thoralf

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Thoralf Alfsson - 25 september 2012 21:39

Som jag skrev i ett blogginlägg den 3 september avvisade Länsstyrelsen mitt överklagande av detaljplanen för Gota Medias mediehus. Länsstyrelsen menar att jag inte är en sakägare och att jag därmed inte har rätt att överklaga detaljplanen. Med tanke på den nya landshövdingens uttalanden var beslutet mer eller mindre väntat.


Jag delade upp mitt överklagande i tre olika delar. En av dessa handlar om att samhällsbyggnadsnämndens ordförande Mattias Adolfsson har varit jävig under behandlingen av ärendet. Detta överklagande handlar inte om ett förvaltningsbesvär utan det skall beaktas som ett kommunbesvär/laglighetsprövning. I detta fall räcker det med att vara kommuninnevånare för att ha rätt att överklaga ett beslut.


Därför har jag beslutat att överklaga Länsstyrelsen beslut till Mark- och miljödomstolen vid Växjö tingsrätt.


 


Tyvärr har inte Barometern eller Östran lagt upp något på nätet om min överklagan. Det hade varit intressant att läsa kommenterna om nu media tillåtet att kommentera.


Den 11 september fick vi en debattartikel publicerad i Barometern angående boendet för ensamkommande barn och de enorma kostnaderna. Barometern stängde ganska snart av kommentarsfunktionen. Jag har väntat på att någon skulle bemöta vår debattartikel och idag kom det ett mothugg från Vänsterpartiet i Kalmar. Nu skall det bli intressant att se hur länge kommentarsfunktionen kommer vara öppen.

Givetvis kommer vi bemöta deras svar, något som inte är så svårt ;-)

Av Thoralf Alfsson - 25 september 2012 00:35

 


Vid dagens kommunfullmäktige i Kalmar bojkottade 6 moderater mötet, med olika ursäkter.

Att man som förtroendevald politiker inte respekterar de stadgar som finns är minst sagt anmärkningsvärt.


Att dessa sex moderater nu skämmer ut sitt parti är helt makalöst och på så låg nivå så man tror att det knappast kan vara sant. Vuxna människor eller är de inte det!


Malin Petersson, Jonas Lövgren, Karl Holst, Britt Dicksson, Jan R Andersson och Lennart Erlandsson har återfått barnasinnet och surar numera i den moderata sandlådan.


 


Johan Persson tycks ha lyckats med att vrida om förståndet på Malin Petersson fullständigt. Det är bara att gratulera socialdemokraterna.


Hur många är det som vågar slå vad om att Malin Petersson kommer att lämna moderaterna och gå med i socialdemokraterna och stå på socialdemokraternas valsedel i valet 2014. Jag är beredd att satsa några kronor på detta!


Läs artikel i Barometern.


De senaste veckorna tycks något hänt i den svenska opinionen! Jag har fått väldigt mycket respons på mejl och telefonsamtal från människor som inte tidigare engagerat sig politiskt men som nu anser att de fått nog av den felaktiga propaganda som sprids i media och i andra sammanhang. Inte minst det senaste avsnittet av Debatt har retat upp väldigt många, dessutom till den gränsen där de bestämmer sig för att gå från ord till handling.


På något sätt känns det i de kontakter jag haft som det är en helt ny kategori människor som tröttnat på alla lögner och flosker som dagligen står som spö i baken inom svensk media. Ingen känner uppenbarligen igen sig i denna förvrängda bild av verkligheten som den vänstervridna gruppen av journalister dagligen pumpar ut till det svenska folket.


Jag tror att en stor grupp människor börjat genomskåda Erik Ullenhag och Annie Lööf, för att ta två typiska exempel på floskelretoriker utan verklighetsanknytning.


Jag är helt övertygad om att SD kommer att gå en mycket löftesrik höst tillmötes när det gäller opinionssiffror!


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards