thoralf

Direktlänk till inlägg 9 maj 2017

HEMMA IGEN

Av Thoralf Alfsson - 9 maj 2017 22:53

Hemma i Kalmar igen. En vecka går väldigt fort. Roligt med partivänner på flyget och kommentarer från flera resenärer på hemresan.


Hann precis hem till Kalmar för att ta emot två pallar med nya foldern "Vårdpartiet". Det blev en bra motion efter några timmar på flyget. Då är det bara att börja planera för utdelning av foldrarna. Hoppas att många av våra medlemmar och sympatisörer vill hjälpa till med utdelningen.

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 maj 2017 01:07

Det verkar vara "full fart" på muslimerna i Kalmar? Ekonomisk brottslighet och våldtäkter i parti och minut.

http://avpixlat.info/2017/05/09/tre-ensamkommande-flyktingbarn-atalas-for-sexovergrepp-mot-minderariga-flickor/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 maj 2017 01:33

Belgien inför förbud mot religiös slakt

"Parlamentet i Vallonien, en av Belgiens tre stora regioner, har röstat för ett förbud mot halal- och koscherslakt."

Ett bra beslut. Ett så in i helvete bra beslut :-) Politiskt djurplågeri hör inte hemma västerländska civilisationer. Vågar "djurvänner" i Sverige föreslå ett sådant förbud eller är dem bara "djurvänner" i tanken? Jag är övertygad om att det pågår obedövad, brutal och därmed olaglig muslimsk halalslakt i Sverige, trots att det är förbjudet. Om alla myndigheter har lika dålig koll som SÄPO är risken minimal att ertappas då man halalslaktar (skär halsen av ett djur och låter det förblöda, vilket kan ta upp till två minuter)

Förbjud barbarisk muslimsk halalslakt - och judisk koscherslakt


Ps. Undrar vad Astrid Lindgren skulle ha tyckt om halalslakt? Kanske Saltkråkan AB VD Olle Nyman vet vad Astrid skulle ha tyckt?

Tror inte han ens vågar veta. Det är inte några lättköpta politiska poäng på att fördöma politiskt djurplågeri i Sverige.....än!

Den tiden kommer. Var så säkra.

 
Ingen bild

Morre

10 maj 2017 02:57

Välkommen hem Thoralf

 
Ingen bild

Ölandsbonde

10 maj 2017 09:44

"Förbjud barbarisk muslimsk halalslakt - och judisk koscherslakt"
Det är redan förbjudet i Sverige. Vid all slakt SKA först djuret göras medvetslöst.
Detta accepteras av muslimer på så sätt att man snabbt sticker djuret efter bedövning med slaktpistol, eller gevär. Det där med väderstreck är man inte så allvarliga med.

 
Ingen bild

Lena

10 maj 2017 11:08

Välkommen hem igen Thoralf!
Ja här i gamla Svedala har första delen av melodifestivalen utspelat sig för att ta ut första 10 finalisterna till på lördag, då den stora Mellon är.
Kan inte låta bli att recensera en del. Det gäller vår egen Robin Bengtsson som vid framträdandet gjorde tecknet för 666 ett antal ggr. Nu kanske han inte riktigt förstår vila makter det är han flörtar med, han kanske tänker att det är häftigt. Säkert har han sett Hollywoods kändisar göra det och imponerats av det. Man lär få enorm uppbackning i karriär om man ställer upp på "Illuminati".
Det andra landet som så tydligt visade upp symboliska scenerier var Azerbadjan som bl a hade en interiör med en stege där en snubbe stod (pyramiden med Baal som står överst). OBS detta är gammal symbolik som användes i Mesopotanien ca 3000 f kr av bl a Assyrierna och Babylonierna. Det är sådan hemliga riter som Illuminati. Säger detta för att en del kanske tycker det är märkligt vad det spökas ut nu för tiden.

 
Ingen bild

C Andersson

10 maj 2017 11:56

Det är ett ständigt dribblande med ord nu för tiden.

"Ett stort driftstopp gör att det just nu är stora problem att nå offentliga vårdcentraler runt om i Sverige." [svt.se]

Finns det några vårdcentraler som inte är offentliga? Om de finns några så är de inte många.

 
Ingen bild

Lena

10 maj 2017 12:24

Synd att man måste hasta så eftersom "rullningen" kommer o suddar ut allt. Det blir både grammatiska fel, felstavning o annat också ser jag när man läser efteråt, tyvärr.

Vill berätta historien om "sommarstugemordet i Arboga" som skedde förra sommaren. Det finns i lokalpressen två långa artiklar men namn o allt. Den som utförde mordet hette Mohammad Rajabis. Han har enligt åklagaren utfört mordet på anstiftan av sin flickvän, 42 år och dotter till de som blev utsatta för mordet + mordförsök. Mannen kom till Sverige december -15 och påstod att han bara var 17 år. Under utredningen har han kallats för "18-åringen" men på senare tid har man testat och kommit fram till att han är i 25-års åldern... Han är/var heroinist o kokainist... Jojo undrar just hur många knarkare Sverige har fått in under den här tiden?

 
Ingen bild

605xx

10 maj 2017 13:18

Islamsk slakt är förbjuden i Sverige.
Jordbruksverket skriver:


http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurskydd/slaktochannanavlivning/religiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html

 
Ingen bild

Mojo

10 maj 2017 13:41

Cosmik debris: Du visar som vanligt att du är obildad och låter din reptilhjärna tala. Läs på den svenska djurskyddslagen så slipper du skriva en massa i onödan,dessutom blir det lättare att hålla sig tillsanningen.
Du Thoralf känns mindre trovärdig när du släpper igenom oseriösa kommentarer.

Slakt m.m
13 § När djur förs till slakt och när de slaktas ska de skonas från onödigt obehag och lidande. Detsamma gäller när djur avlivas i andra fall. Lag (2012:526).

14 § Husdjur skall vid slakten vara bedövat när blodet tappas av. Andra åtgärder vid slakten får inte vidtas innan djuret är dött.

Första stycket första meningen gäller inte om ett djur till följd av sjukdom eller olycksfall måste slaktas genast.

 
Ingen bild

C Andersson

10 maj 2017 14:11

@Lena@

Vilka tidningar är det du hänvisar till? I Bärgslagsbladet/Arboga Tidning verkar alla artiklar vara plusmärkta!

Det är kanske inte så lyckat att avslöja några identiteter här på thoralf.se. Kanske inte ens länka till några ’respektabla’ tidningar. Jag tog fast på ditt tips och det var inte svårt att få fram namn och födelsedata på 42-åringen och hennes (troliga) föräldrar. Likaså maken och deras två barn. Barnens adresser och eventuella sammanboende borde vara enkelt att plocka fram.

Det är egentligen läskigt hur enkelt det är pussla. Ovanstående tog mig tio minuter att plocka fram utifrån 42-åringens namn och ålder. Att plocka fram makens föräldrar skulle ta tio minuter till.

Jag kan förstå att du är rädd om din anonymitet. Kan jag luska ut din födelsedag skulle jag troligen kunna luska fram lika mycket om dig. På sätt och vis tycker jag det är läskigt. Det spelar ingen roll om man har rent mjöl i påsen.

Jag är inte rädd för att framträda med mitt namn. Men jag undviker det på grund av en del obehag jag har haft. Inte för vad jag har skrivit utan för var jag har skrivit. Och att jag överhuvudtaget har skrivit på vissa sajter. Thoralf vet vem jag är om det nu har någon betydelse.

Skriv i Word eller någon annan ordbehandlare och kopiera och klistra in i fyllerirutan. Då kan du använda stavningskontroll och kan spara inlägget. Något som kan vara bra om inlägget skulle komma bort.

Jag tycker det är lite läskigt hur allt kommer närmre och närmre. Jag var i Arboga och uppe vid Hjälmaren en hel del i min ungdom.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 maj 2017 14:14

@Mojo
Jag skriver OBEDÖVAD halal-slakt. Har du svårt att begripa de enklaste av meningar?

Läs igen vad jag skrev.
"Jag är övertygad om att det pågår obedövad, brutal och därmed olaglig muslimsk halalslakt i Sverige"

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurskydd/slaktochannanavlivning/religiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html

Halalslakt är tillåten i Sverige om djuren är bedövade. Jag anser att ALL politisk slakt skall FÖRBJUDAS. Bedövad eller ej.

Du Thoralf känns mindre trovärdig när du släpper igenom oseriösa kommentarer såsom denne icke läskunnige "Mojo" ;-)
:
Titta och njut Mojo. Djurplågeri som du nog uppskattar.
https://www.liveleak.com/view?i=545_1345800806











 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 maj 2017 14:44

@Mojo (tillägg)

Att det pågår indoktrinering och könssegregation i muslimsk friskolor visste jag långt innan det avslöjades.

Att assistansbidragen missbrukades av invandrare anade jag långt innan det avslöjades.

Att gruppvåldtäkter utförs av folk från MENA visste jag långt innan det avslöjades.

Att lönebidrag missbrukas av invandrare visste jag långt innan det avslöjades

Att tiggeriet var organiserat visste jag långt innan det avslöjades.


Frågan är vad du vet eller vågar veta? Du verkar ha som uppgift att försvara alla hemskheter som förnuftigt folk avskyr.

Att det pågår grym obedövad halalslakt i VÅRT land är jag tämligen övertygad om. Jag väntar bara på att det ska avslöjas. Du är löjeväckande i din iver att försvara barbari och politiskt förtryck. Läs gärna texten 5ggr innan du förhastat postar en kommentar nästa gång.

 
Ingen bild

Lena

10 maj 2017 14:59

@C.Andersson Dessa uppgifter är inte längre hemliga eftersom de förekommer både i lokalpressen och på lokalnyheterna i svt, dessutom har mannens bild och namn visats i Aftonbladet eller Expressen för ca 3 veckor sedan. han har redan erkänt mordet och visat hur det hela gått till. Två helsidesreportage av rättegången, ett heluppslag på kvinnan och ett heluppslag på mannen.
I vårt område är detta en stor sak, vi har undrat och det har tisslats o tasslats ett helt år nu hur det har gått till. Kvinnans bild finns med på flera bilder. Detta är ingen hemlighet. Hon lär inte komma ifrån något slags straff för åklagaren har på alla sätt försökt hitta motivet och det är det som det handlar om. Det är endast ett sätt att informera om vad som sker i nutida Sverige.

Förstår inte alls vad du vill säga egentligen? Skulle jag inte få skriva, varför är det inte lyckat menar du?

 
Ingen bild

C Andersson

10 maj 2017 15:29

@Cosmik Debris@

http://unt.se/nyheter/uppsala/person-kidnappad-och-valdtagen-pa-restaurang-i-uppsala-4645523.aspx
Person kidnappades och våldtogs av flera män

Du som verkar så insatt vad har du att säga om den påstådda våldtäkten i Uppsala?

Varför ska den utredas som hatbrott av stockholmspolisens hatbrottsgrupp?

Kan du förklara vad hatgrupp är?

 
Ingen bild

C Andersson

10 maj 2017 15:43

@Lena@

Jag har inte påstått att namnen är hemliga. Det har de väl egentligen aldrig varit? Däremot har de väl inte varit allmänt kända.

Jag ville bara visa hur hur lätt det är plocka fram uppgifter. Du får givetvis skriva vad du vill. Men jag skulle inte skriva ut kvinnans namn här. Vad du gör är inte upp till mig att avgöra. Därvidlag är det Thoralf som bestämmer.

När det gäller 'vårt område' så får du nog förtydliga dig lite. Är det Köping-Arboga-Kungsör eller Eskilstuna?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 maj 2017 15:53

@C Andersson

Har inte en aning. Du kan alltid kolla tråden på Flashback. Vad jag däremot vet är att; "ingen regel utan undantag".

https://www.flashback.org/t2838319

Har du tid över kan du kolla igenom domarna på https://www.gangrapesweden.com/rapists.php

En "hatgrupp" kan t.ex var en grupp imamer, en samling nazister eller stenkastande vänsterpöbel.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

10 maj 2017 16:11

Den enormt ökande brottsligheten i Sverige möter vi resolut med poliser utrustade med hästsvans.
Istället för som förr ridande poliser.
"Det inger respekt och trygghet"

 
Ingen bild

Mojo

10 maj 2017 16:38

"Förbjud barbarisk muslimsk halalslakt - och judisk koscherslakt" skriver du. STÅ för det och hitta inte på en massa trams ! Lagen finns redan men ditt hat gör dig blind så du visar att din ståndpunkt,vilken senare kommentarer visar. Du hatar muslimer och judar uppenbarligen. Ditt idoga skrivande på denna blogg visar hur starkt ditt hat är.
Sen ljuger du återigen när du påstår jag är för halal och koscher slakt.Var kan du se det i min text ? Förklara!
Din vedervärdiga film kan du behålla för dig själv,jag är redan motståndare till halal och koscher slakt.

Thoralf Alfsson

10 maj 2017 18:43

Det är ett vedervärdigt sätt som dessa djur avlivas på men tyvärr är det sanningen.

Jag kan säga att de som förespråkar denna metod har jag inte mycket positivt att säga om!

 
Ingen bild

Tompa

10 maj 2017 17:04

@Cosmik Debris
Du får skriva lite långsammare så Mojo hinner med att läsa.

 
Ingen bild

Lena

10 maj 2017 17:39

Bäste herr @C Andersson Vad är problemet för dig? Din ton är otrevlig, om du inte gillar mina inlägg läs inte dem, inge är tvungen!
Mitt område är Bergslagen. Tror du på fullt allvar att jag tänker berätta för dig vilken ort jag bor på? Är det inte lite sjukt att söka människor på det sätt som du vill? Jag har endast referat till det som redan står i pressen, det lokala och rikspressen, svårare än så är det inte.

 
Ingen bild

O´ Hyra

10 maj 2017 18:56

C Andersson har troligen druckit
ett glas rödvin för mycket. Beklagligt!
Men sånt händer.

 
Ingen bild

Chrille

10 maj 2017 20:00

Svensken är övarlag knäpp i skallen.
SD har tappat 4 % i Sentios senaste mätning. Terrordådet har gett rövvänstern vind i seglen. Hur i h... är folk funtade?

 
Ingen bild

Affe Giraff

10 maj 2017 20:15

Ett sidospår. Har skäggbarn invaderat Baronen?

Någon som vet mer?

 
Ingen bild

Chrille

10 maj 2017 20:17

Den här Mojofiguren missar nog poängen, som jag ser det. Saken är den att oavsett bedövning före halalslakten i Sverige, så är den religiöst betingad och det är där det blir fel i det SEKULÄRA Sverige.

 
Ingen bild

Didrik

10 maj 2017 20:39

C Andersson
Lägg ner!

 
Ingen bild

Von Kätting

10 maj 2017 20:42

Oj då, Mo jo,
är du masochist eftersom du
verkar älska att göra bort dej.
Inte första gången heller.

 
Ingen bild

Boris

10 maj 2017 22:06

@Chrille
Webundersökningar är svajiga, det får du räkna med. Jag brukar göra ett genomsnitt senaste 6 mätningarna för att få en siffra som jag har rimlig tilltro till. Tycker du att något hänt den senste månaden som motiverar ett minskat stöd för SD? Inte det, då kan du sova lugnt.
Men jag undrar vad de 25% som inte vill svara röstar på?

 
Ingen bild

Tony

10 maj 2017 22:06

Lena:

C. Andersson är kanske en beundrare av blaskan Expressen,
dom brukar ju fiska efter var folk bor, och sen
besöker dem där om inte åsikterna passar blaskan.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 maj 2017 22:18

@Mojo

Är du ordförande i, eller på annat sätt inblandad i Trögfattarföreningen?

Att en iman ska medverka när ett djur ska avlivas för att det ska vara godkänt räcker för mig. Det är vedervärdigt.

Det räcker som svar. Att du sedan inte vill kännas vid hur din muslimska vänner runt om i världen plågar djur blir pinsamt. Hur du än vänder dig så har du tydligen röven i den riktningen.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 maj 2017 22:27

@Mojo

"Din vedervärdiga film kan du behålla för dig själv,jag är redan motståndare till halal och koscher slakt."

"Du hatar muslimer och judar uppenbarligen"

Exakt var läser du att jag hatar judar. Exakta citat tack. Själv skriver du; "jag är redan motståndare till halal och koscher slakt"

Hatar du judar och muslimer då eller? Allt, precis allt du formulerar är motsägelsefullt och helt utan logik.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards