thoralf

Direktlänk till inlägg 3 april 2014

VAD ÄR DET SOM HÄNDER

Av Thoralf Alfsson - 3 april 2014 23:23

Jag utestängs från Sverigedemokraternas riksdagsvalsedel! Anledningen är minst sagt oklar. Det enda besked jag fått är att jag inte kommunicerar partiets politik på ett riktigt sätt. Vad jag kommunicerar fel har jag dock aldrig fått något besked om, trots att jag väntat på det sedan den 28 februari.


Att partiets väljare inte ens ges chansen att kryssa mig från en plats långt ner på listan anser jag vara under partiets värdighet.


Idag blir jag dock väldigt förundrad då jag ser detta på nätet. Är det denna politik som SD numera skall kommunicera till våra väljare?


 


Säg att det är 1 april!


”Det är klart att man måste hjälpa till, säger Markiewicz.

 

Hon förklarar att hon inte ser några problem med att ta emot de omkring 100 ensamkommande som tros anlända till kommunen under 2014.

 

– Jag ser inga problem med det antalet. Jag tror inte Sverigedemokraterna centralt har något att säga om detta, säger Markiewicz till Kungsbacka-Nytt.”


Vad sysslar man med på västkusten? För en tid sedan var det Falkenberg och nu Kungsbacka.


Nu väntar jag på att partiledningen reagerar på dessa ställningstaganden! Om det nu inte är rätt sätt att kommunicera partiets politik. Då finns det ju faktiskt en logik i varför jag kommunicerat partiets politik på ett felaktigt sätt. Då har jag totalt missuppfattat vår invandringspolitik! Om vi anser att det är helt ok att vi lägger 1 miljon kronor/år och ensamkommande så kallat barn när det finns så många andra hål inom skola, vård och omsorg att stoppa dessa miljoner eller rättare sagt 3-4 miljarder kronor varje år.


I den valplattform som valkonferensen antog för snart tre veckor sedan kan jag inte se något av detta men jag har kanske missat något.


Inom andra partier läxar man upp lokala politiker som avviker från partiets politik i grundläggande frågor. Kommer detta ske när det gäller Falkenberg och Kungsbacka? Eller kommer detta vara den nya partilinjen?


Partietledningen måste komma med ett klargörande i denna fråga!


UPPDATERING!


SD Kungsbacka försöker på sin hemsida förklara sig.

http://kungsbacka.sverigedemokraterna.se/


Förklaring är dock väldigt retoriskt dålig. Anledningen till att det finns oppositionspartier är att man inte delar regeringen/riksdagens beslut i politiska frågor och därför agiterar emot med de demokratiska möjligheter som finns. I Kungsbacka borde SD motsätta sig regeringen/riksdagens beslut och rösta emot kommunala beslut om mottagande av så kallade ensamkommande barn eller motionera om att befintliga avtal med Migrationsverket sägs upp. Det är inte riksdagen som skriver dessa avtal, utan kommunen. Därför skall man också agera på kommunal nivå.


Att lägga sig platt till marken bara för att det finns ett beslut av regering/riksdag är bara rent trams!


Kommunalrådet i Växjö Bo Frank som är moderat har sagt upp avtalet om ensamkommande barn med Migrationsverket. Ett beslut som man i Kungsbacka borde reflektera lite över innan man uttalar sig.

Ny omröstning på bloggen!


Det vore intressant att veta hur stor andel av mina läsare som har svensk eller utländsk bakgrund. Därför har jag lagt upp frågan i högermarginalen.

 
 
Ingen bild

Jonas Nordh

3 april 2014 23:51

Låter som SD fått erbjudande om att få vara med vid grytan, ledningen har bearbetats utifrån. Ett samarbete kanske snart tillkännages? Pengar?

 
Ingen bild

Magentan

3 april 2014 23:53

(Jag flyttar in min kommentar under Thoralfs föregående inlägg här istället)

Vi kan konstatera att Maya Markiewicz är SD-politiker Nr 2, som välkomnar s.k "ensamkommande flyktingbarn" till Sverige!

Även Sara-Lena Bjälkö, SD-ordförande i Falkenberg, har sagt ja-tack till "ensamkommande" enligt en artikel i Falkenbergsposten från november förra året. Var det kanske tack vare detta svenskfientliga ställningstagande som Bjälkö fick en plats på den nya, gällande riksdagslistan (nr 41)? (Hennes namn hade emellertid strukits och ersatts av Gustav Kasselstrand i den alternativa riksdagslistan, som en tredjedel röstade ja till).

I min länk nedan till Falkenbergs-Posten kan man inte se själva artikeln om Sara-Lena Bjälkös välkomnande av "ensamkommande" (tydligen måste man logga in sig för att läsa artiklarna), men man kan se kommentarerna under den osynliga artikeln, och där finns ett par kloka sådana från Lassekolja, som jag givetvis instämmer i till 100 procent. Liksom jag också håller med hela den stora majoriteten av övriga häpna, besvikna och arga kommentarer.
Till exempel denna:
"ENSAMKOMMANDE ÄR EN AV FLYKTINGPOLITIKENS MEST MOTBJUDANDE BEDRÄGERIER, NÄR VUXNA MÄN LÅTSAS VARA BARN FÖR ATT LURA TILL SIG UPPEHÅLLSTILLSTÅND."

http://www.falkenbergsposten.se/News2.asp?idNews=1782

Det är alltså tyvärr bara att konstatera SD:s katastrofala vändpunkt att gå från oppositionsparti till att istället FÖRSÖKA bli en del av ett 8-klöverparti. Jag skriver FÖRSÖKA, eftersom det kommer att misslyckas pga av att SD, trots sitt STORA SVEK mot sina kärnväljare, ändå inte kommer att accepteras, varken av 7-klöverns politiker eller av medierna. Och, vad värre är för SD, inte heller av väljarna eftersom det är alldeles tillräckligt med de 7 svenskfientliga partier som redan finns och har förstört Sverige tillräckligt mycket.

Förmodligen kommer emellertid flera av SD:s gamla väljare (liksom jag) trots allt att rösta på SD även i år, i brist på bättre. Men eftersom det blir allt tydligare att SD nu har börjat sin delning och kommer gå samma öde tillmötes som Ny Demokrati, så kommer det inte att finnas ett tillräckligt stort SD-liknande parti som det är meningsfullt att rösta på 2018, vilket är en STOR katastrof för folket i Sverige.

Oerhört tråkigt, eftersom SD hade haft potential att ligga på Dansk Folkepartis ca 30%-nivå år 2018, om partiet hade hållit fast vid sin linje.

 
Ingen bild

Gute

3 april 2014 23:53

Thoralf, det är taktiska drag med kompromisser för framtida samarbeten med andra partier ute i kommunerna.

 
Ingen bild

RobertSt2

4 april 2014 00:03

Naturligtvis, detta är ju bara ett säkert sätt att få 7-klövern att rösta ned sin egen politik! För vem har väl någonsin hört talas om en endaste motion som SD lagt som gått igenom?
Så om denna teori stämmer så lär ju SD förslag innehållandes deras egen politik röstas ned...

 
Ingen bild

Göran

4 april 2014 00:36

Det är bra att vi får veta vem eller vilka som levererar judaskyssar !

 
Lassekolja

Lassekolja

4 april 2014 00:40

Eftersom jag hör till Kungsbacka kommun är det extra intressant att dessa klipp ur "Kungsbacka-Nytt"(gratistidning varje torsdag) nått Thoralf´s eminenta blogg. Jag kan meddela att kl.09 i morse blev jag uppringd av vår äldsta medlem Greta (93år). Hon var i upplösningstillstånd och hade läst artikeln om att "SD har svängt". När jag såg artikeln försökte jag ringa någon av SD´s Riksdagsmän (bl.a. Thoralf). Efter 5-6försök kom jag fram till Richard Jomshof. Han sa ungefär som i partiprogrammet att SD skall i kommunerna eftersträva att säga upp alla avtal med Migrationsverket, givetvis även min uppfattning men uppenbarligen inte nya styrelsens i Kungsbacka SD-kommunförening. Richard skulle just gå till plenisalen för att votera, jag bad honom meddela Björn Söder hur det går till i Kungsbacka, "min" förening(suck!).
Betr. Sara-Lena, jag blev inte så lite provocerad av att se hennes namn på "valberedningens" lista, framför allt när en så´n duktig tjej som Therese Borg var sidsteppad! Skandalöst!
Jag måste instämma i vartenda ord som Magentan skriver. Även jag är mycket orolig för ett nytt Ny Demokrati när en så inkompetent valberedning får fritt spelrum, inte minst när tre ledamöter föreslår sig själva(!) till Riksdagslistan, även detta i mina ögon skandalöst. Att Thoralf, Kasselstrand och Therese Borg inte finns med på listan men Sara-Lena har kommit med.....Hur tokigt får en valberedning agera?
Jag kommer förmodligen aldrig rösta på nå´t annat än SD men jag hoppas på skärpning uppifrån annars så har vi snart ett läge med karriärister, som slickar uppåt och sparkar nedåt! Det vill jag absolut INTE uppleva! Ett NyD räcker!
SD 2014!
Avslutar med ett av mina inlägg i Falkenbergstidningen 2011:
Lassekolja
Publicerad 2011-09-10 14:26

ang: SD vill ta emot ensamkommande flyktingbarn


Låt mig klargöra att även jag tillhör de Sverigedemokrater, som fram till Sara-Lenas märkliga ställningstagande, sett upp till henne.
Jag vet att det finns mörka krafter i svensk politik, som vill lagstifta om varje kommuns skyldighet att ta emot "ensamkommande flyktingbarn" men jag tror inte att det lagförslaget ratificerats och att motarbeta sådana, för Sverige skadliga förslag, är just anledningen till att Sverigedemokraterna behövs i svensk politik!
"Anders och Maja"@, som tydligen förstått Sara-Lenas avsikter får gärna förklara dem för oss, som ingenting begriper.
Många svenska kommuner, bl.a Kungsbacka, som jag tillhör, har en mycket hög bostadsbrist, f.n 8000 som ökar med ca500 varje år. Att tvinga svenska ungdomar att mot sin vilja tvingas bo kvar hemma hos sina föräldrar p.g.a en flyktingmottagning, som inte tillför Sverige (eller kommunerna) någonting, tvärtom ökar kraven på besparingar i ena välfärdsområdet efter det andra, är ansvarslöst av de övriga sju partierna(den s.k.Sju(k)klöver´n) + SD i Falkenberg! Nationellt har vi även en ovanligt hög arbetslöshet, som inte lär minska så länge massinvandringen tillåts pågå.
Var och en kan ju fundera på hur, och varför, ex.-vis somalier ens hittar Sverige på kartan!?
Finns det en anledning att så många från världens alla hörn vill just till Sverige???

http://www.status.st

 
Ingen bild

Magentan

4 april 2014 00:44

@ Gute och RobertSt2

Hmmm, jag tycker det verkar som något slags "if you can't beat them join them"-försök. Falskt så det bara skriker om det i så fall, och dömt att misslyckas.

Nåja, de får väl göra vad de vill i kommunerna för min del, jag har ändock bestämt mig för att inte rösta på SD i min kommun i år, men förmodligen får SD min riksdagsröst även det här året (åtminstone om Thoralf kommer med på listan).

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

4 april 2014 01:09

Bra Thor-alf att du visar lite ilska ,den kommer förr eller senare
Partiledningen har inte koll på någonting just nu hästen galopperar för fullt, partiet styrs i princip av Expressen.
Enklast hade ju varit att sätta upp David Baas på riksdagslistan

Sedan är du väl inte direkt ensam om att ha missuppfattat SD:s migrationspolitik, är väl en sådär 300000-4000000 till
Förmodligen vet inte partitoppen vilken den är själva heller

Skit i kritiken mot partiledningen , dom sket i det blå skåpet när dom inte reagerade våldsamt på Expressens /researchgruppen övergrepp mot sina väljare, "Minus" Bylunds insats kan vi glömma
Där "dog" SD

Hela SD:s framtida kommunalpolitikerstock slogs ut på en natt
Vem fan vill företräda en partiledning som beteer sej så.

Låt riksdagsstolen stå tom ,så kan Jimmie Åkesson få skämmas resten av mandatperioden,ingen plockar bort någon utan att Jimmie godkänt det.
Satsa på kommunalpolitiken sitt still i båten, ligg lågt
Ditt budskap i blogginlägget har gått fram klart och tydligt

Låt oss se hur munter Jimmie mfl är efter Eu-valet ,el riksdagsvalet
Kandidaterna till EU tex visar hur mycket partiet bryr sej om det valet
"Jag klev ur lastbilen för 4 veckor sedan"

Jimmie kan väl stå och predika om segregerade samhällen medans hans nya stjärnor i riksdagen fyller på med nya barn på västkusten, eller myser i soffan på Youtube, dricker bärs etc med Soran Ismail
Han kanske själv kommer på att något är väldigt fel vem vet.
Om inte annat lär det bli ett uppvaknande när EU valets resultat kommer

Vi får hoppas på en delning snarast och Sveriges dumknullade journalistkår hyllar detta parti över allt på denna jord
Annars sitter Svenskarnas parti i Sveriges riksdag 2018

 
Ingen bild

När jag kastar sten i glashus

4 april 2014 01:23

Livia : Sedan finns det ju dom som sagt rätt fräna saker om Sverigedemokrater också, hur gör vi med dom på vilken blogg kan man läsa om dom ?

 
Ingen bild

Blåsippan

4 april 2014 01:27

Thoralf har självfallet inte gjort något fel eller avvikit från/förmedlat fel vad vi väljare trodde partiet stod för. Bylund, Bieler,Sara-Lena Bjälkö och Maya Markiewicz. Vad fasiken händer?! Vad faan händer Jimmie???

 
Ingen bild

Blåsippan

4 april 2014 01:32

Förlåt skrev fel. Bylund (självgod bonnläpp skall det stå).

 
Ingen bild

Stefan i Std

4 april 2014 01:46

Den där Linus Bylund är en anledning till varför jag nu börjar tveka att rösta på SD. Han tycks mena att Kenneth Ekeroth är ett ok för partiet.

Om det är någon som är en belastning för SD i dagsläget så är det Linus Bylund. Han uppvisar alla mänskliga egenskaper som jag avskyr.

Han är en opålitlig, inställsam, falsk, opportunistisk och självcentrerad orm.

Det finns inte invektiv nog att beskriva den otäckingen.Med obehagliga karriärister som Linus Byfåne på ledande maktposition inom SD blir det snart omöjligt att rösta SD.

Och som lök på laxen "välkomnar” SD i Kungsbacka 100st (ETTHUNDRA) ensamkommande 100x 770 000:- (minst) = 77 miljoner!!!

Jag har nu bestämt mig. I EU-valet kommer SD INTE att få min röst.

Om tillräckligt många resonerar som jag och EU-valet blir en katastrof kan det tjäna som en väckarklocka för opportunisterna och karriäristerna inom SD

FY FAN för ynkryggar!!!

 
Ingen bild

Blåsippan

4 april 2014 01:58

Känns synd att offra EU-valet men enda desperata valet att göra för att få Jimmie att fatta. Vad händer? Är inte Jimmie vad vi trodde? Är det definitivt kört nu med allt.., Alla jävla flygblad jag traskat runt med i alla dessa år.

 
Ingen bild

Stefan i Std

4 april 2014 02:06

Jag förslår att ALLA ni som är heligt förbannade över sveket i Kungsbacka ringer kansliet imorgon och läser lusen av dem.

RING: 08-500 000 50
Telefontid är för närvarande vardagar kl 10-12 och kl 13-15). Du kan inte ringa från en telefon med skyddat nummer.

Jag upprepar att min röst får inte SD i EU-valet det är så in i h*lvete säkert. Rösta på Junilistan http://junilistan.se/ istället.

Det är bara en tidsfråga innan SD svänger där också :-(

 
Ingen bild

Göran

4 april 2014 02:09

Efter drygt tjugotvå (22) år i partiet är det bara att konstatera att SD är slut! Finns andra rakryggade nationalister att rösta på. Adjö.

 
Ingen bild

Martin

4 april 2014 05:39

Ja det är illa, vad håller de på med. Håller SD på att liberaliseras? Ska allt slit vara förgäves.

 
Ingen bild

World Traveller

4 april 2014 06:23

Vi har sju partier som prioriterar invandrare framför svenskar. Vi behöver inte ett åttonde. Nu kan SD glömma min röst i EU-valet och om de inte sparkar ut de Politiskt Korrekta infiltratörerna och ersätter dom med ärliga politiker som Therese, Thoralf och Kasselstrand så får nog min röst gå till det parti som VERKLIGEN vill stoppa massinvandringen och islamiseringen och återuppbygga vårt samhälle igen. Det parti som tänker på våra barns framtid och inte på sina egna plånböcker.

 
Ingen bild

Essendon

4 april 2014 06:50

@ G o. G
Om inte SD:s partiledning vaknar upp snabbt i sin koma, så byter dårarna i Sju-Klövern namn Åtta-klövern!
Precis som beskrivs, så kommer Svenskarnas Parti öka lavinartat och mesarna i SD:s ledning kommer att ångra sig bittert!

 
Svensson

Svensson

4 april 2014 06:51

Thoralf du måste få veta varför du inte får vara med på SD:s riksdagsvalsedel, dom i SD måste motivera hur dom har kommit fram till det här. Hos oss som besöker din blogg har du 100 procent förtroende.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Lassese

4 april 2014 07:13

Jag begärde utträde som medlem i SD när det stod klart att Thoralf inte kom med på listan. Sedan blev jag varse att Paula Bieler hade trumfats upp till plats 6 på listan! Ett flertal helt galna uttalanden från henne gjorde att jag stärktes i mitt beslut att utträda... och nu kommer detta. SD är inte längre SD ser det ut som.

 
Ingen bild

Lundabo58

4 april 2014 08:00

Den här "nolltoleransen" tycks mest gå ut på att sparka ut eldsjälarna och ge plats åt det ena stolpskottet efter det andra.

Det SD i riksdagen 2014, men kommer att bära emot ordentligt att rösta på en riksdagslista innehållande Bieler, Bylund, Kinnunen, Wigh och Bjälkö.

Förövrigt bör alla SD-medlemmar i Kungsbacka säga upp sina medlemskap sålänge det styrs av denna kuppmakerska. Men lös nya medlemskap om Tord Brynielsson återinsätts

 
Ingen bild

Morgan

4 april 2014 08:04

Accepteras detta ifrån partiledningen, så får SD
aldrig någonsin röster ifrån mig, sanna mina ord.

 
Göran

Göran

4 april 2014 08:17

I höst röstar jag på Svenskarnas parti i riksdagsvalet. Jag står betydligt närmare SD (eller gjorde i alla fall, nu är jag osäker efter Kungsbackautspelet) men SD:s ledning måste få se att de inte kan släppa alla frågor och stoppa alla vettiga kandidater utan att väljarna reagerar.

Sviker SD så måste de få se att väljarna sviker också. SD ska finnas där för vår skull, vi ska inte finnas för SD.

http://www.sdellersvp.com

 
Ingen bild

Rune

4 april 2014 08:19

Det tycks vara dags att SD-ledningen stiger fram och förklarar vad som gäller? Vilken politik som skall kommuniceras till väljare och partimedlemmar.

 
Ingen bild

Åke

4 april 2014 08:23

Man får väl hoppas att detta är en riktig plump i protokollet, som inte återkommer från något mera håll än vad som nu skett i Kungsbacka?
En riktig förklaring vill vi ha på det här från högre ort!!!

 
Pelle

Pelle

4 april 2014 08:34

Fria Tider skriver idag om det skattefinansierade välfärdsbolaget Academedia där en (m) vid namn Maria Abrahamsson sitter som ledamot.

Idag avslöjas det att välfärdsbolaget Academedia gör stora vinster på svenska skattebetalare men självs använder en ny metod för att slippa betala skatt i Sverige.

Hamnar pengarna i något skatteparadis?

Den nya moderata politiken firar nya triumfer.

"Förutom riksdagsledamot och intressent i den skattefinansierade välfärdsbranschen är Maria Abrahamsson även engagerad i ”Moderata företagarrådet”, en arbetsgrupp som nyligen kom fram till att det är skattebetalarnas uppgift att betala vinsterna i privata välfärdsföretag." skriver Fria Tider vidare.

http://www.friatider.se/skattefinansierat-skolbolag-tillbaka-med-nytt-smart-skatteupplagg

http://www.friatider.se/skattefinansierat-skolbola

 
Ingen bild

Tony

4 april 2014 08:51

Gör inget förhastat, det finns faktiskt inget annat att
rösta på, alternativen är hundrafalt sämre, men om SD
fortsätter på den inslagna vägen att jobba emot sina
egna hjärtefrågor så kommer det att bli massavhopp från
partiet, då återstår inget annat än att fly detta dårhus
till land.
Till dem som retar sig på skitstöveln Linus Bylund, gör
det med all rätt, alla personer kan ta till överord ibland,
men dom flesta kan beklaga att man tog i lite i överkant,
men den mannen har tydligen inte förmåga till det.
Speciellt beklämmande när det är en person som själv
sitter och kritiserar andra för olämpliga uttalanden!

 
Ingen bild

Fiona1177

4 april 2014 08:53

Vart vänder jag mig för att gå ur partiet? Jag kommer visserligen att fortsätta rösta på SD men jag vill inte längre vara medlem. Så till vem skriver jag mitt utträde?

 
Ingen bild

Mattias

4 april 2014 09:05

@Thoralf
Det börjar kanske ordna upp sig inom SD när man börjar rensa upp i trollträsket. :) Än så länge har du bara mist din riksdagsplats, första övertramp du eller din viftande svans här på bloggen gör, kommer leda till uteslutning. Antar att du vet det?
Lyd ett gott råd, kliv av självmant innan du får kicken på riktigt.

@Gubben o Gumman
Kanske dax att börja använda ditt riktiga namn?

 
Ingen bild

bonnläpp

4 april 2014 09:11

@Mattias, vem tror du att du är?

 
Ingen bild

Kurtan

4 april 2014 09:28

Detta kan vara resultatet av en infiltrering hos SD som nu lägger allt krut på att "söndra och härska" genom att splittra väljarbasen!

De kan ju som bekant inte genom faktadebatt försvara sitt agerande så detta kan vara sista utvägen för att ytterligare fördröja ett "uppvaknande" hos det svenska folket...

Hoppas du går till botten med detta Thoralf!Det är vår och vår avkommas framtid i sitt fosterland och själva fosterlandet som står på spel trots allt! Varken mer eller mindre...



 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

4 april 2014 09:35

Igår utdelning - idag förbannad.

 
Ingen bild

Stig-Arne

4 april 2014 09:52

"Jag utestängs från Sverigedemokraternas riksdagsvalsedel!"

Kan "kommunikation" verkligen vara den egentliga orsaken till detta? Jag gissar att Thoralf har framstått som alltför stark och med alltför stor integritet och att partiledningen inte vill ha sådana självständiga riksdagsledamöter, utan precis som t ex M bara vill ha lealösa nickedockor, som röstar som ledningen bestämmer.

SD för så kallade flyktingbarn:

Det är ju inget annat än en katastrof. Jag har ingen egen insikt i hur partiet fungerar, men det borde vara så att antingen går partiledningen in och tillrättavisar berörda lokalpolitiker, eller så splittras partiet. Tjafs om vilka namn som ska stå på vilka listor är aldrig kul, men hör tyvärr till politikens villkor, men den här frågan är avgörande för partiets möjlighet att attrahera väljare och är oerhört allvarlig.

Jag som skriver det är kan inte engagera mig i partiet därför att om jag gör det riskerar jag att förlora mina möjligheter att försörja mig. Icke desto mindre är jag oerhört upprörd, både över petningen av Thoralf och den nya linjen när det gäller så kallade flyktingbarn.

 
Ingen bild

Nicklas

4 april 2014 09:52

Alla som är förbannade (det var även jag) bör dock gå in på SD i Kungsbackas egen hemsida och läsa deras egna förklaring.

Kungsbacka.sverigedemokraterna.se

 
Ingen bild

Hacke

4 april 2014 09:53

Ser mig som en mycket trogen partisympatisör. Men om sd nu börjar svikta i sin främsta hjärtefråga då är det inte utan att också jag börjar fundera.
Avfällingarna i Falkenberg och Kungsbacka måste få partiledningen att reagera och agera på ett eller annat sätt.
Att gå ut med falsk varudeklaration i valtider brukar inte vara ett framgångsrikt recept.
Sedan kan man ju undra hur det är ställt med ansvaret och respekten för dom egna i partiet när man inte ens inom riksdagsgruppen kan reda ut de s k oegentligheterna med hedersmannen och dragplåstret Thoralf. Skamligt dåligt hanterat av partiledningen!

 
Ingen bild

Onkel Sven

4 april 2014 09:56

SVP kommer att storma fram i höst , sanna mina ord !

 
Ingen bild

lennart l

4 april 2014 10:00

Stig-Arne@

Kan "kommunikation" verkligen vara den egentliga orsaken till detta? Jag gissar att Thoralf har framstått som alltför stark och med alltför stor integritet och att partiledningen inte vill ha sådana självständiga riksdagsledamöter, utan precis som t ex M bara vill ha lealösa nickedockor, som röstar som ledningen bestämmer....

Det är exakt vad jag också tror. Nästa steg blir att utesluta Thoralf ur partiet, troligtvis efter valet i höst.

 
Stefan K

Stefan K

4 april 2014 10:30

Nyheten kommer visserligen från en kommun långt från min, men sker det där kan det komma att ske i andra kommuner.
Detta gynnar inte mitt engagemang, tvärtom...

Börjar man krypa i ett försök att omfamnas av andra partier, krävs eftergifter från de partierna och vilka skulle det tänkas vara?
Att lägga sig platt utan att få något tillbaks är inte vad jag förknippar med SD.

Nu vill jag dock ha mer fakta i fallet och kommentarer från högsta ledningen. Därefter får vi se.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Pepparholm

4 april 2014 10:59

Nicklas - jag har läst SD Kungsbacka på deras hemsida. Jag tycker det är en usel förklaring. Som om den vore skriven av Erik Ullenhag. Man ska givetvis verka för att kommunen säger nej och sedan låta regeringen driva det till domstol och som sedan överklagas under många år.

 
Ingen bild

Lotta

4 april 2014 10:59

Från SD Kungsbackas hemsida:

"Med en rubrik på framsidan av Kungsbacka-Nytt är det igång, stormen i ett vattenglas! Det kan bli så fel när man tar en mening ur ett sammanhang och pusslar ihop det till en egen historia.

När det sedan kommer vidare till andra media blir det som den där viskningsleken vi alla lekta som barn. Historien bara växer och får sitt egna liv…

Vad gäller Sverigedemokraterna i Kungsbackas inställning till mottagandet av flyktingbarn är den det samma som tidigare. Den som har läst vårt budskap här på hemsidan och på Sverigedemokraternas hemsida, har säkert förstått att det vi menar är INTE att vi vill öppna kommunens resurser för att ta emot flyktingbarn i hundratal. Men eftersom det finns ett riksdagsbeslut på att enskilda kommuner inte får neka att ta emot flyktingbarn så gäller även detta Kungsbacka.

Vi kan inte gå emot ett sådant beslut som kommun utan detta måste beslutas och omprövas i riksdagen.

Sverigedemokraterna i Kungsbackas åsikt är fortfarande att vi skall jobba för att beslut om mottagande av flyktingbarn skall avgöras av kommunens invånare, beslut i nuläget skall göras med omtanke och på lång sikt och inte genom omdömeslösa köp av fastigheter för att lösa snabba problem.

Utförligare information kommer inom kort att presenteras under fliken POLITIK här på hemsidan.

Vi är glada för den debatt och uppmärksamhet som uppkommit med anledning av artikeln i Kungsbacka-Nytt och ser fram emot presentera vår syn på framtiden i Kungsbacka."

Men jag anser trots detta att SD:s ledning måste gå ut och förklara sitt handlande annars kommer de förlora väldigt många röster i valet, det kan man utläsa av alla kommentarerna här. Är SD-ledningen intresserad av sina väljares åsikter eller tror de att de sitter säkert oavsett vilka beslut de tar? Det tror jag är en mycket farlig väg att vandra, ett parti är aldrig större än dess sympatisörer. Minns Ny Demokrati och för allt i världen upprepa inte deras misstag det tjänar endast 7-klöver på och den stora förloraren är moder Svea.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

4 april 2014 11:09

Om man från ledningen inte förstår att det är det alternativ i vissa frågor man utgör som har fått och fortfarande får SD att växa så är man ute på tunn is.

Man skall vara ett alternativ annars spelar det ingen roll.

 
Ingen bild

Bertil

4 april 2014 11:24

Beklagar både vad gäller riksdagsplatsen.

Idag kom en ny SIFO-undersökning om hur medierna skriver om de olika partierna, så här säger kommunikationsanlytikern på SIFO.

"-Alla tre rödgröna partier är i någon
mån vinnare. Socialdemokraterna har
undkommit mycket negativ publicitet.
Vänstern och Miljöpartiet har över-
huvudtaget nästan inte haft kritisk
publicitet"

Källa: Text-TV

Någon som är förvånad?

 
Ingen bild

Pelle

4 april 2014 11:33

@Pelle har du snott mitt nick?

Jag drog öronen åt mig då Åkesson förra året faktiskt sade att han ville ha samtal med 7-klövern även om frågor som inte rörde invandringen. Jag antar att tanken är att man blir mer rumsren och sedan kan man på sikt tala om invandringen också.

Inviten avfärdades dock helt av 7-klövern. Skadan var ändå skedd. Nu tror jag inte man gör något från ledningen utan beräkning. Men vad önskade man uppnå?

Sedan har du Bylunds metoder att göra sig av med t.ex Ehn. Du har två kommunpolitiker nu som välkomnar ensamkommande, utan att bli uteslutna. Du har Beijler som Twittrar att hon håller med Sahlin om allt. Kasselstrand ut. Alfsson ut. David Lång ner. Avståndstagande från Avpixlat och Fria Tider, osv, etc.

Frågan är ställd: vad är det som händer?

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

4 april 2014 11:34

Nu är vi för nära årets fyra val och Sverigedemokraterna kommer att få min röst i alla fyra valen eftersom det inte finns några alternativ just nu.

Jag tror den alternativa listan mycket väl kunde vunnit i omröstningen på valkongressen om inte fyra kvinnor plockats bort och dessutom inte hade med lysande Therese Borg.

Sen håller jag med Thoralf om att det var en mycket dålig bortförklaring i Kungsbacka om de ensamkommande "barnen". Här borde verkligen partiledningen ingripa och förklara vad som gäller annars är det stor risk att partiet tappar röster.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Bertil

4 april 2014 11:36

Beklagar både vad gäller riksdagsplatsen och Kungsbackas ställningstagande, skulle det stå.

Med tanke på alla turer inom partiet är det kanske inte så konstigt om en del tycker det liknar Ny Demokrati. Lite märkligt med tanke på att Wachmeister agerat mentor. Fast det hade kanske sett ännu värre ut annars.

Se nu till att börja dra åt samma håll och att samma politik kommuniceras på de olika planen.

 
Ingen bild

Anders Leander

4 april 2014 11:43

Nu börjar SD's ledning visa sitt fula tryne. De fyras gäng bör avsättas snarast möjligt om partiet inte skall sluta som Ny Demokrati.

Men som sagt vi i Svenskarnas Parti tackar sd för att de hjälper oss i valrörelsen 2014.

Välkomna att rösta på SVENSKARNAS PARTI vi står för åsikter och vi kommer inte att vika oss för denna vansinniga invandrings politik som SD och 7-klövern nu står för. Vi kommer heller inte att vika oss för medias vinklade syn på vad som händer i vårt snedvridna samhälle.

Vi vill ha vårt gamla Sverige tillbaka, då man kunde lämna ytterdörren olåst,gå på stan utan att bli nerslagen,rånad eller bli våldtagen av någon raketforskare. Idag när man går på stan, går huvudet som en radar antenn för man är rädd att bli på hoppad av något drägg.

Något vi kan tacka media för som vinklar och vrider på sanningen och hetsar till att olika grupper sammandrabbar och att det uppstår våldsamheter i samhället.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 april 2014 12:12

Anders Leander... Vad EXAKT skiljer er från SD?
Ni kallas för Nazister, har det någon verklig grund?
Synen på Judar och Förintelsen?
När är man svensk?
Adopterade barn, hur är det med dem?

Ser fram mot korta och raka svar.

MVH Hulda mk1

 
Ingen bild

World Traveller

4 april 2014 12:13

Mattias, jag ser att din/er melodi är hot, hat och våld. Har du nåt mer att komma med?

 
Ingen bild

tant Gul

4 april 2014 12:15

Äsch, vad tramsiga ni alla är. Ni borde väl ha insett att svärmorspartiet SD är en försörjningsinrättning för småtaskiga halvintellektuella som inte lättare i något annat sammanhang skulle kunna bada i sekiner. Kan undra om inte också den internationella judendomen har sina fula fingrar med i spelet. Giv oss och Thoralf ett helt nytt parti som inte är en false-flag operation och inte fungerar som ett pekuniärt, privat SPA för partiledningen.

 
Ingen bild

Lotta

4 april 2014 12:53

@Mattias

"@Gubben o Gumman
Kanske dax att börja använda ditt riktiga namn?"

Vilken av de 48717 som heter Mattias i Sverige är du som verkligen står för den du är?

http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/visa/Mattias

 
Ingen bild

I vilket aktiebolag hamnar Expressens tipspengar ?

4 april 2014 13:01

I sakfrågan om ensamkommande flyktingbarn som tydligen har det extremt svårt i sina hemländer, så har ju redan ett positivt beslut i en annan kommun i frågan fattats av SD.


Detta har väl SD accepterat centralt, så varför skulle man agera annorlunda nu, detta kan väl inte uppfattas på annat sätt än att det är ok ?

Det har den vakne redan bokfört liksom bla Tomas Mattsons uttalande: "Våra källar inom SD"
Varför skulle han ljuga ?

Sedan kan man ju alltid ha synpunkter på saker och ting
Normalt sett kan man i en demokrati framföra dom, utan diverse olika hot, SIFO:s undersökning visar ju med all tydlighet vilket land Sverige är, vilket i sin tur bara leder till radikalisering titta på Grekland, vad har man uppnått då ?

Tar pressen med Expressen I spetsen ansvar för detta när det är ett faktum.

Förståndiga journalister varnar redan för det här.
Människor åsikter försvinner ju inte för att dom utsätts för terror.
Dom blir bara radikalare, och i fall med dålig impulskontroll direkt livsfarliga

SD:s ledning har nog inte ändat sin "strategi", möjligen har nån eller någon ökat på sina inkomster.

"Grundproblemet är nog att en hel del SD väljare samt politiker missförstått grundmålet i det hela och ,det kan man inte skylla SD:s ledning för .
I det fallet är det bara att ställa sej framför spegeln

Målet är glasklart och signaleras löpande, vi vill bli ett parti i en åttaklöver ,och på så sätt nå 30%.
Frågan är bara vem dom skall sätta på alla dom kommunala stolarna ?
Fast det kanske finns en hemlig plan för det ?

Tidigare var att vara för multikulti en säker inkomst vid politikens köttgrytor el i någon vänstersekt, idag är det att vara anti SD

(Läs gärna Magentans inlägg) 30% kommer aldrig att hända
Tyvärr förstår inte SD:s ganska unga partiledning det
Hur stor del av rörelsen man befinner sej i krig med visar sej i EU valet

 
Ingen bild

Lotta

4 april 2014 13:08

Brottsstatistik 2013

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/valdets-grepp-om-sverige/

 
Ingen bild

Johan

4 april 2014 13:10

Thoralf har ju tidigare deklarerat här på bloggen att inte är beredd att göra något för att de nyanlända ska känna sig välkomna i hans kommun. Med den egenartade inställningen ska man givetvis inte vara riksdagsledamot. Att kritisera migationspolitiken är en sak, men att vägra visa medmänsklighet är något annat. Det känns bra att valberedningen tagit till sig av den kritik som jag och andra riktat mot att partiet alltför länge ställt sig bakom Thoralfs aparta åsikter.

 
Ingen bild

Lena

4 april 2014 13:28

Så Thoralf har inte kommunicerat partiets politik på rätt sätt och får därför inte vara med längre? Det är mycket skumt och man känner att SD-toppen är ute och cyklar? Vem/vilka ligger bakom detta? Kommer Sd-toppen övht kommunicera något alls till dom som ev tänkt sig rösta på SD? De kanske kunde ha lite självkritik så att man känner att det är riktiga människor bakom dessa beslut. Mycket ledsamt denna utveckling, skojare och bedragare vart man ser sig om. Men det gäller att sätta sitt eget huvud högt och inte trampa in i andras skitiga spår. Det kommer helt säkert att bli Junilistan för mig i EU-valet, sen får jag se hur det blir till riksdagsvalet. Allt känns tveksamt just nu.

 
Ingen bild

World Traveller

4 april 2014 13:33

Johan, vad är det mer du vill införa? Att gamla kastas ut från sina hem så att ensamkommande män kan flytta in? Att åsikter förbjuds och personer med andra åsikter registreras och kartläggs? Att Sverigedemokrater som ej är för mångfald utesluts ur fackförbunden?
Aj, va dum jag är. Det sker ju redan. Tycker du att SD kommer att platsa bra i en 8-klöver?

 
Ingen bild

Anders Leander

4 april 2014 13:54

Hulda mk1

Vad som skiljer oss från SD? Svar: Skulle det kunna vara invandrings politiken!

Ni kallas för nazister skriver du! Svar: Det är något tidningar och media hittat på. Jag är inte mer nazist än dig Hulda mk1, jag har till och med ett fadder barn, förmodligen mer än vad du har Hulda mk1

Angående judar och förintelsen så bryr jag mig inte om judar och förintelsen är något som hände för länge sedan och jag var inte med, så jag har ingen synpunkt på det.

När är man svensk? En bra fråga, något du får fråga den det berör. Jag kan inte avgöra varje enskilt fall av alla som kommit till sverige.

Adopterade barn! Ja barnen kan tyvärr inte hjälpa att dom släpats hit av svenskar. Så där får vi ge dessa svenskar skulden som adopterat dem. Personligen tycker jag att man skall adoptera svenska föräldralösa barn i första hand.

 
Ingen bild

Lena

4 april 2014 13:56

Läs och begrunda:
http://bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/05/05
/Lena

 
Ingen bild

Johan

4 april 2014 13:57

@ World Traveller:
Att Thoralf och andra föredrar enfald framför mångfald framstår redan med all önskvärd tydlighet. För detta ska de givetvis kritiseras och ifrågasättas. Åsikterna ska dock inte förbjudas, så länge de håller sig inom lagens råmärken. Men om deras uppfattningar inte överensstämmer med t.ex fackförbundens stadgar kan de riskera uteslutning.

 
Ingen bild

Lundabo58

4 april 2014 14:14

@Johan

Att Thoralf deklarerat på bloggen att han inte är beredd att göra något för att illegala asylanter ska känna sig välkomna i hans, eller andra kommuner, är det exakta skälet till att många av oss röstar på folk som Thoralf.

Kvotflyktingar helt ok. Men din högtravande moralpredikan om att visa "medmänsklighet" passar bättre i KD.

 
Ingen bild

World Traveller

4 april 2014 14:17

Johan, Marxism och islam är enfald för mig men mångfald för dig.
Jag respekterar däremot andra kulturer och tycker mycket bra om att resa. Trevliga och vänliga människor träffar man ofta på i Buddhistiska länder men även i många andra. Länder där folk är mindre trevliga är Irak, Afghanistan, Saudiarabien, Kuwait, Nordkorea och i mångkulturella (läs muslimska) kvarter eller förorter i Europas städer.
Du anser alltså att om man inte gillar islam så ska man uteslutas ur fackförbunden. Tycker du också att Sverigedemokrater ska ha yrkesförbud inom sjukvården och andra yrken?

 
Ingen bild

Magentan

4 april 2014 14:18

Det är INTE det "gamla" SD (från 2005), som det är något fel på. Trots mediernas enorma smutskastningar och alla trakasserier, lögner och ständiga förtalskampanjer mot SD, har partiet nu tagit sig upp till en tredjeplats med i snitt 12 procent i opinionssiffrorna. NU, när folket äntligen har börjat vakna och hunnit få lite egna insikter i och erfarenheter av vart Sverige är på väg, vad 7-klövern och våra medier håller på med och vad SD egentligen står för, då fegar SD ur och ändrar riktning till att bli ett 8:e klöverparti!!!

Att SD nu i ett års tid har innehaft en tredjeplats i opinionen är DEFINITIVT INTE riksdagslistans NYA stjärnors förtjänst! Nej, det är alla de gamla hederliga osjälviska och (hittills) trogna SD-sympatisörernas många år av ihärdigt slitgöra ute i landet som har en STOR del i denna SD-framgång. FRAM TILL MARS 2014 HAR SD VARIT EN VÄXANDE FOLKRÖRELSE, väldigt mycket tack vare sina gräsrötter.

Till och med har flera av de SD-trogna personer som på grund av några förflugna ord, utslungade i stor frustrering, snabbt rapporterade och vinklade till ytterligheter i alla våra fulmedier med en påföljande i flera fall orättvis och slentrianmässig uteslutningsdom från SD, TROTS DETTA i det tysta fortsatt sitt ihärdiga, osjälviska arbete för att SD ska växa och "rädda Sverige". Denna enorma SD-lojalitet har förvånat mig väldigt. Men jag tror att den lojaliteten börjar ta slut nu.

 
Ingen bild

Johan

4 april 2014 14:32

Nej, Lundabo. Frågan som Thoralf besvarade var betydligt vidare ställd än så. I sitt svar den 5 januari deklarerade blogginnehavaren att han inte är beredd att göra något för att personer från muslimska länder ska känna sg välkomna till Kalmar. Detta egoistiska och empatilösa svar vidarebefordrade jag sedan till höga SD-företrädare och valda delar av mediekåren. Från partihåll fick jag en betydligt mer nyanserad syn på det hela, vilkt återigen visar att Thoralf går i otakt med partiet.

 
Ingen bild

bonnläpp

4 april 2014 14:41

@Johan, vad är anledningen till att du vill tvinga på andra dina uppfattningar? Vi är alla vuxna människor och kan ta våra egna beslut utan ditt falska spel bakom ryggen på oss.

Dra dig tillbaka till trollskogen och låt oss vuxna sköta våra liv utan ditt "bessewisser" uppträdande.

 
Ingen bild

tant Gul

4 april 2014 14:41

RÄDDA SVERIGE?
Sverige är redan förlorat. Ett nödvändigt invandringsstopp kommer inte att ske imorgon, inte i september 2014 - det KAN SKE tidigast efter valet 2018. Till dess har andelen icke etniska svenskar ÖKAT till > 1/3. Repatriering är en omöjlighet. Balkaniseringen är ett faktum.
SE DEN BITTRA SANNINGEN I VITÖGAT!
Allahu Akbar.

 
Ingen bild

Johan

4 april 2014 14:43

Tjena, Bonnläpp. Det är detta som kallas politik. Välkommen in i diskussionen.

 
Ingen bild

konan

4 april 2014 14:45

@ Lennart I

Jag tror också på detta "upplägg".

 
Ingen bild

Waterbug

4 april 2014 14:51

Tror inte det har så mycket med Thoralfs kommunikation och åsikter att göra, ty dessa delas troligen bland flertalet även inom riksdagsgruppen. Jag tror att ledningen (felaktigt) tolkar uppmärksamhet T fått från diverse perifera och obskyra vänsterbloggar som något negativt.

Det här måste vara den största sell-out och svek man skådat inom svensk politik på senare år, inte primärt för att man kickar ett stort vallokomotiv som T utan för att man samtidigt pissar på sina gräsrötter och de åsikter man tills för alldeles nyss torgförde som sina egna.

Thoralf är den riktiga sverigedemokraten här, de som tagit det här beslutet är blott en blek skugga av vad SD stöd för igår.

 
Ingen bild

Stefan A

4 april 2014 14:53

Johan har du ingen egen blogg du kan skriva av dej ditt skit på?...

 
Ingen bild

Lundabo58

4 april 2014 14:54

@Johan

Det är väl ganska uppenbart att Thoralf går i otakt med partiledningen (den numera kapade partledningen), men han går definitivt inte i otakt med stora delar av oss som var med och röstade in partiet 2010.


Jag har inga problem med Thoralfs svar, vi är i vår fulla rätt att vara egoistiska med våra egna skattepengar, utan att behöva lyssna till en massa von oben-attityder om "empatilöshet" o likn.


@Magentan

Helt korrekt. Lojaliteten till partiet börjar definitivt ta slut. Men sålänge Thoralf och Kasselstrand fortfarande uppmanar oss att rösta SD i riksdagen kommer jag att göra det, trots de nya självinvalda nickedockorna på valsedeln. Men jag kommer inte att göra ett enda knop för att engagera mig längre.

 
Ingen bild

Skånepåg

4 april 2014 15:06

@ Blåsippan

Du har rätt, Jimmie är inte den vi trodde. Thoralf är bättre än vad Sd trodde och ett hot mot de 4-s gäng.

@Magentan
Helt korrekt. Lojaliteten till partiet börjar definitivt ta slut. Men sålänge Thoralf och Kasselstrand fortfarande uppmanar oss att rösta SD i riksdagen kommer jag att göra det, trots de nya självinvalda nickedockorna på valsedeln. Men jag kommer inte att göra ett enda knop för att engagera mig längre.

Lycka till Thoralf och önskar dig en trevlig och skön sommar på Öland.

Tack för mig.

 
Ingen bild

Thoralf A

4 april 2014 15:12

Johan

"Från partihåll fick jag en betydligt mer nyanserad syn på det hela, vilkt återigen visar att Thoralf går i otakt med partiet."

Du får gärna redovisa svaret från höga SD-företrädare och givetvis vem som svarat dig. Jag och flera med mig ser fram emot att läsa dessa svar.

 
Ingen bild

Korten på bordet eller håll k....

4 april 2014 15:25

Alfsson hann före kan du vara snäll och dokumentera dina påstående på något sätt så vore det jättebra

 
Ingen bild

Ludvig

4 april 2014 15:39

Synd att det inte är du Thoralf som är partiledare, då funnes det ingen tvekan var rösten skulle hamna. Nu finns det tvekan.

 
Ingen bild

Ännu en gammal trotjänare tackar för sej

4 april 2014 15:40

Skånepåg : Uppenbarligen klarar inte dom fyras gäng att kommunicera sina ideer och planer till övriga riksdagsgruppen

Så just synpunkter på kommunikation kanske man skall vara lite återhållsam med
Den som tagit beslutet att peta Thor-alf är främst Jimmie Åkesson på bilder verkar han och Linus vara siamesiska tvillingar

Undrar egentligen vad Jomshof åt för något gott hemma hos Soran Ismail ?

 
Ingen bild

Magentan

4 april 2014 15:42

Tyvärr har Tant Gul säkert rätt i att andelen icke etniska svenskar har hunnit öka till en tredjedel av Sveriges befolkningen vid tiden för nästa riksdagsval 2018. Tant Guls avslutande hälsning (12:15) indikerade att denna tredjedel dessutom skulle bestå av idel muslimer. Nu är det ju inte så, och alla muslimer är dessbättre inte heller islamister.

MEN: På grund av att Reinfeldts alliansregering i samförstånd med resten av 7-klövern har vräkt in människor i massor från de muslimska länderna i Mellanöstern och Afrika under sina snart 8 regeringsår så kommer muslimerna att vara en stor majoritet av de icke etniska svenskarna i Sverige.

OCH: Alla muslimer är i sig uppdelade i olika grupperingar och klaner som krigar och har krigat med varandra i stort sett oavbrutet sedan tusentals år tillbaka. DETTA ÄR ORSAKEN TILL alla hemska inbördeskrig i "svensk-muslimernas" hemländer, och alltså samtidigt även orsak till att alla dessa olika muslimer kan benämnas flyktingar och därmed få rätt att komma hit i obegränsade mängder samt ta del av våra bostäder och våra skattepengar.

OCH: Det innebär dessutom med till visshet gränsande sannolikhet att de olika muslimska grupperingarna och klanerna kommer att starta exakt likadana inbördeskrig här som de flydde från i sina hemländer.

MEN: Sådana petitesser bekymrar givetvis inte "Johan" och alla hans vänner i 7-klövern eftersom dessa är övertygade om att alla muslimer kommer att älska varandra innerligt så fort de har passerat gränsen in till Sverige. Det bekymrar emellertid mig - och antagligen även Thoralf. Och det är bara en av flera orsaker som gör att multikulti-vansinnet inte kan fungera.

 
Ingen bild

World Traveller

4 april 2014 15:42

Jag tror inte vi hör mer från Johan idag då.

 
Ingen bild

Johan

4 april 2014 15:48

Svaren från enskilda partiföreträdare, varav två sitter i riksdagen, har jag fått i förtroende, såväl muntligt som skriftligt. Detta förtroende tänker jag inte svika, även om dylika svek verkar vara legio inom SD. Av mina kontakter har jag också fått en tydlig bild av att Thoralf under en längre tid setts som en belastning för SD, varför petningen från riksdagslistan inte kom som någon överraskning. Resonemanget går ut på att leva upp till partiprogrammet, bla. att skilja på kritiken av den förda invandringspolitiken kontra partiföreträdares förhållningssätt gentemot enskilda invandrare. Thoralfs ogenomtänkta svar i januari är bara ett i högen. Han lever alltså inte upp till den bild av SD som partiet vill förmedla. Eller också ger han en sannare bild av vad SD-företrädarna egentligen tycker, medan den officiella partilinjen är förljugen. Välj själva.

 
Ingen bild

bonnläpp

4 april 2014 15:49

@Johan, Politik är inte skitsnack bakom ryggen på folk. Nu vill också jag ha bevis på dina uttalanden. Annars får jag anse att du är bara en vanlig skitsnackande bonnläpp.

 
Ingen bild

World Traveller

4 april 2014 15:52

Johan, påstår du dig vara en Sverigedemokrat som vill öka invandringen, kämpa för att de som är negativa till islam och mångkultur ska uteslutas och att du har kontakter med högsta ledningen inom SD?
Har jag förstått dig rätt?

 
Ingen bild

Thoralf A

4 april 2014 15:55

Johan

Att någon i Sverigedemokraternas riksdagsgrupp skulle både prata och skriva till dig, en okänd person, i förtroende är så dumt så det kan bara du själv tro på. Ingen annan!

Om du skall ha någon trovärdighet så får du nog berätta vad de svarat och vilka de är. Annars framstår du bara som en simpel mytoman med vänstersympatier. I så fall är du ju inte ensam!

 
Ingen bild

Gillar alla Johan i Sverige het dans ?

4 april 2014 15:59

World Traveller : Vi får väl utgå ifrån att Johans inre röst sa så

 
Ingen bild

Johan

4 april 2014 16:01

I kontakterna har jag givetvis använt min rätta identitet. Och om du kände till den, skulle du kanske förstå ett och annat lite bättre.

 
Ingen bild

Ibland ljuger vi så vi tror oss själva Uv

4 april 2014 16:09

Johan : På vilket sätt hindrar det dej att redovisa vem du har talat med ?
Du får vara/kalla dej Kalle An kan om du vill det som några hundratusen Sverigevänner undrar är vem du har talat med om så e fallet

 
Ingen bild

Konen

4 april 2014 16:20

@ Johan

Var det inte du som brukade spela gitarr på studentpubben i Kalmar. Av vad jag då har hört är du i så fall lika falsk som gitarren är stämd.

 
Ingen bild

Det blir SvP

4 april 2014 16:30

"Att lägga sig platt till marken bara för att det finns ett beslut av regering/riksdag är bara rent trams!"

Exakt, det löjligaste tramset jag någonsin hört faktiskt. Varför lägger man inte ner hela partiet då, det står ju tom i grundlagen att Sverige är mångkulturellt och medlem av EU? Förräderi och krypande är vad det är.

Det blir SvP för min del.

 
Ingen bild

tant Gul

4 april 2014 16:31

Magentan!

"alla muslimer är dessbättre inte heller islamister"

Du vet mycket väl att muslimers trosvisshet och sharia-åtlydnad är direkt proportionell till deras proportionella andel av en avgränsad befolkningsgrupp.
<5%: snälla och rent av resoabla; vid >10-12% börjar det islamiska översitteriet komma till uttryck.
Vi otrogna (och goijim) är enligt religiös doktrin till för deras skull.

 
Ingen bild

Maja Dacke

4 april 2014 16:40

Thoralf, du vet ju redan vem 'Johan' är eller var han finns ... En mullvad o/e murvel? Det hat han hyser mot dig och många fler verkar det som ... Jantes avundsjuka?

 
Ingen bild

Thoralf A

4 april 2014 16:46

Johan

Även om du skrev under din rätta identitet så skulle ingen i riksdagsgruppen svara dig i "förtroende" om du nu inte råkar vara en aktiv och känd sverigedemokrat, vilket jag starkt betvivlar.

Dessutom finns det många Johan. I Nybro finns kommunisten Johan Karlsson som dessutom spelar gitarr.

Dags att du kommer fram i ljuset så att vi kan bedöma din trovärdighet men det är du ju för feg för.

 
Ingen bild

PFEP

4 april 2014 16:49

Oj oj oj, Det verkar som den goda Thoralf har varit med i en "skådeprocess" utan fysisk närvaro, säkert inte den sista och i sandhet inte heller den första där faller offer för SD-nomenklaturan.
Nu är jag inte värsta Thoralfstöttan, men anser oavsett Thoralf vara ett praktexempel på den folklighet SD säger sig vilja representera.
För egen del kommer jag blankrösta i årets alla val, inte på denna orsak faktisk, mera för jag anser loppet redan är kört, demokratin satt på undantag (Dan Park-domen idag) och Sveriges almänna oförmåga att överhuvudet få till det.
Lycka till, ni kommer verkligen behöva det :)

 
Ingen bild

Martin

4 april 2014 17:01

@Johan
"Åsikterna ska dock inte förbjudas, så länge de håller sig inom lagens råmärken."

Åsikter som hamnar utanför "lagens råmärken" har per definition förbjudits?
Är det inte ganska arrogant att komma här och säga till oss andra hur vi skall tänka och vad vi skall tycka när ditt eget tänkande är så uppenbart undermåligt?

 
Ingen bild

Lennart

4 april 2014 17:18

@Johan

Lögnare! Hur vet jag det undrar du, jo av den enkla anledningen att partitoppen inte har någon bra förklaring. De känner sin makt hotad av Thoralfs popularitet och hans kärlek till Sverige och svenskarna framför karriär, det skulle de aldrig erkänna. Sverige och svenskarnas bästa intresserar inte karriäristerna i toppen längre.

 
Ingen bild

Hacke

4 april 2014 17:21

Håller sd på att kasta ut barnet med badvattnet?
Det kan man verkligen fråga sig efter senaste tidens turer med riksdagslistan, Bylunds uttalande, läckande trojaner med mera?
Man får inte glömma att sd är en utpräglad gräsrotsrörelse med otroligt lojala och aktiva anhängare som gör att partiet idag lockar otroliga närmare en miljon anhängare. Slarva inte bort denna historiska framgångssaga. När det vänder kan det gå väldigt fort åt andra hållet. Kanske dags för Åkesson att ta en konsultationsvända med mentorn Wachtmester som säkert har en hel del att lära ut av förödande misstag på vägen.

 
Ingen bild

Lundabo58

4 april 2014 17:41

@ Hacke

Ja, det verkar tyvärr som om ledningen tappat all markkontakt. SD är en renodlad gräsrotrörelse vars huvudsakliga väljare vill se en konfrontativ politik mot pk-eliten, precis det som Front National i Frankrike lyckats med. Tappar man detta gräsrotsperspektiv är det kört.

Och vad har vi nu? En valberedning som sitter och väljer in sig själva o andra ja-sägare på riksdagslistan (t o m värre än sossarnas ökända partiutskott), och en stabschef som hellre sitter på stureplanskrogar med Soran Ismael och kallar folk på landsbygden för bonnläppar ...katastrof är bara förnamnet.

 
Ingen bild

pelle motala

4 april 2014 17:57

Jag undrar varför inte du thoralf och tex jan mild, Stefan Thorsell samt vissa som sdledningen har uteslutet, helt enkelt startar ett helt nytt parti som är sverigevänligt och inte viker sig för media som Sd tycks göra.
Jag har tittat på marine le pen vilken skillnad på hur hon tar debatten mot Åkesson som är för flat mot motdebbatörer och jornalister
Är det många här som skulle hänga på ett sånt thoralf-partl?
Pelle

 
Ingen bild

pelle motala

4 april 2014 18:01

Pelle igen
Går det på demokraiskt vis att få byta ut topparna i Sd?
Pelle

 
Ingen bild

Dragan Klaric

4 april 2014 18:05

Vill börja med att säga att jag har stor respekt för Thoralf och han är nog en av de få i SD toppen som inte hymlat eller kommit med bortförklaringar. Men SDs förändring är ingen nyhet redan vid riksdagsinträdet 2010 så deklarerades det att stora förändringar skulle komma och för er som inte förstår vad dessa förändringar innebär ska jag nu förklara. Det handlar om att rensa ut idealisterna och ersätta dem med karriäristerna.

Att partitoppen distanserat sig från gräsrötterna och visat noll i intresse för dem som en gång var med om att bygga upp SD och ta SD in i riksdagen är djupt beklagligt men så är det och jag tror säkert att många av er håller med.

Jag har valt att engagera mig i ett nybildat parti eller rättare sagt ett parti som funnits tidigare men kommit igång igen, men av respekt för Thoralf så tänker jag inte propsa på er vilket parti det är utan är ni nyfikna då får ni söka på webben.

I övrigt vill jag bara säga till Thoralf följande, om inte polletten trillat ner än då kommer den att trilla ner snart nog men jag är övertygad att du kommer stå stadigt med bägge fötterna väl förankrade och sluta inte vara den du är för vi behöver fler som dig

 
Ingen bild

Waterbug

4 april 2014 18:21

Mycket vatten verkar ha runnit under SD's broar sedan det här
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article12049791.ab

Det förefaller som att det numera är paria att kommunicera något som partiledaren själv kommunicerade för 5 år sedan, jag har iallafall oerhört svårt att se en liknade debattartikel publiceras 2014.

Jag begriper inte varför SD är så rädda för att föra en liknande retorik som Le Pen, Farage, Wilders osv, alla företräder mycket framgångsrika partier.

Svenskar är redo för denna typ av retorik och man är i STORT behov av den med.
Det är sunt att kalla spadar för spadar, nu försöker man ändra på ett vinnande koncept av någon outgrundlig anledning och kalla dessa spadar för snömos.

 
Ingen bild

Mats

4 april 2014 18:24

Vill instämma i ovanstående kommentar. Jag menar att Thoralf delvis har sig själv att skylla. Partiets utveckling har varit spikrak sedan riksdagsinträdet. Det har funnits möjligheter för medlemmarna att sätta koppel på partiledningen och inte tillåta dem att kasta ut alla idealister och ersätta dem med lättkontrollerade nollor, men då måste man bilda opinion inom partiet och göra sin röst hörd vid de tillfällen då medlemmarna har något att säga till om.

Thoralf har, såvitt jag vet inte lyft ett finger för att stoppa den utveckling som har varit på gång. Gustav Kasselstrand har försökt och Robert Stenqvist försökte nu senast med den alternativa riksdagslistan, men det känns som att allt nu är för sent. Partiledningen har haft tre år på sig att konsolidera sin makt och står nu så stark att den inte går att utmana.

 
Ingen bild

Mats

4 april 2014 18:31

Jag ville alltså skriva att jag instämmer i Dragan Klaric kommentar i mitt förra inlägg. Vad jag menar med att partiets utveckling varit spikrak är alltså det som Klaric menar att intentionen att samla all makt hos de fyras gäng har varit tydlig hela tiden.

För övrigt tror jag att när Thoralfs riksdagsmandat löper ut så är finns det inte längre något som hindrar att man öppnar ett uteslutningsärende.

 
Ingen bild

World Traveller

4 april 2014 18:32

Dragan, jag blev nyfiken och googlade men tyvärr är ert parti's hemsida blockerad här. Hoppas ni gör 'framsteg i partiet' och att vi får höra mer vad ni har i tankarna.

Mvh World Traveller

 
Ingen bild

Sund kommentar Mats

4 april 2014 18:38

Mats : Fast en viss betydelse måste det väl ha för partiledningen att folk röstar på dom, att ha hela vänstermedia ,samt stora delar av dom egna väljarna mot sej kan väl aldrig vara hälsosamt

Försvinner inte partitoppen sysslar samtliga på riksdagslistan med kommunalpolitik 2018, sedan är det ju upp till dom själva om dom vill vara i riksdagen

Fick en föredragning för ett par år sedan likt den Dragan beskriver trodde vederbörande var full

Sannolikt springer grabbarna i partitoppen rätt in i väggen i EU valet återstår att se

 
Ingen bild

Lotta

4 april 2014 18:49

@Johan

Vad menar du att Thoralf skulle gjort för att personer från muslimska länder ska känna sig välkomna till Kalmar? Varför bara muslimer? Gäller inte allas lika värde här? Vad menar du att politiker i andra partier och kommuner gör för att välkomna de nyanlända? Jag kan inte minnas att jag läst om det någon gång men kan så klart ha missat det, du är väl snäll och visar lite exempel på det hoppas jag?

 
Ingen bild

bonnläpp

4 april 2014 19:03

@Lotta, Johan blev avslöjad och har dragit sig tillbaka till Trollskogen.

 
Ingen bild

Plupp

4 april 2014 19:06

Ja,här anklagar ni varandra till höger o vänster och Thoralf fattar ingenting över det som händer,eller inte händer. Du måste nog inse att tiden har sprungit förbi dig och din tid är förbi,du är helt enkelt passe! Lämna nu politiken och bli ingenjör igen. Du kommer aldrig få en chans igen bara att inse. Du har nog varit i otakt med ledningen under en längre tid utan att du förstått det! Därför förstår du lika lite nu varför du blivit utesluten ur riksdagslistan. Ge upp Thoralf,du gör det bara värre för dig själv och alla andra.

 
Björn Söderberg

Björn Söderberg

4 april 2014 19:10

Fy fan va trött jag blir på politiker som vänder kappan efter vinden. SD kommer att bli som ny demokrati interna motsättningar som kommer att skapa split inom partiet och till slut totalt kaos. Va fan ska man rösta på till hösten ?

http://Barrkis

 
Ingen bild

Thoralf A

4 april 2014 19:17

Plupp

Så roligt skall du inte få!

Först skall jag se till att det blir ett supervalår för SD. Sedan har jag tid att fundera på vad jag skall ägna mig åt. Det kanske blir politik på heltid i en annan form.

Jag ser det som en positiv utmaning, Jag har aldrig varit arbetslös en enda dag i hela mitt liv och det har jag inte för avsikt att bli i framtiden heller. Som riksdagsledamot är du till viss del livegen i riksdagen, inget som jag gillat.

 
Ingen bild

Lennart

4 april 2014 19:20

@Plupp

En provokatör som räds Thoralf märker jag. Gå tillbaka och slicka Jimmies stjärt eller knarka lite med dina vänsterpolare, vart du än kommer ifrån ditt simpla troll.

 
Ingen bild

World Traveller

4 april 2014 19:23

Plupp, är du självpåtagen åsiktspolis eller?

 
Ingen bild

Ytterst trolig utveckling

4 april 2014 19:37

Mats : Förmodligen har du helt rätt ang uteslutning så länge Thor-alf är i partiet om än på kommunalnivå utgör han ju ett hot mot partiledningen allrahelst opionionsmässigt via sin blogg.

Vore ju närmast sensationellt om uteslutning inte sker
Anklagelsen om att kommunicera partiets politik är ganska allvarlig
Där kan man fritt tolka in vad fan som helst.

Att Alfsson inte får besked är dels därför att man vet att han försvarar sej då, då är det bättre att var luddig till några månader efter valet, då kan man även stämma av valresultatet också

Plocka bort Alfsson var en testballong, om man har kontroll över en rörelse som av respekt hållit igen med kritik mycket pga av vänstermedias övergrepp, för något annat är det inte hoppas att tingsrätten fastslår detta förövrigt.

Bäst vore om Thor-alf lät stolen stå tom tills han kommer tillbaka på ett eget mandat .

För att inte tala om att man "kasserat" Gustav Kasselstrand han kommer aldrig in på en SD lista till riksdagen , uppenbarligen förstår han inte det själv

Sedan beklagar man sej över att stolarna står tomma i kommunerna medans Expressen springer runt hos Jim Olsson mfl
In på scen kliver Linus Bylund och är lite för uppriktig

Så Dragan har helt rätt klockorna har ringt sedan 2010 fast nu har dom ringt färdigt, se det positivt valen har inte varit än.

Dessutom avgörs Sveriges framtid 2018 alltid trist med stoppsladdar men det hör politiken till
Kanske vore det kuligt med FI i riksdagen en mandatperiod :=)

Innan valet i September har brisen vuxit till storm mot partiledningen herregud partiet växer på mun mot mun metoden, totalt utfryst av kommunisterna i media.

Partiledningen borde ha delat ut info i brevlådorna i Stockholm mån ons ,fred på egen hand då hade man hajjat läget

 
Ingen bild

Jens

4 april 2014 19:52

Otroligt! Jag och i princip hela släkten har röstat SD men hur blir det i höst? Skall man behöva rösta på SVP?

 
Ingen bild

Jonas Nordh

4 april 2014 20:04

Thoralf är grym! Min favorit-nagel i ögat på etablissemanget!

 
Ingen bild

Onkel Sven

4 april 2014 20:07

Med den turbulens som är inom SD både på läns och riksnivå får man nog välja SLP = soff liggar partiet!

 
Ingen bild

Dragan Klaric

4 april 2014 20:52

@World Traveller

Vi ska göra vårt bästa och vi välkomnar med öppna armar de som vill ansluta sig till oss. Det glädjer mig att se att det finns så många som öppnat sina ögon för den falskhet som finns i den absoluta toppen av SD och det gör ont i hjärtat att det har blivit så. Jag har all respekt för alla hårt arbetande gräsrötter som nu ser mödan av sitt arbete som bortblåst av korrupta och giriga individer.

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

4 april 2014 20:53

Jag blir tamejfan rädd när jag läser hur många som hotar att inte rösta SD.
Läs partiprogrammet! Om det är Bieler eller Thoralf som genomför det spelar ingen roll.
Det gäller att rädda Sverige! Avslöja MP och bli vågmästare.
Fattar ni inte att ni är utsatta för en komplott för att splittra sverigevänliga väljare?

 
Ingen bild

C.H.

4 april 2014 20:59

Helvete Thoralf.Du vet att jag älskat din blogg sedan du tog över efter den store.Och det är du som fått mig att bli Sverigedemokrat.Nu är jag lika vilsen som alla andra.Inte trodde jag att makt korrumperar så förbannat.Trodde väl Åkesson o co stod över detta.Men där ser man.Sälja sin själ för makten och härligheten.Jag är så jävla besviken....för mig är du den riktiga Sverigedemokraten.......C.H.

 
Ingen bild

Det är synd om Sverige och svenskarna

4 april 2014 21:25

Jag avsade mig mitt medlemskap i SD för ca två år sedan,nu har jag bestämt att detta supervalår blir sista gången jag kommer att rösta på SD.

SDs ledning spelar ett högt spel i och med detta svek och alienering från sina trognaste gräsrötter.

Nepotismen,arrogansen och hyckleriet som präglar partitoppen kan jag inte leva med,därför detta beslut.

Dock kommer jag att stödja TAs framtida kamp på hemmaplan,på trots att jag är hemmahörande i Skåne.
Mats

 
Ingen bild

Stig-Arne

4 april 2014 21:44

Det talas mycket om "kommunikation" i den här tråden.

Någon som sett eller hört partiledaren Åkesson "kommunicera" överhuvudtaget under den senaste tiden?

Vad gör Åkesson med sin tid?

Varför hörs Åkesson inte i debatten?

Det går inte att bara skyllda på vänstermedia hela tiden. Det finns alternativa kommunikationssätt som Åkesson & Co inte använder.

 
Ingen bild

Räkmackan glider på till detta valet

4 april 2014 22:24

Mycket enkelt det strömmar till nyfrälsta ,SD behöver inte göra en massa jobb, senaste gigget var väl tårtan i nyllet på Södermalm.

Jacket i den stigande grafen när gräsrötter som fått nog överger SD kan man nog leva med ,och är kalkylerad den syns ju inte så länge partiet ökar.


Effekten av ev misstag märks inte förrän uppgången börjar avta eller SD går bakåt, sannolikt i perioden i perioden fram till valet 2018 det beror ju lite på upplopp bränder osv också

Kommer det ett nytt parti blir tokbroms i uppgången
Rent politiskt vore det bra om den Sverigevänliga rörelsen delades upp i 2-3 partier det blir svårare att mobba då

Till och med den mest korkade bonnläppen förstår ju att Sverige inte har 3 nazipartier som pressen påstår

 
Ingen bild

Tommy Jonsson

4 april 2014 22:28

Thoralf som jag ser det så kanske det rätta sättet är att hålla käften. Nej det tror jag naturligtvis inte men fanns sakskäl så är det väl inte några problem att framföra det till dig. Finns inga sakskäl så duger det tydlige nmed ett påstående.

 
Ingen bild

s29

4 april 2014 22:49

Johan: Enfald framför mångfald,så du menar att genom att bejaka pirater och knarlangare som har 100 000:-till att betala människosmugglare på bekostnad av att man själv blir för fattig för att hjälpa folk på plats,till att skaffa mat och mediciner. Då är man god och humanistisk. Beträffande facket,tja vad skall man säga? Om du åker på E6an om natten så blir du säkert omkörd av åtskilliga Rumäner och Polacker som kör ner våra vägar utan att betala skatt,och dessutom dumpar lönerna. Kanske är det så att fackföreningsfolket har en pervers dröm om att få gå på aktivitetsstöd,vad vet jag.Du säger att Thoalf går i otakt. Det börjar kännas som att partiet snarare går i otakt.Förövrigt så håller jag med Magentan i allt ovan.

 
Ingen bild

Middagssällskapet

4 april 2014 23:54


''''''''''''''''''''''''''''''''''''
' '
' SD gör ett ödesdigeret misstag ' '
' '
''''''''''''''''''''''''''''''''''''

De kloka i SD måste "slänga ut" o ta makten från stollarna i nuvarande toppen. -Annars är det kört för partiet!!!

 
Ingen bild

Hm

5 april 2014 09:58

Mycket märkligt att det inte hörs ett knäpp från valberedning och partiledning om varför Thoralf inte finns med på riksdagslistan. Kanske man inte var medveten om vilket starkt stöd Thoralf har bland SD-väljarna? Hur som helst borde man nu förstått att man utmanat sina väljare å det grövsta och därför tror jag att det ligger mycket mer bakom detta än som kommit fram. Har SD utlovats något i utbyte mot att Thoralf plockats bort? Att han är en nagel i ögat på 7-klövern i Kalmar är inte svårt att räkna ut. Eller ligger det på riksplanet?

 
Ingen bild

Bias

6 april 2014 09:49

Thoralf jag tänkte lägga min röst på dig i riksdagsvalet. Men nu kommer min röst gå till Svenskarnas parti ist. Partiledaren för SvP Stefan Jacobsson är en stark personlighet, som jag inte tror skulle vika sig för några påtryckningar utifrån. Svenskarnas parti är som SD var för 10 år sedan.

 
Ingen bild

!!!

6 april 2014 15:16

NU HÄVDAR DOM I MAIL TILL FT ATT DOM INTE ENS TAGIT BESLUTET DOM JUST SUTTIT OCH FÖRSVARAT!!
http://www.friatider.se/sd-politiker-backar-efter-kritiken

Vilka j-vla lögnare..

 
Ingen bild

Martin

7 april 2014 06:26

Hur många partimedlemmar har uteslutits av partiledningen för att de varit för svenskvänliga? Hur många partimedlemmar har uteslutits av partiledningen för att de förfäktat en för liberal invandringspolitik?

 
Ingen bild

Kalle

8 april 2014 13:42

Johan ger samma bild som jag själv har fått från en person på riksdagen som jag känner. Du vet precis vad kritiken handlar om men du låtsas inte om det. Du bryter hela tiden mot kommunikationsplanen och de etiska riktlinjerna. Att personer från nazistpartiet SvP sitter och hyllar dig och kastar skit på partiets ledning gör inte saken bättre för dig. Tror du verkligen att ditt sätt att bedriva politik, med smutskastningsvideor med okända muslimer och allt, kan locka fler väljare än någon som exempelvis Paula Bieler?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards