thoralf

Direktlänk till inlägg 6 maj 2017

SKÖN DAG

Av Thoralf Alfsson - 6 maj 2017 23:03

Idag har jag haft en helt underbar semesterdag på Mallorca. Tänk om alla dagar kunde vara så sköna och härliga. Att jag sedan också kunde ligga vid poolen och lyssna till Jimmie Åkessons vårtal gjorde dagen ännu bättre. Det är tredje året i rad som jag ligger vid samma pool och lyssnar på Jimmies vårtal. Har blivit lite av en tradition 😉


Har ätit en alldeles utsökt köttbit med ett gott rödvin på en restaurang jag inte besökt tidigare. Det lär bli fler besök.


Läste vad det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson skrivit på sin blogg. Han hade tydligen fått frågan hur han ser på den opposition som finns på kommunal nivå. Johans Perssons analys stämmer väldigt bra överens med min egen analys.


”Moderaterna måste göra som man gjort på nationell nivå, sätta sig med Sverigedemokraterna och Thoralf Alfsson om de ska kunna utmana majoriteten på riktigt. De måste då också ha med sig Liberalerna och Miljöpartiet i en sådan förhandling. Kristdemokraterna måste dessutom klara 3 procent spärren som nu gäller i val till kommunfullmäktige.

 

De ska därutöver enas om ett program för den kommande mandatperioden och fördela posterna mellan sig. Mot bakgrund av att inte ens de tre borgerliga partierna ens i opposition kan enas om något så känns det tämligen avlägset.”

 

Johan har helt rätt! Inte inger alliansen någon särskild trovärdighet idag!


I Oskarshamn bjöd SD in oppositionen till ett möte för att diskutera förutsättningarna för att utmana och ta över makten i Oskarshamn. Allianspartierna vare sig kom till mötet eller svarade på inbjudan. Jag tror att Allianspartierna i Kalmar resonerar på samma sätt. De har inte insett att verkligheten ser annorlunda ut idag, än vad den gjorde för tio år sedan.


Precis som Johan Persson skriver måste KD klara 3-procent spärren men det gäller även också för Miljöpartiet i Kalmar med alla deras personkonflikter. Både MP och KD kan ramla ur kommunfullmäktige i Kalmar.


Om inget förändras fram till valet är det bara för SD att köra sitt eget race för att bli så stora som möjligt i valet. Idag har vi sex mandat i KF och vi siktar på tvåsiffrigt och att bli största oppositionsparti.

 


Jag siktar med andra ord på att bli kommunstyrelsens vice ordförande efter valet 2018! Se fram emot det Johan Persson!

 

PS

 

Eftersom Östra Småland inte ville skriva en artikel om hur Kalmar kommun redovisar ekonomin för sitt vindkraftverk fick det istället bli en insändare.


http://www.ostrasmaland.se/insandare/rena-trolleriet-med-vindkraft-i-kalmar/

 
 
Ingen bild

Ingemar Ekman

7 maj 2017 00:08

Med anledning av Franska valet:
Anders Lindberg föreslår att Myndigheten för samhällsskydd och beredskap ska få mer pengar för att kontrollera att det Svenska valet inte hackas.
Hur ska MSM då kunna kontrollera Åkessons bankkonton? Tror ni att det kommer att skrivas in undantag för guldspadetrollen.

 
Ingen bild

troende pastafarian

7 maj 2017 00:31


...Och FSM (gudomen i Pastafarianismen) sade:
Om någon väljer att inte tro på mig så gör det inget. Jag är inte fåfäng.

Kul att den eminenta sajten Avpixlat slår ett slag för världens kuligaste religion.

PS
My reverie
att pedofilkulten islam förbjuds och Pastafarianismen förklaras som statsreligion.

 
Ingen bild

X

7 maj 2017 07:50

Varken gammel-media eller gammel-partier har någon framtid. De är dinosaurier på väg att dö ut...

 
Ingen bild

Bo

7 maj 2017 08:10

Om du blir kommunstyrelsens ordförande eller vice ordförande blir det mindre tid till ditt värdefulla skriveri. Myntet har ju två sidor. Nästa gång du besöker Mallorca, testa de lokala kommunikationerna, de är bra!

https://youtu.be/C6KKEg64A5A

 
Ingen bild

lol

7 maj 2017 08:11

Scenariot du beskriver verkar fullt möjligt. Oppositionen i Kalmar är löjeväckande. Min familj kommer att stödja dig i kampen om posten som vice ordförande i kommunstyrelsen. Lycka till Thoralf!

 
Ingen bild

Lasse P

7 maj 2017 08:50

Slog på nyheterna p4 kalmar.
Dom hade fått Smålands journalist priset för att dom hade avslöjat sexgalningen landshövdingen STEFAN KARLSSON. Men var det inte vår starke man THOR ALF som gjorde detta, men rätta mej om jag har fel.

 
Ingen bild

Nisse

7 maj 2017 09:15

Thoralf, hoppas du kan bli vice ordförande i kommunstyrelsen vid nästa val.
Måste även säga att du gjort en mycket bra undersökning angående kommunens
vindkraftverk och hur ekonomin ser ut.
Hur kan tjänstemännen få syssla med rent bedrägeri inredovisningen ?

 
Ingen bild

Lasse T

7 maj 2017 09:50

Johan vill nog att SD + M skall samarbeta på riksnivå och att Lövén då får över C på den röda sidan lika som i Kalmar. Allt för att knäcka den så kallade Alliansen.

Thoralf Alfsson

7 maj 2017 10:32

Jag är också övertygad om att Johan P försöker få Löfven att manipulera bort Annie Lööf från Alliansen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards