thoralf

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

SVENSK MEDIA

Av Thoralf Alfsson - 12 augusti 2015 22:52

Efter de brutala morden på IKEA i Västerås tror jag faktiskt att väldigt många tänkt på Fredrik Reinfeldt och hans valtal förra året då han pratade om att svenska folket skulle öppna sina hjärtan och att Sverige skulle vara en ”humanitär stormakt” genom vår invandringspolitik.


Imorgon är Fredrik Reinfeldt sommarpratare. Kommer han fortsätta prata politik trots att Sommar i år skulle vara fri från all politik enligt ansvariga för programmet på Sveriges Radio.


Björn Söder blir nu påhoppad av Dagens Nyheter i en artikel för att han påminner svenska folket om Fredriks Reinfeldts uttalande. Den socialdemokratiska riksdagsledamoten Veronica ”slöjan” Palm hänger på i twitterdrevet mot Björn Söder. Bara pinsamt! Är man blind för den verklighet som råder i samhället så skall man inte sitta i riksdagen.


Bra att Björn Söder säger sanningen!

 

Jag skiter fullständigt i vad Peter Wolodarski och hans undersåtar skriver. De har fullständigt tappat bort sig i sin egen pk-röra. För eller senare kommer man även på DN inse att man behöver ”förnya” sig och då finns det bara en väg. Den som GP valde!


Ivar Arpi på SvD har även han reagerat på hur DN försökt flytta fokus från kärnfrågan om gärningsmännen för knivmorden. Arpi har reagerat på de rubriker som möter läsare av DN på nätet dagen efter dåden i Västerås. Vad har Peter Wolodarski för agenda?


 


Den enda partiledaren som kommenterat morden i Västerås är Jimmie Åkesson.


Nu väntar jag bara på att flera partier inom 7-klövern skall komma med krav på att den 35-åriga mördaren skall belönas med ett uppehållstillstånd i Sverige. Inte skall vi skicka tillbaka honom till de otäcka italienarna. Jag tänker framförallt på Moderaterna, Centerpartiet, Miljöpartiet och kommunisterna i Vänsterpartiet!


 
 
Ingen bild

Roffe

12 augusti 2015 23:22

Det som verkligen stör mig är det faktum att om dådet hade gjorts av en svensk så hade du eller SD aldrig reagerat. Så det blir bara en fråga om rasism och inte något annat. Det blir som mobbing att peka ut någon och skylla allt på det. Det finns inget med substans utan bara idioti. Om man lyfter perspektivet till offrens anhöriga så är det saksamma om förövaren är svensk eller inte, men det är beklämmande att du/ni drar växlar på att förövaren är från ett annat land. Hur många vansinnesdåd händer inte där svenskar är förövare? Jo, majoriteten! Att generalisera på detta sätt är inte konstruktivt på något sätt utan bara idioti.

Thoralf Alfsson

12 augusti 2015 23:30

Ditt påstående om att svenskar står för flest vansinnesdåd i förhållande till sin andel av befolkningen får du gärna komma med referenser till. För mig är t.ex alla balkongfall vansinnesdåd? Det lustiga är att det aldrig bor etniska svenskar i lägenheterna där i de flesta fall flickor faller från balkongen. Men du kanske kan förklara det?

Du kan även förklara vilka det är som kastar handgranater och skjuter i det som polismyndigheten kallar för no-go-zoner?

Det finns mer som du skall förklara men jag nöjer mig med detta så länge!

 
Ingen bild

Karl

12 augusti 2015 23:30

Hur kan folk rösta på dessa gummiryggar i regeringen, inför tjänstemannaansvaret igen. Vad bra, då får radion vara i morgon när den största idioten av dem alla skall medverka i programmet sommarpratarna.

 
Lassekolja

Lassekolja

12 augusti 2015 23:33

Jag är uppväxt med GP sedan mitten av 40-talet. Efter att mina föräldrar gått bort fortsatte jag med GP fram till 1976 då jag skaffade mitt första egna hus. Eftersom jag jobbade utomlands blev brevlådan full och jag blev tvungen att sluta med GP. På 80-talet började jag reagera på den ökande invandringen av människor, som vi inte behövde och när NyD fanns att rösta på gjorde jag det och därefter Ian W.´s "Det nya partiet". 1,5% var inte mycket att hänga i granen och 1999 gick jag med i SD. Nu började politik bli lika intressant som roligt, SD motsvarade mina åsikter till 99%. Nu återkommer jag till GP, som jag nu fick och fortfarande får dagen efter av min granne. Mellan 2005 0ch 2009 skrev jag 19 insändare om mångkultur och invandring till GP, en enda kom in och den handlade om Trängselskatten.
Nu anställs Alice Teodorescu som chef på Ledarredaktionen. Gert Gelotte och några andra gamla stötar blev så upprörda att dom slutar i förtid men GP och de nya ledarskribenterna har gjort GP till en helt ny tidning. Därför slutar även en av kulturskribenterna Elin Grelsson Almestad, hon anser att "GP går SD´s ärenden", en överdrift men GP har definitivt blivit betydligt mer verklighetsförankrad. En annan ledarskribent, som bör äras i sammanhanget heter Håkan Boström. Även han har blivit påhoppad av PK-packet! Jag tror GP har gjort en bra satsning i tiden och DN kommer att tvingas göra detsamma eller gå under! Jag vet inte någon, som skulle sakna DN, Aftonbladet, Expressen m.fl Hoppas Moder Svea tillfrisknar innan det är för sent!

http://www.samtiden.nu

 
Lassekolja

Lassekolja

12 augusti 2015 23:42

@Roffe, Dina kommentarer gränsar till det tragikomiska. Vad är poängen med att skriva om brottslighet, som Du kan läsa och höra om i samtliga övriga medier? Thoralf´s blogg m.fl nätsidor är ju till för oss, som har fullt fog för att inte längre lita på de politiskt korrekta medierna. Denna situation har de själva skapat. Det/den kan Du inte anklaga de nätsidor, som beskriver verkligheten, för! Att skildra tragiska händelser sanningsenligt har ingenting med rasism att göra!
Skärpning Roffe!

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Eric H

12 augusti 2015 23:58

"Den enda partiledaren som kommenterat morden i Västerås är Jimmie Åkesson"
Övriga, inklusive statssvetsaren hukar skitnödigt bakom PK-draperiet ivrigt väntandes på att i det rätta ögonblicket kunna säga det exakt PK-rätta för at få PK-poäng.
Vidrigt.
Det minsta man kunnat vänta sig är ett uttalande från landets ledare efter denna exceptionella händelse!
Övriga media kommer med milt sagt varierande uppgifter om händelseförloppet, inkl ev dekapitering.
Är det att sanningeom detta skall komma fram man är rädd för?

 
Ingen bild

Kurtan

13 augusti 2015 00:36


@Roffe,
Du och dina gelikar i "godhetskören" gör som vanligt ett grovt kardinalfel...

Dessa mördare, nu på IKEA senast, hade inte kunnat göra detta bestialiska mord om våra imbeciller till politiker ivrigt påhejat av dej och dina meningsfränder i kommunistmedia!

Detta är poängen!
Skall det verkligen vara så svårt att få in i knoppen?!

Svenska brottslingar/mördare skall naturligtvis buras in men varför importera fler, varav cirka 90 procent av de som får PUT inte ens har id-handlingar och endast 2-5 procent är flyktingar enligt FN/Genevekonventionen under de senaste 30 åren!!!

Get a grip!



 
Ingen bild

Kalle hallberg

13 augusti 2015 00:52

Herregud. I Sverige ljuger myndigheter, polis och nationell tv helt ogenerat och öppet.
Det är ju skrämmande.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 augusti 2015 01:00

Tvingades igår att hemma hos bekanta bevittna eländet som kallas Aktuellt. Att jag varken har TV och följaktligen inte betalar TV-licens känns som en klen tröst.

Maken till massiv propaganda och mörkläggning är svårt att ta till sig på en och samma gång. Man maler på med det ena tillrättalagda inslaget efter det andra. Nykläckt kriminolog med vett att vårda sina karriärmöjligheter påstår tvärtemot mina egna och andras iakttagelser att kriminaliteten och våldet har minskat? Ingen som har avvikande mening än den av SVT bestämda får överhuvudtaget komma till tals.

Fredrik Antonsson ger mig rätt i att mitt minne är det INGET fel på. Våldet har ökat. Därom råder det absolut inga tvivel! På vilka grunder dessa desinformatörer påstår att våld och kriminalitet minskar är en gåta.

Jag har fullt fungerande ögon och öron.

Och jag använder dem!

Den sjätte mannen skriver på sin blogg (länkad av Johan Westerholm)
http://www.6mannen.se/det-tryggare-sverige/

Våldtäkter
Antal anmälda våldtäkter, totalt år 1975: 768 varav 118 “överfallsvåldtäkter”
Antal anmälda våldtäkter, totalt år 1995: 1707 varav 289 “överfallsvåldtäkter”
Antal anmälda våldtäkter, totalt år 2014: 6697 varav 854 “överfallsvåldtäkter”

Misshandel
Antalet anmälda misshandelsfall, inkl grov år 1975: 21 518
Antalet anmälda misshandelsfall, inkl grov år 1995: 54 333
Antalet anmälda misshandelsfall, inkl grov år 2014: 83 324

Mord
Antalet anmälda mord-/dråpförsök, totalt år 1975: 170
Antalet anmälda mord-/dråpförsök, totalt år 1995: 643
Antalet anmälda mord-/dråpförsök, totalt år 2014: 792

Att "minnet" sviktar eller rent av förträngs av 7-klövern blir i dagar som dessa tragikomiskt med ovanstående uppräkning. :-(

 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 augusti 2015 01:04

Tillägg till min tidigare kommentar.

Johan Westerholm skriver:

"Krisen, för det är en kris, består i att otryggheten i samhället nu går att ta på. Otrygghet föder rädsla. Rädsla föder hat, hat mot allt som avviker från det önskvärda."

Har han lika "dåligt" minne som jag påstås ha?

Jag tror vi båda har ett rätt så bra och vederhäftigt minne!

 
Stefan K

Stefan K

13 augusti 2015 01:12

Varför är Stefan Löfven tyst? Borde inte han fördöma dessa brutala mord som han gjort när moskéer utsatts... eller drabbats av självantändning.

http://petterssonsblogg.se

 
Lilja

Lilja

13 augusti 2015 01:18

till Roffe
Ditt försvar för dessa vansinnesdåd är dåligt underbyggda. Sveriges befolkning består till ca 16% av invandrare det är väl j..t konstigt att mer än hälften av vansinnes dåd i Sverige begås av dessa 16%. Kanske kunde det vara något att fundera över.

http://sverige

 
Ingen bild

Gubben Svensk

13 augusti 2015 04:34

GP har blivit många gånger bättre sedan ledarredaktionen byttes ut.
Vill GP komma på "säker mark" och överleva, krävs att övriga Journalister på tidningen drar åt samma håll som ledarredaktionen.

Den unkna kulturmarxistiska agendan kommer fram med jämna mellanrum och saboterar Göteborgs-Posten nya mål!

 
Ingen bild

Burt

13 augusti 2015 05:01

@Roffe

Varför skulle svenskar begå majoriteten av alla vansinnesdåd när människor med invandrarbakrund begår flest brott? Både procentuellt och absoluta tal.

https://affes.wordpress.com/2012/07/09/invandrarna-och-brotten-1-samtliga-brott/

https://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/

 
Ingen bild

Stefan A.

13 augusti 2015 05:54

Och det är inte bara mord som beskriver tryggheten i ett land, t.ex misshandel, grov misshandel var 1950 7382 fall, och 2014 83 324 fall, även om befolkningen ökat och även anmälningsbenägenheten så förklara inte det den enorma ökningen, så "chansen" att bli misshandlad i Sverige är mycket "goda" ,riktiga journalister tar ju reda på sådant innan de intervjuar experter, men har man redan från början agendan att bevisa att Sverige blivit "tryggare" så är förstås inte sådant intressant...

 
Ingen bild

tonton

13 augusti 2015 06:12

Ang Ikea-morden. Det vore på sin plats att anhöriga till de totalt oskyldiga offren stämde Migrationsverket för underlåtenhet att sköta sköta sitt av oss finansierande uppdrag med att inte ens verkställa sina egna beslut -hade man gjort sitt jobb hade de levt idag.

 
Ingen bild

Jan Jansson

13 augusti 2015 06:26

@Roffe

Om man extrapolare från 1999 års BRÅ-RAPPORT så är det klart att invandrarna står för en klar majoritet av våldsbrotten (se Affes Statestikblogg).

Om svenskarna visste detta, är det troligt att de skulle vara mindre benägna att rösta fram dagens flyktibgpolitik. Därför är etniciteter på förövarna relevant.

P.g.a dagens förljugna politik så kommer BRÅ aldrig att skriva en lika detaljerad rapport igen, utan man kommer att försöka dölja situationen genom att inte särskilja parkeringsböter från grov misshandel i statestiken.

 
Ingen bild

Jan Jansson

13 augusti 2015 06:29

Det enda rimliga vore att stifta en lag som föreskriver att icke-svenska medborgare måste utvisas efter avtjänat straff, om brottet ger fängelse.

 
Ingen bild

Tompa

13 augusti 2015 06:50

#Roffe
Du verkar vara som stöpt i formen för naiv godhetsapostel.

Det är väl ingen som påstått att vi inte har en inhemsk brottslighet men vi behöver väl inte importera grov brottslighet.

Ser du inte hur samhället krackelerar? Stora klaner med tiggare som slåss med påkar och brädor och barn och kvinnor deltar.

Svenska, just precis, svenska pensionärer blir rånade och nedsparkade av invandrar gäng.

Inte ens ambulanspersonalen kan utföra sitt jobb utan att bli utsatta för våld av dessa människor. Akutmottagningarna stormas av 100-tals anhöriga och personalen går självskyddsutbildningar.

Vi har ordningsvakter på badhus och bibliotek pga av dessa människors beteende.

Har du hört talas om Husbykravallerna? Detta pågår i mindre skala nästan varje dag runt om i Sverige.

Sverige har blivit världsledande på skolbränder.

Sverige är tvåa i våldtäkts statistiken i hela världen.

Jag gissar på att godhetsaposteln Roffe lägger pengar i pappersmuggarna utanför Ica men att du aldrig tagit reda på avföring i närliggande skog eller lekpark.

Förmodligen bor du långt ifrån en no-go zone och du har inte några asylturister boende hemma hos dig.

Jag gissar att du inte har sett autentiska ocensurerade filmer från Syrien så att du sett vilken oerhörd grymhet många av dessa människor besitter. Dessa tar vi in i vårt land helt utan kontroll i tusentals.

Släpp prestigen Roffe och kasta skygglapparna.

Min utländska flickvän hälsar, så du kan skippa rasistkortet på en gång.

 
Bekymrad medborgare

Bekymrad medborgare

13 augusti 2015 06:53

Enligt Merit Wagers blogg gäller följande:

I Aftonbladet om IKEA-morden:

”Den huvudmisstänkta 35-åringen skulle avvisas med omedelbar verkan från Sverige. Bara timmar innan Ikeamorden hade han varit på möte – om avvisningsärendet.
– Han träffade vår personal under förmiddagen, säger Fredrik Bengtsson, presschef på Migrationsverket.”

Vad menas med ”omedelbar verkan” i Sverige? Har ”omedelbar” också bytt betydelse, som så många andra svenska ord på senare tid? För inte avvisades han ju ”med omedelbar verkan” direkt efter den 14 december 2013!

Dvs han stannade kvar i Sverige i 1,5 efter avvisningsbeslut. Det framgår också att han skulle skickas till Italien (dvs det rör sig väl om ett Dublin-fall).

Tack Ullenhag, Sahlin, Reinfeldt och Löfven för vad ni tillför Sverige. Ändå har ni folkets stöd för vad ni genomför, det är ju otroligt i mina ögon sett.

http://https://meritwager.wordpress.com/2015/08/12/varfor

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

13 augusti 2015 07:18

Roffe : Stanna du lugnt kvar i dit gamla kulturmarxistiska Sverige med dess schizofrena argumentation,med den ena dummare förklaringsmodellen än den andra.

Så länge det finns en enda kriminell svensk jävel ,så kommer samma mantra om och om igen, cirkeltjafs som inte leder till något

Snart kommer Sentio Roffe, och lite senare ett svenskvänligt Sverige
Varför tror du det är så, jo svenska folket har fått nog av sådana som dej, men det är du nog för korkad för att förstå

Dit uppvaknande blir brutalt, SD är idag Sveriges största parti
Verkligheten har sprungit ifrån Stalin Cowboys som dej det är nya tider nu

Det är allvar nu

 
Ingen bild

Lena

13 augusti 2015 07:24

@Roffe
"det är beklämmande att du/ni dra växlar på att något är från ett annat land".
Det räcker väl med de kriminella som "tillverkas" här i landet, varför ska det tas in fler från utlandet? Du vet också mycket väl att det finns andra problem kopplade med denna massinvandring från Afrika och Mena-länderna inte minst att det dränerar vår ekonomi och sätter oss svenskar i andra hand. Fattar inte att ni svenska kommunister som säger er vara för socialt utsatta, men i verkligheten finns ingen empati att backa upp det med. Och jag kan faktiskt inte i skrivande stund komma på ett fall där en svensk förövare gjort ett vansinnesdåd. Kanske du kan utveckla vilka fall du menar.

 
Svensson

Svensson

13 augusti 2015 07:31

Det är tacken för att dessa invandrare får komma till Sverige,när dom mördar två helt oskyldiga svenskar,det är ett konstigt sätt att visa sin tacksamhet på.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

realisten

13 augusti 2015 07:44

@Lena
Flink, Lasermannen, Peter Mangs begick väl vansinnesdåd.

 
Ingen bild

Demokratur

13 augusti 2015 07:49

Jag ska ägna sådana individer som "Roffe" en tanke när jag på behörigt avstånd med ett leende läser om det Shariastyrda Sverige. Då ska jag tänka: Hoppas svensken är nöjd nu. Ni fick det "lyckorike" ni önskade...? Absurdistan, ett oikofobt vänsterliberalt land på dekis. En modern variant på romarriket när det gick under.

 
Ingen bild

World Traveller

13 augusti 2015 07:54

Roffe, realisten och Mats ateist äcklar mig med sitt eviga försvar av invandrare so mördar svenskar. Deras lögner att mord och andra brott minskar är ju tragikomiska. Ta detta årets månader hittills och jämför med hur det var för 30 år sen! Hade vi lika många bilbränder, gruppvåldtäkter, åldringsrån, handgranatattacker, mord, jihadister och vansinnesdåd då?
Ni tre är helt enkelt sjuka jävlar som borde sitta på hispan för att inte äventyra filks hälsa.

 
Ingen bild

Hulda mk1

13 augusti 2015 08:34

Terrordådet väcker många frågor. Främst varför 35-åringen fortfarande var kvar i Sverige trots tidigare utvisningsbeslut.
Men också en mängd andra frågor.
Var finns vår statsminister?
Var finns ansvariga inom Migrationsverket?
Var finns journalister som jagar dem för att ställa kritiska frågor?
Var finns journalister som skriver kritiskt om händelsen?

Istället kan vi idag läsa en artikel i Expressen av Lars Lindström om "näthat" och en hatartikel om Björn Söder och andra Sverigedemokrater som bara säger det som förnuftiga svenskar tänker.
Dessa osmakliga insatser av Mattsons fotsoldater visar den desperation som Expressen lider av när det som inte fick hända, hände och som väcker ett helt land mot invandringen...
Tänk om vi inte hade haft fria medier på nätet. Oj, vilka lögner vi hade fått i oss nu och utan möjlighet att reagera...

 
Ingen bild

SD4Ever

13 augusti 2015 08:52

mera diskriminering av svenskar:


Nytt M-förslag. Vår största samhällsutmaning är att bryta det nya utanförskap som växer fram, där ofta utrikes födda och unga med svag utbildning drabbas. Vi vill göra det lättare att nå in på arbetsmarknaden med en ny tidsbegränsad anställningsform, förstajobbet-anställning, skriver Anna Kinberg Batra och Tomas Tobé.

Ett nytt utanförskap växer fram i Sverige. Det skapar otrygghet och gör att potentialen hos människor inte tas till vara. Det begränsar människors frihet och möjlighet till känslan av att göra rätt för sig. Det bidrar till att parallella samhällen tillåts växa fram där oron hos människor ökar och förtroendet för samhället minskar. Det begränsar Sverige.

I början av 2000-talet kom utanförskapet från att många människor hamnade utanför arbetsmarknaden på grund av att det lönade sig för dåligt att arbeta och att människor sjukskrevs och förtidspensionerades utan möjlighet att komma tillbaka till jobb. I dag handlar det i stället om att många människor inte ens får en chans på arbetsmarknaden. Ofta drabbas utrikes födda och unga med svag utbildning hårdast.

I Sverige kan vi inte acceptera att människor hamnar utanför. Vår största samhällsutmaning är därför att bryta det nya utanförskap som växer fram.

För att svara upp mot de samhällsproblem och utmaningar som Sverige står inför behöver Moderaterna utveckla sin politik. I början av året inledde vi därför ett brett utvecklings- och reformarbete för att skapa bättre förutsättningar för ett Sverige som kan mer och där ingen lämnas utanför.

1. Första jobbet. Det viktigaste för att bryta det nya utanförskapet är att fler ska kunna få sitt första jobb. Moderaterna föreslår därför en samlad satsning med reformer om tio miljarder kronor för att ge fler möjlighet till jobb och egen försörjning.

• Då Sverige fortsatt har höga skatter på små inkomster lönar det sig inte tillräckligt att ta det första jobbet. För att det ska bli mer lönsamt att gå från bidrag till arbete, och mer lönsamt att arbeta för dem med små inkomster föreslår vi ett förstajobbet-avdrag. Det skulle till exempel ge ett vårdbiträde närmare 2.000 kronor mer per år.

Sammantaget beräknas förstajobbet-avdraget leda till 10. 000 nya jobb.

• För att ytterligare bryta bidragsberoende föreslår vi också en utökad jobbstimulans i försörjningsstödet. Det innebär att en större del av försörjningsstödet kan behållas när man får inkomst från arbete. För en ensamstående tvåbarnsförälder som får ett halvtidsjobb som vårdbiträde skulle detta kunna innebära ytterligare 1. 000 kronor mer i inkomst varje månad.

• Till det föreslår vi utbildningsplikt för dem som kommer hit från andra länder men inte har färdig grundskola och en utökad jobbstimulans även inom etableringsersättningen för att fler ska anstränga sig för det första jobbet.

• Många har inte kunskaper som räcker till för att etablera sig på arbetsmarknaden. Därför vill vi ge fler möjlighet att delta i kommunal vuxenutbildning, förstärka yrkesutbildningen och bygga ut lärlingsjobben, vilket skapar förutsättningar för att bättre rusta dem som i dag står utan jobb.

Detta är några steg för att fler ska kunna få det första jobbet, men mer behöver göras för att fler unga och nyanlända ska komma in på arbetsmarknaden och för att fler företag, särskilt de små företagen, ges ökade drivkrafter att anställa.

2. Förstajobbet-anställning. Att ge fler människor möjlighet på arbetsmarknaden handlar inte om försämrade villkor. Grunden är tryggheten som finns i den svenska modellen. Samtidigt är det tydligt att det behövs nya vägar till jobb så att fler ges möjlighet att visa vad man går för. Detta då hindren in på arbetsmarknaden är för stora i dag, vilket stänger ute unga och utrikes födda. För att ta sig an det nya utanförskapet behövs ökad flexibilitet och enklare vägar in på arbetsmarknaden. Vi föreslår därför att en ny anställningsform för unga och nyanlända bör införas i Lagen om anställningsskydd, LAS: förstajobbet-anställning.

• Förstajobbet-anställningen ska vara tidsbegränsad, upp till 18 månader, och vara till för att komma in på arbetsmarknaden. Den ska innehålla vissa utbildningsinslag där arbetsgivaren och arbetstagaren kommer överens om utbildningsinnehållet för att kunna anpassas efter såväl arbetstagarens förutsättningar som arbetsgivarens behov. Arbetsförmedling och den kommunala vuxenutbildningen får i uppdrag att ansvara för att stödja utbildningsdelen.

Att införa en ny anställningsform där arbetet har utbildningsinslag ger möjlighet att matcha fler arbetssökande och arbetsgivare samt ger fler chans att få in en fot på arbetsmarknaden och samtidigt lära sig jobbet på jobbet.

• Förstajobbet-anställningen ska vara öppen för hela arbetsmarknaden, oavsett om arbetsgivaren har kollektivavtal eller ej.

Vi vill dessutom fortsätta med en konstruktiv dialog med arbetsmarknadens parter om hur arbetsmarknaden kan öppnas mer för unga och utrikes födda. Yrkesintroduktionen, som alliansen införde och som möjliggörs i samarbete mellan parterna, är ett viktigt steg. Det arbetet behöver fortsätta, breddas och utvecklas.

Moderaterna tänker bryta det nya utanförskapet. Därför är vi beredda att ta de nya steg mot mer flexibilitet och förändringar i arbetsrätten som förstajobbet-anställning innebär.

Sverige behöver en politik som ger fler människor ett första jobb. Moderaterna utvecklar vår politik för att Sverige ska bli bättre och fortsätta att vara ett av världens bästa länder att leva i. Vid vår partistämma i Karlstad i oktober tar vi nästa steg när vi diskuterar och beslutar om förslag, från våra arbetsgrupper och enskilda medlemmar runt om i landet för att ge nya svar på de samhällsproblem människor möter. Det lägger grunden för att tillsammans med alliansen ta tag i de framtidsutmaningar vi står inför och bygga Sverige starkare.

Anna Kinberg Batra (M), partiledare
Tomas Tobé (M), partisekreterare

 
Ingen bild

SM811

13 augusti 2015 08:53

"Nu börjar media med snyftare om asylsökaren som misstänks för IKEA-mord"
http://www.exponerat.net/nu-borjar-media-med-snyftare-om-asylsokaren-som-misstanks-for-ikea-mord/

 
Ingen bild

Tony

13 augusti 2015 09:17

Lyssna inte på programmet Sommar idag, det leds
av en landsförrädare som åsamkat landet stor
skada med sin dåraktiga politik, resultatet av
hans politik är det vi får skörda frukterna av
dagligen .

 
Lotta

Lotta

13 augusti 2015 09:40

@realisten.

Lasermannen: John Asonius eller Wolfgang Alexsander Zaugg som han egentligen heter. Hans föräldrar var båda invandrare, hans mor tysk och hans far schweizare,

Peter Mangs är brorson till Sune Mangs som var född i Kaskö, Finland.

Dvs båda är andra generationens invandrare.

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Tony

13 augusti 2015 10:29

Är det någon som vet om Stefan Löfven har avgått,
eller rent av råkat ut för det importerade våldet,
den import som han själv har stor del i?
Det är märkligt hur han kan hålla sig undan just nu,
när han är rena linslusen i andra sammanhang och syns
och hörs dagligen i Media, men nu tydligen försvunnen?
Han jobbar kanske med att skriva kontrakt med alla
Europas färjerederier för att åka ner och hämta alla
som flyr över Medelhavet hem till det säkra+ Sverige?

 
Ingen bild

Anders

13 augusti 2015 10:49

Du Roffe, de enda rasisterna i denna fråga är de två svarta förövrarna!

 
Ingen bild

Pepparholm

13 augusti 2015 11:04

Vänstertwittrarna är argare på Björn Söder än på mördaren. Det säger allt om situationen i landet.

 
Ingen bild

Ibbe

13 augusti 2015 11:08

Media hukar och "glömmer" att ställa besvärande frågor kring Västeråsmorden. Snyft- och bortförklaringar samlas på hög i nämnda media. På face-book börjar man se kommentarer som urskuldar och närmast legaliserar de bestialiska handlingarna på IKEA. Innan hade vi det s.k goda våldet och det onda våldet som förklaringsmodell och accepterat i en del media och i en del politiska sammanhang. Nu börjar vi få de goda morden. Sverige idag är gränslöst i alla bemärkelser.

 
Ingen bild

realisten

13 augusti 2015 11:11

@Lotta
schDå skall alltså alla tyskar,schweizare och finnar omedelbart utvisas från Sverige.

 
Ingen bild

Zetor

13 augusti 2015 11:22

Att någon överhuvud svarar på fjossen "Roffes" skriverier förstår jag inte ! Tig ihjäl honom !

 
Ingen bild

Elisabeth (pensionär)

13 augusti 2015 11:36

Tack realisten, det händer inte ofta att jag lyckas dra på smilbandet bland dessa kommentarer.
Hagamannen då, är inte han etnisk svensk? I så fall ut med svenskjävlarna med.
Och tack Roffe för en saklig och bra kommentar!

Thoralf Alfsson

13 augusti 2015 12:12

Tack Elisabeth!

”svenskjävlar”

Så skulle aldrig en riktig svensk pensionär uttrycka sig!

 
Lotta

Lotta

13 augusti 2015 11:50

@realisten
Du påstod att lasermannen och Mangs var svenskar. Jag bevisade att du hade fel. Då vill du utvisa alla som kommer ifrån dessa båda föräldrars hemländer?

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

jag är inte rasist, jag är rädd!

13 augusti 2015 11:54

Stefan Löfven skickar fel signaler till muslimerna genom sin totala tystnad och avsaknad av empati för offren!

 
snoffsan

snoffsan

13 augusti 2015 12:32

Det som hände på IKEA är fruktansvärt tragiskt,och mina tankar har gått till familjen som blev drabbade. Jag hoppas innerligt att dessa är starka tillsammans nu.
Det som hände, skulle aldrig ha hänt,får man utvisningsbeslut skall man omgående sättas i förvar tills beslutet verkställs.
Det börjar bli fullt i landet och pengarna tryter, skall ett mord nu bli den enda möjligheten att få stanna i landet, ligger vi illa till.
För ett mord får du automatiskt PUT, då dessa inte kan utvisas till de länder de kommer från.
Hur vet vi var dessa egentligen kommer från? Det vet vi inte. Utan ID eller papper, kan de påstå precis vad som helst, ursprung och land, och framförallt vem dessa personer är.
Dessa som nu tog livet ifrån två oskyldiga på IKEA, gjorde det utan att blinka. Detta visar på svårt kriminella från sina egna hemländer. Man kan inte bara gå fram och rycka bort livet från människor, för att få stanna i ett land, detta är helt orimligt. Dessa skall utvisas så fort de får domen, de skall inte ens få förmånen att sitta i ett svenskt fängelse.
Att DDR media nu försöker tysta detta är bedrövligt, två oskyldiga människors liv,betyder alltså ingenting längre. De två som gjorde det, har förverkat sin rätt att överhuvudtaget att få bo här.
Löven och hans gäng är tysta sedan länge, har undrat om semestern varar fram till 2018? Fast dessa som ställt till detta i landet, kan ju självklart inte gå ut och fördöma det som har hänt.
Det skulle vara lika med att fördöma sin egna politik, det skulle bara bli löjligt.
Löven sitter nu och inser hur grundlurad han blev av Reinfeldt, och inser att loppet är kört. Han funderar nog på hur han skall kunna lämna över sin post till någon annan i DÖ. Som förmodligen ingen vill ta i ens med tång.
Landet ligger mycket illa till nu, skall ett mord , ge de nyanlända ett PUT på direkten, bara för det är det enda sättet att få komma in i landet, är det dags att lämna det nu. Vad hade hänt om de två som nu fick lämna oss för tidigt, hade varit islamister eller en muslims fru och son? Detta vågar jag inte ens tänka på.
Att vänstern, PK folket och DDR media ställer sig på de stackars mördarnas sida är väl inte oväntat heller, deras logik och tankeförmåga klarar inte av den press längre,lögnarnas ord tog slut för länge sedan. Som fiskar som hamnat på land, kippar efter luft och försöker få ut något vettigt att säga.

http://7wm2zu47tn

 
Ingen bild

Hulda mk1

13 augusti 2015 12:36

Att endast en enda partiledare har uttalat sig om terrordådet på IKEA (Jimmie Åkesson), är otroligt avslöjande. De andra vågar inte öppna munnen, för de vet att de bara förlorar ännu fler väljare då...

 
Ingen bild

World Traveller

13 augusti 2015 12:42

Jag tycker Mats ateist, Elisabeth, realisten och Roffe har en skrämmande människosyn och svenskhat. De saknar totalt empati för brottsoffer och uppvisar alla symptom på sociopati och psykopati.

 
Ingen bild

Mahmoud

13 augusti 2015 12:57

@Roffe, Elisabeth, realisten

Er brist på logiskt tänkande är ju nästan lite beklämmande.
Samma bakvända tankesätt som när folk försöker legitimera hög invandring med pizza och Zlatan.

Så bara för att det finns svenska brottslingar i Sverige (duh) så måste vi ta hit fler, gärna lite grövre dito?

Idioter.

 
Ingen bild

Göta

13 augusti 2015 13:29

Ute i världen förfasar man sig alltmer över lilla Sverige med nästan dagliga skottlossningar, kastade handgranater, mord på öppen gata, knivskärningar, sprängattentat med mera. Här i Sverige finns det en liten, men väldigt högljudd klick människor, som fortfarande blundar för de faktiska förhållandena och varken kan eller vill se verkligen.

Denna högljudda lilla klick får lägga beslag på en mycket stor del av utrymmet i våra medier, speciellt i TV- och radiokanalerna. Jag kan inte se att det finns någon större anledning att att ge plats för samma typ av naiva och förnuftsvidrigt pladdrande personer även här hos Thoralf. Visserligen kan det vara av visst intresse att då och då studera deras absurda sätt att resonera och förvränga fakta, men det räcker nog med en liten påminnelse här någon gång i kvartalet. De som är sugna på mer, kan ju när som helst knäppa på TV:n eller radion och ta del av den dagliga vänstervridna propagandan där.

 
snoffsan

snoffsan

13 augusti 2015 13:33

Håller med dig World traveller, när svenskar börjar hata sitt egna folk är det mycket illa ställt. Att Elisabeth påstår sig vara pensionär tror jag knappast på själv. idag har vi 225 000 fattigpensionärer, som lever i svält, under EU,s fattignorm. Pensionärer som idag är utsatta för rån , blir misshandlade i sina hem, grundlurade utav andra människor som vill få tag i pengar på lättaste sättet. Tänker på den gamla kvinnan som fick sitt ben så svårt söndersparkat att det bröts, utav några 14-15 åringar som behövde hennes pengar.
Tycker att du Elisabeth skall tänka på dessa gamla, vad har de gjort för ont? Mot dig? Samhället?
Dessa som fick sätta livet till på IKEA, betyder dessa människor ingenting i din värld?
Till er andra som World Traveller nämnde, vad sjutton har ni råkat ut för i era liv, med så mycket hat, snedvridna tankar och uttryck?
Det som händer i landet idag är inte försvarsbart på något sätt. Landet står i ljusan låga, sprängattentat, mord, misshandel, rån och vi ligger två i världen när det gäller våldtäkter. Vilken del är det ni inte tycks förstå? Varför går ni ut och försvarar det som händer? Varför går ni era fega politikers ärenden? Var finns dessa den senaste tiden?
Jag blir banne mig rädd när jag läser era kommentarer, så verklighetsfrämmande och att vägra öppna ögonen.
Fast dagen kommer till alla, även er. Ingen kommer att komma undan det som sker i landet. Om ingen sätter ner foten och gör något nu.

http://7wm2zu47tn

 
Ingen bild

World Traveller

13 augusti 2015 13:37

'Riksdagens andre vice talmman, Björn Söder (SD) skrev ett uppmärksammat Facebookinlägg om morden på IKEA.
Nu reagerar gruppledarna i riksdagen med avsmak'

Men de reagerar inte med avsmak på morden av två oskyldiga svenskar.
Ganska talande.

 
Ingen bild

realisten

13 augusti 2015 13:42

@Mahmoud
Jag glömde att nämna hur farliga norrmän är. Breivik har ju vïsat vilka fruktansvärda dåd de är kapabla till. Så i förebyggande syfte bör alla norrmän utvisas omedelbart.

 
Ingen bild

Ludvig

13 augusti 2015 14:58

Det hjälper inte att ha varit med om hemskheter, man har inte rätt att döda två värnlösa människor.

 
Ingen bild

Alf

13 augusti 2015 15:15

Jag har gjort en ny video med en arabisk översättarröst som utan tvivel visar att rösten verkligen ropar Allahu Akbar.

https://www.flickr.Com/photos/132211393@N02/19916686334/in/dateposted-public/

 
Ingen bild

KS

13 augusti 2015 15:22

Thoralf! Jag håller med bl.a Göta, snoffsan m.fl Släpp inte in dessa
ältande begåvningshandikappade personer mer! Dessa får väl hitta andra bloggar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

13 augusti 2015 15:29

@realisten. Varje land ska ta hand om sina egna våldsverkare. Norge tar hand om Breivik mfl, Sverige om sina våldsverkare och Eritrea mfl länder borde ta hand om sina egna våldsverkare.
Det finns ingen som helst anledning att vi förvarar andra länders medborgare här för enorma dygnskostnader i våra fängelser..

 
Ingen bild

Lena

13 augusti 2015 15:38

@Göta
Åh vilket bra inlägg! Tror som du att det är inte värt annat än i studiesyfte att se hur dessa knäppgökar resonerar. De är egentligen inte ute efter svar, de vill bara bråka därför att de innerst inne hatar så infernaliskt och de projicerar detta på folk med andra åsikter. Ingen ska få ha en annan åsikt i deras värld. De vill vara domare och bestämma. Trollet tror jag har boksavsdiagnos, skulle kunna vara så, bortkastad tid att förklara.

Den andra som jag tycker skriver mkt bra inlägg här på tråden är @Snoffsan, så bra sammanfattat!

 
Ingen bild

Blåsippan

13 augusti 2015 16:00

Det är ganska talande att troll som Mats ateist, Elisabeth, realisten och Roffe blir extra aktiva här inne när detta hemska som IKEA i Västerås är på agendan. Det säger en del om dessa personer.

 
Ingen bild

kalle

13 augusti 2015 16:09

nu när SVT producerar snyft-fiction tv om EU-migranter, asfaltsläggare, romer så finns ännu en sanningsvideo om hur de stjäl en insamlingsbössa i butik.

http://www.exponerat.net/video-zigenskor-stjal-insamlingsbossa-i-butikskassa/

på Södermalm får de inte vara för då kallar mediafolket in vaktbolag och polis för att föra bort dom.

 
Lassekolja

Lassekolja

13 augusti 2015 16:21

@Realisten, Breivik, ständigt denne Breivik....Har Du någonsin läst om någon som helst beundran för Breivik på någon Sverigevänlig och "SD-nära" blogg? Börja åtminstone med att byta signatur till något mer realistiskt!

Thoralf, samtidigt som jag inte längre förvånas för någonting blir jag djupt oroad om det är så att den galne IKEA-mördaren har möjlighet att få PUT, eftersom han "inte kan utvisas till varifrån han kom"? Kan det verkligen vara så ens i Absurdistan? I så fall brådskar det ännu mer med ett SD >50%! Han kan ju inte vara svensk medborgare, eftersom han skulle utvisas.
Nu finns ju åtminstone all anledning att i så fall se över reglerna och kräva inlåsning till dess att avvisning kan ske!

http://www.samtiden.nu

Thoralf Alfsson

13 augusti 2015 19:19

Han borde kunna utvisas till Italien eftersom han har uppehållstillstånd där. Han kanske till och med kan avtjäna sitt fängelsestraff i Italien. Jag vill i varje fall inte betala via skattsedeln för hans fängelsetid. Han kanske kan få sitta i fängelsehålorna på Kalmar slott.

 
Ingen bild

Tony

13 augusti 2015 16:37

Med anledning av alla ruskiga händelser här i landet
dom senaste dagarna, borde regeringen åstadkomma någon
slags hjälp till dom anhöriga till offren, men
Alice Bah Kuhnce och regeringen anser att det är bättre
att sätta in stöd och hjälp till anhöriga till dom
idioter som rest ner och krigat med IS??
Finns det större idioter någonstans i världen än dom
som är satta till att administrera landet Sverige??

 
Ingen bild

Tony

13 augusti 2015 17:04

Två Afrikaner skär halsen av minst en person
och dödar en till. 2 Araber är anhållna på
grund av alla Handgranats attacker i Malmöområdet.
Två Arabbröder skjuter ihjäl en person i Uddevalla,
detta bara i grova drag om vad som hänt på tre dagar
i det nya spännande Sverige.
Men sign. Roffe, realisten, kampsportaren Mats ateist,
och sign Elisabeth pensionär fortsätter väl envist att
hävda att det inte är invandrarna som begår brott?

Elisabeth(pensionär)
Hagamannen??

Är där någon här som hävdat att det inte skulle finnas
idioter i Sverige med ? Det bevisar du ju själv med ditt
skrivande

 
Ingen bild

Blåsippan

13 augusti 2015 17:26

Kalle@ På Kolmården får de inte heller vara enligt en vän till mig. Hur kommer de undan med det. media missat detta månne?

 
Ingen bild

Pepparholm

13 augusti 2015 17:28

Anförvanter till de mördade borde anmäla Migrationsverket till domstol. När nu tjänstemannaansvaret är avskaffat så får man gå till toppen. Här kommer det fram fler och fler tillfällen där Migrationsverket har underlåtit/inte vågat agera med kraft. Och vad säger ansvarig minister om regeringens förtroende för GD.

 
Ingen bild

EMS

13 augusti 2015 19:20

Visst får man intrycket att vissa kommentatorer är debila? Vilka jag menar förstår flertalet av er som skriver här, de andra kanske inte ens kan googla ordet.
Hemskt att de som blev mördade i Västerås sätter igång hatet från vänstern så infernaliskt.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

13 augusti 2015 19:25

World Traveller

Torsdag 13 aug 07:54

Roffe, realisten och Mats ateist äcklar mig med sitt eviga försvar av invandrare
World Traveller

Torsdag 13 aug 12:42

Jag tycker Mats ateist, Elisabeth, realisten och Roffe har en skrämmande människosyn och svenskhat.

Din diagnos antar jag att du redan har fått på papper.
Du får två dagar på dig att ta fram, text från mig när jag försvarar invandrare, det behöver inte ens vara invandrare som begått brott. Upp till bevis.
Vid misslyckande, så kan vi väl vara ganska överens om att du är en lögnare, och en riktigt feg och usel debattör.

Angående Svenskhat, så hatar jag nog bara Svenska lögnare. Om du har problem med det. så kan vi alltid ordna, så att vi kan träffas, så du får chansen att förolämpa mig öga mot öga, du vet som rakryggade personer gör.

Blåsippan
Jag hade inte ens tänkt skriva i denna tråd, tänkte inte ens läsa den. Jag har skrivit 5-7 kommentarer det senaste året. (förutom det jag skickat till Thoralf)
Men jag såg i den andra tråden, hur handikappat ett tänkande kan manifestera sig i lögner, så replikerade jag det, Och inte ens inlägget som sådant. Så jag vet inte vad du menar med aktiv!

 
Ingen bild

JL

13 augusti 2015 19:31

Sverige ska ju skriva under FN:s nästa steg på millenniummålen och agenda 21 nu i september hos FN i New York. Lusläser man dokumenten så kommer FN att bli det globala styret för alla länder socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Samma gäller små och medelstora företag i sverige som MÅSTE rapportera och anpassa sig enligt FN:s regler. Dett är den sk New World Order som håller på att ske. Vad gör SD för att stoppa detta??

 
Ingen bild

World Traveller

13 augusti 2015 20:10

Mats ateist, hela ditt sätt att föra en debatt på går ju ut på att nedvärdera svenskar, SD och människor som ogillar invandringspolitiken, islamiseringen och våldet som pågår.
Ditt sätt att debattera, utan att säga saker rakt ut, går ju ut på att reta upp folk och att på ditt speciella sätt ta varje hemsk dåd som sker i försvar. Du verkar veta mycket om diagnoser och det kanske inte är underligt.

 
Ingen bild

World Traveller

13 augusti 2015 20:33

Mats ateist, angående ditt försvar av invandrare så behöver vi ju bara gå tillbaka till förra artikeln: 'våldsbrotten sjunker när vi tar in massor med flyktingar'

Jaså, verkligen? Då ser du något som vi andra inte ser.

 
Ingen bild

EMS

13 augusti 2015 20:40

@JL 19:31
Det du skriver hade jag ingen aning om. Saken får mig att bli väldigt, väldigt rädd för framtiden. FN är inte vad vi tror.

 
snoffsan

snoffsan

13 augusti 2015 20:50

Jo,du Thoralf, det blev en hektisk dag på din blogg. Fast det står 1-0 till oss, mer pålästa sanningssägare. Fast det var inte så svårt att vinna den här matchen. Lögnarna har väldigt få ord att svänga sig med, och för det andra mycket dåligt pålästa. När dessa börjar med personangrepp och hat, som vanligt, när argumenten för sina lögner sinar. Då står de pålästa sanningssägarna med segerns sötma, vi har så många mer ord att röra oss med, och behöver inte trassla in oss i besvärliga och uppenbara lögner.
Tack Thoralf att du orkar ta striden på din blogg, detta kommer att öppna ögonen på så många fler ute i landet.
Sanningen kommer alltid att segra, och svida för andra.

http://7wm2zu47tn

 
Ingen bild

JL

13 augusti 2015 20:55

Denna ska Sverige allstå skriva under : https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/7891Transforming%20Our%20World.pdf

FN BLIR efter avtalet det globala STYRET socialt,ekonomiskt och miljömässigt. Och SD säger ja ja jaja ??? Sveriges suveränitet var tydligen bara värt 10 kr.

 
Ingen bild

Observer

13 augusti 2015 21:09

SLUTA ÄCKLA ER!!!
-Vi skall g ö r a något konstruktivt istället -efter 2018 !

 
Ingen bild

Lena

13 augusti 2015 21:16

@Kalle ditt inlägg igår onsdag 17.24 Länken till filmen om Trotskij, Lenin, Stalin och kommunismens frukansvärda brott som Juri Lina gjort, såg jag. Jag tycker att många borde ta sig tid att se den, den förklarar så mycket varför de med vänstersympatier är så lurade. Jag tror att det finns vänstermänniskor som är ärliga i sin tro och uppsåt. Men ack så lurade av de stora kommunistländerna. Juri Lina som föddes i Estland och upplevt kommunistsovjet förtryck på nära håll har läst på och förklarar mycket bra. Han uppskattar antalet döda till ca 134 miljoner människor fram till efter WW2.

Jag säger bara: läs historia! Denna film kommer att berätta så pass mycket att ni sedan lätt kan läsa en historiebok, ex Den unge Stalin av Simon Sebag Montefiore, en bok som tog honom 10 år av forskning att skriva. ALLA bör veta om denna historia, hur Leo Troskij blev inbjuden av en bankir till Amerika. Hela den s k "revolutionen" är finansierad med pengar från väst. (Wall Street stödde kommunismen därför att de inte trodde att Ryssland inte skulle utvecklas lika snabbt som USA om Bolsjevikerna kom till makten, och de hade rätt.De hade upptäckt att det fanns oändligt med olja där vilket kunde föranleda en expansion och hindra USA att bli nr 1).
Ju mer man känner till historien, desto mer kan man tänka självständigt.

 
Ingen bild

Systemfel

13 augusti 2015 22:05

Afrika-Swe 3-0, Vårgårdamordet verkar även det vara en afrikan som är misstänkt gm.

 
Ingen bild

Johan

13 augusti 2015 22:08

Den unge man som Thoralf och andra ägnat så mycket uppmärksamhet åt, och som tidigt namngavs hos avloppsdiket Avpixlat, är nu försatt på fri fot. Det förefaller som om han överhuvudtaget inte kan lastas för inblandning i själva dådet.

Och så har vi de omdömeslösa herrarna Björn Söder, Erik Almqvist och Thoralf Alfsson som sänker sig så lågt de bara kan och skyndar sig att göra politik av tragedin. Det är riktigt motbjudande.

Thoralf Alfsson

13 augusti 2015 23:03

Kan inte påstå att vare sig jag eller Björn Söder eller Erik Almqvist ägnat så mycket tid åt 23-åringen. Media har däremot ägnat en hel del energi på att lyfta fram Björn och Erik. Ska du inte anklaga media för detta istället?

 
snoffsan

snoffsan

13 augusti 2015 22:43

Läste just nu en artikel på Fria Tider angående att Reinfeldt ville krossa välfärden i landet , med massinvandring. Där anser Reinfeldt att människan skall klara sig själv eller går under. I dagens massinvandringssamhälle, stämmer inte detta riktigt enligt min mening. Mottot är att utarma svensken och ge allt till invandringen.
Tydligen gjord av Uppdrag granskning, där man också tar upp boken " det sovande folket", artikeln värd att läsa, finns även en länk till videon.
Finns även en artikel angående vänsterns Torbjörn Tännsjö, som vill avveckla hela välfärdssystemet. Denne arme galning vill släppa in alla från tredje världen. Hur dessa skall få sjukvård och äldreboende, skola och dagis, tänkte han nog inte på i sin iver över att såga av den gren han satt på.
23 - åringen släpptes fri, med full polisbevakning,finns också att läsa på Fria Tider. Polisen ansåg att det fanns så många otäcka hot på nätet just nu.
Allt normalt i landet.

http://7wm2zu47tn

 
Ingen bild

Lärare

13 augusti 2015 22:47

Vad gör mördaren här, han har ju uppehållstillstånd i Italien?
Skicka omedelbart tillbaka honom till Italien, där han kan sitta i fängelse under resten av sitt liv...om han inte förhoppningsvis skickas tillbaka till Eritrea.
Här har han inget öht att göra!!!

Sverigedemokraterna kommer öka stort, det hörs överallt i samhället, nu får det banne mig vara nog.
Bra att M fortsätter med sina kostsamma och redan misslyckade integrationsåtgärder. Svenskarna har redan sett igenom 7-klöverns extrema dyra och misslyckade invandringspolitik.

Känn draget Anna Batra, och övriga flumpolitiker.

Nu är det SD som tar över!

 
Ingen bild

Dille

13 augusti 2015 22:58

bara för att Söder ställer Reinfeldt till svars för vad han ställt till med blir han kallad för rasist!!! Och detta av en slasktidning som expressen. Sanningen är varken rasist eller antirasist och svenska folket behöver upplysning om kopplingen mellan (politisk) orsak och verkan

 
Ingen bild

Hulda mk1

13 augusti 2015 23:18

@Dille. Ja, morden verkar komma i andra hand. Det viktigast verkar vara vad Björn Söder mfl. skriver... Sjukt, mycket sjukt...

 
Ingen bild

Hacke

13 augusti 2015 23:33

Det finns inget som äcklar mig mer än svensk traditionell media. Det är i huvudsak på grund av den i alla dess former som vi tvingas ta del av huvudlösheter likt de Roffe och hans gelikar häver ur sig, kemiskt befriade från eget kritiskt tänkande.
Att bara fråga sig i den nya upplysningens tidevarv år 2015 varför medborgarjournalistiken på de stadigt växande fria sajterna belyser det som msm-media mörkar, ljuger eller förvränger säger allt. För obildbara sverigehatande vänstermänniskor biter inga argument eller fakta i världen. Mot idioti kämpar även gudarna förgäves. Jag råder alla vettiga människor härinne att inte ödsla krut på döda höns. Energin behövs på bättre håll i den sverigevänliga rörelsen.

 
Ingen bild

Lena

14 augusti 2015 07:20

Mitt inlägg igår 21.16 - det som står i paranttesen blev fel. Det jag menar är att Wall Street stödde ekonomiskt Bolsjevikernas revolution, anledningen var att det hittats olja i Kazakstan och USA ville förhindra industrialismens framfart, framför allt ville de inte själva bli omsprungna. Och de fick ju rätt, dessa 5-års planer satte hämsko på utvecklingen i Ryssland när de blev Sovietstaten.

 
Ingen bild

Demokratur

14 augusti 2015 07:30

Ser att det finns ett antal individer här som stödjer Sveriges sönderfall. Att ni är vänster det förstår jag. Vänstern avskyr ju som bekant det forna, välfungerande Sverige och älskar anarki. Men att ni delar säng med Reinfeldt i ambitionen att förstöra Sverige är lite oväntat. Man kan ju undra vem vänstern tror ska betala när ni lyckats i er ambition att förstöra Sverige. Socialistiska samhällsbyggen har vi sett i historien. Fungerar icke.

 
Ingen bild

Zetor

14 augusti 2015 09:34

" Johan" och själv har du förstås ett av sveriges högsta IQ ?

 
Ingen bild

Tony

14 augusti 2015 09:58

Jo, men så är ju både Expressen och Aftonsnaskan mycket
sjuka Alster, en mycket bra och effektiv metod mot dem
är att minska deras upplaga genom att inte köpa skiten,
och att inte annonsera hos dem. Deras upplagor har redan
färdriktningen neråt, låt färden gå fortare!

 
Ingen bild

Niklas R

14 augusti 2015 10:13

@Johan
Du menar, så som sossarna och resten av socialistpacket gjorde politik av att muslimer brände ner sin egna lokal i Eskilstuna?

Hur lät det då? Kommer du ihåg det? Vad sa Löfven och kompani? Tror t.o.m SÄPO beordrades att utreda det hela.

Angående DN, varför någon skulle läsa den pissrännan förstår inte jag. Mer uppenbart förakt mot den nation och det folk som faktiskt betalar deras löner och existens finns inte idag i pränt.
Så avskaffa presstödet, låt tidningarna klara sig på sina faktiska prestationer och inte på skattemedel.

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 augusti 2015 12:20

Annat närbesläktat. Hjo Folkhögskola ska starta kursen: Integrationsassistent. Man tar sig för pannan..

 
Ingen bild

märta

14 augusti 2015 18:14

Inte konstigt att vissa här inne säger att de flesta våldsbrott begås av svenskar ,
när alla kallas "svenskar" så fort man kommit innanför våran gräns. Oavsettt nationalitet och om man har uppehållstillstånd eller ej så är alla svenskar som vistas här! Man behöver inte ens kunna prata svenska!! Kommer ni ihåg Åsa R
som sa- att när jag åker tunnelbana är det idel svenskar jag ser !
Helst tunnelbanelinjerna i förorterna skulle jag tro!!!

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

14 augusti 2015 19:30

World Traveller

Torsdag 13 aug 20:33

Mats ateist, angående ditt försvar av invandrare så behöver vi ju bara gå tillbaka till förra artikeln: 'våldsbrotten sjunker när vi tar in massor med flyktingar'

Jaså, verkligen? Då ser du något som vi andra inte ser.

Jaa du, om man fysiskt kunde skriva sig ur genpolen för homosapiens, så har du nog precis lyckats.

Jag var lite hastig när jag skrev -du får två dar. Jag skulle själv klart ha sagt att även datum och tid skulle vara med och i kontext. jag förstod att jag skulle bli "quote mined" och som ett brev på posten. där är det, ett citat ryckt ur en text utan kontext.
Jag är faktiskt lite konfunderad hur du har klarat av ditt liv, utan något som helst, kritiskt, logiskt, eller rationellt tänkande, Men å andra sidan har maneterna överlevt 250 miljoner år utan hjärna så att det går är tydligt.

Nu till argumentet, jag låter quote minen gå, för du har inte ens med den, förklarat hur jag, försvarar invandrare.

'våldsbrotten sjunker när vi tar in massor med flyktingar'
Detta är ett faktum, du kan 1. förneka detta faktum, 2. presentera egna officiella siffror,3.vara tyst 4 acceptera faktum

Det du inte kan göra, är att säga, att detta visar att jag tar invandrare i försvar.

"5 elefanter är fler än 4 myror" Betyder detta att jag gillar elefanter mer än myror, eller to.m att jag inte gillar tjocka djur, tar jag elefanterna i försvar!? (ja det är medvetet omvänt)

Att DU känner dig utsatt, och trampad på som den representativa svensk du tycker att DU är, kan jag faktiskt förstå.

Du sprider lögner, saker du drar fram ur röven, och skrönor, och du har to.m mage att påstå att dom är fakta, och varje gång du får dina fabler, tillbaka stoppade dit dom kom ifrån. Ja då är det person angreps time, så det blir allt du har Mr person angrepp inget mer. Jag har även åtskilliga gånger sagt åt dig, att sluta, men jag antar att sjukdomen tar över. Ingen konst att skita när arslet är fullt.

Jag gillar inte lögnare. Du får 2 dar till att hitta en kommentar där jag försvarar invandrare muslimer våld, ähh skit i det, ta vad du vill som jag försvarar. Jag kan se hur det skvalpar till lite i ditt huvud, Halal, han försvarade ju halal, nej det gjorde jag inte, jag försvarade lögnen om att svensk halal var mer plågsam än traditionell slakt. det är inte att försvara halal. det kanske blir en konsekvens av det, ( och det är en helt annan diskussion) men inte ett försvar.

Så lycka till. Kontext, datum tid

Ps Jag och Thoralf, har haft flera diskussioner om klimat, Det betyder inte att varken jag eller Thorvald har haft en synpunkt på om vi tycker det är bättre om det blir för kallt eller för varmt, vi diskuterar fakta/semifakta =), och jag får aldrig några person angrepp av honom, det är snarare tvärtom, och det kan jag be om ursäkt för.(mycket vatten under bron) men ändå.

 
Ingen bild

World Traveller

14 augusti 2015 21:38

Mats ateist, jag har viktigare saker att göra än att gå tillbaka i artiklar för att leta efter dina kommentarer. Som du vet så är jag inte den ende här som tycker att du har en sjuk människosyn och försvarar hemska dåd på ditt eget sjuka sätt. Fortsätt du debattera så får vi väl se hur du tänker och skriver i fortsättningen.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

14 augusti 2015 22:40

World Traveller
Vad är det du snackar om. Jag har redan förstått att logik inte är din starka sida, men snälla du, om jag säger att du får 2 dagar på dig, att upprätta din heder, som den lögnare jag anklagar dig för att vara.
Då replikerar du med - jag tänker inte göra det. Och du lägger dessutom till ännu en lögn - försvarar hemska dåd!
Jag får väl acceptera att du är en lögnare då.
Om du hellre tar på dig det epitetet än argumenterar som en vuxen människa, finns det inte mycket jag kan säga.
Men person angreppen kan du väl sluta med i alla fall. Om du inte har några argument, så behöver du inte säga något, och när du som vanligt ljuger, kommer jag att påpeka det.
Men att försöka argumentera med person angrepp, det blir bara patetiskt, som en vuxenbäbis.

( - försvarar hemska dåd! nu spelar det egentligen ingen roll, för du fick visa mitt försvar av någon eller något, förutom att jag försvarar fakta, och när över bevisad, så viker jag mig.)

Det borde vara öppet mål, ( eller)men jag tror du bör lära dig att knyta skosnörena först. så du inte snubblar.

Sluta med påhoppen så skall detta gå hur bra som helst, Och om du inte vill bli kallad lögnare, så bevisa att jag har fel, annars är inte det ett person angrepp, utan bara ett faktum.

 
Ingen bild

märta

15 augusti 2015 10:19

Läste någonstans att en utav anledningarna till att ex morden minskar. Är att sjukvården faktiskt blivit duktigare på att rädda liv!! Trot eller ej!! Låter ju bra så långt!! Men kan som sagt förändra statistiken så att färre dör idag ! Det å andra sidan betyder ju inte att brotten eller våldsdåden minskar. Endast antal döda!

 
Ingen bild

World Traveller

15 augusti 2015 10:28

Jag tänker inte slösa min dyrbara tid med att gå igenom dina kommentarer. Det är inte så mycket VAD du skriver utan HUR du skriver det. Som du vet så är jag inte den ende på bloggen som tycker så. Så fort någon uttrycker förfäran över ett våldsdåd så är du där och hackar på dom och påpekar sakfel, bagateller, som den värsta psykopat. Och dina fakta och verkligheten verkar inte överensstämma särskilt mycket. ''Tryggheten i Sverige ökar något otroligt'' skriver nu media. ''Svenskarna har aldrig känt sig säkrare'' och själv påstår du att ''brottsligheten minskar i takt med invandringen''. Det är du och vänstern ganska ensamma om att tycka. Försök läsa folks kommentarer och se deras oro över vart Sverige är på väg! 7-klövern och media driver vårt land mot stupet i rasande fart. Jag är rädd för att det kommer att sluta som i Rumänien 1989. För övrigt så har min utländska fru fått nog av kriminalitet och skit så nästa gång jag kommer hem till Sverige packar vi upp och lämnar landet. Huset är redan sålt.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

15 augusti 2015 13:28

World Traveller
Och dina fakta och verkligheten verkar inte överensstämma särskilt mycket. ''Tryggheten i Sverige ökar något otroligt'' skriver nu media. ''Svenskarna har aldrig känt sig säkrare'' och själv påstår du att ''brottsligheten minskar i takt med invandringen (ÖKAR)'' Dooh. okeey och din poäng var?
(mindre brott = säkrare)

Jag tänker avsluta här, för att jag ser att det bara kommer mer och mer ogrundade, påståenden. Du kanske bara vill ha sista ordet vad vet jag?

Jag tycker dock att det är en smula ironiskt att en av personerna som skriker mest, om att han blir anklagad för att vara rasist, nöjer sig med att vara det, och inte bryr sig om, att de som anklagar honom, visar att han är det. Utan accepterar kommentaren. Du är det, jag vet det, det är många som tycker det, men jag tänker inte bevisa det.

Detta skall du lära dig, för jag ser att du inte har en aning om det. Och det är. När man diskuterar, så skall man attackera argumenten, inte personen, när du börjar attackera personer men ord, för deras åsikter, då finns det inget som säger att du inte kan attackera dom fysiskt heller, eftersom det inte är argumenten du är ute efter, utan bara tysta personen, det finns religioner som använder den sortens taktik, den enda skillnaden är att dom gått från ord till handling.

Jag tror faktiskt Thoralf skulle stänga av mig, på en nanosekund om jag sa, att han sagt x om något som han inte sagt, och när han säger att bevisa det, Och jag bara säga, skiter väl jag i, och du har även sagt y.

Du får ljuga vidare bäst du orkar, jag replikerar inte mer.

 
Ingen bild

märta

15 augusti 2015 14:51

Till World Traveller.
vart tycker du är ett lämpligt land att flytta till? Hänger gärna på. Har tappat tålamodet nu! Blir gärna " utlänning" i ett land med bättre trygghet! Om det finns.
Behöver kanske bli i en " gated comunity" dock?!!!

 
Ingen bild

märta

15 augusti 2015 15:17

Se nu till så gärningsmannen som ligger på intensiven får rätt färg på plåstret när
han kommer ut, så han inte blir kränkt på köpet!!
Danskt företag har snappat upp "affärsiden" länk
http://karlskronabloggen.se. härligt Äntligen! Lite rättvisa här i världen !

 
Ingen bild

World Traveller

16 augusti 2015 07:51

Ja du Märta, det är inte lätt att veta. Bra länder är väl fortfarande Island, Finland, Kanada, Australien, Costa Rica och kanske några till. Problemet är att man ha mycket pengar eller en utbildning/yrke som är efterfrågat i de länderna för att få uppehållstillstånd.

 
Ingen bild

World Traveller

16 augusti 2015 07:57

Mats, var kom nu rasism in i bilden? På vilket sätt har jag diskuterat rasistiskt? På grund av att jag är äcklad av morden? För att jag vill minska invandringen? För att jag vill ha hårdare straff för våldsbrottslingar? Det är lätt att avsluta en diskussion med att ta till rasism, tycker du inte? Sen kan man ju undra vem som är våldsbenägen och vill mötas för att ''göra upp'' man mot man.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards