thoralf

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

HISKELIG KOSTNAD

Av Thoralf Alfsson - 25 mars 2015 23:44

När Stefan Löfven idag pratade begränsningar av ROT-avdraget ansåg han att 2 miljarder kronor var en hiskelig kostnad. När Stefan Löfven pratar invandring är 2 miljarder ingen kostnad överhuvudtaget.


Ibland är det svårt att förstå hur politiskt korrekta politiker får ihop sin logik. Eller rättare sagt de får inte ihop det logiskt. Ännu ett vallöfte som Löfen bryter. Resan nedåt i opinionen kommer fortsätta.


Vi får väl se om radarparet Löfven och Wallström lyckas med samma sak i Kina


Idag är jag riktigt trött på alla politiskt korrekta och alla ögontjänare! Med lite distans så upplever jag SKL-mötet som ganska obehagligt. Bara hur man hälsar på varandra men inte hälsar på SD-politikern är ganska bedrövligt.

Jag är trött på åsiktskorridoren, den finns överallt. Hur människor övervakas och varje kommentar och ”gilla-tryck” registreras. Det finns personer som avstår från att kommentera på min blogg för att man är rädd att visa att man läser min blogg.


Polisen jobbar dock på med min anmälan av bloggen Slutpixlat vilket glädjer mig!


 
 
Ingen bild

Martin

26 mars 2015 08:56

När det gäller invandringens kostnader försöker det försvaras med att det ger något tillbaka.

Samma bör väl då gälla för Rot avdrag. Nettokostnader versus brutto kostnader.

 
Ingen bild

Mahmoud

26 mars 2015 09:25

ROT och RUT betalar dessutom sig själv genom mer skatteintäkter för staten tack vare minskade antal svartjobb. Bland annat.

(Men sossar har väl aldrig varit kända för sitt långsiktiga tänkande. Eller tänkande överhuvud taget, se bara på Mona Sahlin)

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 mars 2015 10:01

Ja, tydligen tycker Löfven att 2 miljarder är en hiskelig summa. För hans egna hälsas skull ska han nog inte då tala om invandringens kostnader. Möjligen då om ambulans finns omedelbart intill talarstolen...

Fö. ser veckans avsnitt av Skavland bli veckans höjdpunkt för många. För några få, istället något de bävar inför. Debatten rasar mot SVT och att Åkesson får medverka i programmet. Gårdagens Uppdrag Granskning var säkert också en ögonöppnare för många...

 
Ingen bild

Snart så..

26 mars 2015 10:19

Verksamma politiker, journalister och alla djävla bloggare-twittrare kommer inte att minska sin avsky mot SD´s representanter bara för att de visar sig ha rätt i fråga efter fråga.
Tvärtom. Ju mer rätt SD visar sig ha, desto mer kommer de att hata SD. De måste ha något att skylla på. Vem vill erkänna, ens för sig själv, att man haft så mycket fel och så länge. Nej. Bättre skjuta budbäraren! Tror vi kommer att få se krav på att SD ska förbjudas redan detta år.

Minskat ROT-avdrag!! Pyttsan. 3 miljarder till byggande av hyresrätter för studenter och mindre bemedlade. Pyttsan, igen!
3.000.000.000 delat med 30.000 kr/m2 delat med 75m2 blir ca 1.300 lägenheter. Vilket tillskott! Nu har väl inte Kaplan och Löven tänkt sig att betala fullt ut. Utan pytsa ut pengarna i form av bidrag till byggherrar och fack, på gammalt känt sossemanér. Så gjorde de när alla gamla hyreshus revs till förmån för nya bostadsområden, som ingen hade råd att hyra i. Vips skapade man bostadsbidragen också.

 
Ingen bild

Eric H

26 mars 2015 10:48

-> @Snart så
Fakta framförallt siffror, och när de desutom är kontrollerbara då går De Goda i totalspinn och förnekelsevredet ställs på "stäng nu"
Kostnaden för boyta är i Sthlm ca 40KKr/kvm, i övriga landet något lägre så 30KKr ligger nog i rätt socken.
Behovet av bo-kvadratmetrar kan man ju beräkna via volymen på inflödet av asylanter.
Den beräkningen blir för De Goda snart riktigt obehaglig.
Antal lgh x storlek i kvm x 30KKr blir slutligen en hisnande summa!
2000 inkommande per vecka dvs grovt räknat ca 400 fam a 5 pers i säg en 75kvm lgh:
400 x 75 x 30 000 = 900 miljoner PER VECKA måste vi bygga för!
Undrar om Löfven tycker att det är en hiskelig summa? Om man sen tar det på åsrbasis? Nä, nu blir jag rädd....

Tänkte också ironisera lite över elefanten i rummet, men det går ju inte nu längre, inte när man har förbjudit elefanter i Kalmar!
Nån annan här kan säkert skriva nåt dräpande i ämnet.

 
Ingen bild

Tomas Olsson

26 mars 2015 11:13

Oavsett om Rut- och rotavdragen bekostar sig själva tycker jag det är intressant att veta vad en människa har för grundinställning till skatter. Är det 100% skatt eller 0% skatt som är utgångspunkten. Dvs tillhör pengarna staten eller folket.

Nu kommer det ju inte som en överraskning direkt att en sosse anser att pengarna tillhör staten och att eventuella skattelättnader är en kostnad.

"Ceterum censeo Carthaginem esse delendam"

 
Ingen bild

Pepparholm

26 mars 2015 11:43

Jag läser att elefanter har förbjudits på gatorna i Kalmar!? Men det står inget om elefanten i rummet. Sakkunnig är tydligen centerpartisten Ingemar Einarsson. Att vara politiker synes som ett fantastiskt jobb med alla prioriteringar som måste göras och alla beslut som måste fattas.

 
Ingen bild

Mikael Karlssom

26 mars 2015 12:50

Ja du Thoralf.
Det du skriver är prcis som jag känner också.
Var på ett informationsmöte i tisdags angående flyktningsmottagande här i kommunen.
Det hela visade sig vara ett politiskt korrekt "väckelsemöte"
Större delar av de församlade svalde det hela med hull o hår.

VAD TRÖTT JAG BLIR
Migrationsverket,arbetsförmedlingen och kommunen förnekar bestämt att detfinns en elefant i rummet.

 
Lassekolja

Lassekolja

26 mars 2015 15:52

"De avundsjuka", d.v.s de rödgröna, älskar att berätta att "endast de högavlönade använder ROT". Det må så vara men dom "glömmer" att berätta att dessa "högavlönade" även betalar högre skatt. Det hela kokar ner till vems pengar vi talar om, löntagarens eller Statens??? Ursprungligen är det naturligtvis löntagarens och med tanke på hur "våra" folkvalda förvaltar förtroendet att hantera våra(!) skattepengar så borde skatterna sänkas rejält!
SD 2018!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Eric H

26 mars 2015 19:00

@Tomas Olsson.
Det finns idag två frågor en sociademokrat alltid vägrar svara på.
Om vi för tillfället bortser från nr2, vad invandringen kostar, så har alltid fråga nr1 många ggr ställts och aldrig besvarats: Hur hög skatt kan man ta ut från medborgarna/har "skatt" någon övre gräns?
Detta borde vara en standardfråga när sossar intervjuas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards