thoralf

Direktlänk till inlägg 13 juli 2018

MEN VÅGAR DE?

Av Thoralf Alfsson - 13 juli 2018 00:32

Läste idag en krönika i Barometern skriven av författaren och kalmarbon Tomas Arvidsson. Om jag tolkar det han skriver så är han idag inne på samma linje som Sverigedemokraterna. Om så skulle vara fallet är det väldigt roligt. Utan tvekan stämmer väldigt mycket överens med den lokalpolitik som Sverigedemokraterna drivit i Kalmar.


Tänk om någon person från samhällstoppen skulle våga träda fram som Sverigedemokrat! Jag vet att de finns där. Men vågar de?

                          

http://www.barometern.se/kalmar/vilken-stad-att-stilla-alska/


Igår lyssnade jag på ett avsnitt av Kvartal som spelades in under Almedalsveckan. Ett intressant samtal där det sägs en och annan sanning och det som inte är politiskt korrekt. Även om flera av de personer som deltar håller tillbaka sina uppfattningar. Det känns som att både Markus Uvell och Vidar Andersson skulle vilja säga mer och vara tydligare när det gäller SD men att deras roller i samhället inte tillåter det. Lyssna på Kvartal.


https://kvartal.se/veckopanelen/veckopanelen-special-sd-hotet-mot-s




 
 
Ingen bild

Luka

13 juli 2018 01:53

Johan Perssons dårskap uppdagas än en gång. Vem ska betala kostnaden för att flytta centralstationen och var ska den ligga? Det är ändstation på rälsen som den ligger nu och ju längre från centrum - desto värre. Storhetsvansinne???

 
Ingen bild

SDare

13 juli 2018 07:20

Fattar inte varför du länkar till en tidning inte många vill läsa och dessutom inte går att läsa utan att vara prenumerant.
Helt kass!!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

13 juli 2018 07:31

SD,det enda stabila partiet !
Har hela hållit sig till realiteter när det gäller utvecklingen i samhället.
Övriga partier lever i en fantasivärld och önskningar om att hur naivt vi än beslutar kommer det säkert att gå bra för alla människor är goda.
Dom är nog omedvetna om hur mycket kaos dom har åstadkommit.

 
Ingen bild

SM811

13 juli 2018 07:51

Här är något för extrempartiet MP politiker att fundera över.
”Utsläppen från elbilar är jämförbara med konventionella bilar”
https://www.nyteknik.se/opinion/utslappen-fran-elbilar-ar-jamforbara-med-konventionella-bilar-6922773

 
Ingen bild

Ölandsbonde

13 juli 2018 09:20

SM811
Tyvärr funderar MP inte. Det vet man inte hur man gör.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

13 juli 2018 10:42

Ingen som talat om för FF att de inte äger Guldfågeln längre,

Från FF:s hemsida

"Guldfågeln Arena


Arenan ägs av Kalmar FF Fastigheter AB som är ett helägt dotterbolag till Kalmar FF Event AB som i sin tur ägs till 100% av Kalmar FF."

 
Ingen bild

Ulla

13 juli 2018 13:18

Johan Persson kritiseras allt som oftast nu i PK-Barren.

 
Ingen bild

Harry Kane

13 juli 2018 14:25

Kalmarborna har nu fått upp ögonen för vad pampen Persson håller på med. Visserligen efter en lång dvala, men bättre sent än aldrig!

 
Ingen bild

Solros

13 juli 2018 15:27

Jag tror Persson inser att loppet är kört. Han, liksom Reinfeldt, har förstört under många års tid.

 
Ingen bild

putte

13 juli 2018 16:27

Han glömde nog att äta smör innan han började släcka törsten .

 
Ingen bild

Robban

14 juli 2018 00:23

@Thoralf
Kom att tänka på en sak! Säg att SD gör ett riktigt bra val och får inflytande!
Då måste det finnas en färdig plan över hur "deep state" ska kunna börja rensas upp!
Eftersom politiskt tillsatta PK-tjänstemän, kommer göra allt som står i deras makt för att obstruera och nullifiera alla ev SD reformer!
Se Trumps problem hemmavid som ett exempel!
Tänkte bara att du är mer rätt person, med rätt kontakter att styra upp det här redan nu! Så att det inte kommer som en trist överraskning efter den 9e sep!

 
Ingen bild

Mupp

14 juli 2018 13:50

Barren vågar inte granska eller kritisera Johan Perssons förehavanden heller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards