thoralf

Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Thoralf Alfsson - 23 oktober 2014 22:26

 

TT:s sammanställning av budgeten. Som man dessutom sätter en källhänvisning till regeringen.


Igår presenterade regeringen sitt budgetförslag. Media har främst rapporterat om satsningar inom utbildningsväsendet på 3 miljarder kronor, äldreomsorgen på 2 miljader och pensionärerna också ca 2 miljarder kronor.


Ovanstående bild visar hur lokalmedia med hjälp av TT presenterar de rödgrönas budget. Det är så fruktansvärt falskt av TT! Man undanhåller sanningen för det svenska folket! Denna artikel sprids sannolikt i de flesta lokaltidningar idag.


Det är häpnadsväckande att Tidningarnas Telegrambyrå ägnar sig åt denna desinformation till hela svenska folket!


Allt för att inte Sverigedemokraterna skall gynnas!


Jag har tidigare skrivit blogginlägg som just behandlat TT och dess ägarförhållande och styrelse för att min läsare skall förstå hur den politiska korrektheten och korruptionen fungerar i Sverige. Läs mitt blogginlägg om TT


I blogginlägget skriver jag bland annat följande om TT.


På TT:s hemsida skriver man följande.


”TT är Sveriges ledande nyhetsbyrå. Hög trovärdighet, saklighet och opartiskhet i mycket högt tempo kännetecknar TT:s journalistik.”


Att påpeka sin höga trovärdighet, saklighet och opartiskhet får i varje fall varningsklockorna att ringa hos mig.


Det som upprör mig till den så milda grad är att media däremot inte rapporterat något om att anslagen till Migration och Integration ökar med hela 7 717 miljoner kronor i förhållande till det förväntade utfallet för dessa områden för 2014 som ligger på drygt 26,2 miljarder kronor.


Det innebär att Migration och Integration beräknas kosta närmare 34 miljarder kronor under 2015.


Det är alltså mer än vad satsningen på utbildningsväsendet, äldreomsorgen och pensionärerna kostar tillsammans. Ändå skriver inte media en enda rad om denna kostnadsökning!

 

Under 2011 kostade Migration och Integration ca 12,2 miljarder kronor. En hissnade stor summa redan då! På bara 4år har den alltså ökat med ca 180 procent till ca 34 miljarder kronor.


Jag har tagit några ”snapshot” från budgeten så ni själva kan se de olika posterna. Det får ni aldrig se i svensk media eller public service.

Notera att alla siffror är i miljoner kronor.


Utgiftsområde 8 Migration

 


Utgiftsområde 13 Integration

 


För att ni även skall få siffror några år tidigare att jämföra med har jag även gjort motsvarande ”snapshot” från budgeten för 2013.


Utgiftsområde 8 Migration

 


Utgiftsområde 13 Integration

 



Varför granskar inte media dessa kostnadsökningar i statsbudgeten? Jag tror de allra flesta av mina läsare vet svaret!


Den politiska korrektheten förhindrar journalisterna från detta!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards