thoralf

Direktlänk till inlägg 8 december 2017

SD 2018

Av Thoralf Alfsson - 8 december 2017 20:43

Har idag suttit på möte hela dagen och framförallt diskuterat valfrågor och valstrategi under 2018. Hur skall vi använda vår regionala valfond? Hur skall vi använda vår lokala valfond? Hur kommer riksorganisationen använda sin valfond? Jag blir riktigt taggad av att vi för första gången har en organisation på alla nivåer i vår del av landet som försöker göra något riktigt bra tillsammans.


Vi kommer att bli stora i valrörelsen 2018!

 

Det är väldigt roligt, trevligt, stimulerande och angenämt att få vara med i denna planering och kunna påverka våra satsningar och inriktning under det kommande valåret. Jag riktigt småmyser när jag vet vad och var vi kommer finnas under valrörelsen. Väldigt inspirerande!

 

Jag tror att partierna i 7-klövern ännu inte är med på banan. Det finns indikationer på detta ;-)

De kommer inse att de borde varit lite mer aktiva. Jag tror starkt på den strategi som jag och mina kollegor i Kalmar län och i våra kommunföreningar planerar för under 2018.


Valet 2018 är mitt första val sedan 2006 som jag känner att vi har de ekonomiska musklerna som vi skulle haft i tidigare val men inte klarat av på grund av bristande ekonomi. Om vi sedan också kan motivera våra medlemmar att jobba hårt i valrörelsen kommer vi nå ett nytt historiskt valresultat.


SD 2018

 
 
Ingen bild

jultomten

8 december 2017 21:57

Thoralf, du verkar veta allt.

Vem har "överklagat arenan"?

Swante Friberg?

 
Ingen bild

Svante1

8 december 2017 22:04

Hoppas du ligger högt upp på valsedeln i hela Sverige :)

 
Ingen bild

Bunkerberra

8 december 2017 22:45

Kul att du är taggad, verkar inte resten av era supporters bara.. vilka ska du skrapa ihop förutom resten av dina pajasar till bloggföljare:)

Thoralf Alfsson

8 december 2017 22:52

Tack, för att du uppskattar att jag är taggad.

Du tycks vara lika insnöad som många andra i 7-klövern som uppenbarligen inte förstår vad som händer i "kommunikationsvärlden".

 
Ingen bild

Björn

8 december 2017 22:47

Håller tummarna för att det ska gå bra för er.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

8 december 2017 23:44

Angående den icke tillståndsgivna och våldsamma muslimska maktdemonstrationen i Malmö.

Per Gudmundsson ställer sig frågan:

”Hur många fler städer ska bli obeboeliga innan vi sätter stopp?”

Vi kan börja med ett OMEDELBART stopp för alla planerade moskébyggen. Indragna bidrag till all muslimsk verksamhet, samt göra det jävligt svårt att vara muslim i VÅRT land. Muslimer kommer att ödelägga vårt land om inget drastiskt snart görs.



 
Ingen bild

Lena1

9 december 2017 00:19

Härligt att höra att ni har stora planer och tro på SD - så har jag!

Här en krönika om hur en del tror vart S är på väg, mycket bra analys!

https://ledarsidorna.se/2017/12/kronika-gisslan-hos-knazbollah/

https://samtiden.nu/2017/12/att-sla-sonder-ett-samhalle-och-en-kultur/

 
Ingen bild

Observer

9 december 2017 00:25

Bravo Thoralf!
Så ska det låta om ert valarbete.
Glöm inte bort att en viktig hörnsten är att lyfta Svensken i dennes framtidstro.
Och att det inte räcker med att återställa landet till 80-talet.
Lova ytterligare utveckling för folk i reella termer också i form av levnadsstandard.
Laget Sverige måste ha tydliga MÅL att jobba emot!!!

 
Ingen bild

Egon

9 december 2017 00:57

SD kommer att göra ett kanonval.
Tyvärr räcker det inte.
Steffe kommer att sitta kvar fast nu med C som stödparti.
Mp åker ur,men.
Fi kan komma in.
Det vore ett öde värre än döden!
Du gör ett bra jobb Thoralf!
Tack.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

9 december 2017 05:18

Migrationsverkets placerande av asylsökande med uppehållstillstånd i kommunerna måste stoppas ,här i lilla Högsby har det placerats mellan 400 och500 st som inte har inkomst vare sej av tjänst eller kapital ! Dessa måste ut i arbete snarast ,det är väl inte meningen att de ska leva på våra inarbetade reformer ?

 
Ingen bild

Boris

9 december 2017 06:36

@bunkerberra
Avstå hellre från att skriva när du inte är nykter

 
Ingen bild

sverigevän

9 december 2017 06:45

@Cosmik Debris
Du menar någonting i stil med judepolitiken i Tyskland på 30-talet.

Thoralf Alfsson

9 december 2017 09:13

Du som kallar dig för "sverigevän" kan väl berätta vad du tycker om gruppen muslimer som tar alla chanser att visa sitt hat mot judar. Du får bara en möjlighet att svara

 
Ingen bild

Ludvig

9 december 2017 07:56

Det kommer att bli ett spännande år.

 
Ingen bild

SM811

9 december 2017 08:56

Där jag bor är SD föreningen på sparlåga.
Får innerligt önska att det tar rejält fyr nästa år.

 
Ingen bild

Tony

9 december 2017 09:31

Bunkerberra:

Ja insnöade personer brukar kanske att gömma sig i en
Bunker, vi andra brukar bo i hus och i lägenheter i den
mån inte allt blivit reserverade för det nya frälset
ensamkommande halvgubbar.

 
Ingen bild

oveg

9 december 2017 10:02

"George Soros gör sin första blankning i svensk aktie"
https://www.di.se/nyheter/george-soros-gor-sin-forsta-blankning-i-svensk-aktie/

Den nyheten torde trigga igång en oro i svensk ekonomi, en oro som ruskar om hela valrörelsen. Det blir då synligt för folk att invandreriet är en börda för landet. SD skulle kunna trycka på vad godhetsinvandringen ställt till med beträffande kostnader och bostadstillgång - att det är moderater och sossar som tillåtit extremisterna i MP och FP att styra den, och att pengarna nu är slut.

Men att SD kommer få kraftigt ökat stöd är nog den lättare biten. Den stora frågan är mer hur SD skulle kunna göra nåt åt problemen - att få "utmaningarna" att återvända till sina hemländer. Går vi hårt fram kommer nog EU att placera oss i samma korg som Ungern och Polen. Det är ju mycket starka krafter som drivit fram den här massinvandringen till Europas länder.

https://www.globalresearch.ca/refugee-crisis-manufactured-migrants-are-tools-in-u-s-empires-grand-chessboard/5596706


 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

9 december 2017 14:07

Hade tidigare en kontakt genom arbetet som kallades bunkerberra för sitt intresse för gamla bunkrar. Har svårt att tro att det är samma person då han verkade vettigare.

Nu tycker jag det är ganska så talande att kalla ens meningsmotståndare för pajaser istället för att komma med sakliga argument. Speciellt som det inte är Thoralfs följare som driver politiken utan Thoralf själv och att vi som följer inte alltid är helt ense om allting, speciellt inte detaljerna.

 
Ingen bild

lol

9 december 2017 19:22

Jag kan inte se dina inlägg - vad gör jag för fel (ser kommentarer men inte det du skriver initialt.

Thoralf Alfsson

9 december 2017 19:41

Vad använder du för webbläsare? Byt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards