thoralf

Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

BLÅGUL ISLAM

Av Thoralf Alfsson - 31 januari 2013 17:55

Jag gissar att många av mina läsare på bloggen såg Uppdrag granskning igår. Min egen upplevelse var att det handlade om ”lögnernas afton”! Det finns bara en islam och en koran att följa. Att det skulle finnas någon blågul islam är bara trams.


Det var ett blekt program enligt min uppfattning. Reportern var inte tillräckligt påläst och ställde inte några raka frågor till dessa företrädare. Hon borde citerat från koranen och frågat om det gäller eller inte. Dessa imamer och företrädare satt mest och log bakom sina lögner. En dold mikrofon i moskéerna skulle ovillkorligen avslöja dem men det lär vi aldrig få uppleva att SVT skulle genomföra.


Det mest positiva med programmet var att man avslöjade Feministiskt initiativ och Gudrun Schyman som värsta sortens hycklare. Tack för det Uppdrag granskning.


Islam hör inte hemma i det västerländska samhället. Islam hör inte hemma i Sverige! Det är den enkla och nakna sanningen enligt min uppfattning. Västerländska värderingar och koranens budskap går absolut inte att förena!


I Egypten har den riktiga och äkta islam vunnit kampen om makten. Det muslimska brödraskapet tillsammans med salifisterna styr nu landet. Kvinnorna har nu degregerats till sexualobjekt.


 


Läs artikeln av Cecilia Uddén.


Betänk att det begicks hela 19 sexualbrott bara under en enda fredag på Tahirtorget i Kairo. Det handlar om kvinnosyn hos dessa muslimska män och inget annat. Eller skall vi kalla det för ett mångkulturellt samhälle som så många svenska politiker eftersträvar och välsignar dagligen i svensk media. Jag säger nej tack!


Vi Sverigedemokrater har hela tiden varnat för utvecklingen och det som kallats för den arabiska våren men ingen har villat lyssna. Istället kallas vi för rasister och främlingsfientliga. Senast ut med dessa epitet var socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven. Ännu en naiv politiker som vägrar se verkligheten och istället förskönar det mångkulturella samhället som utan tvekan leder till stora motsättningar i det svenska samhället.


Hur många kommer ihåg hur svenska journalister och politiker med flera prisade sammanbrottet i Egypten och hur exalterade dessa var i radions Studio Ett. Lyssna och lär.

 
 
Ingen bild

Rune

31 januari 2013 18:08

Blågul islam är ju bara ett önsketänkande från etablissemanget.

 
Ingen bild

Cath

31 januari 2013 18:30

Tack!
Jag trodde att jag var ensam om den åsikten!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

31 januari 2013 18:39

Vi känner ungefär som bloggpappan
För övrigt går det vilt till även på boendet för ensamkommande lastbilsturister i grupp på boendet i Mörbylånga

Källa Östran

 
Ingen bild

Stig-Arne

31 januari 2013 18:42

Gubben o Gumman:

Varför inte bjuda på en länk?

Det är ju alltid extra intressant när det är gammelmedia som informerar om eländet. Vi som läser annat än gammelmedia vet ju redan hur verkligheten ser ut.

 
Ingen bild

fd kollega

31 januari 2013 19:03

Ja, programmet var svagt med för snälla frågor. Det märks också en besvikelse hos de liberala muslimerna som inte fick ett tillräckligt stort köttben att bita i för de har varit knäpp tysta på Newsmill, SVT Debatt, Facebook o dyl.

Nu när det är klart att Skalin inte gjort något fel så är det me uppenbart att Försäkringskassan och Sundsvalls tidningar gjort fel. Han borde anmäla dem för brott mot sekretessen och förtal.
Ni måste reagera och markera efter sådana "drev" som anses acceptabla men kliver över åtskilliga lagparagrafer och pressetiska gränser.
http://avpixlat.info/2013/01/31/sundsvalls-tidning-skyldiga-skalin-en-ursakt/

 
Ingen bild

stig yngve

31 januari 2013 19:03

Tyckte också att UG var en blek tillställning. Ibland liknade uppdraget en slags försoningsresa. T.o.m när reporten blev hänvisad till läktaren ifrågasatte hon inte det ens. Det bästa var när Gudrun Schyman vägrade svara på frågorna om FI:s inställning till att hjälpa muslimska kvinnor. Men förmodligen är hon med och intervjuvas nästa torsdag då UG har ett program som handlar om "mäns hat mot kvinnor på nätet". Och förmodligen blir det också en uppföljning i "godmorgon sofforna" både hos SVT och TV4, och ganska troligt med GS som gäst.

 
Ingen bild

Hulda

31 januari 2013 19:05

Ja, Gudrun Schyman avslöjades rejält. "Reserven" som fick svara istället för Schyman var otroligt osäker och det avslöjade att Fi inte driver jämställdhet för Muslimska kvinnor. Annars är Gudrun mikrofonk-t å det grövsta, men nu blev hon byxis...
Positivt att reportern gick in i mosken UTAN täckt hår.
Positivt också att några kvinnor reser sig mot religöst förtryck, men alldeles för tamt. BRÄNN SLÖJAN!
Men mycket finns kvar att fråga Imamerna. Barnäktenskap och tvångsgiften är det viktigaste.

 
Ingen bild

Hacke

31 januari 2013 19:16

Den enda "granskningen" värd namnet var att gammelmedia äntligen uppvaktade riksfeminsiten själv i denna fråga.
Den har jag väntat på i decennier. Det var också första gången jag sett denna linslus tacka nej till en mikrofon och att exponera trynet framför en tv-kamera. Vilken ynkedom.
Dessvärre vågar man väl inte tro på att detta innebar f-nskapets definitiva och skamfyllda sorti från det omedelbara rampljuset.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

31 januari 2013 19:25

Pa SVT-debatt finns en artikel utav Gudrun Schyman med åtföljande intressanta kommentarer. Läs och tyck till!

 
Svensson

Svensson

31 januari 2013 19:32

Gudrun fick väldigt bråttom,hon vill bara hjälpa vissa utvalda kvinnor ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Kurtan

31 januari 2013 19:49

Instämmer till fullo Thoralf med att islam inte förr, inte nu, inte någonsin i framtiden kan förenas med vår demokrati och värderingar i västvärlden !

Antingen tvingar vi islam tillbaka till sina 56 muslimska länder, eller så kommer vi att se vår civilisation dö ut.

Detta är den enkla och enda sanningen!!!

Den som inte inser detta är antingen mycket dåligt informerad eller en lögnare (som vi tydligt såg exempel på i programmet) som använder det som kallas taquiya och är ett begrepp som betyder sanktionerad lögn enligt koranen för att skydda sig själv eller islam.

Blå gult islam ALDRIG !

 
Ingen bild

Hulda

31 januari 2013 19:56

Läste nu debattartikeln av Gudrun Schyman och Julia Bahner på SVT Debatt. Jag blev inte förvånad.
Fi bryr sig inte om de kvinnor som plågas av Islams kvinnosyn. FÖR DÅ RISKERAR SD ATT FÅ VATTEN PÅ SIN KVARN...
Den falska Schyman har återigen visat sitt rätta jag...

 
Ingen bild

Friedman

31 januari 2013 20:33

Det borde bli ett svenskt zion istället

 
Ingen bild

Friedman

31 januari 2013 20:38

Skriv lite om Talmud också. Där står det bland annat att en jude kan gifta sig med en flicka så länge hon är äldre än 3år och 1 dag. Sanhedrin 55b

I Shabbath 166a (Page569)Judar måste förstöra kristna böcker(Nya testamentet).

Yebamoth 98a. All gentile children are animals.

Kom igen Toralf. Gör en blogg

 
Ingen bild

FI:sGudrun Schyman om uppdrag granskning

31 januari 2013 20:42

Uppdrag granskning gör kvinnoförtryck till fråga om islam

Gårdagens Uppdrag granskning visade att det i flera svenska moskéer finns en oacceptabel kvinnosyn. Detta gäller förstås inte samtliga muslimer, men ändå väljer Uppdrag granskning att peka ut en enskild religion. Kvinnoförtryck blir därmed en religionsfråga och en kvinnofråga – istället för att presenteras som det övergripande samhällsproblem det faktiskt är, skriver Gudrun Schyman och Julia Bahner, Feministiskt initiativ.

Uppdrag gransknings reportage är därför problematiskt av två anledningar.

● För det första för att Uppdrag granskning väljer att ensidigt peka ut en enskild religion, istället för att exempelvis ställa samma frågor till flera olika religiösa förbund i Sverige.

● För det andra för att reportaget blir helt kontextlöst, och frågan om kvinnoförtryck görs till en religionsfråga och en kvinnofråga istället för att presenteras som det samhällsproblem det faktiskt är.

I dagens samhällsklimat, där rasismen är smärtsamt närvarande, har medierna ett ansvar att inte spä på de krafter som driver den framåt. Eller som Fazeela Selberg Zaib säger i programmet – bli ”ännu en tegelsten i muslimhatets byggnad”.
http://debatt.svt.se/2013/01/31/uppdrag-granskning-gor-kvinnofortryck-till-fraga-om-islam/

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

31 januari 2013 21:21

Delar helt din uppfattning Thoralf, mycket blekt program med en reporter som uppenbarligen inte vågade eller ville ställa de rätta frågorna.

http://www.karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Per

31 januari 2013 21:22

Troligen kommer det här inlägget av Thoralf generera någon artikel. Islamister säger ju öppet själva att Islam inte går att förena med västerländsk demokrati. Enligt tolkningar så är ju Koranen en instruktionsmanual från gud över hur man skall leva sitt liv dvs högsta källlan. Att dessa instruktioner inte går ihop med jämlikhet är tydligt.

UG var lite räddhågset. Varför frågade inte journalisten tex varför kvinnor sitter dolda bakom männen i moskén eller frågade om citat från Koranen?

 
Ingen bild

Dumle

31 januari 2013 21:24

Vänner!!

Islams budskap går i praktiken inte att förena med ett modernt samhälle av några enkla skäl:
- Kvinnor och män är inte lika mycket värda. Jämställdhet är en grundbult som är odiskuterbar. I Koranen 4:34 ges män tillåtelse att misshandla sina fruar om de inte lyder. Jämställdhet är omöjligt med sådana gudomliga normer.
- Våld/mord på oliktänkande är också tillåtet. Profeten Muhammed beordrade och genomförde mord. Därför kan inte heller religionen fördöma detta extrema våld utan att ta avstånd från sin grundare. Otaliga suror och hadither uppmanar till våld mot oliktänkare.

Läs på svenska om Islam och dess våldsamme profet på:

http://skafferigodis.blogspot.se

http://sanningenommuhammed.wordpress.com

 
Ingen bild

Medborgaren

31 januari 2013 21:32

Hur var det nu Calle Bildt sa? Var det inte förvisa islamisterna från Mali?
Hm, undrar hur det blir med förvisande av islamister från sverige? Vad säger du Calle Bildt o övriga moderutter?
När ska galenskapen sluta i Sverige? Vill vi svenskar ha böneutrop i våra städer?
Många frågor som vill bli besvarade.............

 
Ingen bild

Fasaden rämnar i Glava

31 januari 2013 21:41

Nu rämnar fasaden i Glava. Sedan flyktingförläggningen öppnade där och i ett slag fördubblade antalet invånare i byn – från 200 till 400 – har problemen hopat sig. ICA-handlaren och mackägaren som hoppades på goda tider, ställer nu ultimatum till Migrationsverket:
Anställ personal dygnet runt så att vi slipper vara socialinrättning – annars stänger vi butikerna!
Nu bekräftas ryktena – kundunderlaget har minskat och butiksinnehavarna jobbar gratis som socialsekreterare 70 timmar i veckan. Migrationsverket har inte personal dygnet runt, vilket innebär att macken och butiken får lösa alla praktiska problem. Stamkunderna har försvunnit och flyktingförläggningen är för stor i förhållande till Glava.
Dispatch International besökte Glava redan i oktober 2012.....
http://dev.d-intl.com/sv/articles/sweden/2013-01-31/fasaden-r-mnar-i-glava

 
Ingen bild

Morningstar

31 januari 2013 22:04

Nu är det bara ett par timmar kvar tills det blir obligatoriskt att betala propaganda-licensen via datorinnehav. Nu måste vi betala ännu mera för vår egen undergång eller få besök av fogden.

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

31 januari 2013 22:32

@FI:sGudrun Schyman om uppdrag granskning Torsdag 31 jan 20:42

1. Att Uppdrag granskning riktar in sig på islam är väl inte så konstigt med tanke på hur mycket uppståndelse det har varit kring muslimer jämfört med buddister, katoliker, hinduister, asatroende m.m

2. Kvinnoförtryck är ett samhällsproblem, visst.
Men kvinnoförtryck är en religionsfråga i islam, som är en religion som du inte får lämna utan hårda straff.
Vadå kontextlöst?

Inse fakta, islam passar inte i ett sekulärt, demokratiskt land.

 
Ingen bild

Assar

31 januari 2013 23:01

@Friedman
Står förmodligen ännu värre saker i bibeln och kanske i andra böcker.
Frågan är inte vad som sägs utan hur det tolkas, praktiseras och hur många som gör det. Först då blir det ett problem. Står ju mycket hemskt i mein kampf men då nazismen är en så gott som stendöd ideologi är det inget större samhällsproblem. Vet du om giftermål med 3 åringar praktiseras någonstans? Om det nu vore så att judar började förstöra kristna böcker i stor omfattning tror jag att det skulle uppmärksammas som ett problem.

 
Ingen bild

Pär Green

31 januari 2013 23:02

43 procent i Sverige anser invandring vara viktigaste frågan
Flest anger Sverigedemokraterna som partiet med den bästa invandringspolitiken, 20 procent. Förra året tyckte 11 procent att partiet hade den bästa politiken på det området. Då ansåg 14 procent att socialdemokraterna var bäst. Samma siffra får partiet i år.
https://www.realisten.se/2013/01/31/43-procent-i-sverige-anser-invandring-vara-viktigaste-fragan/

 
Stefan K

Stefan K

31 januari 2013 23:19

Det sades i programmet att muslimer i Sverige ska anpassa sig efter de lagar och regler som gäller här. Självklart!
Då borde det innebära att könssegregerade badtider upphör, att de muslimska flickorna tillåts deltaga i gymnastikundervisningen, sexualundervisningen och simträningen, samt att de muslimska kvinnorna kan kasta av sig slöjorna.

Tyvärr tror jag de bokstavstrogna har för stor makt över gruppen muslimer, att männen alltjämt kommer att känna sig som härskare och att Koranens medeltida texter står över allt annat.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Pär Green

31 januari 2013 23:35

Enligt en undersökning som Novus har gjort på uppdrag av TV 4 anser 43 procent av svenskarna att invandring är den viktigaste frågan. Det är signifikant ökning jämfört med förra året. Det riksdagsparti som har bäst invandringspolitik är enligt de svarande Sverigedemokraterna.

 
Ingen bild

UncleBob

31 januari 2013 23:45

Uppdrag Granskning gjorde en uppföljning av moskéreportaget som avslöjade vilka korrupta hycklare och lögntrutar som styr i moskéerna.
De där tramspersonerna som efterlyste en "blågul Islam" är bara ett genomskinligt alibi för den fortsatta islamiseringen. Same shit!

Det andra programmet däremot, var alldeles för undfallande gentemot imanerna och deras patetiska bortförklaringar. Det var Taqiiya (Islams lögn) i sin renaste form som praktiserades.

Man skulle definitivt ställt de naturliga frågorna vad som egentligen styr en rättrogen muslim: Svensk lag eller Koranens lagar? Varje välinformerad medborgare inser att muslimernas första och enda prioritet ligger hos Allah och hens pedofila profet Muhammed.

 
Ingen bild

Nya moderata uppror,det jäser som sagt

1 februari 2013 00:53

Björn Schaerström
Ledamot (m) av kommunfullmäktige i Vallentuna

Skriver på speakers corner: Stoppa ”stöld” av skattepengar, skrota flyktingboendet!

Vänstern har inget avgörande inflytande i Vallentuna. Men det har folkpartiet. Av en politiker med Dahls tyngd måste man därför kunna kräva mer än att leverera ensidiga bilder av en verksamhet som skattebetalarna inte efterfrågat men tvingats betala.
Flyktingmottagning är inte en kommunal angelägenhet! Avtalet är en bit i ett större pussel som aldrig borde lagts.

Sverige är ett av världens dyraste länder. För varje mottagen flykting här kunde vi hjälpa mångfalt fler på plats. Det är osolidariskt mot andra flyktingar att favorisera de som har lyckats ta sig hit. Bidrag till internationella organisationer ger bättre effekt utan att göda cyniska flyktingsmugglare och flyktingentreprenörer.

Låt oss också göra en annan mycket enkel beräkning. För samma kostnad som för en individ på Vallentunaboendet, alltså kr 926,000… vågar jag påstå… att man i en krigszon på sydligare breddgrader kunnat bygga ett enklare men väl fungerande flyktingskydd för 100 personer.
Hårt arbetande svenskar beskattas redan till tänderna. SVT försöker nu spara några tiotals miljoner med dålig verksamhetsförändring. SL försöker detsamma med avancerad skatteplanering. Pensionssystemen sinar. Stockholms akutmottagningar är överfulla.

Migrationspolitiken har utvecklats likt en ekonomisk varböld som enligt seriösa bedömare kostar minst 50 miljarder årligen, enligt vissa det dubbla. Vad är vitsen med skrytsam Allianspolitik med skattelättnader, ROT och RUT och andra högröstat saluförda reformer om man ”stjäl” medborgarnas resurser i andra änden!?

Vi behöver ingen skattfinansierad invandring! Flyktinghjälp är bäst på plats! Kostnaderna för invandrings och asylpolitiken kan liknas vid stöld av svenska skattebetalares gemensamma resurser. På Migrationsverkets hemsida ligger ett PDF-dokument som beskriver asylpolitiken. Rubriken ”Gemensamt ansvar för ensamkommande barn och ungdomar” bottnar i en skev och naiv solidaritetstanke och bidrar till att förvränga verkligheten och pådyvla väljarna dåligt samvete.

För den som verkligen vill hjälpa finns mycket bättre och mer kostnadseffektiva metoder. Invandringspolitiken spelar nu dessutom extremister i händerna. Vi har ett farligt läge. Den som inte ser detta är blind. Kritik mot den svenska invandringspolitiken är en svensk sakfråga och är varken främlingsfientlighet eller SD-sympati. Vallentuna Kommun bör omgående skrota flyktingboendet och avtalet med Migrationsverket.
Björn Schaerström
Ledamot (m) av kommunfullmäktige i Vallentuna
http://vallentunafria.se/2013/01/31/speakers-corner-stoppa-stold-av-skattepengar-skrota-flyktingboendet/

Moderat?Låter mer som en Sverigedemokrat.

 
Ingen bild

OT

1 februari 2013 01:22

Apropå Sverige! Så hvad gør vi nu lille du?

"Jeg kom til verden på 5. sal
mitt land var tosset men min familj var normal
men da de kørte landet væk sagde mor til mig:
Hvad gør vi nu lille du?

Jeg gik i skole i mange år
røg på fabrik og fik mavesår
og så en dag sparked' bossen mig ud.
Hvad gør man så lille du?

Og tiden gik og jeg gik med
jeg fløj af sted fra sted til sted
og gadens løse fugle de fløjted' og sang:
Hvor skal vi hen lille du?

Men så en dag gik jeg op til ministeren og sagde:
Du der - få lige fødderne ned og ta' hatten af!
Mand kan du ikke se at det hele er ved at gå
fuldstændig agurk?!

Så hvad gør vi nu din gamle skurk?
Men han grinte bare og sagde:
Dig, du kan sgu gå fanden i vold!
Så det gør vi nu, lille du.
Ja, vi gør!": http://www.youtube.com/watch?v=n07mYBm2XeM

 
Ingen bild

OT

1 februari 2013 01:40

Danmark (våra syskon) visade början på den väg vi måste gå. "För Sverige i tiden..."

"I learned politeness on my mother's knee..
I learned by uprightness my number of friends
Should increase...

- When I think about the things I've done...
I laugh out loud to noone ...
- Yeah, to noone..
- 'Coz it's so hard to meet the eyes that I see

When I try to open up my heart
There's something inside me'n'I know it's good...
- But understanding, it's misunderstood
At the end of a smile, there's a laugh'n'a 1/2---": http://www.youtube.com/watch?v=j_t0lHHH5FU

 
Ingen bild

OT

1 februari 2013 02:00

För våra journalister i tiden - Highway to Hell: http://www.youtube.com/watch?v=Xv24N8H1KyI

"Living easy, living free
Season ticket on a one-way ride
Asking nothing, leave me be
Taking everything in my stride
Don't need reason, don't need rhyme
Ain't nothing I would rather do
Going down, party time
My friends are gonna be there too

I'm on the highway to hell

No stop signs, speed limit
Nobody's gonna slow me down
Like a wheel, gonna spin it"

 
Ingen bild

Odalbonde

1 februari 2013 06:25


Jag längtar efter den Svenska våren.

 
Ingen bild

Micke

1 februari 2013 06:36

Stefan K!

Du glömde att en muslim kan få ett ID-kort trots att hon inte visar ansiktet pga religiösa skäl.

Hur är det möjligt???

 
Ingen bild

Sven Dacke

1 februari 2013 07:02

Jag förstår att 7 klövern vill ha bort Jimmie Åkessson och SD ur Riksdagen.

Det fragår tydligt när man ser detta " Best of Jimmie" där han klär av dom helt.

15 minuter av konsumentupplysning

http://www.youtube.com/watch?v=2BbJOPr3h2Q

 
Svensson

Svensson

1 februari 2013 07:02

Uppdrag granskning är ett av dom få tv-program som vågar ta upp problemen i Sverige. Så kan man se uppdrag granskning, ska man se det.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Sven Dacke

1 februari 2013 07:19

Många tror fortfarande att tidningar är "Nyhetsförmedling" men varför har då så många tidningar "Politiska Chefredaktörer", är det för att tidningarna har sin huvudsakliga uppgift att "fostra folket" i rätt riktning.

Sovjet hade "Politruker" ( politiska ledare) utplacerade överallt i samhället ,, till och med på vanliga handelsfartyg, och samma i DDR och nu Sverige.


Till sist vill jag med en tår i ögat, önska Marika Formgren fortsatt välgång på sitt nya jobb. Marika har varit en välbehövlig och klarsynt ledarskribent på Smålandsposten i Växjö, men är nu avlägsnad.

Nu får vi se vad den nya Politiska chefredaktören står för

http://www.smp.se/ledare/ny-start-for-ledarsidan(3629652).gm

 
Ingen bild

Sven Dacke

1 februari 2013 08:11

Fredrik Rainfelt vision för Sverige.

17% låglönejobb som ersättning för högteknologisk industri

http://www.youtube.com/watch?v=dF6juyBMHL4&feature=youtu.be

 
Ingen bild

Hulda

1 februari 2013 08:17

Nu har Avpixlat publicerat en debattartikel av Katarina Mazetti. En mycket intressant utveckling och ett stort steg framåt. Detta innebär att Avpixlat nu tas på ännu mer allvar i mediasverige.
Mazetti har givetvis vägt för och nackdelar med detta inlägg och tagit sitt beslut.
Nu får vi innerligt hoppas att de som kommenterar Mazetti, verkligen vårdar språket och avhåller sig från hot mm. mot henne.
Faller detta väl ut kan detta ge ett mer intressant debattklimat, då fler vill publicera sig på Avpixlat.
De som läser Mazettis debattinlägg, läser givetvis andra artiklar också och får då en ocencurerad bild av dagens Sverige.

 
Ingen bild

Medborgaren

1 februari 2013 08:44

Sveriges usla finanser!
I tider med galopperande kostnadsökningar, ja vi vet alla varför, framhävdar Alliansen ändå med en dåres envishet att svensk ekonomi är urstark!
Verkligheten säger något annat, nämligen att i December landade underskottet på nästan 80 Miljarder sköna kronor...........
I veckan kunde vi läsa att biståndsministern skänkt 125 Miljoner i "akutbistånd", det sammantaget med allt annat bistånd inom o utom landets gränser kan svenska skattebetalare knappast ha råd med i dessa kristider, men Reinfeldten med kumpaner tror ändå att vi är världens rikaste land...............
VAD SÄGER NI?

 
Ingen bild

Sven Dacke

1 februari 2013 09:02

Instämmer helt i inlägget av "Medborgaren"

Funderade på detta i dag tidigt på morgonen, och skulle vilja veta mera om Sveriges ekonomi.

Galloperade Statskuld
http://www.statsskuld.com/

Och samtidigt lånar vi ut pengar.

Sveriges innevånare har en skuldsättning på 170% om jag mninns rätt ett inlägg av Sällström i Riksdagen i slutet förra året.

Är det inte dags att kalla in "Lyxfällan" eller i varje fall en stor debatt.
" Vart är vi på väg"

 
Ingen bild

fd kollega

1 februari 2013 09:05

Tack för ert arbete med att stå upp för våra väreringar.
Angående Muslimska Brödraskapet och situationen i Egypten vore det lämpligt att denna video fick lyftas upp som en egen bloggpost hos dig.
Det är 50 minuter ren kunskap om Egypten och vad som hänt där. Eftersom reportern är arabisktalande har han kommit sanningen närmre än måna andra västerländska reportrar. Det är rent ut sagt skamligt att Cecilia Uddén inte har bättre kunskap om MB eller salafismen när hon rapporterar från arabiska våren.
Jag tror den visats på Axess men den förtjänar att spridas igen då den är filmad under Mubaraks tid och visar exakt på hur MB ska ta (och nu även tagit) makten.

http://vimeo.com/18341359

 
Ingen bild

Sven Dacke

1 februari 2013 09:30

Cecilia Uddén gör sitt jobb enbart som propagandabärare, inte som sanningvittne.

Några källor som berätter mera

Kritik [redigera]

Ett uttalande hon fällde i en debatt i P1-morgon hösten 2004 om svenska mediers bevakning av presidentvalet i USA, då hon sade att Sveriges Radio inte behöver vara opartisk i förhållande till det amerikanska presidentvalet,[10] ledde till att hon stängdes av från valbevakningen under två veckor samt till en intensiv debatt om SR:s eventuella partiskhet.
Uddén kritiserades i december 2011 av DN:s politiske chefredaktör Peter Wolodarski för att hon poserat på bild med två salafister hon intervjuat. Salafisterna hade under intervjun uttryckt att kvinnor som har sex utanför äktenskapet bör stenas till döds. Bilden, som visar hur Uddén håller om salafisterna, publicerades på Sveriges Radios hemsida. Uddén bemötte kritiken genom att poängtera att det rörde sig om två unga kvinnor. Hon hävdade att hon antagligen inte skulle posera på ett liknande sätt med en högerextrem man.[11]


http://sv.wikipedia.org/wiki/Cecilia_Udd%C3%A9n

 
Fäderneslnd?

Fäderneslnd?

1 februari 2013 09:37

Svensk kallas den som bor i ett 450.295 kvadratkilometer stort område i norra Europa som än så länge kallas Sverige. Alla som bor i Sverige har rätt att rösta, även i riksdagsval. Om detta Sverige finns det sedan inget mer att säga, än att det har en kustlinje som är 3,218 km lång och att områdetr har många olika geografiska och topografiska kännetecken som berg, floder, skogar och slättland.

Detta område är bebott av människor. Dessa människor har i stor utsträckning sin utkomst av att ömsesidigt klia varandra på ryggen. Härför har ett sysselsättningsindustriellt komplex skapats av den styrande eliten, genom vilket kanske 2/3 av alla människor erhåller sin försörjning. Dessa människor är svåra att beskriva, förutom att de alla tillhör familjen hominider och arten homo sapiens sapiens. De karakteriseras inte av att de har ett gemensamt språk; ej hellar av att de har en gemensam kultur eller en gemensam historia. De utmärkes inte av att ha gemensamma vanor och dito sinnelag. Ej heller har de en gemensam tro eller en likartad samhällsuppfattning. Alla dessa egenskaper varierar hela tiden beroende på vilka som bebor och vilka som nyligen bosatt sig på detta landområde av 450.295 kvadratkilometer.

http://undefined

 
Ingen bild

Observer

1 februari 2013 09:45

Till skillnad från andra stora religioner så är islam också en samhällsform, ett faktum som i princip aldrig nämns i den svenska debatten.Efter det att ett antal dokumentärer visats ute i Europa(BBC har lysande inslag) där man intervjuat imamer med dels visad kamera,dels med dold så är slutsatsen ganska klar.Denna samhällsforms kvinnosyn som nu slår igenom i ex. Tunisien och Egypten under religiös täckmantel
måste det naturligtvis vara legitimt att kritisera.Intressant att notera är hur den svenska feminismens företrädare sviker sina medsystrar i de nämnda länderna.Vad vi ser är hur den svenska dubbelmoralen nu tas till ännu högre höjder.

 
Ingen bild

Niklas R

1 februari 2013 09:59

19 sexuella överfall på en dag på Tahir-torget.
Tänk när vi hade så få i Sverige.

Lite drygt 6500 sexuella överfall och våldtäkter anmäls i Sverige idag. Enligt BRÅ anmäls bara lite drygt 1 av 5 grova sexualbrott. Vilket skulle innebära att lite drygt 90 grova sexualbrott begås varje dag i Sverige.
Ett land med 9.5 miljoner invånare. Det bor nio gånger fler i Egypten så om de skulle ha samma nivå på sexual brott som vi har så skulle de ligga på lite drygt 800 grova sexualbrott per dygn i Egypten. Men det tror jag inte det gör.

 
Ingen bild

Läsare

1 februari 2013 10:24

Sekulär Islam finns definitivt i Sverige. Jag menar ... de första muslimerna jag stötte på i Sverige för 20-25 år sedan, studenter och flyktingar från Irak/Iran-krig. De kunde vara sambo med varandra, moskeer lyste med sin frånvaro, slöjor likaså och hur kunde de överleva utan halalmat.... alldeles av sig själva!

Det är dagens klientel det många gånger är fel på och politikerna är helt spritt språngandes som inte insett detta.

 
Ingen bild

Magentan

1 februari 2013 12:58

@ "Niklas R" som skriver om sexbrott: "... Det bor nio gånger fler i Egypten så om de skulle ha samma nivå på sexualbrott som vi har så skulle de ligga på lite drygt 800 grova sexualbrott per dygn i Egypten. Men det tror jag inte det gör."

Det beror på vad man avser med "grova sexualbrott" i Sverige respektive Egypten.

Det är nu över två år sedan de stora demonstrationerna började på Tahir-torget i Kairo. I mars 2011 skrev jag följande kommentar på Thoralfs blogg:

I ett av alla de tidigare TV-sändningarna från de revolterande massorna på Tahirtorget i Kairo i förra månaden intervjuades en mycket upprörd egyptisk kvinna (obeslöjad) på torget. Hon berättade för TV-reportern att hon NÄSTAN DAGLIGEN blev sexuellt trakasserad av olika män på sina resor till och från jobbet. De brukar tafsa på henne och gnida sitt kön emot henne. Hon sa också att det inte är ovanligt att män onanerar helt öppet på bussar och tåg.

Till och med på Internationella Kvinnodagen i mars samma år blev demonstrerande kvinnor helt öppet utsatta för sexövergrepp på Tahir-torget i Kairo. De överfölls av drygt 200 män som drog ned många av kvinnorna på marken och tafsade på dem, medan polismän och militärer stod bredvid och tittade på utan att ingripa.
Länk till artikel i The Guardian av den kvinnliga journalisten Jumanah Younis som också deltog i demonstrationen:
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/mar/09/egypt-revolution-women

Vi ska heller inte glömma den brutala våldtäkten och misshandeln som CBS-reportern Lara Logan utsattes för på Tahir-torget i Kairo av en mängd manliga demonstranter den 11 februari.

Ovanstående skrev jag alltså i mars 2011!

 
Ingen bild

teekay

1 februari 2013 15:11

Björn Scharström (m) Vallentuna som avslöjar det som alla ovetande svenska PK-indoktrinerade absolut borde läsa. Kan någon sprida detta viktiga budskap skulle tusentals få upp sina ögon för det allvarliga medeltidsskiten som sprids .

 
Ingen bild

Observer

1 februari 2013 16:13

Imamen i sunnimoske´n i Warszawa skräder inte orden i en intervju. Några små citat:
Vill ni införa sharialag i Polen?
"Naturligtvis!Sharia är lika för alla och därför bättre än polska och europeiska lagar".
Om sexuella relationer med barn:
"Ålder spelar ingen roll.Det är bättre att låta barnen ha sex i äktenskapet,än med okända män utanför".
Hade verkligen Muhammed sex med en 9-årig Aisha?
"Naturligtvis,Muhammed hade också 13 fruar".
Vad tycker ni om fundamentalistiska sekter av islam såsom salafister och wahabiter?
"Islamiska fundamentalister är bra,eftersom inget hus eller religion är stark nog utan en stadig grund.Alla muslimer är fundamentalister".
Intervjusvar som många borde reflektera över.

 
Ingen bild

sarak

1 februari 2013 16:19

Snälla OT Skriv på svenska

 
Ingen bild

s-e karlsson

1 februari 2013 16:21

Lite utanför ämnet : SD Kalmar län måste trycka upp olika exempel på vad exempelvis ensamkommande barn kostar per dygn och vad skillnaden på äldreförsörjninsstödet och den vanliga pensionen är ! Det finns dom som tror att invandringen inte kostar den vanlige skattebtalaren något , tror dom det så har dom 100% fel ! Alltså mer info !

 
Ingen bild

World Traveller

1 februari 2013 16:31

Efter att ha varit i naestan samtliga av varldens muslimska laender saa kan jag bara konstaterar att islam inte hoer hemma i Sverige eller nat annat civiliserat land. Jag saag pa Skynews idag att Sharia-skilsmassor nu ar en del av Storbrittanniens raettssystem. Jag ar forvanad att inte Sverige var forst. Nu faar ni allt lagga manken till haer Ni politiskt Korrupta.

 
Ingen bild

Stefan A.

1 februari 2013 16:36

Läst J Helins chatt på slasken,en tröttsam typ med sitt näthat och sin låtsaskämpande för yttrandefrihet, när det precis är tvärtom, yttrandefrihet skall bara gälla tidningsägare och journalister, övriga som inte har 50 miljoner att starta en tidning för skall hålla häft.....

 
Ingen bild

UncleBob

1 februari 2013 18:12

Sverige kan ALDRIG ändra islam för det faller på sin egen orimlighet. En rättrogen muslim är defacto en fundamentalist, styrd av de stolligheter som presenteras i Koranen. Det är lika dumt att hävda att nazismen kan göras om till att vara en del av Sverige.

 
Ingen bild

Hulda

1 februari 2013 18:45

Nej, för en Muslim gäller Koranen och Sharia först. Sedan kommer lagarna och de sociala reglerna i det land han lever i.
Det finns säkert många kontakter mellan mörkerstaterna i Mellanöstern och Europa idag och den sociala kontrollen är säkert enormt stor även här i Sverige.
Vad som sägs i de innersta rummen i landets Moskeer kan vi bara ana oss till..
Det går lätt att ta Muslimen ifrån Mellanöstern, men det är betydligt svårare att ta Mellanöstern ut ur Muslimen...

 
Ingen bild

Medborgaren

1 februari 2013 20:10

Den ljuvliga "Arabiska våren", ikväll rensar muslimerna gatorna med hjälp av tårgas...............
Reinfeltdens våta dröm kantänka...............
Är det inte väldigt hög tid att stoppa vansinnesutvecklingen i vårt vackra o en gång så framgångsrika land?

 
Ingen bild

Medborgaren

1 februari 2013 20:12

Det är i Egypten som muslimerna rensar gatorna, än så länge.............

 
Ingen bild

LP

1 februari 2013 21:55

Det enda vi kan hoppas på är att islams kraft försvagas i mötet med väst. Detta kommer i så fall att innebära att det skadliga genomslaget begränsas till en viss nivå, men det kommer ändock att ske, det är oundvikligt.

Idiotliberalerna och multikulturalisterna när en orealistisk drö om att den västerländska sekulära demokratin skall fungera som ett tomt kärl vilket man kan fylla med allehanda importerade kulturyttringar utan att det spricker. Detta är naturligtvis en lögn eftersom kärlets väggar i sig är en kulturyttring som hålls samman och formas av de som befinner sig i det. Ändrar man innehållet kommer man på sikt också att ändra kärlet, alltså det som definierar var de yttersta gränserna går. Det finns ingen som helst anledning att tro att tillräckligt många medborgare med en viss värderingsbakrund inte skulle ändra kärlets väggar vare sig vi som finns här idag gillar eller ogillar just den formen. Islam innehåller väldigt starka och tydliga anvisningar om hur kärlet skall utformas och på flera punkter går det exakt stick i stäv med det som värderas jögt av den vanlige svensken och de flesta politiska inriktningarna i vårt land.

Islam är alltså ett enormt stort riskmoment och det finns ingen som helst anledning till att Sverige eller västvärlden öht skall vara ett slagfält i kriget om islam. Vi har inte bett om att ideologin skall föras hit av dess uttolkare och det har inte lett till något gott alls.

 
Ingen bild

OT

1 februari 2013 23:12

@sarak

Du menar så här?

"Rödare kan ingen vara,
Än Reinfeldts lilla skara,
DDR göms undan i himlafästet,
kommunister har infiltrerat nästet.

Reinfeldt sina trogna vårdar,
uti Täbys helga gårdar,
över dem Han sig förbarmar,
bär dem uppå fadersarmar

vad Han tar och vad Han giver,
samme fuling Han förbliver,
och Hans mål är blott det ena,
sitt eget partis undergång allena"

Psalm 248 - Tryggare kan ingen vara: http://www.youtube.com/watch?v=8A98i0ihExc

 
Ingen bild

OT

1 februari 2013 23:39

@sarak

eller du kanske menar så här?

Tillägnad det enorma gräsrots arbete som lett fram till vad SD är idag.

"Den första gång jag såg ditt politiska program,
Och förstod hur du såg på mig.
Då föll allting jag trott var sant.
Jag förstod du tänkte likadant.

Det var så vacker då,
Som nått jag aldrig kunnat nå.
Och hjärtat slog ett slag, för var förlorad dag.

Jag gömde mig i fantasin.
Så rädd för vad du kunde bli.
Var gång som jag ljög för mig,
Så såg jag sanningen i dig.

Nu står du här i dag,
Med allt jag nånsin velat ha..." - Öppna din dörr: http://www.youtube.com/watch?v=Ug9KQU6IAmY

 
Ingen bild

Ludvig

2 februari 2013 10:03

Det ynkligaste var att Gudrun Schyman vägrade ställa upp i Uppdrag Granskning, hon som annars tar alla möjligheter till att träda fram och prata om vad som helst.

 
Ingen bild

Bengt

2 februari 2013 23:47

Ja kom igen nu toralf. Skriv om Talmud. Sök på google folket

 
Ingen bild

Patrik

4 februari 2013 09:40

Att påstå att det bara finns en gren inom inslam är bara trams! Kom igen Thoralf, detta var ett intolerant bottenmärke.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Riktningar_inom_islam

 
Ingen bild

Nisse

4 februari 2013 18:36

... Och det finns väl enbart en kristendom då också, eller? Apropå sexuellt våld, att kalla en kvinna för hora är väl heller inte okej? Tänkte mest på ert egna järnrörsgäng...
Och vill du se sexuellt våld kan du ta ett valfritt uteställe en sen helg kväll så kan du se hur vi svenskar beter oss. Eller ta en titt i statistiken för våldtäkter i hemmet. (Finns på SCB.se att läsa). Då ska man tänka på att det enbart är en bråkdel av fallen som polisanmäls, vem vill anmäla mannen man kanske har barn och bolån med tror du?...

 
Ingen bild

KE

4 februari 2013 21:25

Det behövs inget Uppdrag Granskning för att se att Toralf inte är en av de vassaste knivarna i lådan. Han och alla dyrkande högerextremister är ett betydligare hot än islam.

 
Ingen bild

Bengt

4 februari 2013 22:47

För att inte ta upp dessa Ryska Judar som kidnappade barn mellan åldern 3-6 år för att spela in deras sexuella övergrepp samt sedan mörda dom på film. Sedan ville drygt 20 Judar i Italien köpa filmen. En amerikansk Jude ville köpa in filmen och distrubiera den vidare inom undergroundmarknaden i USA.

 
Ingen bild

UncleBob

4 februari 2013 22:56

KE +Bengt: Trollen skall gå och lägga sig nu för det är sovdags!
Här matas inga troll. Expos springpojkar förtjänar inte ens förakt.

 
Ingen bild

Bengt

5 februari 2013 01:36

Så man bemöts så när man lägger fram fakta. Som den gode Voltaire sa; "To learn who rules you,simply find out who you are not allowed to critisize"
Men det kanske inte gör så mycket vilka som styr sverige? Senskar för israel eller svenskar för svenskar?

 
Ingen bild

Moila

9 februari 2013 14:58

Den här texten får mig sannerligen att undra var till vi är på väg. Genom att påstå att det bara finns en enda islam bevisar man att man inte vet någonting om islam. Okunskapen hos dig och majoriteten av alla som kommenterat är slående.
Jag skulle inte oroa mig för islam om jag var du, jag skulle oroa mig för opålästa rasister som sitter i Sveriges riksdag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards