thoralf

Direktlänk till inlägg 25 september 2012

JAG GÅR VIDARE TILL NÄSTA INSTANS

Av Thoralf Alfsson - 25 september 2012 21:39

Som jag skrev i ett blogginlägg den 3 september avvisade Länsstyrelsen mitt överklagande av detaljplanen för Gota Medias mediehus. Länsstyrelsen menar att jag inte är en sakägare och att jag därmed inte har rätt att överklaga detaljplanen. Med tanke på den nya landshövdingens uttalanden var beslutet mer eller mindre väntat.


Jag delade upp mitt överklagande i tre olika delar. En av dessa handlar om att samhällsbyggnadsnämndens ordförande Mattias Adolfsson har varit jävig under behandlingen av ärendet. Detta överklagande handlar inte om ett förvaltningsbesvär utan det skall beaktas som ett kommunbesvär/laglighetsprövning. I detta fall räcker det med att vara kommuninnevånare för att ha rätt att överklaga ett beslut.


Därför har jag beslutat att överklaga Länsstyrelsen beslut till Mark- och miljödomstolen vid Växjö tingsrätt.


 


Tyvärr har inte Barometern eller Östran lagt upp något på nätet om min överklagan. Det hade varit intressant att läsa kommenterna om nu media tillåtet att kommentera.


Den 11 september fick vi en debattartikel publicerad i Barometern angående boendet för ensamkommande barn och de enorma kostnaderna. Barometern stängde ganska snart av kommentarsfunktionen. Jag har väntat på att någon skulle bemöta vår debattartikel och idag kom det ett mothugg från Vänsterpartiet i Kalmar. Nu skall det bli intressant att se hur länge kommentarsfunktionen kommer vara öppen.

Givetvis kommer vi bemöta deras svar, något som inte är så svårt ;-)

 
 
Ingen bild

Jenny

25 september 2012 22:51

Ot. Lästips.
http://www.dn.se/ledare/signerat/skillnad-pa-barn-och-barn

"Intressant fråga. Men intressant är också att det uppenbart krävs ett mörkhårigt barn för att den ska aktualiseras. För det finns säkert andra 2-åringar som omhändertagits och som knutit an till sina fosterföräldrar. Ämnar Göran Wallén också kämpa för deras rätt att slippa ännu en hjärtskärande separation"

 
Ingen bild

Stefan A.

26 september 2012 06:18

Kommunisterna bygger som vanligt stora luftslott med vackra ord, det är ungefär vad de klarar av, som tur är, både för de själva och oss andra kommer de aldrig att få någon makt varken i Kalmar eller Sverige,skulle deras teorier omsättas i praktiken blir vi ruinerade på cirka två dagar....

 
Ingen bild

Sven Dacke

26 september 2012 07:01

Det finns en tidning jag föredrar att läsa ( på webben) om jag vill inhämta information utanför bloggvärlden och det är Svenska Dagbladet.

I dag kan vi läsa artikel av en av Sveriges återstående rikta journalister Per Gudmundsson, om fallet Tintin och kulturhuset.

Artikeln gick att kommentera en kort stund innan funktionen stängdes av, efter påhopp mot Per Gumundsson, något som tråkigt nog är vanligt i dag

Läs gärna även på Gudmundssons egen blogg

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/tintin-och-det-postkoloniala-guldet_7529602.svd

I Svenska dagbladet kan vi även läsa om att Sverige har en ny militär hotbild.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nya-hotbilder-i-hemlig-rapport_7504282.svd

Sammanfattning.
Sverige har en intern hotbild mot "vår" kultur, där den angrips på olika sätt av "nypåstigna" grupper i samhället med andra politiska och etniska värderingar än dom traditionella innan politikerna bestämde att vi skulle bli mångkulturella.

Och även en yttre hotbild som tydligen nu Regeringen uppmärksammat, trots att många påpekat detta länge.

Samtidigt finns även en inre hotbild, mot det vi bruka kalla Försvaret, genom att det finns högt uppsatt person i gruppen "nypåstigna" i försvarets planering.

Och värre kommer det att bli!

Och snart är det val, och var tog SD satsningen på mediainformation vägen?




 
Ingen bild

Hulda

26 september 2012 08:23

Sven Dacke.. Intressanta länkar, båda två. Om biblotikarien kan man lugnt säga, anställningsintervjuen och övrig koll var alldeles för dålig.
Tyvärr nästlar fel personer in sig för att påverka både vuxna och barn in i det Multikulturella träsket.
Förr sades det att Kommunister gjorde en viss karriär.
Var man lagom smart - barnomsorgen.
Mera smart - lärare.
Ännu mera smartare - journalist.

Med tanke på den kunskap vi idag har om "Etiopien-Svenskarna" vet vi att extremvänstern fortsätter den linjen.
Mern nu har som jag kommenterat tidigare ytterligare en ond kraft tillkommit.

 
Ingen bild

Sven Dacke

26 september 2012 09:43

För att ni skall förstå beslutet att ta bort Tintin böckerna, kan det vara intressant att läsa en artikel av "kulturrapparen" BEHRANG MIRI som var den som bestämde.

Men vem gav BEHRANG MIRI det jobbet? Sverige har tydligen många fiender i dag, både internt och externt

http://www.newsmill.se/artikel/2011/06/30/samma-frustration-i-miljonprogrammen-som-p-tahrirtorget

 
Ingen bild

Sven Dacke

26 september 2012 10:04

”Bostäder för alla plånböcker”

Artikel i dag i Smålandsposten Växjö.
Artikeln går ej att kommentera, vilket är fegt! Jag skulle villa ställa följande fråga till Bo Frank om det gått.

Vilka bostäder skall byggas åt dom Somalier som kommer till Växjö under hösten , personer många gånger utan utbildning och därmed helt utan möjlighet till ett betalt riktigt arbete.
Familjer med 5-10 barn

Vilka bostäder bygger Växjö åt dessa.
Vilka bostäder bygger Växjö åt studenter som inte hittar någonstans att bo. Hur kan man starta Universitet utan att lösa hela kedjan, med utbildning och boende

Men artikeln går ju inte att kommentera, men kanske Bo får läsa mina frågor i alla fall. Man kan ju hoppas i alla fall

Och förmodligen gnäller han på Regeringen och får lite pengar så han blir tyst, och förmodligen alla skattebetalare med

 
Ingen bild

AWSvensson

26 september 2012 11:50

https://twitter.com/bo_frank
Sven Dacke:Ställ frågorna på twitter till Bo Frank så får du se om du får svar

 
Ingen bild

Skånepåg

26 september 2012 11:54

O.T

För en gångs skull en vettig och samtidig underhållande artikel i Aftonbladet. Gäller Tintin och en snésglare till invandrad biblioteksknasbubbla och hur Biblioteksledningen agerade.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article15504012.ab

 
Ingen bild

Sven Dacke

26 september 2012 12:00

Länken till artikeln om bostäder för alla plånböcker, gäller troligen mest Statens plånbok
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/(3450068).gm

Till AW Svensson.
Ursäkta men brukar inte Twitter, tar någon gång ett glas gulbrun vätska från Scotland

 
Ingen bild

AWSvensson

26 september 2012 12:22

Nils Dacke,varför vända sig till Skottland när vårt grannland Danmark tillhandahåller en lika gulbrun vätska,dessutom svenskägt.

 
Ingen bild

Sven Dacke

26 september 2012 12:28

AW Svensson
Inte Svenskägd längre, vi samlar bara på socialfall i mängd

http://www.svt.se/2.58360/1.1099889/utskriftsvanligt_format?printerfriendly=true

 
Ingen bild

AWSvensson

26 september 2012 12:54

Pernod sålde för lite sedan bla Gammel Dansk till svenska investerare .så du kan roligt ta dei en lille en

 
Ingen bild

Lotta

26 september 2012 12:57

@Thoralf

I dagens papperstidning av Östran tar man upp ditt överklagande i en liten notis. Man skriver dessutom också om att nytt avtal snart är skrivet gällande Villa Ossian. Skannas om så önskas?

 
Ingen bild

Thoralf A

26 september 2012 13:05

Lotta

Tack men jag har läst artikeln på flyget upp till Stockholm idag.

Jag väntar med att skriva om det tills jag läst det nya avtalsförslaget. Men att Kalmar kommun är på väg in i ett 20-årigt avtal anser jag vara rena vansinnet. Och detta bara för att kommunen skall betala hela obyggnaden av Villa Ossian. Uppenbarligen finns det inget restvärde av denna ombyggnad efter 20 år.

Helsjukt!

 
Ingen bild

Lotta

26 september 2012 16:20

@Thoralf

Ok, bra då vet jag att du sett båda. Ja 20-årskontrakt är helt sinnessjukt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards