thoralf

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2014

MARIKA FORMGREN VS ANDERS BLANK

Av Thoralf Alfsson - 7 augusti 2014 09:07

 

Anders Blank    Foto Thoralf Alfsson


När jag bedömer dessa båda journalisters ”hantverk” efter Jimmie Åkessons besök i Borgholm framstår skillnaden i sin allra naknaste glans. Att Marika Formgren tillhör journalisteliten är för mig en självklarhet. I vilken division eller serie Anders Blank hör hemma är också självklart! Men det bemödar jag  mig inte ens att nämna.


En person skickade mig följande sms efter att han läst dagens artikel skriven av Anders Blanks.


”Dagens Barometerns referat av Åkessons tal är bland det mest ensidiga jag läst. Blank och vi andra kan inte ha lyssnat på samma tal. Dagens journalistik i ett nötskal.”

 

Journalister på Barometern har ständigt hävdat att det bara är ledarsidorna som tar ställning politiskt. Dagens tidning är ett utmärkt exempel på det motsatta, signerat Anders Blank. Hans baksätesintervju har mer utformningen av monolog på hans egna politiska uppfattningar än en intervju med partiledaren för landets just nu tredje största parti! Jimmie Åkesson.


Det paradoxala är att Marika Formgren tvingas lämna journalistyrket medan Anders Blank får politiskt korrekta priser av mediabranschen.

 

Men hur kunde Anders Blank glömma att nämna ”järnrören” i sin artikel?


Läs Marika Formgrens ledarartikel


Läs Anders Blanks huvudartikel, där finns även länkar till två mindre artiklar om bland annat ryggvändarna som får stor uppmärksamhet.


EXTRA EXTRA EXTRA


Barometern har nu tagit bort Marika Formgrens ledarartikel från webben!

 
 
Ingen bild

SM811

7 augusti 2014 09:51

Anders Blank med palestinasjal. Den skribentens vinklade texter är inget att ta på allvar.

 
Ingen bild

Lotta

7 augusti 2014 10:09

Är Marika Formgrens ledare borttagen? Får sidan kan inte visas när man klickar på länken? Kan inte heller hitta den på Barometerns sida?

 
Ingen bild

Thoralf A

7 augusti 2014 10:29

Lotta

Så är det. Jag har ställt frågan till Barometern om varför man tagit bort den men ännu inte fått något svar.
Tydligen var den alldeles för positiv till SD och stod i sådan stark kontrast till Anders Blanks artikel att man fick ångest i ledningsgruppen på Gota Media.

 
Ingen bild

Trollfar

7 augusti 2014 10:31

@Thoralf, paniken är alltid som störst när de märker att de håller på att förlora. Var glad istället att paniken är på topp. Då vet vi vad som väntar i September.

 
Ingen bild

Onkel Sven

7 augusti 2014 10:33

Sådana journalister som det beättas om i inläggen ovan kommer inte jag att fälla några tårar över om dom skulle bli utan jobb , det är ju många tidningar som varit tvungna att varsla !

 
Ingen bild

Onkel Sven

7 augusti 2014 10:35

PS: berättas ska det stå .

 
Ingen bild

Hacke

7 augusti 2014 10:38

Som den politiske funktionär Anders Blank är sköter han av, dessa tre "reportage" att döma, sin roll klanderfritt. Som journalist är han därmed naturligtvis en fullständig katastrof. Förstår inte hur läsare av Barometern kan acceptera så skamlöst torftig och vinklad information som denna.
Och att största hotet mot organ som Barometern och Blanks smutsiga hantverk kommer från din blogg Thoralf råder det knappast något tvivel om.
Oj, så taffligt och malplacerat han gjorde vad han kunde för att smutskasta din numera riksomfattande succé på nätet.

 
Ingen bild

Lasse

7 augusti 2014 10:44

Bombardera den självgode nyhetschefen på Barometern med mail och fråga varför Formgrens ledare är borttagen och varför Anders Blank inte återger vad som egentligen hände i Borgholm på ett korrekt sätt. De sitter på hela maktapparaten och kan i princip skriva vilken skit som helst utan att vi läsare kan ifrågasätta dem. Skriv, mejla och ifrågasätt den journalistik som Barometern ägnar sej åt. Tillsammans kan vi underminera Barometern.

 
Björn söderberg

Björn söderberg

7 augusti 2014 11:04

Dessa journalister är totalt hjärntvättade. Om man fick önska så skulle deras skatt på lön höjas till nytta för den vettlösa invandringen. Tror nog det skulle bli ett herrans liv då

http://barrkis

 
Ingen bild

Mattias

7 augusti 2014 11:26

@Hacke
Du lever i vanföreställningar, eller så är du inte läskunnig. Führer Åkesson säger ju tydligt vad han tycker om Thoralfs blogg. Spelar föga roll vad ni som läser bloggen tycker, partiet vill ju inte ha det. Ser du inte konflikten?

"Han driver en kontroversiell blogg som fällts och blivit anmäld, är det orsaken?
– Jag gillar inte hans blogg. Det är väl en del av förklaringen som jag förstått."

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

7 augusti 2014 11:41

Brukar det inte vara så att man först blir anmäld och sen eventuellt fälld?

Kan inte påminna mig att bloggen har blivit fälld för något?

 
Ingen bild

Anders

7 augusti 2014 11:44

Googles kopia av Marika Formgrens artikel:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:IDfsdz7hBiAJ:www.barometern.se/ledare/elitism-i-smyg%284395536%29.gm+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

 
Ingen bild

Hacke

7 augusti 2014 12:28

@Mattias
Det är knappast någon vanföreställning att Thoralfs blogg i första hand är mycket uppskattad. Inte minst p g a de otaliga gånger han dragit ned byxorna på och avslöjat gammelmedias taskspel där såväl sanning som relevans gång på gång får stryka på foten för att passa den politiska agendan.
Att sticka ut hakan som Thoralf gör har naturligtvis också ett pris vilket han också fått betala. Alltför dyrt enligt min och många andras mening.
Att en politruk på gammelmedia efter enträgen uppvaktning (ingen mer än Åkesson och Blank vet hur dialogen verkligen gick där i baksätet) får Åkesson att fälla den hett eftertraktade kommentaren innebär naturligtvis ingen förändring i sak.
Besökssiffrorna visar med all önskvärd tydlighet och kontrast till fulmedias kräftgång, att Thoralf som fritidsjournalist slår den lokala traditionella journalistiken på fingrarna genom snart sagt varje inlägg.
Det är det som är själva kärnfrågan i mitt inlägg. Medias rädsla för att den sanning man själva gör allt för att dölja kommer i dagen genom bloggar som bl a Thoralfs och övriga nyhets-/informationssajter på nätet.
Det är lätt att förstå - såvida man inte själv i grunden är insyltad i lögnindustrin - vem som har framtiden för sig.

 
Ingen bild

Synonymen

7 augusti 2014 12:54


Den där Anders Blank är en underlig typ.

Han vurmar för invandring och mångkultur men bor själv extremt tryggt och etniskt rent. Varför?

Han säger sig vara för demokrati och yttrandefrihet men tillåter inte kommentarer. Varför?

Den där Anders Blank verkar således vara en dubbelnatur av guds nåde. Och sjalen han har runt halsen på bilden ser bara löjlig ut.

 
Ingen bild

Tony

7 augusti 2014 17:30

I stället för att reta sig över denne Anders Blank,
som håller ungefär samma nivå som Ahonen, säg upp
prenumerationen på tidningen, det enda språk dom förstår.
Gota Medias tidningar har som mål att jävlas på alla sätt
med SD. När Jimmie Åkesson skulle tala i Ystad så stod
det visserligen i YA som också är en Gota produkt, och som '
av en händelse glömde YA?? att ange rätt dag och tid, tro
inte utan att det var helt medvetet för att förstöra för SD.
Trots det blev åhörarna ganska många!

 
Torbjörn S. Brandhill

Torbjörn S. Brandhill

7 augusti 2014 17:48

Vad är det som är så märkligt i artikeln? Jag har inte hört talet och kan därför inte uttala mig om vad som är så konstigt med Anders Blanks artikel. Om framställningen är märkligt formulerad är jag inte särskilt förvånad, men om det som står i artikeln stämmer är jag inte särskilt förvånad heller. Ska lyssna på talet...

http://www.farbrorbla.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Thoralf A

7 augusti 2014 19:46

Thorbjörn

Det märkliga är att det står inget om talets innehåll. Artikeln handlar mest om Anders Blanks egna uppfattningar.

 
Ingen bild

Onkel Sven

7 augusti 2014 20:07

Utanför ämnet : Den stora branden i Västmanland hade kanske släckts fortare om Sverige haft några tusen värnpliktiga att sätta in ?
Eller ?

 
Ingen bild

Sissi

8 augusti 2014 09:59

Thomas Mattsson på Expressen talade tydligen med Jimmie Åkesson i Borgholm:
http://www.expressen.se/nyheter/akesson-vi-behover-egen-beredskap/

 
Ingen bild

Trött

9 augusti 2014 02:20

Anders Blank gör inget annat än att slickar Johan Persson och följe i röven. Anders Blank driver agendor som gagnar hans tycke och smak. Äckligt är vad det är!

 
Ingen bild

Beirut

9 augusti 2014 09:04

Varför måste han alltid dra upp byxorna så långt så man ser hela kulpåsen?

 
Ingen bild

LG

9 augusti 2014 10:20

Det är ganska symptomatiskt att man numera kan klä sig i palestinaschal och arbeta på Barometern.

En tidigare borgerlig tidning med en hygglig journalistisk heder, har blivit ett vänsterträsk där de s k journalisterna kan bedriva sin propaganda på nyhetsplats.

Jag förstår inte varför någon enda människa prenumererar på sådan propaganda.

 
Ingen bild

Pär

10 augusti 2014 16:14

"Journalisten" Anders Blank ger mig rysningar. Att han får fortsätta agera journalist är verkligen en gåta! Han har sett till att Barometern fällts hos PO åtminstone en gång! Djungeltrumman till kommunhuset tycks så fort om man så säger...

 
Ingen bild

Lasse

12 augusti 2014 14:21

Ett facebook-upprop för att bojkotta Barometern vore inte helt fel. Tidningen och dess journalister är helt vedervärdiga, de kör helt och hållet sin egen agenda och bryr sej inte om det är sant eller inte. Sanningen den mörkas så det står härliga till.
Ska en sån tidning få finnas överhuvudtaget?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards