thoralf

Direktlänk till inlägg 27 april 2017

DEBATTARTIKEL I BAROMETERN OM TORGHANDELN

Av Thoralf Alfsson - 27 april 2017 16:08

 
 
Ingen bild

PGreen

27 april 2017 16:16

Svenska Kyrkans förmögenhet är ca 74 miljarder och ökar för varje år. Kyrkan lägger ner över 5 miljarder om året i underhåll och drift i sina fastigheter. I vems anda man gör man sådana prioriteringar av sitt kapital kan man fråga sig .

Med vad har kyrkan att göra med övriga verksamheter?

Torghandel har inget med religion att göra!

 
Ingen bild

Lasse

27 april 2017 16:29

PGren
Förutom det du tar upp så sysslar ju kyrkorna med att gömma papperslösa illegala invandrare. Dessutom reser de anställda på dyrbara resor som kostar skjortan. Jag har under åren som gått betalat flera hundratusen kronor i kyrkoskatt, dumt och jag får skylla mej själv som inte gått ur kyrkan tidigare men nu har det hänt.

 
Ingen bild

Hacke

27 april 2017 16:34

Nyadeln har frikort överallt. Även om flertalet tycker detta är uppåt väggarna galet så vågar man inte ens påtala det. Bara Thoralf och sd.
Den ryggraden inger respekt kommer att avspegla sig i valurnorna i september 2018. Var så säkra.

 
Ingen bild

Friholt

27 april 2017 16:54

@ PGreen 16:16
Jag har gått med i Kyrkan igen för att kunna rösta SD vid kyrkovalet i höst, men när det är över så går jag ur igen. Hycklare? Men ändamålet helgar medlen, som jesuiterna sa.
Om jag tror på gud eller ej må vara min ensak, men vi har en gemensam kulturell bakgrund i kristendomen och de värderingarna som kristendomen står för och som är allas vår plikt att slå vakt om.
Ja, så har vi ju naturligtvis förstås den grekiska antiken och den romerska rätten som också präglat oss. Lite midsommar och Evert Taube har vi lagt till på eget bevåg unter wegs. Det är ju också bra.

 
Ingen bild

Boris

28 april 2017 05:41

Gratulerar till att ha fått en den artikeln Thoralf. Kanske ytterligare någon jäkel som vaknar upp

 
Ingen bild

Jocke

28 april 2017 13:06

Att det öht bedrivs någon torghandel i Kalmar är lite som en gåta. Man gar genom årens gång försökt attrahera både handlare och folk dit, men det är till Nybro många åker för deras torghandel. Karlskrona har också en gedigen torghandel.

Att det är utländska försäljare som säljer grönsaker förvånar mig inte. Bara i lilla Emmaboda fanns det under en period när asylkaoset var som störst två grönsaksbutiker, och därtill räknar jag INTE de torghandlare som onsdagar och lördagar säljer grönsaker. Jag funderade på hur det kan vara lönande att ha två butiker samt grönsakshandel vid torgdagarna och hörde mig lite för. Tydligen säljs det inte bara grönsaker i butiken som är kvar utan även smuggelcigg dit folk går och "kritar" när de inte har pengar. Om man kan sälja smuggelcigg på krita så tror jag inte heller de är så noga med åldersgränsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards