thoralf

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2015

NYTT REKORD PÅ BLOGGEN

Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2015 08:23

 


September innebar för tredje månaden i rad ett nytt all time high för antal besökare på bloggen. Dessutom en kraftig ökning i antalet besökare till drygt 72 000. Mycket glädjande. Nästa drömgräns blir att nå 100 000 unika besökare under en månad.


Utan tvekan har den negativa utvecklingen i samhället och hur partierna i 7-klövern agerar på utvecklingen en stor betydelse för besöksutvecklingen på min blogg. Missnöjet växer med raketfart över hur Löfven och Romson styr landet men missnöjet kanske ändå är större med hur Alliansen sköter sin roll som opposition. Anna Kinberg Batra framstår mer och mer som ett sänke för Moderaterna. Förutsättningarna för att SD skall växa ytterligare är enligt min uppfattning mycket goda.


Under de senaste månaderna har jag också kunnat märka en attitydförändring från politiska motståndare och media angående min blogg. Jag skall inte slå mig för bröstet och säga att de börjat respektera bloggen men attackerna mot mig och bloggen har minskat betydligt. Medvetenheten om hur många som läser bloggen och hur många som idag sympatiserar med Sverigedemokraterna förändrar utan tvekan folks beteende, även journalisters.


Samtidigt är jag väldigt förundrad över andra aspekter!


För något år sedan gjorde jag en undersökning över varifrån mina läsare kommer och det vore intressant att se hur detta utvecklats under det senaste året. Så det vore intressant om du/ni även svarade (klickade i) ert alternativ i högermarginalen på bloggen.

 
 
Ingen bild

Hulda mk1

3 oktober 2015 08:49

Att denna blogg får fler och fler besökare är inte konstigt. Läsvärd, ofta uppdaterad, faktabaserad, personlig och starkt kritisk till ett politiskt korrekt Sverige som med förbundna ögon stolt marscherar mot stupet...

Desperationen över den förda invandringspolitiken gör att folk söker sig ut på nätet för kunskap och fakta om vansinnet. Vanlig media tappar i förtroende när läsarna efter en tid på sverigevänliga bloggar, genomskådar deras lögner och mörkande av obekväma fakta...
Nu ska tydligen ännu mer pengar tas från riktigt bistånd till södra Afrika och kasatas in i "slukhålet", massinvandringen till vårt land.
Den undfallenhet inför den skenande Islamiseringen av vårt land väcker också vrede och ger ökande besöksantal på sverigevänliga bloggar.

 
Ingen bild

Västra Götaland, LYSEKIL

3 oktober 2015 09:30

Orolig medborgare

 
Ingen bild

Quo Vadis

3 oktober 2015 09:52

Thoralf är en klippa! Han utför det arbete som svenska journalister sedan länge upphört att göra. Thoralf granskar makten. Svenska journalister granskar folket åt makten. Jag är inne på bloggen flera gånger per dag. Gillar även Thoralfs (oftast) klockrena analyser av aktuella politiska händelser. Thoralf är lite som en Bo Inge Andersson, fast utan PK-filter ;-)

 
Ingen bild

Ibbe

3 oktober 2015 10:00

Alfsson presenterar kalla fakta. Här finns iingen faktafobi, en fobi som har drabbat den svenska mediaväröden i stort. Därför denna blogg.

 
Ingen bild

SM811

3 oktober 2015 10:07

En självklarhet att du får fler läsare.
Har man väl hittat din sina besöker man den regelbundet.
Tipsa nu alla ni känner Thoralfs sida så är snart målet nått.

 
Ingen bild

RobertSt

3 oktober 2015 10:37

Från SURAHAMMAR.

 
Ingen bild

Tomas

3 oktober 2015 10:41

Hej Thoralf.

Tack för allt arbete du lägger ner. Jag är en flitig beskare på din blogg sedan många år.

//Trevlig helg.

 
Ingen bild

Hacke

3 oktober 2015 10:41

Grattis Thoralf till fortsatta framgångar!
Talande siffror som understryker att du är en allt viktigare aktör i frontlinjen på den stadigt växande sverigevänliga rörelsen. Du ensam är bättre och intressantare än den samlade gammelmedian och ett måste för mig att starta dagen med och sedan återkomma till med de många intressanta följarna och deras kommentarer.
Återigen stort tack för att du skämmer bort oss med en alltid lika välmatad och högintressant blogg och för dina storartade insatser för ett bättre Sverige.

 
Ingen bild

Odalbonde

3 oktober 2015 10:42

Själv är jag illa berörd av hur PK motarbetar det svenska kulturarvet. De påstår att vi inte har något kulturarv. Och om det finns så är det någon annans förtjänst. Dessutom ska vi känna skuld för Sveriges historia. Jag önskar att den Sverigevänliga rörelsen vill försvara kulturarvet tydligt och klart. Utan det och själva landet som vi har ärvt av våra förfäder är vi ingenting. Vem ärver om inte barn och barnbarn och så vidare. Därför är kulturarvet vårt och ingen annans. Likadant är det för alla andra folk och kulturgrupper. Erkänner man det så bejakar man den fantastiska mångfalden i världen. Sveriges kultur är värd att bevara för mångfaldens skull.

 
Ingen bild

Pär Green

3 oktober 2015 10:46

Thoralf,

Du behövs mer än någonsin!
Lite intressant att flest besökare är utanför Kalmar!
Men alltid svårt att vara profet i eget område!

Märkligt att DN tillåter denna man att skriva!

http://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-tig-ihjal-sd-i-malmo/

Tycker Erik inte om demokrati?

Roslings framträdande i Globen när hela hallen applåderade åt Rosling:s förklaring till att SD:s politik är den enda rätt!


 
Ingen bild

Tony

3 oktober 2015 10:54

Om inte bloggens popularitet sänder signaler till
ledningen för SD är det ett grovt misstag som
kommer att straffa sig. Dom kan inte hur länge
som helst lita på att bara PK elitens självmål
ska bära dem ända fram i täten, det gäller att
lyssna lite även på opinionen, som ju finns här
och på andra bloggar!

 
Ingen bild

Lena

3 oktober 2015 11:00

Till @Jakob som igår kväll skrev om hakkorset (svastikan). Självklart ska man fördömma det nazisterna gjorde, liksom så många andra hemska organisationer. Tänker på guerillan i Peru, Sydamerka Sendero Luminoso, bara för att nämna en fruktansvärd vänsterguerilla och vad de gjorde med kidnappade människor. Nu vet jag inte vilken symbol de använde.

Men ISIS (ISIL)s svarta flaggor är ett annat bra exempel. Och eftersom de utropat sig till Kalifat över ett stort område så borde följaktligen deras flagga förbjudas eftersom den för nutidens folk är förknippad med de värsta tänkbara brott mot mänskliga rättigheter.

Detta är exempel på vad som är förbjudet och vad som är OK i ett samhälle. Tycker att det är på sin plats med lite undervisning för er stackars obildade kommunister.

 
Ingen bild

Christer

3 oktober 2015 11:18

Det är roligt att din blogg uppskattas av så många människor. 83% utanför Kalmar län tyder på ett fantastiskt genomslag. Partiledningen kan ju inte blunda för dig Thoralf när nästa riksdagslista skall sättas samman. Dessutom kompletteras din samhällssyn av ditt naturintresse och ditt fotograferande. Det var det som gjorde att jag blev din blogg trogen. Sen tror jag aldrig du skulle "svika" ett uppdrag, Att du skulle kunna bli politisk vilde tror jag ingen kan förespegla sig. Din blogg är inte en produkt! Här finns en "riktig människa" bakom. Det tror jag är framgången med ditt bloggande, så fortsätt bara på den utslagna vägen.

 
Ingen bild

Kent Agent

3 oktober 2015 11:44

ThorAlf har du inget twitterkonto? Det går heller inte att dela dina blogginlägg på twitter. Kanske jag är teknisk idiot.
All reklam är av godo!

 
Ingen bild

ugglan

3 oktober 2015 11:50

Stort Grattis till Dig och din utmärkta blogg!!

 
Ingen bild

Lena

3 oktober 2015 12:14

"Regeringen fast besluten att köra söder Sverige" Den 12/10 har svetsar´n bjudit in till nationell samling kallad "Sverige tillsammans", där kommuner, myndigheter, företag, fackliga organisationer och andra från civilsamhället ska samlas och diskutera hur man ska klara av den här "utmaningen" med ofattbara mängder folk som strömmar in i Sverige.

Jag trodde i min enfald inte att det fanns sådana personer som den stadsminister vi nu har, som klamrar sig fast vid makten genom kuppartade former, och som helt klart inte har alla hästar i stallet. Han borde ha blivit rockstjärna istället;). Samtidigt måste man säga att det ankommer också på myndigheter och kommuner samt andra att säga ifrån. Det är ju bara att säga att f r o m nu så sänks alla bidrag till asylsökande till ett minimum.

Som jämförelse står det att PRO distriktorförande uttalat sig om fattigpensionärerna i Sverige. Han hade träffat en dam som endast hade råd att åka buss in till stan en gång i månaden!

Och här ger man bortskämda asylsökare fria bussresor! De tar det som praxis och kommer att KRÄVA att för alltid kunna resa gratis! Hittar inte ord för den avsky jag känner inför detta. Att dessa människor skulle vara våra pensionsräddare, det är ren och skär lögn.

http://avpixlat.info/2015/10/03/regeringen-fast-beslutna-att-kora-sonder-sverige/

 
Ingen bild

Lärare

3 oktober 2015 12:14

Instämmer med Hulda mk1 och övriga kommentatorer.
Det kommer bli succé när vi kan kopiera och skriva ut staplarna som ger svar på, varför vi inte kan lita på de övriga medierna.

Såg Kjell Bergqvist i morgonsoffan, vilken skam att låta honom sitta och vräka ur sig en massa "dynga". Han är en riktig nolla, har ingen aning om hur illa ställt det verkligen är!

Hur kunde SVT ta in ett sånt "stolpskott" som Arnstad när Sverige och Danmark möttes i flyktingdebatten? Den mannen är ju inte trovärdig på ngt sätt, inte ens av sina kolleger.

 
Ingen bild

Lena

3 oktober 2015 12:40

Mycket bra interpellationsdebatt mellan Ygeman och Jeff Ahl, SD,
den är verkligen värd att lyssna på. Ygeman kallar SD,s politik för fantasipolitik och något som är "gripna ut luften". Det är så uppenbart att regeringen inte tar ansvar för den mardrömslika kriminella utveckling som utvecklar sig i Sverige idag med granatkastning mot polisbilar och mycket annat.

http://avpixlat.info/2015/10/02/interpellationsdebatt-om brottslingars-allt-grovre-vapen/

 
Lotta

Lotta

3 oktober 2015 12:41

Aftonbladet skriver att svenska taxichaufförer blåser flyktingar på pengar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21517962.ab

I artikeln kan man läsa att "De gör det för att de kan prata vårt språk och vi är i en utsatt situation, säger Mehdi, 26 år, flykting från Irak."

Återigen visar det sig alltså att Aftonbladet ljuger. De kränker och smutskastar hela svenska folket. Det är märkligt att Aftonbladet som annars är så försiktiga med att ange etnicitet så slentrianmässigt utpekar kriminella element som tillhörande det så smutskastade folket svenskar. Jag är oerhört trött på att mitt folk lögnaktigt smutskastas nästan dagligen i slaskmedias lögnpropaganda för att bedra och lura i naiva och godtrogna att det verkligen är svenskar som ligger bakom de brott som utlänningar gör sig skyldiga till. Snacka om hets mot folkgrupp.

http://youtu.be/8PvwqKl9ghs

 
Ingen bild

Göta

3 oktober 2015 12:45

STORT GRATTIS till den snabba ökningen Thoralf!

 
Ingen bild

bengha

3 oktober 2015 12:51

Det är spännande att den nominella makten, Politiker, börjar granska den egentliga makten, media.
Om än något förvirrande.

 
Ingen bild

bengha

3 oktober 2015 12:55

@Christer
2018 kommer antingen partiledningen inte finnas kvar. Eller så kommer det ha startats ett nytt parti i Kasselstrands regi som kommer ligga till höger om SD. I viss mån kulturellt men framförallt ekonomiskt.

Om Thoralf skulle vara kvar i SD när ett sådant nytt parti finns så är det nog partiledningen som kommer med mössan i hand till Thoralf och ber honom att fortsätta representera dem snarare än att ta sin trovärdighet med sig till en konkurrent.

 
Ingen bild

Lasse T

3 oktober 2015 13:04

Jag tycker det är märkligt att företags-Sverige inte reagerar mer.
Vi tar på oss enorma kostnader och de rödas välkända vapen för ökade kostnader har alltid varit höjda skatter.
Vanligtvis höjd företagsbeskattning.
Därefter beskattning av medborgarna direkt.

All ökad beskattning kommer ge mindre pengar hos medborgarna att använda för konsumtion och minskad konsumtion minskar efterfrågan av produkter.

Alltså ytterligare en spark nedåt i den negativa spiral vi nu befinner oss i.

FÖRETAGS-SVERIGE: VAKNA NU!

Företaganas partier har ju gått i DÖ-ide.
Man kan ju hoppas att det blir lite revolution på nästa Moderat-stämma.

 
Ingen bild

Göta

3 oktober 2015 13:08

REINFELDTS ÖNSKEDRÖM HÅLLER NU PÅ ATT FÖRVERKLIGAS

Hela det svenska samhället styrs nu om till att enbart verka
FÖR FLYKTINGMOTTAGNING. Allt annat prioriteras bort. Äganderätten begränsas, tillgångarna konfiskeras, yttrandefriheten får stå tillbaka ännu mer. Allt för att göda etablissemangets självbild av att vara DE GRÄNSLÖST GODA I DEN HUMANITÄRA STORMAKTEN SVERIGE.

Sveriges migrationspolitik är nu ett helt och hållet självspelande piano. Det finns inget politiskt parti, mer än SD, som ifrågasätter det som sker och vill ta kontroll över situationen. Den svenska regeringen står handfallen och tittar på, medan vårt samhället allt snabbare fortsätter att upplösa sig självt, helt enligt Reinfeldt och Löfvens koncept.

Och åt denna undergångspolitik vrålar fortfarande ca 80 procent av Folket extatiskt: "HALLELUJA"! Åtminstone enligt alla svenska nyhetsmedier.

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 oktober 2015 13:48

@Lärare. Såg inte Kjell Bergqvist, men jag anar...
Henrik Arnstads medverkan i Debatt special, där var skämskudden nödvändig. Hur kunde man ta med honom? Hur kan regeringen anlita honom?

 
Svensson

Svensson

3 oktober 2015 13:53

Mitt andra besök idag, grattis till framgångarna Thoralf :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

World Traveller

3 oktober 2015 13:55

Thoralf, jag har skrivit några långa kommentarer de senaste dagarna men de har aldrig kommit upp. Vart tar de vägen?

Thoralf Alfsson

3 oktober 2015 14:07

Kan det ta så lång tid att skriva kommentarerna att säkerhetskoden blir ogiltig.

Testa och skriv i t.ex Word och kopiera in texten.

Det är dock fler som klagat lite så det kan även vara något strul hos Bloggplatsen.

 
Ingen bild

Tomas

3 oktober 2015 14:02

Hej Thoralf. Du skiver att man ska klicka till höger för att få fram läsarnas bakgrund. Nu hittar jag inget på högersidan på min apparat, men jag kan berätta att jag har civ.ing från landets bästa högskola och har jobbat på en internationell organisation i snart 30 år. Alla svenskar som jobbar här delar din uppfattning men kan natuligtvis inte berätta detta öppet eftersom det politiska läget i landet befinner sig någonstans mellan Hitlers Tyskland och Stalins Sovjet union. Denna förföljning av dissidenter som pågår visar att Sverige är ingen demokrati. Och när man hör moderatledarens påstående att alla som inte gillar 7 klövens politik är bönder, kan jag bara säga: Den riktiga redneck i mina ögon är just hon: enfaldig och inkompetent.

Thoralf Alfsson

3 oktober 2015 14:08

Undersökningen (omröstningen) finns i högermarginalen.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

3 oktober 2015 15:03

Grattis Thoralf!

Hälsningar från Bohuslän

 
LSW14

LSW14

3 oktober 2015 17:14

@Pär Green 10:46
"Roslings framträdande i Globen...Roslings förklaring till att SD:s politik är den enda rätta!"

Förvisso är den del i Roslings tal om att hjälpa på plats i fas med SD, i övrigt är hans ståndpunkter väsensskilda från SD:s politik i fråga om flykting-/migrationsfrågor. Så att räkna in Rosling i sfären av SD-ideologer är en smula förhastat, tyvärr.

Rosling lobbar bl a för att avskaffa TRANSPORTÖRSANSVARET [*], vilket om så sker, skulle innebära att det blir både enklare och snabbare att som asylsökare ta sig till valfritt land (läs Sverige o Tyskland).

Utan transportörsansvar är det bara att köpa en flygbiljett till en destination så är saken biff. Vare sig flyktingsmugglares girighet, livsfarliga transporter med sjöodugliga fartyg eller gränsskydd är isf längre ett problem! Vad detta skulle innebära ifråga om ökade flyktingströmmar kan nog var och en räkna ut. Det skulle, som jag ser det, innebära en i praktiken fri invandring.

Att Rosling dessutom är en nyliberal lär inte stärka hans SD-aktier, i varje fall inte i min bok! Rosling är en luring =).

Läs gärna hela @John Linds inlägg från igår (2 okt 11:54) där han på ett väldigt bra sätt tar upp denna fråga. Han skriver bl a "Rosling vill bara hjälpa folk i närområdena i kombination med att man AVSKAFFAR VÄLFÄRDSSTATEN". Det är även min tolkning av Roslings ståndpunkt.

*]= Transportörsansvar innebär att flygbolag tvingas att betala höga straffavgifter om de tar ombord passagerare som saknar inresetillstånd till bl a EU.

http://www.koling.nu

 
Björn söderberg

Björn söderberg

3 oktober 2015 17:15

Läser din blogg varje dag synd du inte finns med i sd:s partistyrelse. Tyvärr är du väll alldeles för frispråkig vilket jag själv tycker om.att linda in saker har alldrig vart min grej. Fatta vilken kraft din blogg har ju fler läsare du har. Jag försöker få folk att läsa den så några anhängare har du säkert fått eftersom jag rekommenderar det du skriver. Fortsätt som du gör ju fler kommer läsa din blogg. Det är bara att gratulera till en ypperligt bra blogg.

http://barrkis

 
Ingen bild

Morningstar

3 oktober 2015 18:00

Lyft ut trojkan och sätt in Thoralf istället innan partiet imploderar som NyD på 90-talet. Dom tre är infantila barnungar som tänker mer på sina positioner än på Sverige. Thoralf har däremot visat den mognad dom senaste åren som ungtupparna saknar och kan potentiellt bli den landsfader landet inte har haft sedan Per-Albins dagar och det var ett bra tag sedan. Gärna i symbios med Kasselstrand som verkar mer ansvarstagande trots sin relativa ungdom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards