thoralf

Alla inlägg den 7 november 2014

Av Thoralf Alfsson - 7 november 2014 22:11

 


För ca två veckor sedan skrev jag ett blogginlägg om hur media mörkade de rödgrönas budget och de ökade anslagen för migration och integration på ca 7,5 miljarder kronor. Min kritik riktade sig främst mot TT (Tidningarnas Telegrambyrå) och hur TT mörkade de rödgrönas anslagsökningar på invandringen då dessa saknades i TT:s sammanställning (se nedan). Jag har tidigare skrivit flera blogginlägg just om TT:s roll i den svenska nyhetsrapporteringen och dess ägarstruktur.


   


I förra veckan bestämde jag mig för att skriva en debattartikel på detta tema och skicka in den till i första hand Barometern som är den största lokaltidningen. Jag var klar med den i helgen och skickade in den under måndagen. Jag fick då följande mejl tillbaka från Barometerns debattredaktion.


 


Det var bara att invänta vad höga vederbörande i ledningen på Barometern ansåg om min debattartikel och min kritik av hur media undanhåller sanningen för det svenska folket. Svaret kom redan under måndagskvällen.


    


Debattartikeln publicerades med andra ord inte! Anledningen är minst sagt anmärkningsvärd enligt min mening. Barometern publicerar inte kritik mot företaget TT eller chefredaktörerna för Sveriges största tidningar. Jag undrar hur man får någon kritik riktad mot TT publicerad hos TT?


Man kan verkligen fråga sig om ledningen för Barometern vill värna demokratin och det fria ordet. Det är en skrämmande utveckling som råder i vårt land. Givetvis bestämmer Barometern vad som skall publiceras på deras debattsida men uppenbarligen har åsiktskorridoren blivit väldigt trång i länets största lokaltidning.


Efter detta svar från Barometern skickade jag omgående min debattartikel till ÖstraSmåland och Ölandsbladet. ÖstraSmåland har idag publicerat den och man satte passande nog rubriken till ”Media konspirerar för att uppfostra svenska folket”. Ett stort tack till ÖstraSmåland för att man publicerade debattartikeln.


UPPDATERING!


Granskning Sverige har släppt ett nytt klipp där man tar Dagens Nyheter på bar gärning sedan deras "korre" i London skrivit en minst sagt falsk artikel. Lika falskt som TT.


Av Thoralf Alfsson - 7 november 2014 10:33

Olof Stenhammar ryter till i en debattartikel som publiceras i dagens DI. Han kritiserar de rödgröna och Stefan Löfven väldigt hårt men Alliansen får också en bredsida.


”Att vi har en rödgrön regering förklaras av de etablerade partiernas totala beröringsskräck med SD. Medan Löfven nu låter 12,6 procent av rösterna styra Sverige så ställs de 800.000 människor, eller nästan 13 procent av valmanskåren, som röstat på Sverigedemokraterna ut i kylan.

 

Oavsett om SD:s huvudfråga är oacceptabel för övriga partier eller inte så hade det för alliansen funnits möjlighet till samarbete i de flesta andra frågor. Då hade vi inte haft en rödgrön regering i dag.”

 

Väldigt intressant att någon med den ”statusen” lyfter frågan om samarbete med Sverigedemokraterna.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards