thoralf

Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

ALLT HAR ETT PRIS

Av Thoralf Alfsson - 28 januari 2014 20:51

 


Östran analyserade gårdagens debatt i kommunfullmäktige. Tycker att man sammanfattat riktigt bra för min egen del. Inger Hilmansson (FP) hoppas att beslutet överklagas.


Första instans vid överklagan blir då Länsstyrelsen och där vet vi ju redan hur det kommer att skötas. Nya Landshövdingen Stefan Carlsson har redan tagit beslutet, det kallar jag demokrati. Från en artikeln i Barometern från maj 2012.


 


Egentligen borde man nu överväga om Länsstyrelsen överhuvudtaget skall få handlägga detta ärende efter landshövdingens idiotiska uttalande.





Många har varit kritiska mot Volvos reklamfilm där Zlatan har medverkat och den ”nya” version av nationalsången. Efter att jag sett filmen tycker jag bara att det är positivt för Volvo och Sverige.


Det nya i nationalsången tycks bara vara att Norden byts ut mot Sverige. Det är ju inte negativt. I Kalmar kommunfullmäktige hade vi för några år sedan en kvinnlig kristdemokrat vid namn Monica Bengtsson som ville byta ut Norden mot Jorden. Något hon uttryckte under ett möte i kommunfullmäktige under en debatt om invandring. Något jag skrev om på bloggen.


Zlatan har ju i kommentarer sagt att nationalsången aldrig "klickat" för honom och därför har han aldrig sjungit med i nationalsången vid landskamper. Enligt uppgifter i dagens Dagens Industri har Zlatan fått mellan 10-12 miljoner kronor för hans medverkan i reklamfilmen. För den summan "klickade" det så mycket att Zlatan kunde ”pratsjunga” nationalsången i en ”ändrad” version.


Allt har ett pris även för Zlatan.



Apropå vi och dem. Ölandsbladet håller ordning på vem som är fastlänning eller ölänning.


 

 
 
Ingen bild

Lotta

28 januari 2014 21:41

Undrar om Zlatan, som vid det här laget borde kunna vår nationalsång kommer sjunga med vid nästa match tillsammans med landslaget eller kommer det kosta miljoner varje gång?

 
Lassekolja

Lassekolja

28 januari 2014 23:55

Jag skulle kunna tänka mig att utföra samma insats som Zlatan bara för en ny Volvo XC 90. Går den inte att få med 6-cyl. motor kan det kvitta........ Det gick inte, därför gav jag Zlatan jobbet!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Jepperdi

29 januari 2014 03:16

Alla har ett pris. Jag är förvånansvärt glad för Zlatans reklamfilm. Bra reklam för Sverige i alla fall.

 
Ingen bild

Tony

29 januari 2014 09:36

Idag gnäller Jonas Sjöstedt om förbud mot att någon
ska tjäna pengar på vård och omsorg, men det gäller
tydligen inte när entrpenörer som Bert karlsson tjänar
miljoner på att hyra ut den ena fastigheten efter den andra för
att inhysa så många flyktingar som möjligt. Detta tycker
jag är märkligt, för enligt kommunister ska företagare
inte tjäna pengar på verksamheten, men när det gäller att
hyra ut till flyktingmottagning, då är det tydligen accepterat!

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

29 januari 2014 09:40

Underbar sista stycke med rubriken, den lånar jag till en sida jag har med bl a just korkade rubriker!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Också halvsvensk

29 januari 2014 09:57

Den var bra!

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 januari 2014 11:29

Tony...
Vänsterns dilemma. De kan inte klaga på Bert då ingen kostnad för invandringen får publiceras...
Vad gäller Nationalsången är självklart Sverige betydligt bättre än Jorden. Men bäst är givetvis Nationalsången orörd och sjungen på någon gammal fin dialekt.

 
Ingen bild

barre

30 januari 2014 12:43

Jag undrar om inte alla PK-fanatiker satte morgonkaffet i halsen när dom väl såg reklarfilmen?. Innan den släpptes så yttrades "dags att ändra nationalsången"
I deras ögon borde Zlatans version vara än mer "rasistisk" än originalet. Helt plötsligt gick det från hypat till tyst som i graven....
Att Volvo ihop med Max Martin & Zlatan, i en tid som denna, släpper sådan reklam som markerar att vi har nåt att vara stolta över, det är vågat.
Om den Svenska, numera världskända, metal-gruppen Sabaton hade uttalat samma version så hade det DEFINITIVT skrivits rasism i kvällstidningarna. När en invandrare, inte vilken som helst heller, gör detta...då vet dom inte vad dom ska yttra....
Jag tycker reklamen är bra & den ger mig ett klart statement. Våga vara stolt för ditt land. Alla andra visar stolthet för sina länder, så varför ska inte VI få göra det?

Ordet "rasism" är så söndertrasat & missbrukat att det tappat sin riktiga innebörd....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards