thoralf

Alla inlägg den 16 november 2014

Av Thoralf Alfsson - 16 november 2014 23:04

En stark profil hoppar av Kristdemokraterna och går över till Sverigedemokraterna. I och för sig är jag inte det minsta förvånad över bytet av parti. Gunilla Gomér visar dock en enorm ”ryggrad” genom sitt beslut. Hon kommer sannolikt utsättas för många ”hatattacker” från 7-klöverns sympatisörer efter hennes beslut. Tyvärr kommer det nog även vara politiker som kommer uppträda illa.


”Jag har haft tankar åt det hållet också, men nu har jag bestämt mig för SD. Jag delar partiets syn i kristna värdefrågor och i invandrings- och asylpolitiken. Jag är inte främlingsfientlig, jag har inga problem med invandrare eller asylsökande, men jag vill se en ansvarsfull invandringspolitik som fungerar för våra förhållanden. SD står för det, säger hon.”

 

Läs hela artikeln i Dagens Nyheter.


Jag närvarade vid en debatt på Östermalm för ca ett år sedan där bland annat Gunilla Gomér, Cecilla Wikström och Sverigedemokraternas Julia Kronlid deltog och jag fick ett gott intryck av Gunilla Gomér. Däremot fick jag mycket negativa intryck av Cecilla Wikström och hennes sätt att uttrycka sig. En mycket obehaglig människa! Hon har sannolikt svårt att lyssna på någon annan. Hon skall dessutom vara väldigt obehaglig i Bryssel har jag hört och uttala sig riktigt kränkande mot svenska kollegor.


Utan att jag känner till några detaljer misstänker jag att Julia Kronlid säkert haft ett finger med i spelet med att få Gunilla Gomér att gå över till Sverigedemokraterna. Jag gissar att Julia Kronlid och Gunilla Gomér kommer väl överens i väldigt många frågor och jag kan nog instämma i det mesta.


Detta borde få många kristdemokrater att fundera på vilket parti som är det rätta för dem!


Personligen anser jag att det är många andra politiker inom 7-klövern som borde följa Gunilla Gomérs exempel, inte bara kristdemokrater. Inte minst om jag skall värdera hur de brukar uttala sig i invandringsfrågor och andra viktiga frågor för Sverigedemokraterna. Men jag är övertygad om att dessa avhopp också kommer när tiden är mogen.


Det skall bli intressant att följa hur denna nyhet mottas av etablissemanget och inte minst vad Gunilla Gomér kan utsättas för av hatiska vänstermänniskor!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards