thoralf

Direktlänk till inlägg 19 februari 2017

UTFLYKT PÅ ÖSTRA ÖLAND

Av Thoralf Alfsson - 19 februari 2017 18:22

Idag var jag tvungen att ge mig ut i naturen på en långpromenad. Jag blir minst sagt frustrerad över att läsa allt som media sprider på nätet. Angreppet på Granskning Sverige är minst sagt osmaklig och fylld med osanningar och falska beskyllningar. Julia Ceasar har även tagit upp det i sin söndagskrönika.


Det blev ett antal timmar på strandängarna på östra Öland. Som vanligt var kameran med eller rättare sagt två stycken + mobilen. Alla funkar bra. Här kommer ett litet bildreportage med några korta kommentarer.


 

Byväg ned till strandängarna. Bondbönan (årets ölänning) känner säkert igen sig här.


   

 

Putin måste darra när han ser hur väl rustade ölänningarna är och dessutom siktet inställt mot öster.


 

Fiskebodar finns med jämna mellanrum längs kusten.


 

Såg även tre havsörnar. Här är två av dessa på lite avstånd.

 

Solen behagade att titta fram när jag kommi lite närmare vilket gav ett bättre ljus för fotografering med teleobjektivet.


 

Som avslutning några knölsvanar i de sena kvällsljuset och sista solstrålarna.


 
 
Ingen bild

Edward

19 februari 2017 18:56

Bilden med byvägen är otroligt vacker.
Som om den var målad av Bruno Liljefors.

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 februari 2017 19:34

Vackra bilder, speciellt den på byvägen! Gärna fler foto här på bloggen!
Här finns säkert många kunniga läsare och jag har en tanke.
Varför inte skapa den fiktive "Muhammed Invandrare, med slöjbeklädd fru och 5 minderåriga barn.
Deras väg in i samhället med kostnader och problem. Kanske tom en följetong.

 
Ingen bild

Molle

19 februari 2017 20:00

Jättefina bilder Thoralf.

 
Ingen bild

Hacke

19 februari 2017 20:23

Avundsvärda omgivningar du har i din närhet Thoralf och fantastiskt fina bilder. Byvägen och svanarna i kvällssol är mina personliga favoriter.

 
Ingen bild

Anna

19 februari 2017 20:30

Du tar fantastiska bilder!

 
Gary Aelius

Gary Aelius

19 februari 2017 21:26

Underbara bilder! Särskilt byvägen, kantad av dom fina ljusa träden - sagolikt!

Expressen verkar ha tappat all kontroll nu. När man vunnit förtalsmålet satte man omedelbart igång att karaktärsmörda den lilla människan som dristade sig att utmana tidningsdraken! Avskyvärt! Men vad annat kan man förvänta sig av en tidning som lierar sig med kriminella? Man kommer osökt att tänka på Trumps ord om media som är otroligt sant i detta fall. Och jag är själv väldigt imponerad av Granskning Sverige. Men i Expressen förvrängs deras journalistik till oigenkännlighet. Alla som har lyssnat på Granskning Sverige märker att dom arbetar väldigt seriöst. Långt mer seriöst än Expressen.

http://www.garyaelius.se

 
Ingen bild

Pg

19 februari 2017 22:36


Var var Ylva Johansson igår natt?
I kvällens Agenda på SVT ställde sig Ylva Johansson helt oförstående för Trumps uttalande om Sverige.
Den insnöade tanten satt nog hemma i sin svenska enklav och tittade på Melodifestivalen och tyckte att allt var frid och fröjd.
Vad som försiggick i förorterna hade hon liksom majoriteten av maktetablissemanget inom politik och media ingen aning om, förstås.

Kontaktuppgifter
agenda@svt.se
#31#087840000

 
Ingen bild

Malena G

19 februari 2017 23:22


Den svenska regeringens senaste taktik
Vagga in folket i falsk trygghet

'Staten är starkare än de kriminella gängen'; Anders Ygeman.
'Det är stora utmaningar men vi fixar det'; Ylva Johansson.
Ovan är ett par exempel på uttalanden från regeringens företrädare som gjorts på SVT den senaste tiden. Liknande uttalanden hörs numera så gott som dagligen i media, allt medan de gigantiska samhällsproblemen (sk utmaningarna) växer för varje dag som går.

 
Ingen bild

Mejl till programmet Veckans brott på SVT

20 februari 2017 00:02



Påståendet om att 'invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken' är varken rätt eller rättvist.
Buddhister exempelvis är inte överrepresenterade utan snarare tvärtom underrepresenterade i brottsstatistiken.
Det är en särskild grupp av invandrare som är överrepresenterade i brottsstatistiken,
Vet ni vilken?
Om inte, här har ni svaret:
Pedofildyrkarna
Förstår ni?
Om inte, läs på här så ni kanske fattar:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha
Vågar ni säga det?
Tvivlar på det!

Epostadress
veckansbrott@svt.se

 
Ingen bild

Gösta Svensson

20 februari 2017 06:04

Fina bilder! Man blir sugen på att åka till Öland, det var länge sedan. Blir nog en tripp i sommar om allt klaffar.

 
Ingen bild

Bo

20 februari 2017 08:26

Om Du någon gång får tid, Thoralf, kan du inte lägga in dina bilder i högupplöst format. Jag skulle gärna ha många av dessa som bakgrund på min 27" skärm.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

20 februari 2017 08:32

Hej

Varför inte ställa upp i tävlingen om årets ölandsfotograf?
https://oland.naturskyddsforeningen.se/arets-olandsfotograf/2017-2/

Du har väl foton så det täcker ett helt år.

Thoralf Alfsson

20 februari 2017 08:56

Jag har skickat in bilder för några år sedan. Men jag tror tyvärr att jag redan från början är utesluten som pristagare/vinnare på grund av att jag är Sverigedemokrat.

Men jag skall fundera på om jag skall skicka in bilder i år.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

20 februari 2017 09:13

Gör det under pseudonym! Vinner du så säg att du valt att vara anonym för att du inte vill att folk ska påverkas att välja SD. Du vill inte att fotografering ska politiseras utan bilderna ska tala för sig.

Thoralf Alfsson

20 februari 2017 09:44

Jag tror inte att det godkänns av arrangören.

 
Ingen bild

Maja Dacke

20 februari 2017 15:02

Ursäkta, men vi har redan utsett dig, Thoralf, till årets Ölandsfotograf.

Protester mot det?

Alltså - du är den bäste och härmed utsedd. Sen får naturskyddsföreningen säga vad den vill. De är väl förresten helt upptagna med att räkna cm upp eller ner av landskapet/östersjövattnet ...

'You are outstanding' som mr Trump skulle sagt - om han fick ett ord med i laget. Särskilt bilden av den s k kanonen skulle han gillat. Kan någon sända den till honom?

Yeah, that's Sweden today ... ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards