thoralf

Direktlänk till inlägg 7 juni 2016

DANMARK DRAR IFRÅN

Av Thoralf Alfsson - 7 juni 2016 23:41

”Det är mitt mål att vi ska veta precis var de befinner sig, och det ska vara så outhärdligt som det bara är möjligt att vara i Danmark, för de här människorna är inte välkomna här, sa Danmarks migrationsminister Inger Støjberg när hon presenterade sitt nya förslag tidigare i dag.”

 

Danska regeringen med Socialdemokraterna och Dansk Folkeparti skall göra livet till ett ”helvete” för de kriminella som inte kan utvisas. Läs artikel.


Risken är väl stor att dessa då söker sig till Europas mest flata, fega och naiva land, Sverige! Som dessutom har den mest inkompetenta statsministern och regering.

 

Peter Boström på Ölandsbladet har skrivit en ledare om den uteblivna handhälsningen på vårdcentralerna. Jag tänkte först att han skulle angripa mina slutsatser men istället skriver han en ledare full av ironi över beslutet.


”Men nu är handspriten slut. Och inga pengar finns att köpa in mer. Eller? Så är det ju inte.

 

Att sjukvårdspersonal och patienter inte längre ska ta varandra i hand beror naturligtvis på något annat. Det förstår de flesta, även om sjukvårdsledningen talar i termer om att ”hindra smittspridning”. För inte är väl patienterna pestsmittade?”

 

”För den senaste veckans påbud från sjukvårdsledningen handlar förstås inte om att handspriten är slut, det handlar om att möta kulturkrockar. Och jag tycker att det kunde ha skötts smidigare.”

 

Jag hade nog förväntat mig att den uteblivna handhälsningen som ersatts med en ”öländsk vinkning” skulle fått lite nationell uppmärksamhet men så tycks inte bli fallet. Uppenbarligen har pk-media gjort bedömningen att detta inte främjar deras syften och därmed är det locket på!


 
 
Ingen bild

Lena

8 juni 2016 07:19

Ja en del länder sätter upp mål, allt för att ge sitt lands invånare ett drägligare liv och landsatmosfär.

Skönt att höra att det finns en och annan journalist med förnuftet i behåll och kan skriva som det är om "Ölandsvinkningen".

 
Ingen bild

Kverulantus

8 juni 2016 09:19

Hur ser den ölänska vinkningen ut?
Antagligen en höjd knuten vänsternäve.
Patetiskt att Sverige frångår allt för att möta
invällarnas krav.
Ös på Toralf!
Nästa val kommer att bli viktigt!
Sveriges väl eller ve.

 
Ingen bild

Christer

8 juni 2016 09:44

Danmark är ett föredöme och en sann ljusglimt som grannland. Jag fick nästan tårar i ögonen när jag läste artikeln. - Grattis Danmark till klarsynta politiker.
Såg också Peter Boströms artikel om handspriten som "tagit slut". Boström är smart, och han ser till Ölänningars och Öländsk närings bästa, och han ogillar hyckleri och falskspel. Däremot tror jag han är hållen något kort av Gota Media som ju helst befinner sig i PK:s mittfåra. Jag misstänker att det grymtas belåtet i stugorna åt Boströms krönikor, han har folket med sig!

 
Ingen bild

Göta

8 juni 2016 13:17

Det var ju glädjande att Ölandsbladet väljer att inte blunda för verkligheten, utan vågar se sanningen i vitögat.

En annan tidning som har MYCKET INTRESSANT ATT LÄSA idag är Sverigedemokraternas webbtidning SAMTIDEN.

Där finns till exempel Muhamed Omars krönika med rubriken "Så kan vi stoppa döden på Medelhavet", där han bl.a skriver att:
"Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas; asylrätten bör upphävas. Den leder till ett makabert dödslotteri där människor riskerar sina liv för att ta sig till välfärden i Europa. Ingen utan giltiga handlingar bör släppas in i Europa utan avvisas direkt vid gränsen."

Läs krönikan här:
http://samtiden.nu/25427/sa-kan-vi-stoppa-doden-pa-medelhavet/

I högerspalten jämte Omars krönika finns under samlingsrubriken SENASTE NYHETER uppräknat titlar som länkar till flera andra intressanta artiklar,
till exempel:
"Ensamkommande under 40 år räknas som barn", "Nationaldag idag, eller?", "Hejdå, Erik Ullenhag", med flera.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

8 juni 2016 15:20

Detta är inget man läst om i media...finns det en särskild farsot på Öland?

 
Ingen bild

C Andersson

8 juni 2016 16:06

En annan tidning är Smålänningen. De var länge sedan jag såg ett så utförligt signalement:

"Zlatanliknande tjuv slog till på äldreboende"

Jag hoppas länken till den cachade sidan fungerar:

http://212.82.99.181/search/srpcache?p=Ljungberga+polisen+signalement&fr=moz35&ei=UTF-8&u=http://cc.bingj.com/cache.aspx?q=Ljungberga+polisen+signalement&d=11360625448965&mkt=sv-SE&setlang=sv-SE&w=C_2ZfVzbHU_GtIpyDIxwqyhAFthTnN2h&icp=1&.intl=se&sig=7rWZIv2t9RINy1p1tbssJQ--

Thoralf Alfsson

8 juni 2016 16:46

Tack för tipset! Zlatan gillar säkert inte rubriken!

Lägger upp det på bloggen.

 
Ingen bild

J B Doe

8 juni 2016 21:05

Ja, danskarna är mer alerta än de nersövda svenskarna. Såg på danska TV-nyheterna idag att de som vill folkomrösta om ev utträde ur EU stigit från 37% till 42%. Engelsmännens stundande omröstning har redan gett vissa resultat verkar det. Låt oss hoppas att den danska siffran stiger ytterligare och att domino-effekten sprider sig.

 
Ingen bild

Nisse

8 juni 2016 22:51

Va bra att partipiskan viner i flera av 7-klövern så att alla skall rösta precis som ledningen.
Då behöver vi ju bara en som kommer från varje av dom partierna..........

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards