thoralf

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

OLOF STENHAMMAR HAR TRÖTTNAT PÅ 7-KLÖVERNS SANDLÅDEFASONER

Av Thoralf Alfsson - 7 november 2014 10:33

Olof Stenhammar ryter till i en debattartikel som publiceras i dagens DI. Han kritiserar de rödgröna och Stefan Löfven väldigt hårt men Alliansen får också en bredsida.


”Att vi har en rödgrön regering förklaras av de etablerade partiernas totala beröringsskräck med SD. Medan Löfven nu låter 12,6 procent av rösterna styra Sverige så ställs de 800.000 människor, eller nästan 13 procent av valmanskåren, som röstat på Sverigedemokraterna ut i kylan.

 

Oavsett om SD:s huvudfråga är oacceptabel för övriga partier eller inte så hade det för alliansen funnits möjlighet till samarbete i de flesta andra frågor. Då hade vi inte haft en rödgrön regering i dag.”

 

Väldigt intressant att någon med den ”statusen” lyfter frågan om samarbete med Sverigedemokraterna.

 
 
Ingen bild

Sven-Sune

7 november 2014 11:08

Jag vet från en säker källa att ett antal f d näringslivstoppar är riktigt förbannade på förfallet inom främst Moderaterna.

De här personerna är fullt medvetna om massinvandringens skadliga effekter på Sverige.

 
Ingen bild

Rune

7 november 2014 11:10

Det börjar nog lossna nu lite sakta? Folk med ansvar och förnuft börjar att tröttna på media och politikeretablissemangets tokerier.

 
Ingen bild

Sven-Sune

7 november 2014 11:11

Länk som fungerar:

http://www.di.se/artiklar/2014/11/7/debatt-lofvens-forsta-manad-har-varit-katastrofal/

Rune: ja, det håller på att lossna. Folk är på väg att engagera sig på olika sätt, inom SD, inom andra partier och på andra sätt.

 
Ingen bild

Hulda mk1

7 november 2014 11:52

Jo, kan bara instämma. Det lossnar sakta. Den "tummen i ögat" som SD,s vågmästarroll nu har lite överallt, går inte att prata bort.

 
Ingen bild

Berry

7 november 2014 12:12

Kanske låter korkad, men "SDs huvudfråga", antar att detta är hanteringen/ begränsningen av invandringen?

Lite tråkigt att det nästan har blivit så att av mer eller mindre allt av det av Sd står för så är det lyfts fram endast invandringsfrågan. Blir svårt för folket att lära känna sitt parti "djupare" om de endast får info om en enda ståndpunkt. Undrar hur många det är som vet vad partiet vill göra för äldre, småföretagare, för skolan osv osv. Tycker om det mesta av partiets ståndpunkter och åsikter, dock sympatiserar jag inte med kraftig begränsning/ förbud mot abort. Varför då ids jag iinte motivera här. Thoralf eller nån får rätta mig om jag har fel. Kanske har detta med abort ändrat sig under åren?

 
Ingen bild

Trollfar

7 november 2014 12:19

@Berry, "inte med kraftig begränsning/ förbud mot abort"?

Vilken tidning har du läst nu? Om du behagar att kontrollera fakta så är det en anpassning till övriga Norden som SD diskuterar. Inte på något sätt förbud.

Dock tycker jag att det borde vara en ickefråga för SD. Annat är viktigare att framhålla.

 
Ingen bild

Berry

7 november 2014 13:15

Trollfar:

Inte förbud, men ändå kraftig begränsning om jag förstått saken rätt gällande abort. Har hört Jimmie Åkesson säga det personligen bla, så jag grundar inget på Aftonbladet här precis.

Tycker inte åsikten är jättehemskt, men å andra sidan rätt onödig, för tänk hur mkt folk som redan FINNS i världen? Behövs väl knappast fler... Inte ens i lilla Sverige. Dessutom gör folk abort av en anledning: de vill inte ha barnet. Då tycker jag heller inte de ska tvingas behålla det. Kul för ungen att komma som oänskad, eller är det tänkt att man ska adoptera bort då?

 
Ingen bild

Trollfar

7 november 2014 13:27

@Berry, har hört Åkesson säga? Varför läser du inte vad SD skriver? Vad surrar du om, SD vill ha samma regler som resten av Norden. Läs och förstå och kom inte med påståenden som inte är sanna.

 
Ingen bild

Maggan

7 november 2014 14:49

@Berry. SD pratar om fri abort t o m vecka 12. Sedan skall man kunna få abort om det finns synnerliga skäl. De flesta aborter utförs idag innan vecka 12, så det innebär inte någon större skillnad med Sds förslag. Jag är övertygad om att man bör bestämma om man vill ha abort innan vecka 12, aborter efter den tiden är inga enkla "skrapningar" utan mycket otrevligare. Även ett foster som är tre månader gammalt har fingrar, tår och allt annat.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

7 november 2014 14:51

Alla partier är för en begränsning när det gäller abort, så använd inte det som något slagträ, tack. Inget parti vill ha fri abort i nionde månaden.

Sen kan man givetvis diskutera var dessa gränser skall gå. Vi kan konstatera att SDs gräns inte är något ovanligt om man ser till Europa och hur det tillämpas där.

När man släcker ett liv så tar man allt den har och allt den kommer att få.

Därmed inte sagt att jag är emot abort, men jag finner det lustigt och motsägelsefullt att samma personer som är för en generös abortlagstiftning ofta motsätter sig dödsstraff?

Det är alltså helt okej att låta oskyldiga friska foster/barn somna in men inte att befria världen från förhärdade lustmördare?

 
Ingen bild

Berry

7 november 2014 14:52

Trollfar:

Vad resten av norden vill är jag inte så insatt i, oavsett vill de (SD) sänka gränsen och i allmänhet göra det svårare att göra abort- vilket jag tycker är onödigt.

 
Ingen bild

Rune

7 november 2014 14:55

Måste tipsa om P1:s lördagsintervju i morgon. Kan bli intressant då Bonniers Gunilla Herlitz intervjuas. Intressant blir att höra vad som sägs och vad som inte sägs.
Bengt Hermeles bok "Firman Bonnier" är bra att ha läst som bakgrund där Bonniers unika maktställning i Sverige skildras. Inget enskilt företag har nog haft en så stor makt som Bonniers i Sverige. Det är ju särskilt allvarligt i och med att det är ett medieföretag som inte bara har ekonomisk makt utan även makt över sinnena med sina olika medieföretag.

 
Ingen bild

Karl

7 november 2014 15:01

Sista Sentiomätningen, 16,7. Trevlig helg.

 
Ingen bild

Den sista idioten är inte född än

7 november 2014 15:59

Så det är någonting positivt med att föda fram foster som senare ska dö, betydligt bättre med en abort fram till vecka tolv som är en skrapning.

De som förespråkar abort till och med vecka 18 har aldrig pratat med dem som tar ut dem här stora fostren. I övriga EU-änder går det bra med en 12-veckors gräns - men Sverige ska som vanligt vara världsbäst i allt - vi ska ha 18 veckor - fördelaktigt för vem???

 
Ingen bild

Pensionisten

7 november 2014 16:13

Kollade debatten om "varför går det dåligt för media" och konstaterade att dom var såååå nöjda med sina drev emot SD. Nötter är det enda man kan kalla dom. Har dom totalt hjärnsläpp på vad det beror på. Skriva skit som folk till slut tröttnar på att läsa. Skriv om hur flyktingarna klagar och ställer krav istället, men den biten är tabu.

 
Lassekolja

Lassekolja

7 november 2014 17:29

Ja, nog har han status i det ekonomiska Sverige, den gode börsmannen och storseglaren Olof Stenhammar. Jag minns honom bäst som chef för den organisation, som lobbade för Sommar-OS till Stockholm 2004. Jag är mycket stolt över en T-tröja med "Sommar-OS till Stockholm 2004"-motiv, som jag fick av en god vän, som jobbade i organisationen.
Bit för bit blir SD ett parti som andra och handen på hjärtat, ge mig ett enda skäl till motsatsen. Jag har väntat och väntat i åratal på att få veta vad som skiljer SD´s "hemska" människosyn från övriga partiers. Hur på vad sätt är SD "främlingsfientliga"? När får vi veta konkret vad som gör övriga partier så ädla och fina? Det handlar ju trots allt om skattebetalarnas pengar eller har övriga partier helt andra "penningkällor" som dom vräker ut på nödlidande från hela jordklotet, bara dom smugglar sig till Sverige? Stackars Moder Svea! Var lugn Svea, vi i SD kommer att stötta Dig för all framtid!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Hacke

7 november 2014 18:27

Nog börjar det lossa alltid. Lyssnade på ett reportage i Studio Ett om hur t o m vänstern i en kommun ingått samarbetsavtal med sd. Man lyfte i programmet fram flera exempel på kommuner där sd har inflytande och det var med stor irritation man ute hos kommunpolitikerna fick ta emot bannor och contradirektiv från partiledningarna centralt.
- De har ingen aning om hur situationen ute i kommunerna ser ut. Här sköter vi politiken själva, röt man ifrån.
Även politikerna på riksnivå och åsiktseliten i Stockholm lär nog få rätta in sig till verkligheten, och det ganska snart ändå.

 
Ingen bild

Verkligheten

7 november 2014 22:00

Det finns tre stora grupper i Sverige, du har Wallenberg med Investor, du har Industrivärden med Handelsbankssfären och sedan också Lundbergs.

Vet inte om de tycker det är positivt att Sverige fått 150 nya utanförskapsområden de 30 senaste åren. Tysta är de iaf.

 
Ingen bild

Hej!

7 november 2014 22:15

Ut i kylan? ...hörde idag att det var problem att skaka fram pengar till alla flyktingar i Sverige som behöver vinterkläder, om pengen till den enskilde kom fram i tid skulle den vara på 600kr. Jag förstår att matematik och verklighetsförankring inte är begåvningen.

 
Ingen bild

pg

8 november 2014 00:40

Abortfrågan är ingen fråga för "gubbar"!
Inte många män som fött barn, förutom Muhammed!
Låt kvinnan bestämma detta efter omständigheter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards