforskare för att begripa vad SD tycker om anhöriginvandring. Så Jimmies närvaro är väl inte helt nödvändig. Han har väl fullt upp med att försöka lösa problemet med horder av utelutna politiska vildar, åtalade partikamrater och SD-folk som dagligen passerar det lämpliga på internet. Det är inte så värst små problem om du frågar mig.

Thoralf Alfsson

21 mars 2017 07:57

Om du för en gång skulle har rätt så tycker jag att han prioriterar fel.

Problemet är betydligt mindre än vad t.ex MP har med islamister i sitt parti. Till och med ministrar!

 
Ingen bild

Fredde

21 mars 2017 07:06

Självklart vill de inte ha med (SD), då kommer det ju fram vad stora delar av Svenska folket vill!
Så länge man kan upprätthålla fasaden kommer PK-media mala vidare med sina "justerade" sanningar.

När det gäller Springare är det ingen överraskning att Expressen m.fl attackerar, inte heller någon överraskning att de totalt glömt kommentera när advokaten Ramberg med flera pratade om "Brunråttor" som skulle utrotas (alltså SD-väljare).

Kanske är inte s.k journalister dummare än de förstår när någon talar sanning, de känner sig förmodligen hotade.
Typiskt nog ska polisen kika på det lämpliga i att Springare skriver i alternativmedia.

 
Ingen bild

Tony

21 mars 2017 08:23

Det är som jag alltid anat, att Fredrik Reinfeldt
inte har alla hästarna i stallet, nu pladdrar han
om att Stockholm om några år kan hysa 3 miljoner
invånare, han menar väl då 2 miljoner bidragsförsörjda,
han är väl kompis med Erdogan?

 
Ingen bild

Onkel Sven

21 mars 2017 08:23

Högsby har problem med p-platser på Storgatan , börja med att kolla dem som kör asylbilana om dessa verkligen har en aning om vad som gäller och om dom har svenskt körkort ! Alla problem kan vi tacka godhetsapostlarna för !

 
Ingen bild

Lena

21 mars 2017 09:07

Jag för den "tomhet" du känner när du till svt, det känner nog många till. Nu ha de väl kört sedan 20 januari då Trump svors in som president, haft en ung blond tjej i USA och rapporterat varenda dag om Trump. Det är det första de rapporterar om och det är lååånga inslag. Viktigt att trumma in hos tittarna om hur "bad" Trump är, vilken fara för världsfreden!!!!
Igår fick vi ytterligare en "fake news" inslag då vår s k stadsminister med allvar i ögonen och nästan darr på rösten meddelande att samma problem som USA har också vi. Det är att Putin lägger sig i valen och påverkar, precis som han gjort (enl. alla globalister har Putin sett till att det blev Trump som blev president i USA). Samma problem kommer Sverige att få enl vår s k stadsminister. Vi hörde reportern säga: Men VARFÖR skulle de göra det? Där blev svaret klippt. Se själva på SVT Play, vi fick inget svar på av vilken anledning! Dessutom Hallå SVT ta och skärp er! Ni är en skam för journalistik. Är detta nyheter! Det är åsikter och FAKE NEWS!!!

 
Anne Brunråtta

Anne Brunråtta

21 mars 2017 09:57

Ja, jag saknar verkligen SD:s politiker i debatten, tyvärr inte bara denna debatt utan totalt övergripande.
Det är dags för Åkesson & Co att krypa fram ur sina hålor och visa vad man egentligen vill åstadkomma.
Läget är nu det rätta om man skall lyckas att stoppa upp de galna centerväljarna och övriga stolliga svenskar som fortfarande tycks sova som törnrosor!!
Det är fullständigt otroligt att opinionsmätningar kan visa sådana resultat som senaste Sifo.

http://´´´´

 
Ingen bild

Mattias R

21 mars 2017 09:59

@Thoralf Alfsson
Tisdag 21 mars 07:57
Visst har jag rätt. Och då det ser ut som det gör i ditt parti måste jag tillstå att även Jimmie gör rätt. Mycket talar för att SD kommer att öka några procent i nästa val. Och löser man inte problemet med alla dessa uteslutningar och andra avhopp i fullmäktigen och riksdag är ju själva tanken med valet rätt borta för SD. Ser du inte det Thoralf? Spelar ju ingen roll vad MP har för folk om ni själva inte ens har represententanter på era invalda mandat. Det kommer tydligen en sammanställning av alla avhopp, uteslutningar och tomma stolar framöver. Men redan på förhand kan jag lova att SD ligger i topp på den.
Är inte de här viktiga frågor för dig?

Thoralf Alfsson

21 mars 2017 10:09

Vad tror du jag sysslar ed om dagarna?

Hur många avhopp har vi i Kalmar? Hur många tomma stolar har vi i Kalmar? Hur många uteslutna har vi i Kalmar?

Vad tror du att jag arbetar för i Kalmar! Men det kanske inte syns utåt. Men det kanske syns om du svarar på ovanstående frågor. Jag tar inte ansvar för andra kommuner och andra distrikt. Jag jobbar för i första hand Kalmar län och Kalmar kommun!

 
Ingen bild

Acke

21 mars 2017 10:14

Sifo är ju inte seriöst. De håller SDs siffror på en orealistiskt låg nivå helt medvetet, Centerns uppgång är nog riktig är nog de missnöjdaste MP väljarna som hittat ett nytt lika extremistiskt parti fast risken är nog att de går tillbaka för att rädda MP kvar i riksdan tyvärr. Åker MP ut får man ju säga att centern i alla fall gjort nån nytta.

 
Ingen bild

Mattias R

21 mars 2017 10:17

@thoralf
Jo jag vet. Ni här i Kalmar under ditt ordförandeskap verkar ta lite mer seriöst på ert politiska uppdrag, helt klart. Men jag tror ju att partiledningen har ett elände med att fixa allt. Alla län är ju faktiskt inte som vårt.

 
Ingen bild

Ludvig

21 mars 2017 10:27

Tack för att du jobbar för Kalmar och Kalmar Län. Jag känner mej trygg med det.

 
Ingen bild

AyC

21 mars 2017 10:31

Centerns siffror i Op-mätningar är nu en del av desinformationen på samma sätt man gjorde med MP inför förra valet ...
På valdagen visade det sig att allt var "Fake News" ...

Thoralf Alfsson

21 mars 2017 11:17

Det ligger nog en hel del i din slutsats.

 
Ingen bild

Stefan A

21 mars 2017 12:08

Ha ha ha ja jäv... verkligheten överträffar dikten som vanligt, jo den där figuren Erfors kommer man ihåg, en invandringsvurmare, har tipsat SVT de har tydligen "glömt" denna nyhet...

 
Ingen bild

s29

21 mars 2017 12:57

Väljarsiffrorna används av vissa Institut till att göra väljarna osäkra,om t,e,x Sossarna verkar ligga högt så röstar en massa knegare på dom även om det "känns" fel.Det är synd att inte fler nyttjar nätet och förkovrar sig om verkligheten.

 
Ingen bild

Gus

21 mars 2017 13:46

Till Mattias R . Vi läsare här på Thoralfs blogg betackar oss från ditt spridande av skit. Dina kommentarer hör bättre hemma hos Barometern eller kvällspressen.

 
Ingen bild

Steve

21 mars 2017 14:36

Att ingen "journalist" frågar om återförenandet med familjen alltid skall ske i Sverige.

 
Ingen bild

Mattias R

21 mars 2017 16:05

@Gus
Tisdag 21 mars 13:46

Det säger du. Men nu har jag skrivit till Thoralf direkt. Inte till dig eller någon annan. Vill du ha möjlighet att välja vilka kommentarer som publiceras eller inte så bör du skaffa en egen blogg.

 
Ingen bild

Sigge

21 mars 2017 16:23

Åkesson har vid flera tillfällen sagt att anhöriginvandringen är en stor fråga. Att sedan media inte skriver om det kan man inte göra så mycket åt. De är som de är. Jag tror att anhöriginvandring kan vara bra ammunition för SD vid valet nästa år.

Thoralf Alfsson

21 mars 2017 17:52

Jag skulle gärna även sett debattartiklar om Sverigedemokraternas syn på anhöriginvandring. Men även ett videoklipp där Jimmie Åkesson förklarar vår politik.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards