thoralf

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

KALMAR KOMMUN PRISAR CIVIL OLYDNAD

Av Thoralf Alfsson - 20 oktober 2012 18:56

Under den senaste veckan har jag uppmärksammats på att Kalmar kommun tycks delta i diverse projekt som inte alls ingår i kärnverksamheten. Att det är Vänsterpartiet och Miljöpartiet som först och främst ligger bakom dessa projekt är jag övertygad om.


Det första jag blev uppmärksam på var att när kungen vägrade dela ut ett pris i veckan till en miljöaktivist på Gotland skrevs följande på ledarsidan i Gotlandstidningar.


”I Kalmar bör bland andra Johan Persson (S), kommunstyrelsens ordförande, fundera på kommunens uppgifter och om man har legitimitet och förtroende för verksamheten. Kommunen har prisat aktivitet som är i strid med rikets lagar. Var går då gränsen i Kalmar kommun? Är det också lovvärt att bryta mot kommunalskattereglerna? Mot lokala miljötillstånd?

 

Sverige är ett rättssamhälle, vilket vi ska vara glada för. Det ställer också krav på medborgarna att inte ta lagen i egna händer. Alla ska vara lika inför lagen. Det är inget som Kalmar kommun får eller bör ändra på. Företag kan bojkottas, det kan inte kommuner. En kommun måste behandla alla likadant.

 

Exemplet Trygg-Hansa och Kalmar bör tjäna som ett varnande exempel. Företag, myndigheter och kommuner bör inte samarbeta med organisationer som har annan agenda än den egna. I förlängningen riskerar man att förledas in i handlade som kan leda till att legitimiteten i kärnverksamheten kan ifrågasättas.

 

Vår opolitiske kung var den ende som såg den politiska bomben.”


Läs hela ledaren. Se Kalmar kommuns hemsida.

 
 
Ingen bild

Gubben o Gumman

20 oktober 2012 20:43

Helheten i engagemanget är väl välsignat av Kungen af dom galopperande konkelbären, kanske ?

 
Ingen bild

igor

20 oktober 2012 21:50

Med tanke på att Kalmar rent politiskt sätt framstår mer och mer som Svinarp för varje dag som går kanske man inte skall förvänta sig några stordåd.

 
Ingen bild

bom

21 oktober 2012 10:40

Jaha nu fick jag lära mig vad "konkelbär" betyder! Det ord jag skulle ha använt är SKITPINGLOR. Bytt är bytt och kommer inte igen!

 
Ingen bild

bom

21 oktober 2012 10:46

Själv var jag glad att vår horkarl till kung inte föll till föga för den fagra nittonåriga SnisAlva. Hon skall fan inte medaljeras för att hon är så dum att hon kastar sig framför maskinerna för att hindra legal kalkbrytning. Hon skall i buren minst tolv månader för brottet uppvigling. Profitorganisationer som WWF-Grönpiss-SNF skall fan inte ha några skattepengar!

 
Ingen bild

OH

21 oktober 2012 11:28

Jag vet inte vad bom har emot kungen vilken är en utmärkt företrädare för Sverige.
Bom borde byta namn till DUMBOM.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

21 oktober 2012 18:19

Bom :Tänk lite mera kommunalt i kungafrågan

 
Ingen bild

bom

21 oktober 2012 19:53

Nämen lär Er läsa! Jag ger kungen beröm för att han inte ställde upp för en medaljutdelning för brott! Han gjorde alldeles rätt. Brottslingar skall inte belönas! Är ni ovetande om de falska enkronorna med texten också? Kommunalt? Vad menas? Förtydliga tack!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

21 oktober 2012 20:22

bom : Fabian ?, meningslöst med falska enkronor nej niokronorssedlar skall det vara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards