thoralf

Direktlänk till inlägg 27 april 2018

SVENSKA KYRKAN OCH SÖDRA ÖLANDS PASTORAT FALSKA VITTNESBÖRD INFÖR KYRKORÅDET

Av Thoralf Alfsson - 27 april 2018 22:24

Svenska Kyrkan på södra Öland vill skänka 250 000 kronor till Drömhotellet i Mörbylånga. Men det är inte det enda. Svenska kyrkan eller i praktiken Södra Ölands pastorat vill dessutom även anställa två personer som skall jobba på Drömhotellet under resterande året av 2018, till en kostnad av 390 000 kronor. Utöver detta skall det också läggas 10 000 kronor på administration.


Svenska kyrkan vill med andra ord spendera 650 000 kronor på Drömhotellet! Som är ett ideellt boende för ensamkommande som inte vill flytta till Migrationsverkets boenden.

 

Det värsta är dock att ansvariga vid Södra Ölands pastorat gör det på felaktiga grunder eller rent av medvetet på falska grunder. Jag kan dock inte tolka det på något annat sätt när jag läser beslutsunderlagen.


 


Det handlar inte om några hemlösa ungdomar! 


Det är en ren lögn från prästerskapet inom Södra Ölands pastorat. Nedan kan du läsa hur Kalmar kommun i handlingar inför socialnämndens möte den 24 april beskriver vilka det är som bor på Drömhotellet.


 


Migrationsverket har med andra ord ansvar för dessa ungdomar och ordnar boendet till dem. Drömhotellets verksamhet är med andra ord helt onödig och helt obefogad. Det är högst anmärkningsvärt att ansvariga inom Svenska Kyrkan och Södra Ölands pastorat vill lägga hela 650 000 kronor på något som Migrationsverket har det fulla ansvaret för.


Kyrkoherden Mattias Rosenqvist och kyrkokamrer Magnus Jonsson borde funder över de tio budorden och då speciellt budordet ”du skall icke bära falsk vittnesbörd mot din nästa”.

 

I min enfald trodde jag det var viktigt i synnerhet för kyrkans anställda!


Jag tycker det är helt otroligt att Svenska kyrkan ägnar sig åt rena lögner i sin verksamhet. Ger pengar till en verksamhet som Migrationsverket har statliga medel för att sköta. Men som uppenbarligen inte passar dessa afghanska ungdomar. Det är helt sjukt.


Men det sjukaste är att förtroendevalda kyrkopolitiker är så naiva och godtrogna att de beslutar om detta vansinne!

 

Här kan du se beslutspunkterna som togs vid mötet i kyrkorådet för Södra Ölands pastorat i denna vecka.

 

 

PS

 

Jag har även begärt ut protokoll och handlingar från Kalmar kommun angående Socialnämndens beslut den 24 april om att betala ut 100 000 kronor till Drömhotellet. Tyvärr fick jag inga handlingar under dagen. Något jag är mycket missnöjd med då offentliga handlingar skall lämnas ut skyndsamt.


Jag kommer återkomma till detta i nästa vecka om handlingarna dyker upp.


Beslutet att skänka 100 000 kronor till Drömhotellet kan givetvis överklagas av alla som bor i Kalmar kommun.





 
 
Ingen bild

En småländska

27 april 2018 22:50

Jag tror inte detta är sant, hoppas de inom pastoratet blir upprörda över detta ställningstagande! Själv är jag genuint upprörd att min kommun skall betala 100.000 kr för verksamhet i Mörbylånga kommun. Nu vill visst ansvariga att verksamheten flyttas till Kalmar, de borde återvända till sitt land och hjälpa till med återuppbyggnaden där!

 
Ingen bild

Nisse

27 april 2018 23:29

Det är inte undra på att kyrkan tappar så många medlemmar så som dom håller på.
Det som är konstigast är att många muslimer verkar se ner på kristna som om dom vore sämre.
Därför kan man undra om inte kyrkan gräver sin egen grav genom att vurma så mycket för dessa.
Ta bara han från kyrkan i Växjö som vill tillåta böneutrop ?
Är inte riktigt överrens med mig själv än om att det kanske är dags att själv göra slag i saken och gå ur.

 
Ingen bild

Surt

28 april 2018 01:05

Vidrigt är det ensa ordet! Att du får vänta på handlingar är dessutom riktigt illa, men det är väl inget ovanligt när det gäller Kalmar kommun? Allt går i ultra-rapid och man får vara glad om man ens får ett svar.

Handlingar lämnas bara ut i pappersform i receptionen, eller skickas med post säger kommunen. Är det annat för er politiker? Måste du hämta handlingarna eller uppge postadress?

Bara det visar ju hur kommunen vill försvåra för vanligt folk som vill syna demokratin. Alla vill inte stövla in på kommunhuset eller lämna ut sig totalt. Stasi?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

28 april 2018 01:14

Fridolin 2014:
"Här tar Miljöpartiet och Fi segerdopp i fontän"
https://www.expressen.se/nyheter/val2014/har-tar-miljopartiet-och-fi-segerdopp-i-fontan/

Den segerrusiga duon, Gustav Friodlin och Soraya Post tog ett segerdopp i fontänen på Mariatorget i Stockholm

Fridolin 2018:
"Med lögnen som vapen"
http://www.gp.se/ledare/med-l%C3%B6gnen-som-vapen-1.5767364

"Med lögnen som redskap försöker Fridolin bunta samman hat och hån på nätet med borgerliga ledarsidor som kritiserar det politiska innehållet i ett lagförslag"

Det är inte längre lika lätt och lajbanskul att vara en lillgammal och inkompetent femfemma. Vad har Fridolin uträttat som har tjänat Sverige väl? Inte jävla dugg! Hen har däremot lyckats med att förstöra t.ex skolan, polisen, vården och bostadsmarknaden - och fyllt ett fungerande land till brädden med muslimer, araber och somalier.

Hen har uppenbarligen en ovanlig konträr Kung Midas-problematik. Allt den lille brådmogne otäckingen tar i, blir till skit. Enda trösten för Fridolin är att hen inte behöver gå omkring hungrig. Hen kan, till skillnad från Kung Midas – äta skiten.

Det är nog inte så kul längre för hen.

…men jag njuter! :-)

Soraya Post,då? Wow!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

28 april 2018 02:05

Har inte Sverige nog med GV-Hem ?

 
Ingen bild

Lena1

28 april 2018 06:31

Blir helt stum av både sorg och uppgivenhet hur våra skattepengar används till främmande människor. Dessa "gossar" är i sina bästa år och kan jobba ihop sina egna räkningar, precis som alla andra svenskar får göra.
Jämför med vad jag efter 35 års slit och skatteinbetalningar på miljoner får när jag som äldre fått en kronisk sjukdom (som Arbetsförmedlingen erkänner att jag inte kan arbeta högst 50%, men som Försäkringskassan inte accepterar, utan tycker att ja kan arbeta heltid), då får jag för att gå ett "program" på AF 2000kr/mån. Det är vad staten har råd med för en svensk!

Dessa präster o prelater har sådant behov av att visa upp sin godhet inför alla "gäster" men för sin egen befolkning lyfter de inte ett finger. Fy för dem!

 
Ingen bild

Lena1

28 april 2018 06:35

Är även förundrad över att så många idag fortfarande lever kvar i sin "drömbubbla", de verkar inte ha tagit till sig någonting av verkligheten som ju ändå måste ha trängt sig på vid det här laget. Men nej, de insisterar på att "vända ryggen till" för info, för lyssnandet på det stora bedrägeriet som pågår i Sverige idag. Hoppas verkligen att många hoppar till efter valet. men jag har ändå inte stor hopp till det. De flesta idag är likgiltiga inför sanningen. En del lär sig aldrig...

 
Ingen bild

Lena1

28 april 2018 06:53

Man frågar sig vad är orsaken till att Sverige idag har och har under flera decennier nu en utveckling i samhället som splittrar olika grupper åt. Det gör man genom att göra varje myndighet och organisation som en egen liten planet som inte behöver lyssna till den andra. Jag som sjuk och arbetssökande har upplevt detta på nära håll hela denna tiden. Det finns ingen hjälp att få, AF är överbelastade (en handläggare har ibland 300 personer att ta hand om) och på FK tjänar handläggarna på att ge avslag på ansökan. Jag som är sjuk ska ha ork och (förstå alla myndigheters regler, vilket är helt omänskligt) och förklara för varje ny handläggare jag får. Vad kan det bli av ett sådant samhälle? DET BLIR SJUKDOMSR, det är vad det blir, och det är iscensatt för att försvaga individer, liksom den nationalistiska känslan ska försvagas. De stor multinationella företagen vill ÄGA folk. De vill ha människor som inte förstår hur systemet fungerar, etc.

 
Ingen bild

Lena1

28 april 2018 07:21

Ännu en fantastiskt bra krönika från Lars Bern om det politiska spelet bakom Theresa May och Trump samt Macronen.

Theresa May gick ut med att Putin och Ryssland låg bakom förgiftningen av Skripal och hans dotter , som hon påstod var en dödlig nervgas. Men båda lever ju och dottern är utskriven från sjukhuset. De får däremot inte ha kontakt med pressen... hm.
Sedan kom den påstådda kemvapenattacken i Syrien. Allt detta har endast visat sig var "False flags". Västs media ljuger som ett såll, inte undra på att de måste stänga ner så många kanaler nu.

https://anthropocene.live/2018/04/27/ett-havererat-ledarskap/

 
Ingen bild

Tony

28 april 2018 08:12

Dom Hariga ensamkommande pojkarna som lämnat tjejerna kvar
i krigets fasor"Vill" inte bo i av migrationsverket anvisade
boenden? Nehej så man kan själv bestämma var man ska bo ifall
man flyr från krig? Märkligt, för det kunde inte dom arma
människor som kom till Trelleborg som utmärglade vrak efter
andra V.K ?
Att sen kyrkan ställer upp på denna idioti är inte förvånande,
har man sett kyrkliga företrädare inifrån ett pastorat om hur
dom tänker respektive inte tänker blir man inte förvånad!

 
Ingen bild

SM811

28 april 2018 08:16

Runars attack på Fridolin: ”Nu har han mage att klucka ur sig att han är förbannad!”
https://nyheteridag.se/runars-attack-pa-fridolin-nu-har-han-mage-att-klucka-ur-sig-att-han-ar-forbannad/

 
Ingen bild

OH

28 april 2018 08:32

Dessa godhjärtade personer i de kyrkliga nämnderna är säkert inte barskrapade utan kan själva lätta på börsen .

 
Ingen bild

onkel sven

28 april 2018 08:34

Högsby pastorat ställer nog omedelbart upp om dom får frågan om bidrag ,där finns det många godhetsapostlar !

 
Ingen bild

Kent

28 april 2018 09:15

Är så glad att jag gick ur svenska kyrkan för 7 år sedan !!

 
Ingen bild

Hacke

28 april 2018 09:46

Jag gick ur Svenska kyrkan i samband med min myndighetsdag. Ett beslut jag aldrig ångrat trots att anledningen den gången var en helt annan än den skulle vara idag om jag haft förmånen att gå ur igen.
Däremot skulle jag kunna tänka mig att åter gå med, om inte annat så för kulturarvet, om kyrkan gjordes om i grunden och man gjorde rent hus med alla falska profeter, hycklare, lögnare och landsförrädare som nu styr i högt som lågt.
Demokraturen Sverige är i behov av en total make over, på alla plan.
Hoppet om det hålls vid liv så länge vi har sådana som Thoralf och övriga kämpar i politik och fri media som under stort personligt offer oförtröttligt gräver fram och avslöjar maktens byk i alla dess vidriga former.

 
Ingen bild

Niklas R

28 april 2018 10:09

Vill kyrkan driva mission på gården och försöka rädda dessa djävulsdyrkares själar?
Då kan det vara värt pengarna.
Annars, rent slöseri med medlemmarnas pengar.

 
Ingen bild

Friholt

28 april 2018 11:44

Nils Dacke var ju katolik och förbannad på Gustav Vasa.

Men underliga äro Herrans vägar, för idag är väl våra katoliker i Sverige de som numera håller liv i kristendomen här i landet.

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 april 2018 12:00

Jag är fortfarande med i Sv Kyrkan. Dels för att kunna rösta (rätt givetvis) i Kyrkovalet. Men också för att värna min barndoms kyrka som har ett stort historiskt värde. Där vilar många av mina äldre släktingar och en dag kommer jag också att hamna där.
Några liknande vanvettigheter har inte jag som tur är, inte märkt i min församling..

 
Ingen bild

jag

28 april 2018 12:10

Inte ett dugg förvånad efter att ha läst Helena Edlunds bok. Konsten att överleva svenska kyrkan. Har man inte gått ur SVK förut, så lär man göra det efter den läsningen.

 
Ingen bild

Stefan A

28 april 2018 12:48

Massor av pursvenskar som av försörjningsskäl tvingats flytta och riva upp sina barn från skolor och nätverk utan att kyrkan brytt sig, men lösa och lediga ensamstående vuxna män från andra länder då jäv... väcks den ömma lågan, de har iaf. tagit sig en 5-600 mil till Sverige så fullständigt handikappade är de inte....

 
Ingen bild

FN

28 april 2018 13:21

Kalmar kommun har missat att handlingsutlämnande ska gå före vanliga arbetsuppgifter.
Varför lämnar de inte ut digitalt? Vet ingen annan kommun som håller på som dom gör.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

28 april 2018 13:26

Präster och andra s.k kristna verkar vara dom största hycklarna.
Våra egna medborgare måste komma som nummer ett.
Särskilt dom i egna församlingen.
Det finns ingen gräns för naivismen eller snarare dumheten.

 
Ingen bild

Stefan A

28 april 2018 15:17

Johan Hakelius har en träffande beskrivning av centerpartister, tyvärr i skittidningen så det blir ingen länk...

 
Ingen bild

Lasse

28 april 2018 17:35

Präster och Batikhäxor är de största(värsta) godhetsapostlarna vi har i Sverige. Naiva och verklighetsfrånvarande sätter de rasiststämplar i pannan på människor som inte delar deras värderingar.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

28 april 2018 18:48

Svegot: Thoralf Alfsson krigar vidare i Kalmar

https://tinyurl.com/y7jchhtu
https://www.svegot.se/2018/04/28/thoralf-alfsson-krigar-vidare-i-kalmar/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

28 april 2018 18:55

Har jag sagt att Özz Nûjen är en lögnaktig liten falsk muslimsk orm? Nu är det i varje fall bevisat att muslimen har haft god kännedom om och övervakat renoveringen på Gotland

"–Min förhoppning är att det ska bli en teater som får namnet Tingstäde teater. Jag och min storasyster har tillsammans renoverat den under en längre tid, säger Özz Nûjen."

https://tinyurl.com/ycczuv7l
http://helagotland.se/kulturnoje/kand-komiker-bygger-teaterscen-i-tingstade-13946120.aspx

 
Ingen bild

Cosmik Debris

28 april 2018 19:16

Tillägg till min tidigare kommentar om Özz Nûjen. Artikeln på helagotland är skriven 18 februari 2017. Två månader innan det muslimska massmordet på Drottninggatan.

Hur kan det komma sig att Janne Josefsson har missat detta? Özz Nûjen skulle haft stora problem att slingra sig ur den gropen. Mycket dåligt researcharbete.

 
Ingen bild

Egon

28 april 2018 19:20

S,C.V.Mp.
Så kommer regeringen att se ut 2018.
Moderaterna velar och L vet ingenting.
Konservatism måste få fotfäste.
Annars barkar allt åt helvete.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

28 april 2018 19:38

Löss på färjan.
Det gör väl inget !
Så vi säger inget.
Om nån klagar kan dom få pengarna tillbaka.

Det nya Sverige.

 
Ingen bild

onkel sven

29 april 2018 09:11

Istället för att importera våldtäcktsmän så ska vi premiera svenska blivande mammor rejält så att dom lockas att föda fler barn , det far Sverige och dess befolkning bättre av + att det förmodligen skulle bli billigare för oss skattebetalare , dom "andra" får åka hem till länderna dom säger sej komma från och jobba för samma sak där !

 
Ingen bild

Ulve

29 april 2018 13:04

Lämnar Kalmar kommun ut handlingar digitalt Thoralf?

Thoralf Alfsson

29 april 2018 13:36

I de flesta fall till mig om det inte av sekretesskäl skall lämnas med snigelposten.

 
Ingen bild

Ulve

29 april 2018 14:34

Det svar jag fick för lite sedan från Kontaktcenter var att kommunens policy säger att samtliga handlingar ska skickas med post eller hämas på kansliet. Är inte förvånad över deras godtycklighet. Jag vet att många anonyma "troll" fått dokument på e-posten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards