thoralf

Direktlänk till inlägg 11 september 2013

POLITISK POLISANMÄLAN

Av Thoralf Alfsson - 11 september 2013 18:09

Så var det dags igen! Ännu en polisanmälan! Denna gång från några som kallar sig Juridikfronten. Jag har själv inte fått ta del av anmälan så jag har ingen vetskap om vilka kommentarer på min blogg som skulle vara olagliga. Jag har bara den information som kommit fram genom media och vänner.


Hur många tror att det är en slump att denna anmälan görs i samma vecka som kyrkovalet? Givetvis hänger det samman och därför är det en ren politisk anmälan!


Det är också avslöjande vilka medier som hänger på denna stora nyhet! Media har heller inga problem med att namnge mig ;-)


Vad jag förstått i media nämns två kommentarer, en från juni 2012 och en annan från oktober 2012. Den ena är alltså närmare ett år gammal och den andra ca 15 månader. Enligt min statistik har jag sedan augusti förra året fått närmare  21000 kommentarer på mina blogginlägg. Juridikfronten har tydligen granskat alla dessa kommentarer men endast funnit två tveksamma kommentarer. I mina ögon är det ett väldigt gott betyg till hur mina läsare kommenterar men även att jag sköter bloggen väldigt bra. Jag raderar då och då någon kommentar men jag har också blockerat ett antal IP-nummer, där dessa uppträtt som ”nättroll”.


När man läser vad Juridikfronten skriver på sin bloggsida inser man att de inte är så seriösa, utan att det handlar om att vissa missaktning. På bloggen kallas jag för ”förtalsbrottsling”!


Jag har bett några av de journalister som ringt att de borde kolla upp vilka personer det är som ligger bakom Juridikfronten. I blogginlägget hänvisar man även till tidskriften RiktpunKt. RiktpunKt är Sveriges kommunistiska partis tidskrift och inte helt förvånande kunde jag se att Fredrik ”finken” Jönsson lagt upp bildmaterial på dess nyhetssida.


Nu tror jag inte att några journalister kommer ägna sig åt att granska anmälarna och deras bakgrund. Den granskningen får jag och andra stå för själva. Tyvärr är det så illa i vårt land! Där media uppenbarligen lever i symbios med de mörka vänsterkrafterna för att begränsa yttrandefriheten.


UPPDATERING.


Kommer Juridikfronten anmäla Björn Ulvaeus för hets mot folkgrupp efter hans uttalande om muslimer i The Wall Street Journal. Läs artikel på Avpixlat.

 
 
Ingen bild

Nils

11 september 2013 18:16

En av personerna bakom Juridikfronten är den f.d sverigedemokraten Tommy Funebo. Förmodar att Funebo är en bitter gammal medlem som inte kom längre upp i toppen än vad han velat. Nu slår han tillbaka, finansierad av era politiska motståndare.

 
Ingen bild

lundabo58

11 september 2013 18:24

Det är garanterat personer inom den s k "juridikfronten" som själva har planterat de två anmälda 15 månader gamla kommentarsinläggen ...ger mig f-n på att bägge inläggen dessutom är postade via proxy-ip:n

 
Lassekolja

Lassekolja

11 september 2013 18:34

"Intet nytt under solen."
Det räcker uppenbarligen inte ta till de vanliga invektiven "främlingsfientlig rasist" och "fascistisk nazist" o.s.v., när argumenten tryter. Nu går man en nivå till, att Polisanmäla....... Undrar just vad uppfinningsrikedomen kommer att visa upp under "supervälåret" 2014?
Att dom bara orkar?
Mvh demokratikämpen tillika förtalsbrottslingen Lassekolja/Demokratifronten

http://www.youtube.com/watch?v=JFAyFBD5u0A

 
Svensson

Svensson

11 september 2013 18:41

Det är nog dom själva som har skrivit kommentaren,det är så dom brukar göra.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hasse

11 september 2013 18:46

Vilken söt bild på SD Sigtunas hemsida:)
https://sigtuna.sverigedemokraterna.se/2013/09/08/allas-lika-varde/

 
Ingen bild

Medborgaren

11 september 2013 18:50

Jag som trodde att advokaterna hade fullt upp med att hjälpa invandrarna som alla får gratis juridiskt ombud!

 
Ingen bild

Nyhetspojken

11 september 2013 19:26

Grattis till anmälan Thoralf!

ot
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/gota-media-far-klartecken(3934977).gm

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 september 2013 19:33

Tja, någon förvånad? Tokvänstern gör återigen ett fegt försök, men de kommer att hugga i sten.
Att "Finken" är inblandad är inte förvånande. Han är tyvärr hjärntvättad av den Röda Sjukan sedan barnsben. Där missade de sociala myndigheterna ett dystert öde. Ett fosterhem med normala värderingar hade gjort honom till en bättre människa...

Att det kommer precis före Kyrkovalet är inte heller förvånande. Vänstern har gått igång rejält pga. SD.s satsningar på detta viktiga val.
Tokvänstern som egentligen borde hålla sig låångt från allt religöst, vill tyvärr ta över vår traditionsrika Kyrka och fördärva den totalt.

Så vi står inför ett tufft år. Dessa attacker kommer att ploppa upp igen lagom före både EU-valet och riksdagsvalet nästa år.
När Tokvänsterns argument inte hjälper, när Stenkastarvänstern misslyckas, när Mediavänstern misslyckas, är detta ett sista desperat försök...

 
Ingen bild

Findus

11 september 2013 19:38

@Hasse, vissa verkar ha tappat kompassen fullständigt. Lämna över till Kasselstrand & co så den här mardrömmen kan få ett slut snart.

 
Ingen bild

Ann

11 september 2013 19:53

Apropå Kyrkovalet...
Igår skulle jag gå och förhandsrösta men vände i dörren då några grannar stod/satt vid bordet där alla valsedlar låg. Tyvärr är jag inte bekväm med att öppet deklarera att jag är SD anhängare.
Antar att situationen blir liknande på Söndag i vallokalerna.
Vet fler som är i samma sits!
:(

 
Ingen bild

Findus

11 september 2013 20:03

@Ann. Enkelt, plocka en sedel av varje och ta med till båset.

 
Ingen bild

Ann

11 september 2013 20:16

Ja jag ska fundera ut nåt, men ska det vara så här?

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 september 2013 20:16

Har ni märkt hur lite 11 september 2001 (World Trade Center - attentatet) har omnämnts i media idag.
Elaka Muslimer är väl inte lämpligt att påminna "Svenne banan" om...

 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

11 september 2013 20:23

Självklart skall man plocka en valsedel av varje parti,
vi (tror) ju att vi lever i en demokrati.

För Guds skull rösta på Sverigedemokraterna, det är extra viktigt
och har stor betydelse nu när det inte är så många som röstar
i kyrkovalet.
Annars tar islam över vår svenska kyrka,
vi har ju redan en imam, tragiskt nog!

http://Lennart J

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 september 2013 20:27

Ann...
Se dem stolt och rakt in i ögonen. Du behöver absolut inte känna dig obekväm. Men det bästa är som Findus, så klokt skriver, ta en valsedel från var och ett alternativ.
Alla är vi Sverigedemokrater, fast vissa har inte fattat det än...

 
Ingen bild

Stefan A

11 september 2013 20:31

Juridikfronten vill leka privata överåklagare, tyvärr för dom har vi redan heltidsanställda sådana som förhoppningsvis förpassar det här dit det hör hemma, dvs. i papperskorgen.De har troligen annat att göra för skattebetalarnas pengar än att vara springpojkar/flickor åt någon juridikfront. Denna löjliga jakt på kommentarer, finns tydligen för många som har för lite att göra, yttrandefriheten är ständigt under attack, nu mera än någonsin och under fulmedias entusiastiska hejarop....

 
lillla  Linnea

lillla Linnea

11 september 2013 21:52

Skit i alla negativa komentarer där hjätrtat är där där finns också du. Stå för vad du tycker.

http://sverige

 
Ingen bild

Zalgonenko

11 september 2013 21:59

Det de där (knall)korkskallarna inte fattar (och var glad för det) är att varje sådant där desperat försök gör att SD växer ännu mer.
Och det är vi ju glada och tacksamma för!

 
Ingen bild

vmm

11 september 2013 22:00

När jag går in nu på Juridikfrontens sida och läser om anmälan mot Thoralf så ligger det en reklambild där för något spel som heter Big Farm. Illustreras av en ung kvinna som har en stjälk i sin halvöppna mun och en djup urringning där överdelen av brösten är tydligt synliga. Självklart förstår jag att det är automatisk reklam, men nu tycker jag vi kan diskutera Juridikfrontens kvinnosyn som accepterar den formen av reklam. Det är absolut ingen olaglig bild, men hur lämplig är den? Är Juridikfronten en sexistfront? Stödjer man aktivt eller bara passivt reklam där kvinnor framställs som sexobjekt? Jag bara undrar.

 
Ingen bild

Martin

11 september 2013 22:16

Någon av de nationalistiska sidorna på nätet tog sig en titt på de här figurerna. Visade sig att åtminstone en av personerna hade domar på sig och bland annat hade avslöjats med att ha polisanmält en sajt för kommentarer som han skrivit själv.

 
Ingen bild

Ingo

11 september 2013 22:22

Martin, du menar www.nordfront.se/nordfront-granskar-juridikfronten.smr ? Thoralf borde kolla den.

 
Ingen bild

Julia

11 september 2013 22:32

Thoralf!

Detta var det mest skrämmande jag har läst, Sedan 80-talet när jag hörde om hur det gick till i DDR och Sovjetunionen!
Herregud och det här är i Sverige år 2013. Det kunde jag aldrig tro då!

Thoralf, Be er jurist inom SD titta på det här -Och kopplingarna.
Och lova att när ni SD får makten reglerar sådant här från att ens uppstå!!!!!

 
Ingen bild

Gunhild P

11 september 2013 22:40


En motanmälan om Falsk angivelse vore på sin plats för att få stopp på okynnet.

"Falsk angivelse, är enligt svensk rätt ett brott, som föreligger om en person till åklagare eller polis uppger att annan oskyldig person begått ett brott i avsikt att få denne dömd för brottet. Påföljden är fängelse i högst två år. I ringa fall döms till böter eller fängelse".

 
Lassekolja

Lassekolja

11 september 2013 23:40

@Hulda mk1, "Alla är vi Sverigedemokrater, fast vissa har inte fattat det än..." TACK Hulda för dagens klokskap!
Åtminstone är betydligt fler än 10-15% Sverigedemokrater. Jag är övertygad om det och blir inte förvånad om vi under söndagskvällen den 14september 2014 har ett SD med >20%!
Ett helt år återstår och stolleriet bara tilltar, kommer att sluta väl för SD men dessvärre illa för Sverige!
Såg på Västnytt att Moderaten Johnny Magnusson(gammal erfaren regionpolitiker i Västra Götaland) kunde tänka sig att "samarbeta med SD efter nästa val om väljarna ger mandat till detta!" Undrar just om barbaren håller med honom?

http://www.youtube.com/watch?v=JFAyFBD5u0A

 
Ingen bild

B-E Johansson

12 september 2013 00:50

Vem blir förvånad om ateisten och medlemen i Humanisterna, Björn Ulvaeus, drar alla religioner över en kam

 
Ingen bild

Gnorfel

12 september 2013 01:55

Tack för en mycket underhållande och upplysande blogg... Att du blir anmäld är kanske inte så konstigt då det enligt vissa individer räknas som hets mot folkgrupp att säga "alternativ kultur"...

Att stå upp för sanningen, har i Sverige blivigt en revolutionär handling... :(

 
Ingen bild

Lotta

12 september 2013 07:53

Om det stämmer att det bl.a är en fd Sverigedemokrat som ligger bakom polisanmälningarna, och du är här inne och läser: Jag vet inte vem du är och vi har aldrig någonsin haft kontakt ändå tar du dig rätten att straffa mig och kanske upp emot en miljon meningsbröder och systrar. Jag hoppas att du inser att det är precis det du gör? Kan du ge mig en rimlig förklaring till varför?

 
Varg i Veum

Varg i Veum

12 september 2013 11:46

Jag har länge följt Funebo (som är en av anmälarna) på twitter. Av hans tweet att döma så trodde jag han var sverigedemokrat, men han är visst en föredetta sådan. Vi har ju tidigare sett bittra avhoppare, vad påstår han att SD gjort mot honom som gjorde att han hoppade av?

http://www.vargiveum.wordpress.com

 
Ingen bild

Argus

12 september 2013 12:45

@Ann: Det går bra med en blank röstsedel som du textar partibeteckning på. Observera bara att den måste vara korrekt, alltså ingen felstavning eller särskrivning.

 
Ingen bild

OH

12 september 2013 14:01

Denna okynnesanmälan visar hatet Stalinfansen har mot demokratiska värden.
Hoppas dom skriver mer i aftonlögnen. Folk är klokare än dom.

 
Ingen bild

Ann

12 september 2013 16:24

Tack för alla svar!
Visst är det märkligt att vi har låtsasdemokrati!
Att man ska behöva vara skraj för hur man röstar!
Nu bor jag i en liten förort men tänk då på mindre ställen, hur många låter faktiskt bli att rösta SD pga av rädsla?

 
Ingen bild

Vidsynt

12 september 2013 16:33

Jag tycker de flesta kommentarerna på denna blogg är rasistiska, inskränkta och bakåtsträvande. Dessutom behöver man knappt läsa dem, för det är samma tugg hela tiden.

 
Ingen bild

Putte

12 september 2013 17:01

@Vidsynt,
Läste du SVT Text igår om den 40-åriga mannen i Jemen, som gifte sig med ett blott 8-årigt flickebarn? Efter bröllopsnatten fick hon så svåra blödningar i underlivet att hon avled. Det är väl multikulti och framåtsträvande i Vidsynts smak?

 
Ingen bild

vidsynt

12 september 2013 17:26

@Putte. Nej, det har jag inte läst. Och självklart tycker jag det är vidrigt och totalt oacceptabelt - vad tror du egentligen??? Men till skillnad från trångsynta så tror jag inte att alla muslimer beter sig så eller tycker det är ett okej beteende. Jag tror såsom vidsynt inte att vi kommer få sharialagar i Sverige om 10 år, jag tror inte KLS Ugglarps slakteri i Kalmar har en halvmåne i loggan bara för att de halalslaktar enligt jordbruksverkets rekommendationer.

Jag tror på att Sverige utvecklas om vi är vidsynta istället för trångsynta.

 
Ingen bild

Hulda mk1

12 september 2013 22:02

vidsynt...
Är du verkligen vidsynt? Tror inte det. Du verkar bara vara fokuserad på att hata SD.
Se dig vidsynt omkring i samhället istället. Se kvinnors frigörelse gå bakåt med sjumilasteg.
Se våldet, se förtrycket, se de "svenskar" som hjärntvättade nu dödar och dödas i Syrien.
Nej, vi kanske inte har Sharia-lagar i Sverige om 10 år, men stoppar vi inte alla dårskaper är det säkert kört för det Sverige vi vill ha om 40 år..
Det finns så mycket mer som du behöver se. Vidga blicken!

 
Lotta

Lotta

12 september 2013 22:16

@Vidsynt
Måste bara fråga. Vad var det som fick dig att söka upp en blogg vars åsikter du uppenbarligen inte stödjer? Vad trodde du att du skulle få för svar på ditt inlägg? Jag förstår nämligen inte vad som styr en människa att lägga ner tid på detta? Jag skulle aldrig gå in på en sida vars idéer jag inte sympatiserar med. Än mindre skriva inlägg där. Är du lite som de som skriver till fångar för de inbillar sig att de och endast de på något sjukligt sätt skall kunna omvända fångarna till laglydiga? Jag bara undrar?

http://avpixlat.info/2013/09/09/media-morkar-garni

 
Rex

Rex

13 september 2013 00:23

Hela anmälan är patetisk och kommer såklart inte att leda till någonting, men den används såklart som ett alibi för andra medier att smutskasta SD ytterligare.
Så här stod det till exempel i Metros pappersupplaga Stockholm torsdagen den 12/9:
Citat:
”SD-man beskriver muslimer som djur”
Riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) har polisanmälts för kommentarer som finns på hans blogg, skriver Riksdag & Departement. I kommentarerna beskrivs exempelvis muslimer som djur och homosexuella jämställs med psykopater. Även ett uttalande om araber som Kent Ekeroth själv gör på sin blogg polisanmäls. TT" slutcitat.

På Metros hemsida har de en annan rubrik. Jag ville såklart anmäla den till Pressombudsmannen för förtal (pga rubriken), men det kunde jag tydligen inte göra eftersom det inte var jag som var förtalad. Stå på er Thoralf, Kent, Jimmie mfl,
Vi Sverigevänner stöder er så gott det går!

http://www.rex.st

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards