thoralf

Direktlänk till inlägg 4 september 2018

JAAFAR AL-JABIRI DÖMD

Av Thoralf Alfsson - 4 september 2018 16:37

Radio Kalmar avslöjar idag att centerpartiets riksdagskandidat Jaafar Al-Jabiri ör dömd till 30 dagsböter för olovlig körning 2014. Han körde bil i Smedby utan att inneha ett körkort.


Läs artikeln på Radio Kalmar


https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=7035526







 
 
Ingen bild

KS

4 september 2018 16:51

Jag hörde nyss i P4 Kalmar att centermuslimen i Smedby skitit i det blå skåpet!
Man tackar....Dessutom är fortfarande SD:s riksdagsman i stort sett
den största nyheten i public service. Man tackar för reklamen!!!!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

4 september 2018 16:59

Skönt då har jag bestämt mig.
"SD-politikern lät skattebetalarna stå för privata taxiresor"
Inte för att han fuskat utan för att ledningen inte märkt det. Aldrig jag röstar på en som skor sig själv på jobbarnas skattepengar. Oavsett parti.

Thoralf Alfsson

4 september 2018 17:04

Intressant att få veta vilket parti som är felfria i det avseendet!

 
Ingen bild

Lasse

4 september 2018 17:02

Jaha där föll glorian, ingen kontroll av personen har alltså gjorts??? Där föll Centern ännu djupare ner i dyn, kan nån människa lite på C längre.

 
Ingen bild

Joho

4 september 2018 17:27

Jaha Ölandsbonde då ska du inte rösta alls för du tror väl inte att det finns annat något parti som är felfritt vilket isåfall annars får du bilda ett ett eget parti eftersom du verkar vara så felfri

 
Ingen bild

Hacke

4 september 2018 17:29

Lögnerna och det efterföljande obligatoriska hyckleriet från partiledningarna går som en rödgrön tråd i de här sammanhangen genom de tre islamistpartierna c, mp och s.
Bra jobbat Thoralf. Jag tror t o m att du genom ditt grävande och mod lyckats med det till synes omöjliga, att skaka liv i dödköttet hos gammelmedia för en stund.

 
Ingen bild

alf

4 september 2018 17:31

https://twitter.com/gs_praktikanten

Det är nog inte bara SD som behöver granskas i PK-pressen.

 
Ingen bild

Bosse

4 september 2018 17:41

Vi får tacka Lexbase!Det finns flera politiker i länet som är intressanta.En rapport kostar endast 89 kronor.

 
Ingen bild

Svante1

4 september 2018 17:45

Yougov-mätningen sista veckan inför valet..

24,8 % SD
23,8 % S
16,5 % M

 
Ingen bild

Pepparholm

4 september 2018 18:00

Kalle på Spången – Jag håller med dig om att jag lär mig mycket om Kalmar genom att läsa Thoralf. Det är ofta spännande. Tyvärr är det mycket tyst från SD på hemmaplan.

På tal om Spången så brukar jag två gånger om året bjuda familjemedlemmar på skånskt smörgåsbord. Jag alternerar mellan Spången, Röstånga och Margretetorp. Tyvärr har man lyssnat på lobby från WWF och har slutat med rökta ålen. Den får jag köpa i rökeri till smörgåsbord i hemmet.

Detta WWF som breder ut sig allt mer. Läs Pettersson så kan du se att man har oförskämdheten att lägga sig i vad SVD skriver. Jag tycker mycket illa om att Kungen är hedersordförande i den lobbygruppen.

https://petterssonsblogg.se/2018/09/04/wwf-beordrar-svd-att-censurera/

 
Ingen bild

Lotta_1

4 september 2018 18:04

@Ölandsbonde
Så bra att du bestämt dig för att inte rösta på SD. Då kanske vi kan slippa dina inlägg på bloggen?

 
Ingen bild

Ölandsbonde

4 september 2018 18:26

"Intressant att få veta vilket parti som är felfria i det avseendet!"

Det tror jag inte att det finns. Men, och det är det viktiga, jag lägger inte min röst på fuskare om jag vet om det innan röstning. Efteråt är det tyvärr inget man kan göra åt saken.
Enda räddningen är nu att SD slänger ut honom från partiet och ber att han avstår sin kandidatur. Annars innebär det acceptans av stöld! Kommer du att må bra av att se honom i riksdagen?

Thoralf Alfsson

4 september 2018 20:38

Jag har aldrig gillat personer som ser sig som finare än andra.

 
Ingen bild

Tony

4 september 2018 18:35

Ölandsbonde:

Jaha då ska du alltså inte rösta i år,? För om du ska rösta
på ett parti utan skrupler, då hittar du inget i detta landet?

 
Ingen bild

Ölandsbonde

4 september 2018 19:21

Som komplement till status.st finns
https://val.digital/
som bl a visar aktuell mandatfördelning samt förklarar institutens modeller.

 
Ingen bild

Är Jaafar 'flykting'?

4 september 2018 19:29

Vore intressant att läsa JAAFAR AL-JABIRIs akt hos Migrationsverket, hur han lyckades lura till sig uppehållstillstånd/ svenskt medborgarskap?
Vad sa han till dem? Sa han att han var 'flykting'? I så fall vem eller vilka var det som han 'flydde' ifrån?
Som alla pålästa och förnuftiga människor redan vet så är muslimer inte flyktingar. Det är snarare muslimer som driver andra icke-muslimer på flykt.

 
Ingen bild

Oris

4 september 2018 19:34

Du ficl fart på dem Thoralf. Bra jobbat. Igen och igen och igen

 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

4 september 2018 19:43

Fler muslimska pensionsräddare i Kalmar?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/21-aring-far-fangelse-for-grov-kvinnofridskrankning

 
Ingen bild

Tallkotte

4 september 2018 19:45

Alliansen är nu oeniga även i frågan om det kommunala utjämningssystemet. Annie vill att rika kommuner ska bidra mer till fattiga, men Ulf K tycker såklart att fattiga kommuner ska skylla sig själva.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

4 september 2018 20:02

Så jag antar att Radio Kalmar också trakasserar honom?

Har han körkort nu? Och om inte, kör han bil?

 
Ingen bild

Göta

4 september 2018 20:45

DÖMDA POLITIKER FINNS PÅ SAMTLIGA PARTIERS LISTOR ENLIGT NYA TIDER
"Efter en genomgång av samtliga namn på landets valsedlar för kommun, landsting och riksdag, som kontrollerats mot olika myndighetsregister, kan Nya Tider konstatera att samtliga partier har kandidater som dömts för brott, i många fall grova sådana."

Några exempel:
SOCIALDEMOKRATERNA - "Till kommun och landsting kandiderar i Jönköping en Mohamud, som förekommer 21 gånger i belastningsregistret."

MODERATERNA - "Ismaail från Somalia har dömts för misshandel av sin syster.
Detta efter att ha anklagat henne för att hon 'vill bli svensk', inte uppför sig tillräckligt muslimskt och gör saker som bara vita gör. Nu har Moderaterna satt upp Ismaail som kandidat till riksdag, landsting och Katrineholms kommun."

CENTERPARTIET - "Till kommunfullmäktige i Hällefors kandiderar Bo, dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig."

https://www.nyatider.nu/

 
Lars Johansson

Lars Johansson

4 september 2018 20:56

Bra att du granskar Jaafar,han verkar inte ha rent mjöl i påsen i många sammanhang!Tycker att hans olovliga körning var väldigt milt dömd!Kan det vara för att han var muslim och inte etnisk svensk? Jag tycker att C ska kontrollera mer vad de släpper in i partiet,speciellt i Riksdagen.

http://agic

 
Ingen bild

F

4 september 2018 21:09

Regeringen hävdar att vi har anpassat oss till något som de kallar för ”EU:s miniminivå”. Det stämmer i alla fall inte vad gäller utfallet. I förra veckan kom full redovisning från de övriga nordiska ländernas migrationsverk vad gäller beviljade uppehållstillstånd fram till och med sista juli. Där kan man utläsa att skillnaden i andel asylmottagande mellan Sverige och våra grannländer har ökat jämfört med 2017. Hittills i år har Sverige har beslutat att fyra gånger så många asylsökande ska få stanna som vad Norge, Danmark, och Finland har gjort tillsammans.
https://detgodasamhallet.com/2018/09/04/migrationskatastrof-i-den-politiska-sandladan/

 
Ingen bild

Stefan A

4 september 2018 21:41

Man har tydligen använt Gotland som ett storskaligt experiment med miljöpartistiskt politik...går inte så bra...

 
Ingen bild

Laglydig

4 september 2018 23:28

@Ölandsbonde

“Den som är utan synd må kasta första stenen på henne.” (Johannes 8:7).

Stefan Jacobsson har numera dragit tillbaka sin kandidatur (vilket jag accepterar, men inte nödvändigtvis tycker att han behövde göra, men det är hans beslut).

Jag ber dig för Sveriges skull och för många av oss Sverigedemokrater, som inte kan kryssa in Thoralf i Riksdagen, att gå och rösta och att kryssa för #63 i Kalmar län!

Tack för ordet!

 
Ingen bild

Laglydig

4 september 2018 23:31

Och för att återgå till ämnet.

När drar JAAFAR AL-JABIRI tillbaka sin kandidatur i samtliga val han ställer upp i?

 
Stefan K

Stefan K

5 september 2018 07:18

Med tanke på att Annie Lööf deltagit i kritiken av SD-politiker den senaste tiden, måste partiet för sin trovärdighets skull uppmana honom att dra sig tillbaka.

Följ upp detta Thoralf.

Förövrigt en ganska typisk företeelse att vissa medier "råkar" publicera "nya avslöjanden" lagom till valrörelserna och andra sammanhang där SD får lite mer uppmärksamhet.

Känns som det är medvetet, men jag kan ha fel.....not!

Nu får Jimmie i varje utfrågning och debatt försvara sig istället för att prata politik.

Undrar hur mycket skit det finns att hämta i andra partier om media ägnade lika mycket energi åt att kolla detta?
Fast då finns inget statligt finansierat Expo att tillgå.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Undrande

5 september 2018 08:18

Thoralf

På vilket sätt är detta viktig information och inte bara för att du vill smutskasta en politisk motståndare, vill minnas att även du är dömd för något. Varför inte ta upp det också, som någon skrev här, låt han utan skuld kasta den första stenen.

Thoralf Alfsson

5 september 2018 12:25

Nu var Sveriges Radio som avslöjade och skrev om det. Det var relevant eftersom jag skrev om Jaafar dagen innan.

 
Ingen bild

Erik Svensson

5 september 2018 12:10

Oj vilket FRUKTANSVÄRT GROVT brott. Repatriering borde ske omgående med permanent förbud att någonsin återvända för sådana jävla svin! Det här fallet är ju nästan vidrigare än förtalet som ASET Thoralf Alfsson begick. jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan leva med sig själv efter en sådan fruktansvärd förbrytelse som att ha kört bil utan att ha rätt till det! Jag hade utan tvekan begått självmord!!

 
Ingen bild

Björn

5 september 2018 17:32

30 dagsböter var ju ganska billigt, men det kanske är det straff som man normalt får för den typen av brott.
Om nu Jaafar Al-Jabiri kommer in i riksdagen så behöver han ju ingen bil. Han kan åka taxi. Vi skattebetalare pröjsar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards