thoralf

Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av Thoralf Alfsson - 27 oktober 2014 10:59

Ibland blir man vädigt trött på hur det fungerar i Sverige inom politiken. Hur vi Sverigedemokrater skall stängas ute från de flesta demokratiska rum om den möjligheten finns. Det gäller på alla nivåer inom politiken, kommun, landsting och riksdagen. Alliansen var inte ens intresserade av att tala med SD för att kunna behålla makten. I mina ögon ett svek mot deras väljare.


Transportarbetarförbundet fortsätter utesluta aktiva Sverigedemokrater. Det lär antagligen komma en våg av uteslutningar i kölvattnet efter valet.


Vi i Kalmar är inte undantagna från 7-klöverns beteende och brist på respekt för valresultatet. Än värre kan det bli om Johan Persson (S) får sin vilja igenom. Men det får jag återkomma till i senare blogginlägg.


I grund och botten tror jag faktiskt det är så illa, att det inte handlar om politik, utan om att kunna behålla sina löner och arvoden inom den egna ”gruppen”. Så simpelt tror jag faktiskt det är! Demokrati, rättvisa, hederlighet och Sveriges bästa kommer i andra hand, plånboken i första hand.

 

Detta gör mig väldigt trött och besviken! När sedan media genom sitt pk-agerande inte ens uppmärksammar och ifrågasätter hur det politiska systemet fungerar i praktiken blir man än mer luttrad. Inte underligt att så många människor i vårt land blir glada när ännu ett pressmeddelande kommer att någon tidningskoncern säger upp medarbetare. Många jublade när Expressen i förra veckan meddelade att man skulle minska med ca 50 medarbetare. Något har gått väldigt fel! Men så ser verkligheten ut.


Glädjen efter våra valframgångar har nu lagt sig och den bistra verkligheten gör sig påmind. Många drabbas nog av lite bakslag även om ingen kan ta ifrån oss erövrade mandat och vad det innebär i nya utmaningar i styrelser och nämnder. Även om 7-klövern tar ifrån oss våra möjligheter att arbeta under samma förutsättningar genom allahanda samarbeten. Samarbeten som aldrig väljarna fick något besked om under valrörelsen.  Allt för att hålla SD utanför besluten!


Det märkliga är att jag nästan aldrig möts av negativa reaktioner ute på stan i Kalmar. Det är mer eller mindre alltid positiva reaktioner. Många som berättar att de röstat på SD och tycker att 7-klöverns politiker borde respektera valresultatet. Men samma synpunkter kommer även från andra personer med ett samhällsintresse.


Det är inte bara Jimmie Åkesson som behöver vila upp sig. Jag tror det är väldigt många inom SD som har svårt att gå ner i varv efter detta supervalår och de prövningar vi utsatts för. Inte minst jag själv. Jag har försökt gå ner i varv genom att resa bort men det är bara en högst tillfällig paus.


Ett andningshål för mig är att komma ut i naturen och då har jag alltid minst en kamera med mig.


Foto från söndagens skogspromenad vid Horns Kungsgård på Öland


 

 


Supervalåret är avklarat! Jag kom inte med till riksdagen. Det ställer mycket på sin spets inför framtiden.


UPPDATERING!


Fick i eftermiddag ett samtal från en person som berättade att IF Metall i Östra Småland också har för avsikt att utesluta Sverigedemokrater från facket. Dessutom anser en facklig socialdemokrat inom IF Metall att Sverigedemokrater även skall sparkas från sitt jobb.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards