thoralf

Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

DAGS ATT SÄTTA NER FOTEN MOT PK-MEDIA

Av Thoralf Alfsson - 11 januari 2014 01:35

Varför försvarar anarkister islam? Det fick jag inget svar på idag när jag av en ren tillfällighet hamnade vid sidan av en anarkist på Lilla puben i Kalmar. Vad har islam och anarkister gemensamt?


Den enda gemensamma faktorn torde vara Sverigedemokraterna. Eller rättare sagt att Sverigedemokraterna är kritiska både mot islamismen och kommunismen.


Idag är jag väldigt glad för att Richard Jomshof med flera inte viker ned sig för pk-media utan står fast vid sin kritik av islam och dessa kulturella yttringar. Det är hög tid att sätta ner foten och ta avstånd från islam och den islamisering som pågår av vårt eget samhälle.


Alla som läser min blogg vet att jag är mycket kritisk mot islam och att jag från vänsterhåll kallas för islamofob. Något som jag ironiserat över på bloggen. Som någon i utanförskapsområdena uttryckte det ”Fuck islam”.


Hur många kommer ihåg gruppvåldtäkten i Mariannelund? Var inte alla dömda från Afghanistan? Är det inte i Afghanistan det största stödet finns för stening av de som begår äktenskapsbrott? Skulle vi dömt dessa sju våldtäktsmän efter sharialagar?


http://parnassen.wordpress.com/2012/03/27/spermier-fran-minst-fyra-personer-langt-upp-i-anus-slutpladering-i-gruppvaldtakten-i-mariannelund-atta-man-pa-en-kvinna/


Blekinge läns tidning (ägd av Gota Media) vägrar publicera en debattartikel från Richard Jomshof angående det ”muslimska våldtäktsbråket” och därför har artikeln publicerats på SD-Kurirens webbsida istället. Jag publicerar den nedan också.


Här kommer även en länk till en BRÅ-dispyt som Mattias Karlsson hade 2009.


"Den 8 januari påstår Simone Hansen att Michael Hess (SD) sprider ”muslimhat på Facebook”. Påståendet är felaktigt. Michael Hess har i sina inlägg kritiskt kommenterat islam och ingenting annat. Om man ska kritisera Michael Hess för något så är det ett väl hårt språkbruk och generaliserande. Men i sak har han rätt vad gäller att det finns ett samband mellan våldtäkter i Sverige och invandrare från Mellanöstern och Nordafrika samt den kultur de därmed påverkats av. Påståendet fälldes för övrigt i samband med en artikel i Aftonbladet (9 juli 2013) där det går att läsa om ett upptrappat sexvåld och att ”sex används som vapen mot kvinnorna” i Egypten, vilket enligt bedömare är sanktionerat av Muslimska brödraskapet.


Även här i Sverige är överfalls- och gruppvåldtäkter ett stort problem. Att få en klar bild kring detta problem och dess orsaker är dock svårt, inte minst då förövarnas bakgrund sällan analyseras. Enligt Toni Demitz-Helin vid Rikspolisstyrelsen, verkar det vara så ”att de flesta gruppvåldtäkter begås av folk med utländsk bakgrund och att deras offer överlag är svenska kvinnor.” (Källa: Tidningen Svensk Polis nr. 6-2000) Den 12 februari år 2000 skrev Jyllandsposten följande: ”Det är i huvudsak män från östra Medelhavsområdet, som är överrepresenterade när det gäller gruppvåldtäkter […] Men en detalj får den svenska offentligheten inte veta: att de misstänkta har utländska rötter, närmare bestämt rötter från Mellanöstern.” BRÅ-rapporten Brott bland svenskar och invandrare från 2005, visar tydligt att de som är födda i utlandet är klart överrepresenterade i brottsstatistiken, men också att andelen är särskilt hög för invandrare från Mellanöstern och Afrika.


Den 12 december 2005 konstaterade Mauricio Rojas, tidigare integrationstalesman FP, på DN-debatt, just med anledning av BRÅ-rapporten ovan, att ”personer från Mellanöstern” är kraftigt överrepresenterade vad gäller vissa brott och att detta beror på ”invandrarnas sociokulturella arv”. Det sistnämnda är viktigt. I vårt grannland Norge konstaterade nämligen polisbefälet Hanne Kristin Rohde vid Oslopolisen att den typiske förövaren vad gäller överfallsvåldtäkter är en relativt ung man med invandrarbakgrund, ofta asylsökande, och med en helt annan kvinnosyn än den som finns i Norge. (Källa: NRK 15 april 2009) Även i Finland är problemet växande. På frågan varför invandrare från Mellanöstern är ”radikalt överrepresenterade” när det gäller våldtäktsbrott, svarar Hannu Niemi vid Rättspolitiska forskningsinstitutet att ”de kommer från en kultur där man ser på kvinnan på ett mycket annorlunda sätt än hos oss”. (Källa: Hufvudstadsbladet 26 april 2012) Och så vidare.


Det är uppenbart att Simone Hansen inte har koll på fakta. Hon tillskriver dessutom Michael ett felaktigt citat. När Michael talar om ”islams kultur”, väljer Simone Hansen att återge det som ”muslimsk kultur”. Det är ohederligt.


Än värre blir det när Simone Hansen använder sig av Jan Hjärpe som någon trovärdig expert på området islam. Men det är han inte. Till exempel har Jan Hjärpe i Stockholms tingsrätt framträtt som ”expert” och försvarat Radio Islam, som enligt Per Ahlmark är den ”grövsta pronazistiska och antisemitiska radiostationen i Europa efter andra världskriget”. (Källa: Jan Hjärpe låtsas att tyranni ger ”guldålder”, www.dn.se) Antisemitiska Radio Islam, som Jan Hjärpe alltså försvarade, fälldes slutligen för hets mot folkgrupp på arton punkter. Vid ett annat tillfälle kallade Expressens PM Nilsson Jan Hjärpe för ”islamisternas advokat”, detta sedan Hjärpe manat ”till ödmjukhet inför terroristernas anspråk” i samband med de islamistiska bombdåden i London 2005, där 56 personer dödades och omkring 700 personer skadades.


Det finns således mycket att tänka på i hela denna historia, inte minst kring den journalistiska gärning Simone Hansen utfört då hon inte tagit till sig fakta och resonemang som förts fram samt i hennes okritiska val av referenser. Nog bör man kunna förvänta sig mer av en journalist?


Richard Jomshof, riksdagsledamot
Ola Svensson, distriktsordförande Blekinge


*Författarna har under dagen försökt få in en debattartikel på detta tema i Blekinge läns tidning, BLT. Tidningen har vägrat. Därför publiceras denna text här på SD-Kuriren."

 
 
Ingen bild

Göran

11 januari 2014 06:03



Sverige måste befrias från islam ! I detta avseende gäller inget annat än nollvision !

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 09:00

Allting går igen, tyvärr. På 1930-talet och en liten bit in på 40-talet beundrade vissa Hitler och Nazismen i Sverige. Av förståliga skäl minskade den skaran i takt med en ökande kunskap om Nazismens fruktansvärda brott mot mänskligheten.
Tom. idag finns det dessvärre några få som inte inser fakta, men de är bara att beklaga.
I vår tid upprepar sig historien tyvärr. Fast mer fasansfullt. Med öppna ögon försvarar politiker, forskare och journalister en annan grym ideologi, Islam.
Inte ens när fakta finns framför deras ögon, fattar de.

När man vill lägga fram saklig kritik, då tystas man och blir tom. ibland fysiskt attackerad.
Inte ens våra annars så stridbara feminister som brukar hitta kvinnoförtryck överallt, ser (eller mera rätt, vill se) Islams avvikande kvinnosyn. Fegt...


 
Ingen bild

Sven Dacke

11 januari 2014 09:09

Varför ser man problem i Finland och får skriva om det men ingen ser några problem i Sverige

http://goo.gl/DKnA6s

http://goo.gl/xGFHdD

 
Ingen bild

SM811

11 januari 2014 09:16

Bra SD att ni står upp för sanningen.
Tyvärr kan man inte förvänta sig mer av dessa skribenter (journalister kan jag inte benämna dom) för de tar inte sitt uppdra på allvar. Samma mönster här att byta ut ordet "islam" mot "muslimer" som de gjorde för Jimmie Åkesson. Om de nu hela tiden försvarar islam kan de inte då skriva en artikel där de redovisar vilka fördelar islam medför? Inte en endaste artikel har jag funnit från dessa skribenterna men det är inte så underlig.

 
Ingen bild

Olandstoken

11 januari 2014 10:04

@Sven Dacke, i Sverige ligger förtroendet för tidningar lägre än för bilförsäljare så Finland är nog inte unikt.

Media ska man ha så lita som möjligt att göra med som Sverigedemokrat anser jag de de nyttjar allt du säger mot dig och sällan skriver något positivt.

OM nu hela SD tar avstånd från att tala med svensk media vilka beter sig odemokratiskt och hatiskt så kommer detta gynna de tidningar som framför fakta om partiet.

Jimmie kallade en reporter från SVT för rövskalle och skulle inte fler gånger prata med denna , detta tycker jag alla skulle anamma tills mediadrevet mot SD avtar.
De tidningar som nobbar SD ska även bli nobbade då det gäller uttalanden , gotamedia tex ska på inga sätt gynnas och de prenumerationer vi har hos dessa kommer avslutas .

Jag tog ett annat beslut igår och bytte mobilleverantör då jag anser att de som gör reklam på arabiska och även har reklamfilmer där en invandrare ska hjälpa korkade svenskar med sina mobiler inte behöver mina pengar .
Ut Comviq där det är billigt att ringa utlandet och in med 3 där man slipper reklam som dumförklarar svenskarna och glorifierar invandrarefrån mena.

 
Ingen bild

Sven Dacke

11 januari 2014 10:14

När Sverigedemokrater kritiserar religionen och ideologien Islam bruka PK media kontra med något av följande.

Hur var det med Vikingarna, for dom inte runt och högg huvudet av folk.
Bibeln innehåller många hemskheter
Korsriddarna var minsann ännu värre.

Det går inte att förneka, men hur många har träffat Viking under senaste åren och fått känna på deras ursinne.
I det kristna Sverige lyckas jag inte hitta några belägg för stening, halshuggning, dränkning av häxor och liknade under senaste åren. Och hur många har träffat på någon Korsriddare och drabbats av deras ”frälsning” i modern tid

Vad som händer i länder i Islams namn kan jag läsa varje dag året om, och jag kan inte se något fördömande av ”våra” Islamtroende Svenskar
Men vad händer fortfarande i det land Sverige har försvarsaffärer med på Chop Chop squar i Islams namn

http://goo.gl/1E3d1n

 
Ingen bild

Bonicivis

11 januari 2014 10:24

Islam skapar många, nästan ofattbara, tragedier. Som för denna lilla flicka......skriv gärna på om du vill.

http://www.avaaz.org/en/forced_to_marry_her_rapist_f/?bgzJudb&v=33983

 
Ingen bild

Sven Dacke

11 januari 2014 10:32


Finns det någon representation från Sverigedemokrater på denna form av "Nobelfest" som börjar på Söndag

http://goo.gl/4XCWQn

 
Ingen bild

SM811

11 januari 2014 11:01

Här en video som alla borde se och särskilt alla PK.
http://www.youtube.com/watch?v=EGaYfxNEi7M

 
Ingen bild

Matts

11 januari 2014 11:01

Så länge Hans Bülow sitter som ledare på Blekinge Läns Tidning så lär väl aldrig SD få komma till tals. Denne man hatar SD. Notera följande artikel:

http://www.bltsydostran.se/ledare_sydostran/sd-politikern-hess-maste-avga%284098753%29.gm

Citat: "Det borde finnas fler politiker i Karlskrona som stöder Magnus Manhammar" Detta säger ju allt om vart Bylow står.

Denne Magnus Manhammar som indoktrinerats av EXPO och nu sitter för sossarna i Karlskrona.

/Matts

 
Ingen bild

Lotta

11 januari 2014 11:12

Jag ställde för en tid sedan en fråga till Ahonen som han bekvämt nog struntade i att besvara. Här kommer den igen: SD, (och därmed även jag som sympatisör) vill att Sverige anpassar invandringen till ditt hemland Finlands storlek. Är vi rasister då?

 
Ingen bild

Fred och jämlikhet

11 januari 2014 11:14

Allt är inte dåligt med islam. T ex så är kvinnor förbjudna att vissla när de sitter på toaletten. De får inte sjunga heller. Och absolut inte läsa någonting. Bra saker, tycker jag. De ska inte ha det roligt när de skiter, och snabbt ska det gå så pipan blir stoppad.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

11 januari 2014 11:16

@ Matts

Hans Bülow skriver ledare på Sydöstran, på BLT är det Sylvia Fortell i första hand.

Hans Bülow är rätt bra på det sättet att han oftast tillåter kommentarer på de flesta av sina ledare och det är sällan man ser några positiva kommentarer.

Sylvia Fortell har jag inte läst så mycket, men halkade just in i en Facebookgrupp "BLT Ledare" där hon för en stund sedan la in en ny kommentar till Richard Jomshofs uttalande om islam och stöd till Michael Hess här i Karlskrona. Det kan nog bli intressanta debatter i den gruppen framöver!

Magnus Manhammar är en historia för sig som jag väljer att inte ens kommentera!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Tommy

11 januari 2014 11:28

@Thoralf
Ok. Du gillar inte Islam. Sverigedemokraterna kämpar mot islamismen.
Verkar onekligen vara den viktigaste valfrågan för dig om man ska se till antalet inlägg.
Hur ska ni lösa problemet? Kom gärna med ett antal kortfattade förslag hur vi i Sverige ska lösa det.

 
Ingen bild

Observer

11 januari 2014 11:52

Ingen replik i BLT.Det hade det heller inte blivit någon annan av de Gota Media ägda tidningarna.Där finns en puss&krammentalitet numera mot allt som islam står för i princip i den mediagruppen.När blir islams kvinnosyn,öppet och klart, legitimerad i svenska medier?Tänk er ett feministiskt demonstrationståg om några år under parollen "vi vill bli våldtagna".

 
Ingen bild

Fredde

11 januari 2014 12:08

Bra ide om SD-kuriren så man kan få läsa sanningen och inte förljugen pk-medias oärliga syn på olika händelser.

 
Stefan K

Stefan K

11 januari 2014 12:19

Det blir lite parodi när gammelmedia publicerar kritiska artiklar för att sedan vägra ta in ett genmäle där de anklagade får sägs sitt.

Å andra sidan börjar väl hela gammelmedia likna en parodi på intressanta medier.

http://petterssonsblogg.se

 
Stefan K

Stefan K

11 januari 2014 12:24

Hade BLT publicerat Richard Jomshofs debattartikel hade ett antal tusen fått läsa det. Nu får ett antal hundratusen läsa det.
De hade nog inte riktigt räknat med det på redaktionen, eller så förstod de inte med vilken kraft sociala- och alternativa medier är på väg att ta över.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Liten tuva

11 januari 2014 12:27

Här kan ni protestera mot islams våldtäktslagar.
www.Avaaz.org Nifår googla, lyckades inte klistra in.
Just nu 622 000 underskrifter.
16 åring våldtagen o misshandlad, tvingas gifta sig förövaren enl.
Marockos lagar. Hon valde att ta sitt liv !!

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 12:29

Tommy...
Du efterlyser lämpliga åtgärder mot Islam.
De jag kommer på lite snabbt är:
Stopp för anpassningen inom utbildningssystemet. Inga delade simundervisningar. Ingen specialmat för Muslimer, duger det till våra barn, så duger det till dem.
Inga som helst huvudbonader skall tillåtas i alla lektionssalar i alla skolor innebär också "religiösa" sådana).
Inom SFI SKALL män och kvinnor blandas i lektionssalen under utbildningen.

Inga som helst skadestånd pga. "religiös diskriminering" när det gäller handskakningar och liknande. DO skall inte ens ta emot sådana anmälningar.

Forskning SKALL omedelbart gå igenom alla gruppvåldtäktsdomar och ta fram gärningsmännens kulturella och religiösa hemvist. Forskningsresultaten SKALL offentliggöras innan höstens val.
Islams skrifter skall kritiskt granskas i media och inom skolan.
Att invandringen från Islamstyrda länder kraftigt skall begränsas torde vara självklart, men bör ändå påpekas.
Tja, det finns säkert många, många flera önskade åtgärder, kommer inte på flera just nu...

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 13:10

Anarkister försvarar islam därför att:
De delar samma vision genom att båda vill störta demokratin och införa anarki. Islam fungerar som bäst i en anarki. Islamisterna blir därför till stora idoler för anarkister.

 
Ingen bild

Lotta

11 januari 2014 13:15

@Tommy och andra islamomhuldare här är en länk till er:

http://youtu.be/EGaYfxNEi7M

Återkom sedan gärna med kommentarer. Ett tips: Sök reda på vad exempelvis Wafa Sultan. Ayan Hirsi Ali själva muslimer har att säga om den "kärleksfulla religionen" islam.

 
Ingen bild

Lotta

11 januari 2014 13:16

Testar länken igen;

http://youtu.be/EGaYfxNEi7M

 
Ingen bild

Magentan

11 januari 2014 13:17

Sven Dackes kortfattade inlägg ovan (10:32) med vidhängande länk förtjänar uppmärksamhet!

Artikeln som Dackes länk går till har rubriken "EN ORGIE I SD-HAT - FOLK OCH FÖRSVAR". Läs den!
http://lantvarnet.wordpress.com/2013/01/15/en-orgie-i-sd-hat-folk-och-forsvar/

Här finns en annan länk som behandlar SDU och FoF:
http://avpixlat.info/2012/10/19/folk-och-forsvar-stanger-ute-sdu-igen/

 
Ingen bild

Thoralf A

11 januari 2014 13:19

Tommy

Den viktigaste åtgärden är att begränsa invandringen.

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 13:24

Lotta... Läs huldas svar så vet varför ni är rasister.

Thoralf... Muslimska invandrare eller invandrare generellt?

 
Ingen bild

World Traveller

11 januari 2014 13:31

Äktasvensk, jag tycker du ska flytta till Saudiarabien i ett års tid. Sen vore det roligt att höra vad du har att säga :-)

 
Ingen bild

SDare

11 januari 2014 13:32

Äkta Svensk!!
Varför använder du ständigt ordet rasist?
Syns det utanpå alla muslimer att de just är muslimer? Du är helt ute och cyklar i ditt resonemang. En muslim kan vara vit, brun, röd eller vilken jävla färg som helst. Varför är då dina svar ständigt att vi allihopa här på Thorals blogg är rasister? Det bästa du kan göra, är att lämna denna blogg ifred. Du har ändå inget att tillföra.

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 13:42

Sdare... Svårt att svälja sanningen?

Att ändra inriktningen från alla invandrare till bara muslimska invandrare är fortfarande rasism... Huldas kommentarer är både rasistisk och fascistisk

 
Lotta

Lotta

11 januari 2014 13:49

@Oäkta svensk
Såg du talet på klippet? Vad är din kommentar till det eller är rasist det enda ord du kan rapa?

http://youtu.be/EGaYfxNEi7M

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 13:53

@Potta... Hon blev välkomnad till usa... Ska inte sådana flyktingar få komma till Sverige?

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 13:58

@Oäkta svensk
Vandra vidare.

 
Lotta

Lotta

11 januari 2014 13:59

@Andra generationens invandrare
Ingen kommentar till klippet? Här är ett till: http://youtu.be/nOK-F79aRBo

Till övriga läsare, lyssna speciellt runt tidskod: 2:50 och framåt med tanke på medias senaste drev mot SD:aren i Karlskrona.

http://youtu.be/EGaYfxNEi7M

 
Lotta

Lotta

11 januari 2014 14:00

Testar länk 2 igen.

http://youtu.be/nOK-F79aRBo

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

11 januari 2014 14:06

@äkta svensk

Hur kommer det sig att du avkräver svar av andra när du kategoriskt har vägrat svara på de frågor som ställs till dig? Jag har tidigare upprepat dem i tråd efter tråd.

Samma sak när du påstår att vissa är rasister. Det blir inte sant för att du påstår det med din egen logik. Att du heller inte kan exemplifiera vad som är rasistiskt gör dig bara till en liten fåntratt.

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 14:07

Kan du inte läsa?

Vart ska jag vandra vidare?
Jag är född här. I uppsala. Jobbar och betalar skatt i Sverige. Varför ska jag vidare? Det är ni som vantrivs här i mitt vackra Svea. Gör som erik och utvandra till ungern..

 
Ingen bild

World Traveller

11 januari 2014 14:21

Jag har varit i Uppsala en gång. Kommer ihåg att jag körde förbi ett mentalsjukhus eller nåt liknande...

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 14:21

Nej jag vantrivs inte här. Spelar ingen roll vart du är född. Hur lång tid tar det för en västerlänning att bli etnisk japan? Sverige är mitt land! Du är fri att vandra vidare varför inte utnyttja den möjligheten?

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 14:32

World... Ulleråker... Har aldrig besökt det. Jag föddes dock på akademiska mitt i centrala Uppsala.

Sverige är mitt land med så varför ska jag vidare?

 
Ingen bild

Jan Fasan

11 januari 2014 14:32


Islam påbjuder våldtäkt/ Kvinnan en åker!

Koranen, Kapitel 2 (Al-Baqarah ), Vers 223
[2:223]"Era hustrur är för er [som] en åker; beträd därför er åker, när och som ni önskar".

[2:223] نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ

Källa: http://www.koranensbudskap.se/translations.aspx?chapterID=2&verseNr=223&langID=1

 
Ingen bild

Lotta

11 januari 2014 14:39

@Oäkta svensk
Vore intressant att få reda på vad det är i Huldas inlägg som är rasistiskt?

Kan inte heller låta bli att kommentera ditt val av nick. Det tyder på en osäkerhet när det gäller identitet anser jag. Sedan undviker du att svara på frågan om klippen. Har du sett dem och vad är din kommentar?

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 14:49

Lotta om du inte kan se det själv så kan så ör

 
Ingen bild

Martin

11 januari 2014 14:52

Visst är det så att våldtäkt är en del av islamism. Följer man utbredningen av islam från 600-talet till våra dagar ser man den röda tråden: krig, ockupation, tvångskonverteringar, våldtäkter på icke-muslimska kvinnor tillhörande de som muslimerna vunnit över, apartheidlagar.

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 14:53

Sverige är fantastiskt och som alla vet så räcker det med att åka tunnelbanan i Stockholm för att bli svensk. Åker man bil från Stockholm till Malmö blir man skåning. Ja under färden har du hunnit med att växla mellan att vara sörmlänning, östgöte och Smålänning. Allt är möjligt i fablernas värld.

 
Ingen bild

Dumle

11 januari 2014 14:56

Eller varför ett citat från Martin Grann, som redan 2005 var Kriminalvårdens forskningschef:
" Något som kan och måste bli bättre på är språk och kultur.Vi har i många fall redan psykologer som talar andra språk, till exempel arabiska, men inte i tillräcklig utsträckning. Vi jobbar särskilt med att hitta psykologer med en annan kulturell bakgrund. Det är viktigt, inte bara med språkkunskaper, utan att förstå hur man tänker i andra kulturer. Särskilt eftersom en väldigt hög andel av sexualbrottslingarna inte har svenska som modersmål".

Vad säger det om moralen hos det svenska folket, när man låter tusentals av landets tjejer och kvinnor år efter år våldtas av invandrade män från muslimska länder. Hur kan ni andra kvinnor låta detta ske?

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 14:58

Är jag inte svensk fast jag är född här av svenska medborgare?

 
Ingen bild

Olandstoken

11 januari 2014 15:02

Det är sådana som äkta svens som gör så normalt funtat folk har svårt att förstå att det finns väldigt vettiga människor med invandrarbakgrund.

Rasist skriker fånen i var mening, innan har jag försökt vara trevlig men då det hela tiden provoceras så får det bli otrevliga kommentarer .

Islam är och förblir en hatideologi då de förföljer och attackerar de som inte konverterar, även detta står i koranen för de okunniga här som är läsbara.
Vad vi säger här är att vi ogillar islam och då man är född i ett kristet land borde vem som helst med lite kött på benen göra det samma, att vi ogillar muslimer är det ingen som sagt i alla fall inte jag .

För att ogilla en person måste man ha belägg för att denna gjort något eller sagt något man tycker är fel eller på annat sätt burit sig illa genom brott eller fusk,jag känner flera muslimer och tycker inte illa om någon av dem .

Att vara mot invandring en vansinnig är absolut inte samma sak som att vara rasist för i så fall vore alla andra länder i världen utom just de präktiga naiva svenskarna detta.

Dagligen ser jag asylsökanden och då tänker jag vad kommer hända med dessa då våren kommer och människohandeln i min kommun ska bytas ut mot turism, är det humant att flytta folk bara för campingarna tjänar mer på turister på sommaren.

Man ser även pensionärer som köper den billigaste maten och även mat med dåligt datum kontra asylsökande som köper lyxkonsumtionsvaror och den dyraste maten , många gånger kommer det upp sedelbuntar ur deras fickor när swedbankkortet är tomt något som förbryllar de flesta handlare.

Tänk om det vore en vettig kontroll på vilka som kommer hit och varför de gör det.

Dagens migrationsverk påhejat av vänsterpacket i landet ger folk en smak på det goda i Sverige för att sedan efter en kontroll slänga ut dem igen, vore det inte vettigare att hjälpa dessa på plats och om de behöver in i Sverige gör dessa kontroller i något EU-land där alla länder får dela på de behövande och dra sitt strå till stacken.

 
Ingen bild

Marko

11 januari 2014 15:03

Äkta svensk.
Erik har flyttat till Sverige igen.

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 15:08

"Äkta svensk"...
Ta nu och kommentera vad som du anser är rasistiskt i mitt inlägg i förmiddags. När du kallar mig för rasist, så går jag i taket!
Jag vill veta vad EXAKT som du anser vara rasistiskt.
Kan du inte det, så håll dig härifrån!!!!

OCH. Svensk medborgare säger tyvärr inte mycket nu för tiden. Var föddes din farfar, farmor, morfar, mormor och dina föräldrar? Svara ärligt.
SNABBT!

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 15:12

Marko...
Bra! Erik behövs här!! En duktig kille som provocerad av en AFA-tjej tyvärr råkade säga högt vad vi alla tycker om Vänsterextremister...

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 15:16

Jag är svensk... Thoralfs har ju själv sagt så... "barnet är fött här, det är svenskt"


 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 15:18

Hur lång tid tar det för en västerlänning att bli etnisk japan?

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 15:23

4 veckor

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

11 januari 2014 15:29

Så, då bestämmer jag att Äkta svensk är pedofil och djurplågare. Det framgår klart och tydligt av hans inlägg. Det ser alla, så jag behöver inte föra upp något till bevis.

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 15:31

Spännande att drt var det första du kom fram till :)

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

11 januari 2014 15:33

"Hur lång tid tar det för en västerlänning att bli etnisk japan?"

Det räcker väl med att åka tunnelbana i Tokyo enligt nedanstående klipp med Åsa Romson (MP) och Jimmie Åkesson (SD).

http://www.youtube.com/watch?v=rjand84BBKM

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 15:40

Äkta svensk...
En riktig svensk behöver inte påpeka att han/hon är det. Det ser, hör och märker man. Man ser det på beteendet, hör det på att man då har en svensk dialekt och man märker det på beteendet och sättet.
Men ta nu och svara på min fråga om varför du anser mig vara rasist.
En riktig äkta svensk svarar ärligt på en rak fråga...

 
Ingen bild

Thoralf A

11 januari 2014 15:47

Äkta svensk

Om jag förstår dig rätt är dina föräldrar utrikes födda.

Du är inte etnisk svensk, med andra ord en oäkta svensk med svenskt medborgarskap.

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 15:47

Vem dikterar det? Ni?

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 15:57

Äkta svensk...
Det är skillnad mellan en svensk och en svensk medborgare. Ibland liten och ibland stor. En västeurope, tex, Holländare har BETYDLIGT större förutsättningar att bli svensk än en Somalier. Holländarnas kultur, religion och kultur ligger betydligt närmare vår, än vad som råder i Somalia.
Givetvis bedömmer vi när man blir svensk.
Givetvis bedömmer Kineser när man är Kines...

Väntar på svar på min allvarliga fråga... NU.
Svarar du inte är du oseriös och feg.

 
Ingen bild

World Traveller

11 januari 2014 16:06

Att Äktasvensk gillar pedofiler och våldtäktsmän bevisar han varje gång han är inne på bloggen här. Att han njuter när svenska pensionärer vanvårdas gör han heller ingen större hemlighet av. Någon empati för våldtäktsoffer och rån offer och anhöriga till svenskar som mördats har han heller inte. Hans föräldrar måste skämmas för honom.

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 16:11

World Traveller..
Japp, det gör de säkert. De skäms säkert också över att han inte svarar på frågor i tid. Anklagar man någon felaktigt för att vara rasist, då får man stå för sina anklagelser och svara på frågor om vad man grundar dessa anklagelser på.

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 16:14

Sverige är så pass fantastiskt så det räcker med att vara född här för bli etnisk svensk inbillar sej en del. En kines född här av kinesiska föräldrar kommer inte alls att se ut som en kines. Allt är möjligt i fablernas värld. Föräldrarna som blivit svenska medborgare har helt tappat sitt modersmål och kultur. De är nu äkta svenskar och undrar hur i hela världen någon kan tyda kinesiska tecken.

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 16:15

Thoralf. Min svenkhet bedömer inte du. Jag är inte bara svensk medborgare, utan svensk i samma benämning som du och ekeroth. Sverige är mitt land lika mycket som det är ert. Hudfärg har inget med det att göra.

Hulda, jag säger bara gud hör bön!

 
Ingen bild

Lotta

11 januari 2014 16:17

@Oäkta svensk

"Äkta svensk
Lördag 11 jan 14:49
Lotta om du inte kan se det själv så kan så ör" går det översätta till begriplig svenska? Hur går det sedan med kommentarer gällande klippen?

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 16:23

matspp... Så är det. Och en äkta svensk får ta fram sin gamla skolkarta för att hitta tex. Chile...

 
Lassekolja

Lassekolja

11 januari 2014 16:24

TACK Thoralf för att Du återger debattartikeln av Richard Jomshof och Ola Svensson! Efter att ha läst den med alla fakta och källhänvisningar, mår jag riktigt gôtt, som en prins! Fullt begripligt att inte PK-media publicerar den i demokraturen "Det nya Sverige"! Samtidigt kan man inte bli annat än riktigt dj---gt förbannad över att skall behöva vara så i vår representativa "demokrati". När PK-media först stämmer in i "åklagarkören" för att i nästa moment refusera "försvaret" borde bara det vara åtalbart. Det minsta man kan kalla det är manipulation och rent sabotage av vår demokrati, eftersom en sådan kräver välinformerade väljare, vilket PK-media istället gör allt för att förhindra!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Thoralf A

11 januari 2014 16:24

Oäkta svensk

Jag har aldrig nämnt hudfärg. Svenskhet är något annat än svensk. Du är inte etnisk svensk, därmed saknar du en viktig detalj för att kunna stå för svenskhet. I min definition av svenskhet finns dessutom inte islam.

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 16:27

Äkta svensk/Fegis...
Ja, hör Gud bön, DÅ SVARAR DU PÅ MIN FRÅGA och jag slipper kalla dig för fegis.

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 16:33

@Hulda mk1
japp så är det. Och när en äkta kines ser sej i spegeln ser han en tvättäkta japan. Även om han äter chili con carne varje dag.

 
Ingen bild

Lotta

11 januari 2014 16:36

Den oäkte svensken hittar rasism överallt i bloggen men redogör aldrig vad det är som är rasistiskt. Vederbörande har även kallat mig rasist utan att förklara på vilket vis jag skulle vara det. Kanske kan den oäkta svensken förstå vad vi menar med att han inte är äkta svensk på genom följande exempel: Två danskar eller två norskar som flyttar till Sverige och så småningom blir svenska medborgare inte heller deras barn är att räkna som äkta eller etniskt svenska. Lika lite som två svenskar som flyttar till något annat land och blir medborgare där kan räkna sina barn födda i landet man flyttat till som etniska eller äkta i landet de flyttat till.

 
Ingen bild

Lotta

11 januari 2014 16:38

Ändrade lite i inlägget medan jag skrev det. På kan man bortse ifrån.

 
Ingen bild

Lärare

11 januari 2014 16:42

Är också mycket glad att inte SD-topparna viker ner sig!
ÄNTLIGEN säger de ifrån och låter sig inte påverkas av dessa PK-drev som säkert kommer fortsätta i samma stil.

Fortsätt stå på Er!
Ni har vårt fulla stöd, alla jag talat med vare sig de är sverigedemokrater eller inte håller de faktiskt med oss i detta fall.

Tack Rickard Jomshof, Björn Söder och övriga som uttalat sig i frågan.

 
Ingen bild

alf

11 januari 2014 17:13

@Äkta svensk
Du hade nog tur du, att din mor råkade befinna sig i Sverige när du föddes. Tänk om hon råkat befinna sig i Afrika just då. Hade du varit en äkta neger då?

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 17:17

alf... Ja, hur det än är med det så är han en äkta fegis.

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 17:35

Byter man däck på VW i Sverige så blir det en Volvo!
Ja det är sant för det har DO på dasset sagt.

 
Ingen bild

Adam

11 januari 2014 17:37

Träffade och pratade nyligen med en dansk som bott i Småland i över 25år om att vara svensk. Han har svenskt medborgarskap. Han sa att här i Sverige tar vi ifrån de som kommer deras identitet och kallar dem svenskar oavsett om de vill det eller inte. Han var dansk med svenskt medborgarskap, och stolt att vara dansk. Han sa helt krasst att han måste vara stolt dansk, för det är hans identitet och historia. Plockar man bort identiteten och historien från en person så har den personen inget kvar och blir ännu mer nedvärderad mm. Han undrade varför vi är så snabba med att plocka bort vad folk är. Precis som vi skäms för dem och var de kommer ifrån. Likadant har en från Irak sagt till mig. Han är irakier och kommer vara det hela sitt återstående liv. Varför inte kalla dem dansk resp irakier med svenskt medborgskap. För det är så de sig själva.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 17:39

Alf,

Äkta Afrikan isof,(vilket är en världsdel) negroid är en ras, inte ett land.

klämde inte in så mycket skoltid, antar jag.

 
Ingen bild

Adam

11 januari 2014 17:39

För det är så de ser sig själva. (Föll bort ett ord)

 
Ingen bild

Calle

11 januari 2014 17:39

@ " Äkta svensk "
När blev muslimer en ras? Du skriver rasist i var och varannat inlägg, te.x 13:42. Slå upp ordet rasist så du förstår vad ordet innebär.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 17:48

Adam du har nog helt rätt i det du säger, håller typ med. Men enligt mig så går dansken ur dansken för varje genreration som går. 2-3 generationer senare så är personen svensk.

Vi helsvenskar idag, skulle stötas ut och betraktas som mycket märkliga, av våra föregångare, 3 generationer sen. Eller?

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 17:50

Calle...Äkta svensk/fegis har dålig läsförståelse och har en politiskt korrekt ovana att kalla allt som han/hon anser fel, för rasism.
Undrar hur han/hon agerar om en Svensk konverterar till Islam och får kritik här. Blir vi då rasister?????

 
Ingen bild

Adam

11 januari 2014 17:57

@Mats
Jo det stämmer. Att efter någon/några generationer så blir man mer kopplad till det land som man därmed har en historia till, dvs Sverige. Och kommer därför att själv kalla sig svensk. Men den person som först invandrar till Sverige (dansk, irakier, somalier mfl) kommer aldrig se sig själva som svensk. Utan mer som somalie (om det är därifrån man kommer) med svenskt medborgarskap.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 18:04

Sommeliern, måste komma från vinland, må hans tro aldrig surna.

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 18:06

Annat ämne...
I Tibro (nordöstra Västragötalands län) söker man nu 6 personer till ett hem för 10 boende "barn" i åldern 15 - 17 år.
Lite ur kraven:
"Utbildning inom beteenedevtenskap, socialpsykologi, socionomexamen eller annan lämplig utbildnng som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten".

Barn om de är 15 - 17 år?
De är säkert betydligt äldre...
Skulle inte dessa 6 tjänster behövas bättre på annan plats i samhället.
Vore inte krav på datorkunskap och kunskap om moblitelefoner bättre?
Kunskap om Svensk kultur, rättskunskap, kvinnosyn och tradition borde också efterfrågas.


Utgifter, utgifter...

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 18:06

Mats (ateist)
Kan M Rondellhund söka asyl i ditt kök?

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

11 januari 2014 18:15

Man kan inte förklara för någon som inte vill eller är kapabel att förstå. Pedofilen Äkta svensk har varken eller.

 
Ingen bild

Morningstar

11 januari 2014 18:25

@Oäkta svensk. Du är chilenare med svenskt medborgarskap. Så enklet är det. Du kan aldrig bli etnisk svensk. Några svenska värderingar verkar du ej heller ha anammat tråkigt nog. Så du är en gapig latino med svenskt medborgarskap. Eftersom du anser att alla svenskar är rasister och Sverige ett för jävligt land, så förstår jag inte varför du inte återvandrar till dina föräldrars land. Där kommer du till skillnad från här smälta in. Dessutom lider Chile inte av krigstillstånd eller är en diktatur längre. Kan det var bidragen som trumfar allt annat?

 
Ingen bild

alf

11 januari 2014 18:25

@Mats (ateist)
Det jag missade i skolan om Afrika, lärde jag mig i Afrika under mina 15 år där. Är det något du vill veta

 
Ingen bild

Lotta

11 januari 2014 18:41

Svensken sägs ju vara lat. Inget av vårt välstånd kan vi tacka svenskarna för. Allt bra i landet har som bekant kommit utifrån. Härligt osvensk är ett populärt uttryck. Ja vi finns ju inte ens längre som folk, det finns det till och med riksdagsbeslut på. Att då rent hysteriskt kalla alla som kommer hit för nyanlända svenskar så fort man satt fötterna på svensk mark eller för den delen svenskar som inte hunnit hit än är för mig en gåta. Så vidrigt som Sverige och svenskarna tycks vara borde de snarast tillhöra kategorin skällsord: Dra åt Sverige eller fy svenskar.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 18:54

Alf.
Jag skulle vilja veta, hur du kan bo i Afrika?

Själv bor jag på Jorden.!!

Hulda. Du säger "Barn" 15-17 . Du skriver och låter precis som du inte tycker 15-17 åringar är barn?.

Då kommer nästa fundering, Citat, De är säkert betydligt äldre?
Varför utgår du ifrån det ? Varför inte yngre?, varför skulle någon myndighet ljuga om det?

 
Ingen bild

Tony

11 januari 2014 19:00

Äkta Svensk:
"Sdare... svårt att svälja sanningen?" Bara för att du
rapar fram ordet rasist i varja mening, så betyder
inte det att dom som är kritiska till stora delar av
invandring är rasister, det finns all anledning att
vara kritisk på det sätt som Sverige bedriver sin
flykting och invandrings politik. Sen är det inte i
första hand mot flyktingarna man är kritiska mot,
utan snarare dom Mähän till politiker inom sjuklövern
som låtit detta vansinne eskalera, att hjälpa folk är en
sak, men att landet Sverige ska vara världens största
socialbyrå, det står inte inskrivet i några konventioner,
och framförallt är inte Svenska folket tillfrågat.
Man hjälper andra med sitt eventuella överskott, man gör
inte som Sverige att man lånar pengar för att hjälpa andra,
men det gör Sverige idag!

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 19:04

Mats (ateist)...
Har du sett några biler på dessa (påstådda) 15 - 17 åriga "barn" som i mängder kommer till Sverige?
Du kan ju ta och kalla närmaste 17-åring i din omgivning för barn. Se bara till att ha en reträttväg. De bör självklart kalas ungdomar. Så även dessa "barn". Fast rätt är unga män. Det är ju män i 18 - 30 års ålder det handlar om...

Varför vågar inte våra myndigheter ålderstesta dem? Norrmännen vågade. Då kommer det hit istället...

 
Ingen bild

B Johansson

11 januari 2014 19:15

Hyckleri i svensk media när våldtäkter i Indien får mera uppmärksamhet än gruppvåldtäkter i Sverige som den i lilla Mariannelund. Av någon anledning anses våld mot kvinnor i Indien allvarligare än när samma handlingar begås av individer som kommer till Sverige med en medeltida kvinnosyn i bagaget.
Dessutom är det något fel på rättsväsendet när en av de inblandade i Mariannelund frikänns p.g.a felaktig åtalsrubricering och tilldöms skadestånd på 130000kr. Extra stort skadestånd eftersom han är "ung och asylsökande".
Sjukpensionären på Kortedala torg i Göteborg tilldömdes efter att nästan ha slagits och sparkats ihjäl till skadeståndet 75.000 kr

http://www.hoglandsnytt.se/atalad-for-gruppvaldtakt-far-130-000-i-skadestand/

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 19:20

B Johansson...
Har mannen som misshandlades grovt på Kortedala torg fått sina pengar? De hånflinande gärningsmännen lär knappast kunna betala...

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 19:25

Hulda Nja, När skall Barnbidraget sluta gälla då ? Men jag förstår vad du menar med ungdomar. Ålderstest, why not.

 
Ingen bild

B Johasson

11 januari 2014 19:34

@ Hulda mk1
Troligen inte, de såg inte särskilt ångerfulla ut. Det är sällsynt att brottsoffer får sina skadestånd. Ännu en brist i vårt rättssystem.

 
Ingen bild

Olandstoken

11 januari 2014 19:42

@Mats det är inget ovanligt att de ljuger om sin ålder därav Norge fick så få ensamkommande barn när de via handleds och tandröntgen visade sig vara så unga som de påstod, nära 90% ljög och nu är det Sverige som gäller för ankarbarnen.

Det är även det konstigt att efter något år så hittar många av dessa barn sina föräldrar vilka givetvis anhöriginvandrar, det är få av dessa barn man hör något positivt om men givetvis finns det några.

Hanif Bali är en Moderat riksdagsman vilken jag tycker är väldig vettig http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16829729.ab han är en av de få ensamkommande som jag hört gör något positivt för landet.

http://www.tv4.se/efter-tio/klipp/hanif-bali-om-att-v%C3%A4xa-upp-som-ensamkommande-flyktingbarn-i-sverige-2232692

Är man endast tre år då man kommer till ett land så är man mer som en öppen bok och anammar det nya landets kultur och sätt att leva, då man kommer som 15 år tex från Somalia eller Afghanistan så blir det inte lika vettigt.

 
Ingen bild

Sven Dacke

11 januari 2014 19:46

Hanif Bali måste vara unik i Välden, att komma som ensamkommande bern vid 3 års ålder är troligen världsrekord, Nobelpriset näste

 
Ingen bild

World Traveller

11 januari 2014 19:48

Oäktasvensk och Mats (islamist)

Varje gång en svensk tjej blir våldtagen av invandrare ska jag tänka på er. Varje gång en svensk pensionär blir misshandlad och rånad ska jag tänka på er. Varje gång jag läser om nedskärningar för svenskar och lyxboende för muslimer ska jag tänka på er.
För ni är delaktiga i skulden.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 19:59

Nu gjorde sig sjukdomsbilden synlig igen World. Men du får gärna anklaga mig för medhjälp till våldtäkt, men gör det till mig personligen i såfall. Och du snackar om vänlig ton,

citat:
Mats(ateist), Tommy och övriga vill ju inte föra en civiliserad diskussion utan bara köra på med personliga påhopp och barnsligheter så det är meningslöst att försöka diskutera med dom

Vad skall man säga.
Ahh vänta. Så här svarade jag sist.

World.
Vet inte vad som driver mig att svara på dina PÅSTÅENDEN men jag har väl en masochistisk ådra i mig.

Extremvänster ? Ska jag vara riktigt ärlig, vet jag inte ens vad dom står för, men jag är 100% säker att du kommer att kalla mig det, inom två inlägg. Du får i ärlighetensnamn kalla mig vad du vill, men jag kommer inte att försöka svara på påståendena.

 
Ingen bild

World Traveller

11 januari 2014 20:14

Mats (ateist)

Svara då varför du med näbbar och klor försvarar en massinvandring som medför vanvård av våra gamla, misshandel och rån av våra gamla, gruppvåldtäkter av våra svenska tjejer? För du vet lika väl som oss andra att ansvariga vid såna brott är till 99% invandrare från MENA och innan de anlände i såna stora skaror så existerade inte de brotten i Sverige, möjligtvis ett sånt brott om året om ens det. Nu är det varje vecka eller varje dag. En annan sak jag vill ha förklarad för mig är varför svenska skattebetalare ska försörja dessa otacksamma araber och negrer? och en tredje fråga - inbillar du dig verkligen att Sverige som nation och de svenska skattebetalarna har råd med detta?

 
Ingen bild

World Traveller

11 januari 2014 20:24

Mats (islamist)

Bara de senaste dagarna så har det ju varit ett par gruppvåldtäkter och flera åldringsrån (utländska gärningsmän och svenska offer) och en gammal dam blev ju ihjälslagen i Munkedal. Du och Oäktasvensk måste väl finna nån slags pervers njutning när ni läser sånt. Vi andra här blir heligt förbannade och kan lätt tänka oss in i offrens eller de anhörigas situation. Något ni saknar förmåga till. Det kallas brist på empati. Slå upp det i ordlistan!

Nu tackar jag för ikväll. Midnatt här i den stora sandlådan.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 20:24

För det första har jag inte försvarat någonting. Jag har ifrågasatt en hel massa. Men du är så korkad att jag inte ens orkar förklara, Jag märker att du förmodligen dricker nu(antagelse)men du är lika korkad när du är nykter också.

Sitta på nätet och anklaga någon för medhjälp av våldtäkt, är i min mening bland det fegaste jag någonsin upplevt. Men om det var någon jag förväntade mig det av, så var det du.

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 20:41

Mats (ateist)
Ja du har ifrågasatt en hel massa.
Vad har du kommit fram till?
Vad är det som SD har fel i?
Du kan göra dej själv en stor tjänst genom att ta avstånd från diverse tokerier från ökänd svensk eller vad det okänd svensk.

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 21:02

Mats (ateist)...
Det ska bli intressant om dessa "barn" stannar i Sverige och närmar sig 65 år ålder. Då SKALL de verkligen jobba tills de enligt den "Svenska åldern" blir 65. Ljuger man får man stå för konsekvenserna...

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 21:19

Tycker att han är som ni andra, fast på motsatt kant, Har sagt detta förut. World däremot drar ner anseendet för alla er SD personer.

Vad har jag kommit fram till. Man skall inte rasta hundar i rondeller.

Vad har SD fel i. Svårt att säga, Om man tar brottslighet, den kommer att alltid existera. Dom som begår brott tillhör botten på samhället. Folk utan hopp, pengar, framtid. Idag är det invandrare som tillhör denna samhällsklass i stor del. Imorgon någon annan.

Att vissa brott stiger med vissa grupper av människor, måste vara en sanning med modifikation.

Vilken folkgrupp skall USA skylla på när det gäller skolskjutningar, som stigit sen -90talet. Jag vill säga tidens tand, ( inte för att vi skall lägga oss platt och bara acceptera den)

1990ish såg jag på nyheterna när sossarna tog emot folk frånforna Jugoslavien. Redan då sa jag att det där kommer aldrig att gå. Dom kan inte sätta så många människor i getton utan jobb.

Inte för att jag inte gillade invandrare eller någon speciell religion, utanför att det går bara inte.

Finns många frågor där jag tycker ni har fel, inte pga jag tror ni är illvilliga på något sätt. ni missar bara den stora bilden, och gör det för lätt för er.

Om denna blogg (tillhör SD) så tycker jag att den måste vara mer nyanserad, i frågor. Men det är självklart upp till Thoralf. Blir lätt enfrågeparti annars.

Matspp. Nu kommer en följd rebus till dig, ingen dum sak utan bara en ide, om hur man med all välvilja kan tänka fel.

I toppen av en mordisk organisation. Sitter en kingpin under honom har han 3 generaler under honom finns 2 hitmans sedan följer fotfolket. Hur tar man bort organisationen, från topp, mitten, botten.?

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 21:22

Hulda. nu börjar du tänka som mig. Äntligen en ny tanke kedja, du gör mig så stolt =)

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 21:29

Mats (ateist)...Läs mina inlägg ordentligt. Då fattar du mina tankekedjor.

 
Stefan K

Stefan K

11 januari 2014 21:35

Jag vet inte om någon vänsterpartist eller annan vänstersocialist besöker Thoralfs eminenta blogg, men om så är fallet vore det intressant med ett svar på följande fråga:

Ni i Vänsterpartiet är emot alla vinster inom välfärden. Under pågående kongress lades valstrategin fram och i den ingår bl.a en fortsatt kamp mot vinstintressen i välfärden.
Bert Karlsson, den svenska urtypen av storkapitalist, har öppnat tre asylboenden och planerar för 19 till. På varje boende gör han en årlig vinst på flera miljoner. Jag har hittills inte hört ett ifrågasättande eller ett enda kritiskt ord mot de miljoner som Bert gör i vinst med hjälp av våra skattepengar, inte ett ord.
Så vad säger ni i vänstern. Är ni emot privata vinstintressen där kapitalister, entreprenörer och företagsägare gör rejäla vinster på sina nyöppnade asylboenden, eller är detta en rejäl kostnad ni ser mellan fingrarna på?

Media har valt att inte fråga Jonas Sjöstedt om detta, men du Thoralf och övriga Sverigedemokrater kan ju passa på att ställa vänsterpartisterna mot väggen i kommande valrörelse.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 21:35

Tro mig jag försöker, Men detta är första gången du tänker utanför boxen, ta det som en komplimang.

Ps I morse när jag vaknade och skulle kliva ur sängen, vart jag helt övertygad om att min föräldrar, ljugit om min ålder också.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 21:46

Helt rätt stefan k
Jag är inte vänster. möjligtvis modsse. Uppfostrad arbetar son, egenföretagare, Bert (nydemok.)Karsson, Bara myser när han går till banken, Han är affärsman, och i min mening gör helt rätt.

Men det är fortfarande (enligt mig) inte invandrarna som är problemet. Du säger det själv, han kan ta ut hutlös hyra, pga det finns inga bostäder.

Bygg bostäder då!!!! Nja vad händer då med alla som bor i stockholms innerstad och andra fasionabla ställen, Priserna sjunker! och det kommer dom som har pengar/makt aldrig acceptera.

Vi har ett större problem i Sverige idag det heter inte muslim eller invandrare det heter GIRIGHET Banker har stor skuld i detta.

 
Ingen bild

Olandstoken

11 januari 2014 21:49

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18161000.ab

Snacka om att media är så vänsterstörd och islamistkramande så det är äckligt, Linde och Kaplan vilka båda verkar vara antisemiter får spy ut vad de vill men då det gäller de gröna och röda kommunisterna så är allt tillåtet.
Man mår fan illa .

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 21:54

Mats (ateist)..Inte alla häster hemma..?? Vi tar det en gång till.
Om ett ensamkomande barn, dvs en ung vuxen man med planer att få hit övrig familj på sikt, dessvärre stannar i Sverige.
Eftersom han (nästan alltid en han) då är betydligt äldre än sin "Svenska ålder", blir han då betydligt äldre (verklig ålder) när han blir närmar sig 65-årsdagen.

Vid den tiden då jag hoppas att SD leder regeringen kommer de självklart se till att de till att de "ensamkommande" verkligen får jobba efter sin "Svenska ålder".
Är man 75 och man måste bevisa att man är tio år yngre, då man ljugit om sin verkliga ålder, blir det straffet.
Men det bästa är givetvis att de återvänder hem till sina väntande familjer, fruar och i vissa fall säkert egna barn...

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 22:01

Ateist
Finns ingen anledning för invandrare att begå brott eftersom de har all inclusive här. Att (vissa) brott stiger med vissa grupper av människor är sant. Speciellt när man också importerar brottslighet.
Känns mer som det är moståndar sidan som förenklar det mesta.
Vem tar ansvar den brottslighet vi importerar?
Vem tar ansvar de kostnader invandringen orsakar?
Invandringen påverkar alla områden i vårt samhälle.
Zlatan och Pizzan har vi hört om men alla de negativa sidorna då?
Vad är organisation?
Att rasta vanliga hundar i rondeller går nog trots allt bra.
Men att rasta M Rondellhund i rondellen kan få bomb att smällen.
Det bor en M Rondellhund i någons rum
den har sitt korg vid någons fot
den gör någon lugn och den viskar till dej
allt det som jag sagt till dej

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 22:01

Stefan K...
Eftersom kostnader runt invandringen aldrig får redovisas, tiger Vänstern om detta. Men SD kommer säkert att jaga dem med frågan under året.

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 22:08

Hulda mk1
Jag är inte så säker på detta. SD verkar mer gå på de siffror Jan Ekberg tagit fram. Tror att de siffror Lars Jansson tog fram stämmer mer med verkligheten.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 22:15

Hulda. på tal om hästar, JAG HÖLL MED DIG.......
Matspp. också börjar du dra mantrat igen, inga tankar, inga nya infallsvinklar, bara om och om igen.

Vore kul att höra din syn på min hypotetiska fråga, med det är väl under din värdighet,

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 22:22

Mats (ateist)
Vadå för mantra, inga tankar och inga nya infallsvinklar?
Inte alls, jag måste bara veta vad du anser att organisation är innan jag kan svara på din hypotetiska fråga.
Jag är enkel djävel och sitter inte på några höga hästar.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

11 januari 2014 22:22

sorry, Organisation= kriminellt nätverk.

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 22:33

Nätverket kommer att funka oavsett vem du tar bort(sic).
Dock i reducerad form av olika grader beroende på vem eller vilka som plockas bort. Tiotusen kronors frågan kvarstår och den är vad är en organisation i sej?
Vad är det för nytänkande du efterlyser?

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 22:36

Massinvandring?

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 22:44

Svar nej.
Organisation=Information
Tredje steget av E = mc²

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 23:00

Äkta svensk/fegis...
Har du tänkt ut något svar till mig? Väntar. Väntar mycket...

 
Ingen bild

matspp

11 januari 2014 23:04

Mats (ateist)
Och jag sitter och väntar på förslag på nytänkande.

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 januari 2014 23:20

Äkta svensk/fegis...
Jag väntar på svar om mitt inlägg 12:29 idag. Vad i det anser du vara rasistiskt? Mot vilken ras var det enligt dig rasistiskt?
Är jag en rasist om jag kritiserar en ursvensk som konverterar till Islam?
Är jag rasist enligt dig om jag kritiserar kristna i Afrika?
Frågorna är många och svaren ska fram.
Från dig...
Snabbt...

 
Ingen bild

alf

11 januari 2014 23:33

@Mats (ateist)
Du skrev här ovanför att du bor på Jorden. Nyanländ, förstår jag. Av ditt resonemang att döma. Vilken planet kommer du ifrån? Jag hälsar dig i alla fall välkommen. Du har i varje fall kommit till precis rätt blogg om du vill veta lite om hur det är ställt i konungariket Sverige. Läs och begrunda vad här skrivs av Thoralf och många andra förståndiga debattörer så kanske du lär dig ett och annat så småningom.
Som du kanske förstår är det första gången vi på den här bloggen har den stora äran att debattera med en alien.
Livet här på Jorden är väl inte alltid som man skulle önska att det vore. Vi får hoppas att SD får mer än 50% av rösterna i nästa val. Då kan jag garantera dig att livet i Sverige blir bra mycket mer trivsamt än det är för närvarande. Så jag hoppas att du drar ditt strå till stacken och röstar på SD när du får rösträtt här.

 
Ingen bild

Äkta svensk

11 januari 2014 23:55

Mer än 50%av rösterna hahaha hahaha hahaha hahaha ha ha ha ha a...
. Ni är gulliga... Tror ni på tomten med?

 
Ingen bild

Kurtan

12 januari 2014 00:29

@äkta svensk (eller?)

Håller du med om innehållet i nedan tal av MLK, dvs Martin Luther King, i sitt världsberömda tal "I have a dream" som hölls 1963 i USA eller?!

Jag har en dröm, att nationen en vacker dag skall resa sig och göra den verkliga innebörden av sin troslära till verklighet: "Vi anser att dessa sanningar är självklara, att alla människor skapats som likar." /…/ Jag har en dröm, att mina fyra små barn en dag skall leva i en nation där de inte blir dömda efter sin hudfärg, utan för hur de verkligen är.

Repeterar det sista: DÄR DE INTE BLIR DÖMDA (eller få frikort) EFTER SIN HUDFÄRG, UTAN FÖR HUR DE VERKLIGEN ÄR...

 
Ingen bild

Göran

12 januari 2014 00:34

@ Äkta svensk,

Att Du inte klarar av att skilja på tro och förhoppning beror kanske på att Du inte är mer svensk än vad min kamelskinnsplånbok är. (Vid äventyr att SD skulle få mer än 50 % av rösterna vid höstens val så har SD ett så betydande uppröjningsarbete framför sig så tid finns inte till att skratta åt vilsegångna rumpsvenskar.)

 
Ingen bild

matspp

12 januari 2014 00:40

Hur skulle du rösta om det vore val till riksdagen i dag?
På den frågan i VK har nästan 50% av över 5000 västerbottningar svarat: SD

Härligt och en bra början!

 
Ingen bild

Morningstar

12 januari 2014 00:42

Jo, du oäkta svensk. Vad skulle du säga om vi startade ett projekt för att omvandla Chile till ett mångkulturellt centrum i Sydamerika? In med så många vita européer, asiater, araber, afrikaner som möjligt. Alla ska ha möjlighet att behålla sina hemspråk och på dom chilenska skattebetalarnas bekostnad förses med tolkar på hundratalet olika språk. Inte behöva arbeta utan få bidrag och bostäder, plasma-tv, pekplattor, ifånar och allt möjligt. Vi ska ha rätt att utöva våra religioner om vi nu har någon sådan. Om sedan några av dessa invandrar våldtar och rånar andra chilenar, så beror det bara på nychilenarnas utanförskap, fattigdom och ger låga eller inga straff. Det låter väl bra. tycker du inte det?

 
Ingen bild

matspp

12 januari 2014 01:14

Bra kommentar Morningstar!

 
Ingen bild

Äkta svensk

12 januari 2014 01:23

Chile är mångkulturellt... Där bor det peruaner, bolivianer, argentinare, tyskar, svenskar och många många fler...

Och det är fortfarande gulligt att ni tror att skull få över 50 %... Som det ser ut så kan sd förlora sin vågmästarroll... Puss på er rasister

 
Ingen bild

matspp

12 januari 2014 02:26

Chile idag enligt Wikipedia:
De ursprungliga indiankulturerna är så gott som utplånade.
Chiles urbefolkning dvs indianerna utgör nu 2–3 % av landets befolkning. Av de cirka 17 ursprungliga befolkningsgrupperna i Chile så har 11 försvunnit.

 
Ingen bild

Nina Holmström

12 januari 2014 02:35


Thoralf och Sverigedemokraterna.

GÖR KLART FÖR MEDIA EN SAK.

ÄR NI PÅ DERAS SIDA, D.V.S VÅLDSVÄNSERNS SIDA OCH DE SOM FAR MED LÖGNER. -DÅ ÄR NI LANDETS FIENDER OCKSÅ!!!
OCH SKALL SKALL BEAKTA ATT BLI HANTERADE SOM SÅ.

 
Ingen bild

Morningstar

12 januari 2014 04:46

Bor det svenskar i Chile? Du menar väl svensk-chilenare som har flyttat hem igen? Att Chile skulle vara mångkulturellt tror jag på först när jag får se bevis på det. Tror inte att ditt sanna hemland är ens en bråkdel så mångkulturellt som arma Sverige är idag. Närmare sanningen är väl att det är så mångkulturellt som Sverige var på 60-talet. Visserligen spekulationer, det medger jag, men förmodligen sanningen närmare än dina påståenden. Ponera att det hade skapats ett parti som fått namnet CD (chile demócratas). Ett nytt part som hade värnat om Chiles rätt att förbli chilenskt och som hade haft på programmet radikalt minskad invandring. Hade ärade Señor Pseudo-Sueco månne också gastat i högan sky om rasism?

 
Ingen bild

Hulda mk1

12 januari 2014 08:15

Äkta svensk/fegis... Vad tror du att Chiles ursprungsbefolkning tycker om alla invandrare?
När ska du svara på min fråga från igår? Kan du inte??

 
Ingen bild

matspp

12 januari 2014 08:47

Hämtat från nätet och tragiskt bevis för vad invandring i massiv skala leder till. Militär repression mot ursprungsbefolkningen i Chile: Den Chilenska regeringens militära strategi har till syfte att skrämma och krossa de mapuche byar som kämpar för att kunna leva på sitt territorium. I södra Chile hårdnar den urgamla konflikten mellan staten och mapuchefolket. Konflikten om mark sträcker sig flera hundra år tillbaka i tiden. CAM (Coordinadora Aruco Malleco) som representerar chilenska ursprungsbefolkningen mapucherna säjer att de avsäger sig den chilenska nationaliteten. De meddelar också att de inte erkänner den chilenska staten eller dess institutioner. – Mapucherna kommer med alla nödvändiga medel kasta ut de invaderande väpnade styrkor som försöker beröva oss VÅRT land där våra förfäder bodde, skriver CAM samtidigt som de förklarar sig i KRIG med den chilenska staten.

 
Ingen bild

Magentan

12 januari 2014 09:31

"Äkta svensk" skriver: "Chile är mångkulturellt... Där bor det peruaner, bolivianer, argentinare, tyskar, svenskar och många många fler..."

Peru, Bolivia, Argentina gränsar alla till Chile. Det är som om vi skulle kalla Sverige mångkulturellt för att det bor danskar, norrmän och finnar här.

I Chile är endast 7-8 % av befolkningen födda i Europa-Mellanöstern eller 2:a generationsinvandrare därifrån.

2012 var 32,4 % av Sveriges befolkning födda utomlands eller hade minst en förälder som var född utomlands. Alltså är redan nu en tredjedel av Sveriges befolkning utländsk eller 2:a generationens invandrare. Majoriteten från Mellanöstern, Afrika, Sydamerika samt Öst- och Sydeuropa.

http://affes.wordpress.com/2013/10/17/folkutbytet-fortsatter/

 
Ingen bild

SDare

12 januari 2014 09:46

Mer gnäll från krav maskinerna som inte får plats. På min karta så finns det massor utav plats i deras egna land och länder. ÅK HEM!

http://www.vf.se/nyheter/karlstad/islamiska-foreningen-besviken-pa-kommunen

 
Stefan K

Stefan K

12 januari 2014 10:59

@ äkta svensk

Här finns fakta om invandringen till Chile
http://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Chile

Notera gärna antalet invandrare från norra Afrika och länderna på Afrikas horn.

Hur det chilenska folket skulle reagera på en enorm tillförsel av personer från Afrika och Mellanöstern som alla började ställa krav och den chilenska regeringen föll för kraven och började prioritera de nyanlända på arbetsmarknad, bostadsmarknad och ge dem förmåner som ofta översteg de chilenska skattebetalarnas, får vi nog aldrig veta.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Xerxxes

12 januari 2014 11:02

Oäkta svensk
Amerika är en erövrad kontinent. Sydamerika är erövrat av portugiser och spanjorer och nord av engelsmän och fransmän. Att överhuvudtaget jämföra erövrade landområden i som till och med har fått sina språk från gamla världen med Sverige är ju givetvis helt sinnessjukt.

Thoralf: ta gärna bort provokatörer som inte behagar svara på frågor. Deras enda syfte är uppenbarligen att dra ner debatten till sandlådenivå.

 
Ingen bild

Lotta

12 januari 2014 11:10

Äntligen. Julia Caesar är tillbaka med en, som vanligt lysande krönika:

http://snaphanen.dk/2014/01/12/sondagskronika-eu-slum-pa-export/#more-17528

 
Lotta

Lotta

12 januari 2014 11:39

Förvånad över att ingen kommenterade klippet.

http://youtu.be/EGaYfxNEi7M

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

12 januari 2014 12:14

Jaha, Chile mångkulturellt? Och ändå flydde dina föräldrar därifrån?

Men hur det är i Chile är ganska ointressant. Vad som är viktigt är hur det är här i Sverige och våra närområden kontra hur vi vill att det skall vara.

 
Ingen bild

Skånepåg

12 januari 2014 12:54

@ Xerxxes

Delar helt din uppfattning och hoppas att Thoralf tar till sig detta råd. Allt detta tjafs som bara har en mening, i mer eller mindre förtäckta understatement, är tröttsamt i all sin enfald.

 
Ingen bild

Skånepåg

12 januari 2014 13:41

@ Lotta

Har läst klippet och hur hon beskriver framförallt kvinnornas situation i den muslimska "världen". Fasansfullt med kvinnan som blev bortgift vid 6 års ålder och som tog livet av sig vid 25 som en följd av tvångsäktenskapet eller lärarinnan som blev skjuten mitt i klassrummet bland eleverna, medan förövarna skrek muslimska slagord.

Jag mår så illa ibland över alla dessa idioter i Sverige som inte förstått, att islam är mer en förtäckt ideologi som styr livet från vaggan till graven än som vad vi menar med en religion i vanlig bemärkelse.

 
Ingen bild

Skånepåg

12 januari 2014 13:48

@ Lotta

Skall givetvis vara har "sett" klippet.

 
Lotta

Lotta

12 januari 2014 15:03

@Skånepåg
Wafa Sultan, Ayan Hirsi Ali Nonie Dervish och Brigitte Gabriel är alla oerhört viktig för att islams rätta ansikte skall bli känt. I detta klippa tar Wafa Sultan från tidskod 2:50 och framåt upp just det som blev senaste "skandalen" inom SD. Jag kan inte för mitt liv förstå att godehetsapostlarna som brukar skriva på denna blogg så försvarar denna vidriga ideologi falskt gömd bakom fasade om att vara en kärleksfull religion. Det konstiga är att ingen av dem kommenterade mina klipp igår. De som annars har så mycket att skriva. Jag tror det beror på att de är oerhört rädda för att upptäcka att de har samma åsikt som vi och upptäcka att det fina islam inte är så fint som de inbillat sig. Heller lever man då i något slags förnekande eller vägrar låta sig upplysas genom exempelvis dessa båda klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=nOK-F79aRBo&feature

 
Ingen bild

Lotta

12 januari 2014 15:14

Slarvigt skrivet ser jag men andemeningen framgår ändå rätt tydligt.

 
Ingen bild

robban

12 januari 2014 15:27

visst får man vara kritisk till islam men för enkelheten skull brukar jag köra med att man ska vara kritisk till utövarna av islam i stället för "islam" då slipper man förhoppningsvis tjafset om att man är emot en religion och slipper den typen av argument. utövarna kan ju vara av vilken etnicitet som helst.

 
Lassekolja

Lassekolja

12 januari 2014 15:58

@Lotta, jag har nu lyssnat till en kortare variant till "Din" länk. Det skulle vara mycket intressant att i direktsändning få se Gudrun Schyman vara tvingad att först lyssna på Wafa ..?.. vad hon nu hette i efternamn, för att därefter pressas av en panel om huruvida hon fortfarande står fast vid sin absurda syn på islam:

http://www.youtube.com/watch?v=EGaYfxNEi7M&feature=youtu.be

Återkommer strax med länk till när Norrköpingskvinnan Monica S. "äger" Täppas!

http://www.statsskuld.se

 
Lassekolja

Lassekolja

12 januari 2014 16:01

Lyssna här när Täppas visar i Ring P1 hur naiv han är:

http://www.youtube.com/watch?v=1EKSgZo-sHE

 
Lassekolja

Lassekolja

12 januari 2014 16:02

Gör ett nytt försök med tidigare länk:

http://www.youtube.com/watch?v=EGaYfxNEi7M&feature

 
Lotta

Lotta

12 januari 2014 16:13

@Lassekolja
Ja jisses vad säger man om Täppas Fogelberg. Hönshjärna vore ett passande epitet tycker jag. Dessa naiva, blåögda godhetsapostlar kommer dra ner landet i fördärvet. Frågan är om polletten någonsin kommer trilla ner hos dem?

http://youtu.be/EGaYfxNEi7M

 
Ingen bild

Skånepåg

12 januari 2014 16:32

@ Lotta

När får vi nyhetsankare i svensk television som här i Fox och som vågar göra rakryggade inslag som detta? Kolla cirka 2:20 in i videon.

http://www.youtube.com/watch?v=tocbxeD2__o

 
Ingen bild

Thoralf A

12 januari 2014 17:18

Lotta

Skall lägga upp klippet i ett kommande blogginlägg.

 
Lassekolja

Lassekolja

12 januari 2014 17:26

@Lotta 16:13 svaret på Din fråga får bli en travestering på Monika Zetterlund; Troligtvis inte, troligtvis allri´ på ti´n...
En "rolig" detalj är i början när Täppas försöker mästra denna kloka kvinna med vad integrering betyder, då gör han sig löjligare än vanligt, vilket han själv inte verkar begripa.

http://www.youtube.com/watch?v=EGaYfxNEi7M&feature

 
Ingen bild

BG

12 januari 2014 17:50

Till THORALF:

Detta borde ni inom SD titta på och kanske använda er av i valspurten. Sagt av Torsell.


"Jugoslavien – alla vet vad som hände.
Tjeckoslovakien delades i två länder.
Sovjetunionen delades i arton självständiga stater efter språkliga, religiösa och etniska grupperingar..
Kina har problem med de muslimska uigurerna som bedriver terror.
I Belgien förs diskussioner om att dela landet i två delar efter språklig och kulturell tillhörighet.
Kurderna vill bilda ett land med delar från Turkiet, Iran och Iraq.
Mexiko kräver utifrån etnisk tillhörighet att få Texas, Arizona, Kalifornien och New Mexico.
Indien delades i Pakistan, Bangladesh och Indien efter religiös tillhörighet.
Nordirland, inbördeskrig på grund av två olika religioner.
Sudan blev 2012 Nordsudan och Sydsudan utifrån etnicitet.
I Bolivia vill en grupp mestisoindianer bilda en egen etnisk nation.
Spanien bekämpar basker och katalaner som vill ha självständighet utifrån språklig och kulturell tillhörighet.
I Libanon kan kristna, muslimer och druser inte enas.
I Kaukasus slåss Naghorno-Karabach, Tjetjenien och Armenien för etniska och nationella gränser.
Hela Afrika består av en enda lång serie av stamkrig efter att kolonialmakterna skapade nya länder vid kartbordet och vägrade inse problemet med att blanda folk med olika kulturell och etnisk tillhörighet.
Skottland kämpar för självständighet.
Från mitten av 60-talet gick USA från att vara ett mångetniskt land till att bli mångkulturellt. Vi kan vänta oss stora motsättningar som tyvärr kommer att blandas ihop med rasism när det egentligen handlar om mångkulturalism.
Påskön bestod på 1700-talet av två folkgrupper. En grupp var polynesier. Den andra något obestämt var de kom ifrån. Alla polynesier utom en dödades.
Detta var bara ett litet axplock av mångkulturella misslyckanden. Läsaren kan antagligen själv lägga till ytterligare ett dussin konflikter.

Ingen kan däremot ge ett enda exempel på en mångkultur som samtidigt är en fungerande rättsstat befriad från skrämmande kriminalitet. Den mångkulturen finns inte."

http://avpixlat.info/2014/01/12/mangkulturens-juridiska-slagsida/

INTE BARA DET:

Det kommer indikationer om att vägglössen kommer från flyktingboenden påstår fol som tydligen sett interna dokument från migrationsverket:

http://avpixlat.info/2014/01/12/vaggloss-sprids-fran-asylboenden-ut-i-samhallet/

LÄGG UPP FAKTA OCH VISA FOLK INFÖR VALET!

 
Ingen bild

Lotta

12 januari 2014 18:29

Tre svar till tre personer i samma inlägg.
Skånepåg. Tack för länken. Så befriande att höra en reporter säga sanningen, det hör inte till vanligheten. Försök hitta föreläsningen med Brigitte Gabriel när hon berättar om sitt en gång kristna hemland Libanon och hur det gick för det landet eller hur skolorna i USA indoktrinerar studenter och barn i den förträffliga religionen islam.

Lassekolja: Damen i inslaget var mycket bra. Man kan bara skaka på huvudet åt dårar som Täppas och liknande. De lär som du skriver aldrig vakna.

Thoralf. Mycket bra att du lägger upp inslaget. Personer själva födda muslimer som berättar om dess rätta ansikte är oerhört viktiga att framhäva gång på gång.

 
Ingen bild

matspp

12 januari 2014 18:32

BG
Jag fyller på listan med Chile:
De ursprungliga indiankulturerna är så gott som utplånade.
Chiles urbefolkning dvs indianerna utgör nu 2–3 % av landets befolkning. Av de cirka 17 ursprungliga befolkningsgrupperna i Chile så har 11 försvunnit. CAM (Coordinadora Aruco Malleco) som representerar chilenska ursprungsbefolkningen mapucherna säjer att de AVSÄGER sig den chilenska nationaliteten. De meddelar också att de INTE erkänner den chilenska staten eller dess institutioner. – Mapucherna kommer med alla nödvändiga medel kasta UT de invaderande väpnade styrkor som försöker beröva oss VÅRT LAND där våra förfäder bodde, skriver CAM samtidigt som de förklarar sig i KRIG med den chilenska staten.

 
Ingen bild

Morningstar

12 januari 2014 19:27

Rätt komiskt egentligen att det blev väldigt tyst på den oäkta svensken när det kom fram hur indianbefolkningarna behandlas i hans hemland. Närmast jämförbart om än lite långsökt vore väl om miltären i Sverige hade drivit bort samer och skåningar.

 
Lotta

Lotta

12 januari 2014 19:43

Man hör ofta att Saudi Arabien är det mest extrema landet under islam. Efter att ha hört Wafa Sultan från Syrien skulle jag vilja säga att det verkar endast vara olika grader i helvetet, åtminstone när det gäller kvinnorna.

http://youtu.be/nOK-F79aRBo

 
Ingen bild

Hulda mk1

12 januari 2014 20:19

Morningstar...
Ja, och inte kan/vill han/hon fråga på mina frågor heller. En undflyende fegis...

 
Lotta

Lotta

12 januari 2014 20:24

@Morningstar
Samerna är ingen ursprungsbefolkning i Sverige och har aldrig varit. En lögn som upprepas tillräckligt många gånger blir inte sann för det.

http://youtu.be/nOK-F79aRBo

 
Ingen bild

Morningstar

13 januari 2014 07:07

@Lotta. Det var mer ironiskt menat. Av alla minoritetsgrupper har samerna förmodligen varit här längst. En annan anledning till att jag nämnde dom är att dom är det närmaste indianer vi kan komma. Dom har ju också en shamanistisk tradition. Var mest menat att häckla vår vän äkta chilenare. ;)

 
Erlend

Erlend

29 augusti 2016 18:55

Innvandrerne i Sverige voldtar 16,4 ganger mer enn svenskene i forhold til folketallet.

I 2015 utgjorde innvandrerne i Sverige 29,6 % av befolkningen, og begikk 87,3 % av voldtektene.

http://www.solkorset.org/politikk/invasjon/valdtakt.xml

http://www.solkorset.org/politikk/invasjon/valdtak

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards