thoralf

Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Thoralf Alfsson - 24 augusti 2015 23:53

Jag nöjer mig med att citera från Mona Walters Facebook om inslaget i måndagens Aktuellt sändning. Mona Sahlin tänker jag inte ens kommentera och hennes tjat om högerextrema.


”Hej vänner.
Ikväll får ni bänka er framför tv:n kl 21:00. I Aktuellt kommer jag vara med i ett inslag då jag tillsammans med journalisten Ulrika besökte Rinkeby.
Eftersom jag blev igenkänd jagades vi bort av ett tjugotal personer med muslimsk bakgrund under stor tumult. Efter inslaget skall det hållas en paneldebatt med inbjudna experter. Själv är jag naturligtvis inte inbjuden då jag kanske anses som alldeles för kontroversiell av experterna. Sedan ska detta inslag följas upp i Morgonsoffan i morgon bitti.

 Hur detta inslag kommer att vinklas vet jag inte då jag ännu inte fått ta del av det.

 Mitt förtroende för SVT är dock lågt. I andra inslag som jag varit med har jag blivit censurerad då jag nämnt att vi i våra förorter har en inofficiell sharialag invånarna där tvingas leva efter och självutnämnda shariapoliser som kontrollerar att denna lag efterföljs.




”Hej vänner.
Jag är häpen. Dom klippte bort hoten journalisten och jag fick. Dom tog inte med att gruppen av muslimer tvingade fotografen att stänga av kameran. Inte heller tog dom med vandaliseringen av SVT:s bil och att vi springande fick gömma oss i bilen för att inte få stryk. Dom två poliserna som var med kunde inte ens skydda oss. Efteråt var journalisten och fotografen väldigt skärrade och det tog lång tid innan alla lugnade ned sig. Islam är bara islam. Det är i Sverige den plötsligen kan bli radikal men i resten av världen är den bara islam.”


Svart på vitt hur public service, SVT mörkar och hur man undviker att visa sanningen!


 

Utanförskapsområden har blivit ”no go zoner”. Frågan är vad nästa steg i den negativa utvecklingen kommer kallas?


När skall alla riktiga svenskar vakna?

 

Av Thoralf Alfsson - 24 augusti 2015 11:15


”Vi har bjudit in migrationsminister Morgan Johansson till studion för att debattera med Sverigedemokraterna om flyktingpolitiken men han har tackat nej, inledde programledare Anna Hedenmo debatten med att säga.

David Oscarsson, redaktör på Agenda, är besviken över att ministern inte ställde upp.

– Han sa bara att han avböjde medverkan. Det hade ju varit roligt om Morgan Johansson kommit hit eftersom han är ytterst ansvarig för de här frågorna och att det är en viktig debatt. Det syntes ju en del reaktioner i sociala medier också på att han inte dök upp.”


Stig-Björn Ljunggren försöker i SVT förklara det med att socialdemokraterna inte vill debattera på "bortaplan". Jag undrar då om socialdemokraterna kommer debattera invandring någon gång överhuvudtaget då det alltid kommer vara "bortaplan" för dem.


 

Stig-Björn Ljunggren och Richard Jomshof.   Foto Thoralf Alfsson


Socialdemokraterna har uppenbarligen inte förstått att Sverigedemokraterna är på väg att bli Sveriges största parti. Utan s-ministrarna agerar fortfarande som de äger spelplanen. Den tid då s-ministrar kunde välja när och mot vem det debatterar är förbi.


Efter att jag sett och hört Morgan Johansson i riksdagen under fyra år är jag dock inte det minsta förvånad över hans feghet. Han kan stå i riksdagens talarstol och kasta ur sig den ena oförskämdheten efter den andra mot SD-politiker men den taktiken fungerar inte i SVT och det är han medveten om. För att vinna en debatt krävs det mer än uttjatade floskler och oförskämdheter. Undrar om Morgan Johansson har debatterat mot en ledande Sverigedemokrat utanför riksdagen någon gång?


Morgan Johansson är inget annat än en feg liten ynkrygg som inte vågar ta debatten med Richard Jomshof. Socialdemokraterna och ansvarig minister för migration, Morgan Johansson har nämligen inga svar på de frågor som ställs i denna debatt.


På ledarsidan i Östra Småland skojar man med sina läsare idag. Med rubriken ”Recept mot högerextremism” försöker tidningens ledarsida, båda att jämställa Sverigedemokraterna med högerextremism och förslag för att motverka SD. Ledarskribenten misslyckas kapitalt! När jag kom till sista stycket och sista meningen förstod jag att det inte fanns ett enda förslag i ”receptet”. Det är väl där förklaringen ligger på att Morgan Johansson avböjde att debattera mot Richard Jomshof. Receptet saknas helt enkelt.


 

Henrik Rydström.          Foto Thoralf Alfsson


Den förre KFF-spelaren Henrik Rydström ger sig in i debatten om tiggare. Henrik Rydström talade ju för några år sedan på 1:a maj i Kalmar. Nu kritiserar han det socialdemokratiska kommunalrådet Dzenita Abaza för hennes uttalande om att inte ge pengar till tiggare och att kommunen skall avveckla tiggarcampingen vid Salveområdet. Henrik Rydström tycker att det är dags att göra revolution. Skall bli intressant att se om Dzenita Abaza bemöter insändaren i ett genmäle eller om hon avstår debatt, precis som Morgan Johansson.


Så fort någon inom Socialdemokraterna går utanför pk-ramen är ”ordningspoliserna” framme, oavsett om det gäller en lokalpolitiker med invandrarbakgrund som Dzenita Abaza eller en socialdemokratisk minister som Morgan Johansson.


PS


Vad har fått Adidas att supporta SD? Märkligt att inte detta lyfts fram i media och av vänsterjournalister. Nu väntar jag på pk-attacker mot Adidas men framförallt uppmaningar till köpbojkotter av Adidas produkter. Henrik Rydström kunde kanske gå i spetsen för en sådan kampanj? Jag väntar!


Bara namnet på skon borde få vänstern att se rött ;-)

Pharrell Supershell Superstar shoes


http://www.adidas.se/pharrell-supershell-superstar-shoes/S83352.html


Ett stort tack till en anonym välgörare för dessa skor!


    

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards