thoralf

Alla inlägg den 17 juli 2015

Av Thoralf Alfsson - 17 juli 2015 00:01

 

Kroppkakestenen, som ligger vid ett gravfält vid Folkeslunda på Öland.


”Från fäder är det kommet, till söner skall det gå, så långt som unga hjärtan ännu i Norden slå.”


En text som går rakt in i mitt hjärta! Kanske beror det på att min far nyligen gått bort och att min son med barnbarn nyligen varit på besök.


Jag kan bara säga att jag känner ett stort förakt och att jag tycker fruktansvärt illa om de politiker vars beslut sakta men säkert förstör vårt land, mitt land. Ett land som borde vara mina barn och barnbarns framtid men som nu mer och mer framstår som ett land utan framtidstro, där mångkulturen och massinvandringen raserar alla normer och strukturer i samhället. Ett land i förskingring!


Statsministern återkom idag till Sverige. Enligt Aftonbladet blev han inte sjuk i Etiopien, han blev heller inte sjuk på flyget till Sverige, utan han blev sjuk när han landat i Sverige. Ganska symptomatiskt! Jag förstår också varför han blev sjuk vid återkomsten till Sverige.


Den rödgröna regeringen har nu avverkat sitt första riksdagsår. Det kan knappast kallas för en rivstart, inte heller tjuvstart utan snarare walkover. Socialdemokraterna hade ingen plan om de vann valet, inte heller någon plan B. De har egentligen ingenting, förutom ett antal uppblåsta ministrar som inte kommer uträtta ett enda dugg. Men de vann ju inte valet, det var Sverigedemokraterna som vann valet Stefan Löfven!

Sociala medier har idag översvämmats av ironiska inlägg om Åsa Romson som statsminister. Till och med på stranden har vi hört personer med fasa konstatera att så kan bli fallet om Löfven skulle bli sjukskriven. Åsa Romson skulle nog hållit sig till Miljö- o Jordbruksutskottet i riksdagen, det hade varit bäst för hennes egen skull.

 

Gårdagens blogginlägg har genererat många läsvärda och genomtänkta kommentarer. Jag tror och hoppas att det är en debatt som fortsätter utan hårda ord. Det hade varit trevligt med lite kommentarer även från ”officiellt” håll också.


”Från fäder är det kommet, till söner skall det gå, så långt som unga hjärtan ännu i Norden slå.”


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards