thoralf

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Thoralf Alfsson - 12 oktober 2014 22:41

 


Det skrevs en hel del om att Expressens journalist David Baas skulle ge ut en bok om Sverigedemokraterna lagom till valrörelsen med titeln ”Bevara Sverige Svenskt”. Det var säkert många som befarade nya avslöjanden efter att man läst följande uttalande från David Baas i en artikel i Dagens Nyheter.


”Baas själv säger till tidningen att han har ett "otroligt omfattande material med interna dokument, mejl och bandupptagningar".

 

– Det finns en hel del känsliga interna uppgifter som jag tror det finns ett stort intresse för. Boken är både för den allmänintresserade väljaren, men också för de som tror att de redan kan allt om SD, berättar han.”

 

Jag har nu läst boken och den kan bara sammanfattas med ”intet nytt”. Det förklarar samtidigt den tystnad som omgav boksläppet.


Boken är egentligen bara en sammanfattning av ett antal avslöjanden som tidigare förekommit i media. Inte ett enda nytt avslöjande. Vet faktiskt inte vad David Baas och Expressen tänkt uppnå med boken. Jag är helt övertygad om att Tomas Mattsson och Expressen varit med och finansierat boken på ett eller annat sätt men jag anser att den bara är ett tomt slag i luften.


Däremot nämner knappt David Baas något om Researchgruppen och samarbetet med Expressen. Inga detaljer om detta samarbete. Läsaren kan dock inte missa ”järnrör” i boken. Jag gissar att ”järnrör” omnämns säkert 100 ggr i boken. Det avsnittet är alldeles för långt i boken och det känns som man vill hoppa över dessa sidor mer än en gång.


Samtidigt är jag förvånad över att jag själv inte nämns mer i boken. Då jag enligt partiet skulle kommunicerat partiets politik på ett felaktigt sätt under min tid i riksdagen. Endast ca en sida ägnas åt några citat från min blogg. När man sätter detta i perspektiv till hur andra partiföreträdares klavertramp beskrivs blir man ganska förundrad och det ligger nog en del i David Baas förklaringar till varför vissa partiföreträdare klarar sig. Jag har även en egen teori men den behåller jag för mig själv.


Daniel Suhonens bok om hur Håkan Juholt har uppenbarligen betydligt fler riktiga avslöjanden om man skall bedöma det som skrivs i media och den uppmärksamhet den väckt. Förstår att den inte släpptes före valet!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards