thoralf

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Thoralf Alfsson - 22 januari 2014 23:10

 


Idag har jag gjort en ny bekantskap på nätet. Supermiljöbloggen, finns även på Facebook och där kan man skriva kommentarer. Ett gäng miljöpartister driver denna blogg. Uppenbarligen har skribenter gått i taket efter mitt blogginlägg med rubriken ”Klimatkortslutning”. Bara namnet på bloggen ger indikationer på att man försöker övertyga andra om sin trovärdighet men i själva verket har man problem just med trovärdigheten.


Supermiljöbloggen använder samma teknik som IRM genom att förlöjliga, förvränga och "ljuga" om det jag skriver på min blogg. Men som sagt jag är ju ganska van.


Det positiva är att nya läsare hittar till min blogg och det är ju bara bra. Det vill jag tacka dessa miljöpartister för.


Jag kan glädja Supermiljöbloggen att jag kommer fortsätta skriva om klimathysterin när tillfälle bjuds och varje gång som någon miljöpartist agerar klimatalarmist i riksdagen skall jag lyfta det på min blogg. Jag är övertygad om att det blir många tillfällen innan valen i maj och september.


Oförändrat klimat i Vasaloppsspåret under 92 år slår Sveriges Lantbruksuniversitet fast i en  nyligen publicerad artikel. Vad säger Supermiljöbloggen om SLU? Skall man göra narr även av forskaren Christer Karlsson.


Skribenterna på Supermiljöbloggen är dock utmärkta verktyg för klimatalarmisterna och deras propaganda. Lars Bern skrev nyligen ett alldeles utomordentligt blogginlägg om de krafter som styr ”klimatpengarna” som alla inom ”branschen” suktar efter. Vi pratar om ca 5 miljarder bara i Sverige.


”Efter vetenskapsbyråkratins uppslutning bakom klimatalarmismen och AGW-hypotesen, blev det nästan omöjligt för riktiga forskare att få anslag för att kunna pröva någon avvikande hypotes. De få som stack ut hakan och t.ex hävdade att solaktiviteten kunde vara en starkt klimatdrivande faktor blev snabbt utfrysta och hånade. Forskare utan särskilt imponerande meriter som lovade att forska om antropogen klimatpåverkan badade dock i skattepengar.”


Läs hela blogginlägget.

 

Precis på detta sätt agerar skribenterna på Supermiljöbloggen och inte minst alla de anhängare som kommenterar på bloggen.


Frågan är ändå om inte det är en viss förändring på gång inom media då man under de senaste veckorna släppt fram nya röster i debatten. Såg en annan artikel på SVT med rubriken ”Klimatforskare villrådiga, vart tog uppvärmningen vägen”.


Jag gissar att klimatalarmisterna börjar bli oroliga då klimatstatistiken inte följer deras förhoppningar och profetsior, utan tar sig helt andra vägar. Det oroar säkert framförallt Miljöpartiet och Centerpartiet som driver dessa frågor extra hårt. Dessutom balanserar Centerpartiet på 4-procentspärren till riksdagen.


Kommer det bli klimathysterin och miljöminister Lena Ek som till slut knäcker Centerpartiet och leder dem ut från riksdagen? Eller kommer det finnas miljöpartister som kommer stödrösta på Centerpartiet för att de skall sitta kvar.

Av Thoralf Alfsson - 22 januari 2014 08:46

Några klipp från gårdagens debatt i riksdagen om politiskt våld. Det framgår med all tydlighet att flera partier har problem med Avpixlat och de sanningar och uppgifter som presenteras. Jag tar personligen avstånd från alla kommentarer på Avpixlat som uppmanar till våld eller hot men jag ser inget problem med att sanningen och att offentliga uppgifter presenteras på Avpixlat.


För den som vill se hela debatten finns den här.


Anförande Richard Jomshof.



Christina Höj Larsen tar plats i talarstolen och därmed också hyckleriet. Märkligt att hon glömde nämna kommunismen när hon pratar om Vänsterpartiets bakgrund. Skäms hon över den bakgrunden?



Tuve Skånberg läser sedan lusen av Vänsterpartiet och Christina Höj Larsen.



Richard Jomshof ger som avslutning förslag på vad som bör göras för att stävja det politiska våldet.



Tuve Skånberg avslutar med en rejäl salva till Vänsterpartiet.



Måste ge en rejäl eloge till Tuve Skånberg som så kraftfullt kritiserade Vänsterpartiet. Men han var dock ensam om att göra det från Alliansen. Att Socialdemokraterna eller Miljöpartiet skulle kritiserat Vänsterpartiet var väl inte precis förväntat. Tuve Skånbergs beskyllningar mot Sverigedemokraterna var dock av den vanliga typen av floskler som går tillbaka till den tid då partiet bildades. Men dessa beskyllningar håller inte längre idag. När det gäller Vänsterpartiet är det uppgifter som är högst aktuella idag.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards