thoralf

Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

AL SHEBAB SC FRÅN IRAK, INTE TROLLHÄTTAN

Av Thoralf Alfsson - 20 juli 2014 09:11

 

Urklipp från ett kommande flygblad.      Foto Thoralf Alfsson


Hur länge skall det svenska folket acceptera att media ljuger dem rakt upp i ansiktet?


Expressen/GT har skrivit om hur det utbröt kaos efter en fotbollsmatch i Gotia cup och att domarna fick fly in i ett omklädningsrum och låsa dörren om sig och invänta polis. Men inte någonstans i artikeln berättar man att laget heter Al Shebab SC och kommer från Irak. Däremot nämner man motståndarlaget Skoftebyns IF från Trollhättan. Det var dock inte supportrar från detta lag som jagade domarteamet.


Varför är det oftast utländska fotbollslag med anknytning till Mellersta Östern som är inblandade i dessa händelser under Gotia cup? Det är ju inte första gången!


Varför ägnar sig stora mediekoncerner åt detta hyckleri? Varför skall inte läsarna få reda på sanningen? Javisst, det är ju valår och då får vissa sanningar vare sig skrivas eller sägas!


Som om inte artikeln vore nog har Expressen/GT även en löpsedel som är en stor skandal! Man pekar mer eller mindre ut Skoftebyns IF från Trelleborg som ansvariga för jagandet av domarteamet. Läs artikel på Fria Tider. Läs även på Petterssons blogg.

Jag undrar vad ansvariga inom Skoftebyns IF och invånare i Trollhättan anser om den löpsedeln?


”Skräcken för laget från Trollhättan”


 

Läsarbild Fria Tider

 

Trovärdigheten för svensk media har fått ytterligare en puff ner i avgrunden. Kom ihåg att det är ovanstående tre herrar som är ytterst ansvarig för att dessa förvanskningar och lögner sprids i svensk media.


Min respekt för dessa tvivelaktiga figurer är på bottennivå och jag känner egentligen bara en stor avsmak för dessa svenskfientliga chefredaktörer som uppenbarligen har som sin viktigaste uppgift att föra det svenska folket bakom ljuset och rasera det svenska välfärdssamhället. Det är i varje fall min upplevelse av hur dessa chefredaktörer agerar.


Den politiska korrektheten är inget annat än en salig röra av lögner!


 

Bibelcitat som pryder Staggneliusskolan i Kalmar.


Granskning Sverige granskar journalistiken.


 
 
Ingen bild

Markku Ahonen

20 juli 2014 09:35

”Skräcken för laget från Trollhättan" Har förvisso inte läst artikeln men hur Thoralf tolkar rubriken till att Skoftebyns IF pekas ut är för mig en gåta. Läsförståelsen är inte den bästa och det kan vi inte lasta svensk media för.

 
Ingen bild

Farbror Humhum

20 juli 2014 09:38

De tre dårarna på bilden ovan är Sverigefientliga!
På grund av deras hjärntvätt via sina tidningar, har läsarna hjärntvättats enligt gamla DDR-metoder!
Bojkotta deras skräp till tidningar!

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 09:40

@Markku Ahonen
Menar du att Trollhättan ligger i Irak då?

 
Ingen bild

Markku Ahonen

20 juli 2014 09:42

Förövrigt är inte Gothia cup skattefinansierad som det står i Fria Tider. Som sagt, det går inte att lita på allt som står skrivet :-)

 
Ingen bild

SDare

20 juli 2014 09:43

Nä precis, Markku!
Eftersom du inte själv läst artikeln, så har du för fan inget att komma med.
Kör ut din dator till återvinningsstationen på Tegelviken, så vi slipper läsa din skit.

 
Ingen bild

Helene

20 juli 2014 09:47

@Ahonen
Läsförståelsen är inte den enda bristen hos dig. Även geografikunskaperna bör du nog se över.

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 09:52

@Markku Ahonen
Saknade din kommentar under denna artikel:

http://thoralf.bloggplatsen.se/2014/07/12/10784209-invandringsbomben/

Hur kommer det sig att ditt hemland Finland för en så restriktiv invandringspolitik? Har ni inte skrivit under samma konventioner som Sverige? SD vill ta efter ditt hemlands invandringspolitik är SD rasister då? Ser mycket fram emot din kommentar nu när du tycks så skrivglad.

 
Ingen bild

Thoralf A

20 juli 2014 09:55

Ahonen

Det minsta man kan begära är ju att du läsar artikeln innan du kommenterar.

Undrar hur du reagerat om det varit Broakulla som pekats ut på en löpsedel.

 
Ingen bild

Markku Ahonen

20 juli 2014 10:02

Lilla Lotta, mitt hemland är Sverige där jag troligtvis bott klart längre än vad du har gjort så jag koncentrerar mig på inrikespolitik och inte utrikes. Eftersom du stöder ett parti som vill stänga Sveriges gränser så borde även du göra det. Det här med lågutbildade och SD:are verkar stämma då dom dummaste kommentarerna hittas här på bloggen

 
Ingen bild

Markku Ahonen

20 juli 2014 10:07

Thoralf: Varför behöver jag läsa artikeln? Vet du inte vad du bloggar om? Du lägger ut en bild på en löpsedel som enligt dig -läsförståelsen igen - hänger ut ett "svenskt" lag och det är det jag komnenterar. För din trovärdighet -det lilla som finns kvar- skärp dig.

 
Ingen bild

SDare

20 juli 2014 10:09

Japp Markku!
De dummaste kommentarerna hittas helt klart här och allihop kommer från dig. Bra va? Att du fick rätt!

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 10:18

@Ahonen
Lilla Lotta? Härskarteknik när den är som ynkligast. Men Ahonen var det inte du som i protest mot bland annat Thoralfs motion om förbud mot dubbla medborgarskap för riksdagsledamöter i sann trotsålderstil återtog ditt finska medborgarskap? Du är dåligt påläst, SD har aldrig förespråkat stängda gränser utan en mer restriktiv invandringspolitik i stil med den invandringspolitik ditt hemland Finland för du vet. Lågutbildade SD:are är en fjantig myt och det vet du.

 
Ingen bild

Anders

20 juli 2014 10:20

Ahonen.....eftersom laget från Trollhättan inte var laget vars supportrar jagade domarna borde knappast Trollhättan pekas ut med stora bokstäver på löpsedeln......det andra laget borde nämnts. Hoppas du förstår nu. Mvh.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 juli 2014 10:28

Medias mörkande av alla incidenter i samband med Gotia cup är bedrövligt. Lilla Saltsjöbadsavtalet visar sig i all sin glans! Att tom. vinkla fakta för att lura läsaren, SKÄMS!
Fattar inte media att deras trovärdighet faller platt till marken?
Jag har själv bekanta på plats i Göteborg och är orolig för deras säkerhet.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 juli 2014 10:35

@Thoralf.
Ytterligare ett utmärkt kommande flygblad. Snart styr du över Kalmar kommun!!
Att du är "skyldig" till några procent av SD,s ökande väljarstöd torde vara säkert!
Att valberedningen petade dig på riksdagslistan är mycket märkligt...

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 10:51

Dagens Granskning Sverige tar också upp journalistkåren:

http://youtu.be/DjnGKuQ77T4

 
Lotta

Lotta

20 juli 2014 10:51

Länken igen.

http://youtu.be/DjnGKuQ77T4

 
Ingen bild

Tommy

20 juli 2014 10:52

Kan hålla med om att det absolut borde stått vilket lag Trollhättanlaget mötte och kan nog hålla med om att rubriksättningen på löpsedeln var lite märklig.
Å andra sidan har väl inte Media ljugit i det aktuella fallet?
Dessutom hugger ju F.d riksdagsledamot och alla andra sajter som letar upp nyheter som misskrediterar människor från alla andra länder oavsett.

För övrigt: Börjar det inte bli lite tjatigt att Ahonen alltid ska få stå till svars för Finlands flyktingpolitik?
Dessutom är det väl ingen myt att många lågutbildade röstar på SD.
Sedan det klassiska: Varför i hela friden skulle dessa utpekade människor ha ngn dold agenda att vilja rasera det svenska välfärdssamhället? Känns lite som SMR där man ser judar överallt med onda avsikter. Här är det media och politikerna.

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 10:54

Artikel från den kristna tidningen Dagen där den fd muslimen som konverterat till kristendomen Mona Walter skriver om islams rätta ansikte och muslimers planer för Västeuropa. En kommentar från er naiva godhetsapostlar som brukar skriva på bloggen vore intressant att få ta del av.

http://m.dagen.se/opinion/debatt/mer-an-en-myt-erik-ullenhag/

Får artikeln er att äntligen vakna?

 
Ingen bild

Hacke

20 juli 2014 11:03

Media sjunker allt djupare i det träsk dom så omsorgsfullt har tillrett åt sig själva. Nu har man "utvecklat" mörkningarna och manipuleringarna till rena lögner t o m på löpen. Snart kan inte ens blindstyren som Ahonen undvika att se det för oss övriga så uppenbara inom lögn- och förföljelseindustrin.
Bra Thoralf att du i ditt utmärkta folkupplysningsarbete sätter fokus på det i särklass allvarligaste demokratiproblemet i vårt land - svensk traditionell media.

 
Svensson

Svensson

20 juli 2014 11:06

Det är svagt att svensk massmedia måste springa alliansregeringens ärenden,hur mycket av våra skattepengar har alliansregeringen betalat svensk massmedia ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Waterbug

20 juli 2014 11:09

Det verkar vara de lågutbildade som är hoppet för nationen, ty ju färre varv man malts runt i indoktrineringens kvarnar desto lättare verkar man ha att se nyktert på samtiden och genomskåda fabler.

Viva las lågutbildade!

 
Ingen bild

Onkel Sven

20 juli 2014 11:17

Bra Waterbug , helt sant !

 
Ingen bild

Sluta tramsa

20 juli 2014 11:25

@Tommy, vet inte hur det står till med din utbildning, men saken är den att en människa en röst. Enkelt faktum är att utbildningsnivån har inte med saken att göra. Används mest av de som har mindervärdighetskomplex. Vilket SD-människor inte behöver bekymra sig om.

Ett hett tips är, använd relevant kritik om du hittar någon, sluta tramsa.

 
Ingen bild

OH

20 juli 2014 11:29

Det skulle inte förvåna mig om det är dessa tre kufar och några till som kommit med det befängda förslaget att folket skall betala en särskild skatt för att dom skall kunna sälja produkten dom tillverkar när folket ej vill betala för skräpet.
Om man skulle göra lika ute i verkligheten och leker med tanken att Guldfågeln på Öland lägger ned sin verksamhet så skulle ett antal lastbilar komma att sakna last, då skulle dom kunna fortsätta köra samma sträckor utan last ,räkningen går till skattebetalarna.
Systemet fanns i Sovjetunionen.

 
Ingen bild

Raymond Z

20 juli 2014 11:39

Jag delar detta bloggavsnitt på Facebook!

 
Ingen bild

Björn

20 juli 2014 12:09

Som SDröstare är detta ganska pinsamt. Löpsedeln kan kanske kritiseras för att vara otydlig, med tanke på vilka den riktar sig till (uppenbarligen), men den pekar INTE ut laget från Trollhättan som ansvarigt. Tror man det, så har man grova läsförståelseproblem. Nyckelordet är "för". "Skräcken FÖR laget från Trollhättan." Laget från Trollhättan utmålas alltså som ett offer i situationen, tillsammans med domarna.

Lär er att läsa.

 
Ingen bild

kung_och_fosterland

20 juli 2014 12:22

Ovanstående tre tongivande chefredaktörer är ingalunda de enda desinformatörerna.

ETNOMASOCHISTISK HJÄRNTVÄTT
Sverige har 12 rikstäckande morgon- och kvällstidningar och 126 lokala och regionala dagstidningar, webbtidningar är inte inkluderade. (Wiki) Vidare SR med P1, P3 och P4, SVT med TV1 och TV2. Privata TV3 och TV4. Vilka alla försvarar Islam och massinvandringen trots att den hotar allt vad de själva står för.

Hjärntvätten har pågått i årtionden och har gett till resultat att hela spektrat från AFA, RF, EXPO, Kulturvänstern, Fackföreningsrörelsen, Näringslivet, Kyrkan, V, MP, S, C, FP, KD till M är skrämmande eniga om Mångkulturens och Massinvandringens välsignelse. Resultatet är etnomasochism och ett självskadebeteende på mycket hög nivå!

 
Ingen bild

Waterbug

20 juli 2014 12:35

Björn
Vilken konjunktion hade du använt dig av om du hade velat göra ett löp där trollhättelaget pekas ut som bovarna i dramat?

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 12:35

@Björn
Underlig tolkning du gör. Var i texten står det att det var en "skräck för" laget från Trollhättan som du påstår att man skall tolka texten? Det var domarna som blev jagade inga andra. Om texten var menad i den bemärkelse du påstår borde det stått skräckupplevelse för laget från Trollhättan. Nu känner alla med minsta lilla uns av sunt förnuft till gammelmedias agenda så en luddig formulering likt denna är endast till för att mörka och försöka få den fortfarande sovande svensken att tro att det var laget från Trollhättan som betedde sig illa. Varför skriver de annars inte ut att det var anhöriga eller supportrar till det irakiska laget som var de skyldiga. Trollhättanlaget hade inte behövts nämnas alls eftersom de var helt oskyldiga till händelsen. Eller hur?

 
Ingen bild

Edwald

20 juli 2014 12:37

Jag anser att de tre herrarna, Ja massmedia som helhet i framförallt vårt land är politikska vildar istället för redaktörer och journalister. De driver därför själva på utvecklingen mot en stark reglering av medieväsendet. Folk kommer att kräva ett regelverk. Att en tidning är certifierad el likn för att vilja läsa den.
Annars blir det nog som i Ungern. Snarare än dessa herrar begriper.

 
Ingen bild

Tommy

20 juli 2014 12:42

@Sluta tramsa

Det jag kommenterade var att det var en myt att lågutbildade i högre utsträckning röstar på SD. Det är ingen myt.
Jag tycker absolut att alla människor ska ha en röst, oavsett utbildningsnivå och umgås inte bara med akademiker som jag tidigare påpekat.
Det är ju fullt logiskt att man letar syndabockar när man är sjukskriven, går på a-kassa, har låg pension eller inte tycker att man har så mycket över när skatten är dragen och räkningarna är betalda.
Nu har vi dessutom haft borgerlig regering under 8 år som ökat klyftorna och gjort medelklass och överklass rikare.
Då söker sig människor till invandrarskeptiska partier och ytterlighetspartier på vänsterkanten. Människor kan även få för sig att "dåligt samvetsrösta" på FI och Miljöpartiet eftersom avskaffandet av förmögenhetsskatten, fastighetsskatten och alla jobbskatteavdrag gör att man "tycker man har det för bra". Man kan till och med skänka ngn slant då och då till en romsk tiggare och köpa de hemlösas tidning för att minimera sin skuldkänsla.

På tal om trams: Kan man inte hålla sig till en signatur när man skriver?

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 juli 2014 12:45

@OH.
Jag har inga problem med presstödet. Men då ska journalistiken vara sanningsenlig. Nu mörkas det med det mesta och SD attackeras överallt. De tre ovanstående chefredaktörernas alster kan givetvis läsa om det gäller sport och väder.
Men ovanstående vinkling av en artikel gör mig och många andra rasande och förtroendet faller platt till marken.
Ett brott, signalement cencueras.
En skjutning, viktiga fakta tas inte med.
En artikel om Islam, bara positivt.
En nyhetspanel, givetvis är alla negativa mot SD.
En bild på en kvinna i slöja eller liknande, alltid positiv.
Granskande reportage om Islam, invandring, ålder på "enamkommande" osv. GLÖM DET. KOMMER ALDRIG ATT HÄNDA.
Granskande reportage om vinster i asylboende. Samma där, glöm det.

Alla som ställer sin resväska på svensk mark, kallas svenskar.
Men flyttar någon svensk till tex. Japan och bor där i 20 år, borde denne kallas Japan, men kallas ändå svensk. En rak linje, glöm det.

Tja, det var lite av min kritik. Finns säkert mycket mycket mer.

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 12:48

@Tommy
Det är väl du som alltid efterfrågar källa när någon skrivit något på bloggen. Hur skulle det vara om du själv levde upp till det du kräver av andra?

 
Ingen bild

Sluta tramsa

20 juli 2014 12:49

@Tommy, vad du tycker är fullständigt ointressant. En människa en röst, oavsett utbildning. Sluta tramsa.

 
Ingen bild

Tommy

20 juli 2014 13:01

@Lotta
Förslagsvis SCB partisympatiundersökning november 2013.

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 13:22

@Tommy
Bra. Men om man sedan kan lita på statistiken är en helt annan femma.

 
Ingen bild

lågutbildad

20 juli 2014 13:50

Tycker det är otäckt när man snackar om lågutbildade som något negativt. Är vi en andra sortens människor eller untermenschen?

SD2014!

 
Ingen bild

Pär

20 juli 2014 13:59

Men snälla,ni. Lokal vinkel för att sälja tidningar. Stat calm o gå o bada så kanske några hjärnspöken stannar i vattnet.

 
Ingen bild

Anderz

20 juli 2014 14:11

Löpsedeln går att tolka på två sätt, det är därför som den är bedräglig.
testa detta istället
"Skräcken för smittan från Afrika" skulle ju då antyda att en smitta kommer ifrån afrika, inte att Afrika skulle vara rädda att smittan skulle komma dit.

Men om man VILL så kan man tolka löpsedeln som att "skräcken som laget från Trollhättan UTSATTES för"

 
Ingen bild

Göta

20 juli 2014 14:23

GT/Expressens LÖPSEDEL är ett praktexempel på just det som våra PK-journalister är experter på, nämligen att uttrycka sig tvetydigt.

"Skräcken för laget från Trollhättan" kan faktiskt till och med tydas på tre olika sätt:

1) Folk känner skräck för ett bestämt lag från Trollhättan.
2) Trollhättans folk känner skräck för ett bestämt lag.
3) Ett bestämt lag från Trollhättan känner skräck (för något).

Ett vanligt exempel på dubbeltydighet är meningen "Vem mördade Olof Palme?", som kan tydas på två olika sätt:
1) Vem var det som mördade Olof Palme?
2) Vem var det som Olof Palme mördade?

 
Ingen bild

Lärare

20 juli 2014 14:23

Nu har Aftonbladet och Expressen gjort bort sig totalt!!!
Detta var en riktig grundstötning!
Rubriksättningen???`

Läs Aftonbladet och Expressen idag ang Kent Ekeroths avvisning från en krog. Några retade sig på hans närvaro. Hur var det nu med - "Alla människors lika värde"?

Alla försök till förtal och smutskastning mot SD kommer få motsatt verkan. Man blir om möjligt, än mer Sverigedemokrat när man ser hur samhället alltmer styrs av Media som vänder och vrider på händelserna "in absurdum"!

Herre Gud vart är det Svenska samhället på väg?
Journalisterna driver en journalistik på sandlådenivå.

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 14:54

Ytterligare ett exempel på massmedias fula agenda. Kan exempelvis signaturen Björn förklara hur gemene man kommer tolka dessa rubriker?

Expressens rubrik: "Ekeroth inblandad i ännu ett krogbråk"

Aftonbladet rubrik: "Kent Ekeroth (SD) i nytt krogbråk
SD-toppen: Det var fotbollshuliganer"

Att det sedan inte med ett ord i någon av artiklarna står att Ekeroth själv var inblandad i "bråket" struntar Expressen och Aftonbladet i. De har fått ytterligare ett "scoop" där de kan smutskasta SD och framöver kommer detta vara ett i raden av alla "skandaler" som SD varit inblandade i. Fy fan för svensk media.

 
Ingen bild

OH

20 juli 2014 15:22

Och Hulda gillar presstödet, personligen anser inte jag att dagens s.k journalister skall avlönas av skattebetalarna. Kan mediekocerner betala 2-3 siffriga miljoner i uppköp av andra blaskor bör dom själva stå för sina ekonomiska åtaganden.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

20 juli 2014 16:01

Bara en idiot mäter intelligens och kunskap i utbildning.

Hur som helst så förstår jag inte varför det skulle vara skämmigt att vara lågutbildad eller att vara ett parti för de lågutbildade? Så var det inte när majoritet av de lågutbildade röstade på S och V? Dessa partier säger sig dessutom vurma för de små i samhället? Hur går det ihop?

Allt för många politiker är lågutbildade men tanke på vilka positioner de innehar.

Rubriksättningarna blir bara värre och värre. Ahonen verkar definitivt inte ha svenska som första språk eftersom han tolkar det på sitt eget vis.

Hade någon annan politiker blivit påhoppad som Ekeroth blev då hade rubriken varit en helt annan och fokus hade varit att en politiker blev påhoppad. Med det sagt så tycker jag att Ekeroth skall undvika att försätta sig i dylika situationer.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 juli 2014 16:19

@OH.
Ja, jag gillar presstödet. Men främst till små landsortstidningar.
Men för de tidningar som nu idag LJUGER för oss läsare, där fins inget förbarmande.
Kent Ekroth (SD) utsatt för fotbollshulliganer.
Den rubriken väntar nog jag förgäves på i media. Där tror jag betydligt mer på Avpixlat. "När sanningen ska fram", denna slogan tillhör medias historia...

Tyvärr får nog SD-politiker, speciellt de på riksdagslistan leva väldigt stillsamt fram till valdagen. Media väntar som rovdjur på nästa tillfälle att ljuga ihop ännu en felaktig historia...

 
Ingen bild

Tommy

20 juli 2014 16:22

@NSS

"Bara en idiot mäter intelligens och kunskap i utbildning."
"Alltför många politiker är lågutbildade med tanke på vilken position de har."

Känns något motsägelsefullt.

Det är varken skämmigt att vara lågutbildad eller vara ett parti för de lågutbildade.

Många "arbetare" som tidigare bara kunde tänka sig V och S är ju nu SD-sympatisörer.

Kanske läge för SD-Det nyaste arbetarpartiet på valaffischerna?
Det skulle onekligen vara kul att höra Karl-Petter kommentera det.

 
Ingen bild

BosseBatong

20 juli 2014 16:53

Skräcken för Boko Haram i Nigeria - Skolflickorna jagades ut ur klassrummen..... 'nuff said

 
Ingen bild

Onkel Sven

20 juli 2014 17:10

Alltså, jag är såpass gammal så jag gick bara sex år i folkskola+några veckors fortsättningsskola , slutade 1949 och är alltså lågutbildad men det kan knappast vara mitt fel att det på den tiden inte fanns mer än sexårig folkskola !Högutbildad efter den tidens krav och lågutbildad efter nutidens krav , jag blir helt vilsen !

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2014 17:14

Det jag vänder mig emot är att som Ahonen använda lågutbildade i betydelsen dumma eller mindre intelligenta som i denna kommentar: "Det här med lågutbildade och SD:are verkar stämma då dom dummaste kommentarerna hittas här på bloggen". Tommy det du gör är att spä på den felaktiga bilden av de människor som röstar på SD i ditt inlägg från 12:42 där du skriver "Det är ju fullt logiskt att man letar syndabockar när man är sjukskriven, går på a-kassa, har låg pension eller inte tycker att man har så mycket över när skatten är dragen och räkningarna är betalda." Jag är övertygad om att man kan hitta SD-sympatisörer inom alla samhällsskick lågutbildade, högutbildade, fattiga, rika och allt där emellan. Det som binder oss samman är är vårt värnande om vårt hemland Sverige som vi genom decennierna fått se förstöras av en allt för stor invandring. Vem är sedan mest trovärdig en högutbildad, välbetald individ bosatt i ett av Stockholms reservat eller en lågutbildad person med dålig inkomst som tvingas leva i det mångkulturella helvete 7-klövern har skapat?

 
Ingen bild

Onkel Sven

20 juli 2014 17:15

Undskyld ,1948 ska det va , minnet svek en aning !

 
Ingen bild

Göta

20 juli 2014 17:23

@ Hulda MK1
Håller med dig i allt det du skriver 16:19. Om det hade varit en riksdagsledamot från Miljöpartiet som besökt krogen istället för Kent Ekeroth hade det stått följande i Aftonbladet:

"MILJÖPARTIST ANGRIPEN AV FOTBOLLSHULIGANER PÅ RESTAURANG"
Den välkände och omtyckte miljöpartisten Snurre Blixt blev så hårt angripen av fotbollshuliganer vid ett restaurangbesök att hans egna Säpo-vakter tvingades ingripa.

Restaurangens ägare beklagar djupt det inträffade och ber om ursäkt för att deras egen vaktpersonal inte reagerade tillräckligt snabbt och bestämt mot den hotfulla pöbeln, vars medlemmar från och med nu är portförbjudna på restaurangen. Som kompensation erbjuds Snurre Blixt och hans sällskap en 7-rätters specialkomponerad vegetarisk festmåltid (all inclusive) närhelst det passar dem.

Även samtliga restauranganställda beskriver sin stora tacksamhet för Säpo-vakternas resoluta ingripande. I synnerhet vill barpersonalen och krogvakterna uttrycka sin beundran och respekt för både Snurre Blixt och Säpo.

 
Ingen bild

kung_och_fosterland

20 juli 2014 17:37

DE TRE DESINFORMATÖRERNA
Ovanstående tre tongivande chefredaktörer är ingalunda de enda desinformatörerna. Sverige har 12 rikstäckande morgon- och kvällstidningar och 126 lokala och regionala dagstidningar, webbtidningar är inte inkluderade. (Wiki) Vidare SR med P1, P3 och P4, SVT med TV1 och TV2. Privata TV3 och TV4. Vilka alla försvarar Islam och massinvandringen trots att den hotar allt vad de själva står för.

 
Ingen bild

Göran

20 juli 2014 17:53

Dessa tre "fina" gossar Wolodarski, pistol-Thomas och OG-Jan har förmodligen gått på kurs hos propagandaminister "Bagdad-Bob" Ullenhag.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

20 juli 2014 17:57

Jag ser inget motsägelsefullt i det jag skrev. Se det som en observation.

Men ju högre upp på skalan desto mer viktigt blir utbildning och personens kompetens. En person som är kunnig och intelligent har lättare att ta till sig ny information och vet också när så behövs. En person som bara har tagit igenom sig en utbildning har just bara gjort det. Därmed inte sagt att det inte går att kombinera intelligens med utbildning.

Nu har i och för sig politiker på riksdagsnivå ett gäng experter och sakkunniga till sin hjälp. Vars hjälp de senare omtolkar efter den egna ideologin. På kommunnivå är det nog sämre ställt med den hjälpen.

 
Svensson

Svensson

20 juli 2014 18:15

Kunskap handlar om,att som svensk förstå vilket parti som bedriver den bästa politiken för en själv och för sina anhöriga,Sverigedemokraterna är det enda alternativet och enda partiet,för svenskar med kunskap.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 juli 2014 18:19

@Göta.
Står upp och bugar djupt;-)
Det är dessa falska rubriker som än mer sänker läsarnas förtroende för media.
Media ska granska makten och rapportera vad som händer sanningsenligt. Inget annat!
Rubriken om Kent Ekroth får vi hoppas blir nästa uppgift för Granskning Sverige.

 
Ingen bild

Läsförståelsen

20 juli 2014 18:30

Men ett sådant tjat. Löpsedeln kan läsas på två sätt: att det var en skräckupplevelse för laget från Trollhättan - och att det rådde allmän skräck för laget från Trollhättan.

Jämför med "skräcken för spindlar" - det brukar inte så ofta syfta på att spindlar har läskiga upplevelser.

 
Ingen bild

Tony

20 juli 2014 19:43

Signaturen Thommy säger det inte rent ut, men antyder att
personer som saknar akademisk utbildning borde inte få
rösta, snacka om att blåsa upp sitt ego!
Vad han själv har för befattning som är så viktig för
samhället håller han tyst med, men skryta går ju.
När det gäller viktiga kuggar för samhället, som startat
företag, och byggt upp dom till storföretag, en del
till världsföretag,och detta utan akademisk utbildning.
Och om jag inte har fel, så har hela journalistkåren
akademisk utbildnig, och en stor del av dem är för fan
dummare än spån, när dom inte ens begriper att journalister
ska syna makten, och inte folket!

 
Ingen bild

Argus

20 juli 2014 20:04

Ytterligare taskspel från fulmedia http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article19248527.ab (Kent Ekeroth (SD) i nytt krogbråk)

De får det att låta som om Ekeroth går omkring på krogarna hela tiden och muckar gräl. Det enda "krogbråk" som jag känner till var när en kvinna med dåligt ölsinne tömde ett glas med vatten (!) över honom. Hon blev väl sedermera fälld för ofredande?

 
Ingen bild

tjolahopp

20 juli 2014 20:19

@Tony, han har ett mindervärdighetskomplex som han tar ut på detta sätt.

 
Ingen bild

Assar

20 juli 2014 20:40

Man säger att en majoritet av SD's väljare är lågutbildade men det är ju bara en fördel. Vi är inte är lika hjärntvättade som de som gått i skolan länge. Vi ser verkligheten på ett annat sätt, vi tänker fritt.

 
Ingen bild

igor

20 juli 2014 21:31

Rubriken "Skräcken för laget från Trollhättan ..." kan tolkas på i vart fall två olika sätt. Skräcken var det andra laget eller så var det laget från "Trollhättan", eller Irak som vi andra människor tydligen kallar det för. Det är hursomhelst en väldigt dålig rubrik då den är vag och tvetydig.

 
Harry

Harry

20 juli 2014 22:14

Expo-Baas skall tydligen utkomma med en bok av SD i mitten av augusti. Den är tydligen inte klar. Mer info här:
http://stenkvist.wordpress.com/2014/07/20/sommar-semester-och-baas-kommande-bok-om-sd/

http://stenkvist.wordpress.com/2014/07/20/sommar-s

 
Ingen bild

Bodil i Alvik

20 juli 2014 22:15



Thomas Mattson´s "journalistik" går ut på att beskydda kriminella som härstammar från MENA (Mellanöstern & Afrika). De är ju hans vänner.

Linnéa Borgert som står bakom artikeln lyder förstås order från sin chefredaktör Thomas Mattsson. Skulle hon hänga ut namnet på motståndarlaget, ett arabiskt lag från Irak, skulle hon omedelbart få sparken.

 
Ingen bild

Stefan A

20 juli 2014 22:17

Tre Ordinära Gangstrar, hade deras sunkiga blaskor jämställts med vanligt folk hade de sedan länge delat cell med sina hantlangare, som de numera umgås med, dömda för förtal och allmänt vilseledande av allmänheten(en paragraf som borde införas i strafflagen) men nu kan de segla omkring som de tre ostraffbara....

 
Ingen bild

Tommy

20 juli 2014 22:30

@tony
Nej. En stor del av journalistkåren har inte gått journalisthögskolan och många saknar akademisk utbildning överhuvudtaget. Har själv arbetat som journalist under gymnasietiden och ett tag därefter så jag vet av egen erfarenhet.
Tycker absolut att man ska få rösta även om man är lågutbildad, något annat har jag aldrig påstått.
Du verkar verkligen gå igång på det här när man pratar om att en stor andel av SD:s väljarkår är lågutbildade. Det är bara fakta och inget jag lägger ngn värdering i. Det jag reagerade på var att det beskrevs som en myt vilket det inte är.
Självklart finns det exempel på människor som startat storföretag utan några akademiska poäng.

@lotta
En liten rapport från reservatet: Jag har under de sista veckorna sett många uppsidor med det mångkulturella samhälle du verkar tycka är så jobbigt. När vi var på BB var över hälften av den suveräna personalen av utomnordiskt ursprung. Till och från BB åkte vi med supertrevliga taxichaufförer från Kuwait och Irak. När vi nu fått tillbringa inledningen av semestern i Stockholm har vi gått en del på kvarterskrogarna med trevlig personal från Italien, Libanon och Turkiet. Vi har anlitat flyttstädning som fungerat utmärkt, tror de hade ryskt ursprung. Frågade inte ägaren men annars brukar jag verkligen ta mig tid att höra på olika livsöden såväl på krogar som i taxibilar. Det rekommenderar jag fler att göra.
Här fokuseras det ju enbart på negativa sidor och så klumpas allt ihop i något som beskrivs som en mångkulturell sörja.

Sedan inser jag naturligtvis att det kanske inte är lika trevligt i problemtyngda stadsdelar i såväl Kalmar och Stockholm. Du kanske möter baksidor men det som irriterar mig är människor som i princip aldrig mött eller samspråkat med en invandrare och som har en massa åsikter. Har själv någon släkting som faller under den kategorin.

 
Ingen bild

Ronny

20 juli 2014 22:54

"Skräcken för laget FRÅN Trollhättan- Domarna jagades av planen". Så står det på Expressens löp. Hur man bara, med någon, normal begåvning,kan ifrågasätta detta "scoop" är pinsamt. Klart och tydligt står det att laget är från Trollhättan, och bara det är en glasklar lögn. Löpsedeln är groteskt missvisande ,och visar bara svenska medias låga status. Här finns inga ursäkter eller bortförklaringar, bara ynkliga svenska mediekräk!

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

20 juli 2014 23:32

Sveriges Radio bör istället kallas Sveriges Rödio.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.se

 
Ingen bild

Göran

20 juli 2014 23:46

@ Tommy,

I Ditt svar till Lotta framkommer det att Du haft olika kontakter med trivsamma utomnordiska personer i skilda serviceyrken. Ja, det tro f-n det, de har ju betalt för det ! På samma sätt som "uppoffrande" thailändare erbjöd europeer sina sjukhusbäddar, medan de själva lade sig på golvet i samband med tsunamikatastrofen. De tjänar ju massor med pengar på turister från europa. Det finns naturliga incitament !

 
Ingen bild

Lena

21 juli 2014 00:05

@Göta 14.23
Du är klarsynt - visst kan rubriken tolkas på 3 sätt, det är därför den är satt så, det gåt att tolka lite hur som.

Tommy 22.30
Generöst av dig att tycka att lågutbildade ska få rösta. Ska de som inte kan svenska, inget vet om vår historia, våra värderingar, kanske inte ens bryr sig om Sverige/svenskar - ska de få rösta?
Du som verkar vara så smart o högutbildad, hur kan det komma sig att du inte märkt att vissa grupper får förtur och att det orsakat förskjutningar i samhället? Anledningen till att det går så bra för SD är att fler upptäckt denna "divide and rule" mentalitet från vissa i samhället. Så jag undrar vad du verkligen gör på denna blogg? Det är något som ändå intresserar dig. Tror du att dina inlägg får oss att ändra åsikt?

 
Ingen bild

B-E Johansson

21 juli 2014 01:39

"Varför är det oftast utländska fotbollslag med anknytning till Mellersta Östern.."
Därför att "Aggressive behavior is functional in this [islamic] culture and serves the purpose of avoiding public humiliation by others." (Ayaan Hirsi Ali, The Caged Virgin, sid 78)

 
Ingen bild

B-E Johansson

21 juli 2014 01:43

Man hör ofta att "lågutbildade" röstar på SD, som om det skulle vara till något slags förfång för SD. Är lågutbildade sämre människor - som kanske inte borde få rösta? SAP skulle nog vara glada om fler lågutbildade (aka arbetare) röstade på dem i stället för på SD..

 
Ingen bild

Tony

21 juli 2014 08:05

Tommy:
Du har själv jobbat som journalist? Ja det förklarar ju
din nedlåtande inställning, för Svenska journalister
lever på att dom står över andra grupper, och ändå ligger
dom i den absoluta botten hos folk när det gäller förtroende,
och detta år efter år? Och det är ju märkligt, för annars
brukar man att se upp till kunniga personer med hög
utbildning, fast dessa går oftast inte omkring och skryter
om det. Sen Tommy, jag vet att du i andra sammanhang sagt
att opinionsundersökningar inte är sanningssägande, till
exempel när SD fått höga siffror i en mätning, men
när det gäller att lågutbildade röstar på SD, ja då
stämmer det plötsligt. Lite märkligt, eller hur?

 
Ingen bild

Tommy

21 juli 2014 08:40

@Tony
Nu ska vi inte överdriva min journalistiska insats och bakgrund. Jag arbetade extra medan jag studerade så det kan nog inte riktigt förklara hela min personlighet.
Du går gärna referera till där jag ifrågasatt opinionsundersökningar spm gett SD extra stöd. Jag har väl snarare försvarat opinionsinstituten men uppdatera mig gärna. Spännande.
Jaså är förtroendet för journalister i botten bland yrken, det måste jag kolla upp.
När det gäller kvällstidningsjournalistiken kan man ju förstå det.

@Lena
Som jag sagt tidigare. Det berikar att läsa inlägg från människor man inte håller med. Ganska meningslöst att enbart läsa samma bok, se samma film igen och bara sitta och nicka och bli ännu argare när man läser i lägg från människor som tycker exakt samma sak som mig. Reser inte till samma chartermål varje år heller. Jag är dessutom intresserad av politik och i min umgängeskrets har de flesta ungefär samma bakgrund. Dessutom har min mor som är pensionär till min stora vånda deklarerat att hon funderar på att rösta SD.

@Göran
Ville bara påvisa att man kan ha positiva erfarenheter av invandrare. I Thoralfs blogginlägg är det ju bara fokus på att hitta negativa saker. När han åkte taxi fokuserade på han på Al Qaida-liknande utseende och hur rädda pensionärerna skulle vara.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

21 juli 2014 08:47

Jaha, Jenny får foten för bröstkuppen. Nu är det bara resten kvar.

Tommy, möter du inga svenska taxichafförer,servitriser, förlossningspersonal eller städare som är trevliga? Eller ser du helt enkelt inte dessa?

Prova att luncha i Botkyrka nästa gång.

 
Ingen bild

Tommy

21 juli 2014 09:05

@NSS
Absolut. Har även mött de som inte varit så trevliga, både med svenskt och utomnordiskt ursprung.
Hade jag varit Thoralf hade jag antagligen bara redogjort för när jag haft negativa erfarenheter av ngn med utomnordiskt ursprung.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

21 juli 2014 10:13

Jag brukar säga att den bästa och den sämsta servicen får man av invandrare. Varför? Jo det beror på vilken kultur och skälet till att personen är här.

Men jag tycker du är lite orättvis mot Thoralf. Skälet att han tar upp problemen medn invandringen är att allt för många andra, politiker såväl som media, bagatelliserar eller döljer dessa samtidigt som du ljuger om de positiva effekterna.

Eftersom han och även jag vill ha en ändring i den förda invandringspolitiken så fokuseras givetvis på det negativa.

De är inte invandrarnas fel. Det är politiken som förs som skall ändras och det kommer även gagna många medborgare med invandrarbakgrund. Så länge vi har arbetslöshet och bostadsbrist så behövs ingen invandring som helst. Det är bättre att ta FN´s kvotflyktingar och lägga resurserna på hjälp i närområdet, tex flyktingläger och infrastruktur.

Allt för många gamla är idag tyvärr rädda för att åka med taxichafförer från mellanöstern. Prova dessutom själv att ta en friåkare från Arlanda till Cityterminalen.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

21 juli 2014 10:15

Rättelse till ovan. Jag skrev:
"du ljuger om de positiva effekterna."

Det var fel, jag menade:
"de ljuger om de positiva effekterna."

 
Ingen bild

Tony

21 juli 2014 16:36

Tommy:
I ditt svar till sign.Lena säger du att din mor
deklarerat att hon ämnar rösta på SD, så bra, men synd
att hennes förstånd inte gått i arv!

 
Ingen bild

Chefen

22 juli 2014 13:39

Jag är en helt utomstående betraktare när det gäller er långtgående kommentarfejd, men jag till klappa Tommy och Ahonen och ryggen och säga att de har min fulla sympati.

Att Thoralf uppenbart är lite knäpp råder det ju inget tvivel om. Jag får överhuvud taget svårt att ta inlägget seriöst, när han inte lyckats korrekturläsa sig till att Trollhättan blir Trelleborg, för att sedan bli Trollhättan igen. Det får mig bara att undra hur mycket utav innehållet som ens stämmer överens med Thoralfs intenderade formulering, för att vidare ifrågasätta innebörden av denna..

Vidare slås jag av den fruktansvärda okunskap, paranoia, trångsynthet, och intelligensbefrielse många genom sina kommentarer visar prov på.

 
Ingen bild

Chefen

22 juli 2014 13:41

*OM ryggen naturligtvis. Det var det där med korrekturläsning ja...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards