thoralf

Direktlänk till inlägg 2 maj 2017

FULL DAG

Av Thoralf Alfsson - 2 maj 2017 23:12

Började dagen med möte i kommunstyrelsen. En motion från mig var uppe tillbehandling inte avslag men besvarad som rimligen borde varit bifall om jag läser svaret vilket även moderaten Per Dahl ansåg.


Yrkade bifall till ett medborgarförslag som att förbjuda tiggeri.


En enhällig kommunstyrelse valde också att använda vetorätten mot etableringen av ett vindkraftverk vid Mortorp. Väldigt bra!


Sedan ett möte med kommundirektören Annette Andersson och övriga gruppledare för oppositionen.


Sedan över till Barometern för ett samtal med en journalist. Jaag hoppas att det blir en bra artikel!


Sedan var det bara hem och hämta resväskan ;-)



Checkat in på hotellet och ser fram emot en skön vecka!

 
 
Ingen bild

Stefan A

3 maj 2017 06:55

Ett bra använt skadestånd *L*

 
Ingen bild

Fredde

3 maj 2017 07:22

Lite ledighet är dig väl unt efter allt bra jobb du utfört!

Tänk om alla politiker kunde lägga lika mycket själ i sitt uppdrag, se till Sveriges bästa, och detta utan prestige.

Ladda batterierna Thoralf, och kom tillbaka med nya krafter, snart är det dags för SD-18!

 
Ingen bild

SM811

3 maj 2017 07:38

Ha en skön vecka Thoralf.
Skulle vara bra om din motion läggs upp så man kan läsa den.

 
Ingen bild

Hacke

3 maj 2017 07:59

Ha det så skönt Thoralf och hoppas du njuter dubbelt upp med tanke på skadeståndspengarna.
Undrar vad som hänt den vedervärdiga tanten? Förmodar att hon jobbar kvar på universitetet och att deras s k värdegrund därmed innefattar att det där helt okej att ta till våld mot oliktänkande.

 
Ingen bild

Stridhson

3 maj 2017 08:01

Ha en skön vecka Thoralf, det är du värd!

 
Ingen bild

SM811

3 maj 2017 08:08

OT:
"Den hycklande S-feminismen - Höjden av politiskt äckel."
http://soldatmamma.blogspot.se/2017/05/den-hycklande-s-feminismen-hojden-av.html

”Hot mot muslimer – ett hot mot demokratin”
En imam som inte fattar ett dugg.
Det är islamideologin som är det största hotet mot demokratin.
Dom uttrycker ju det själva att islam inte är förenligt med demokrati.
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/hot-mot-muslimer-ett-hot-mot-demokratin-16974

 
Ingen bild

Eric H

3 maj 2017 10:32

Ta du din lediga vecka du och njut lite extra när Du vet vem som betalar...
Eller som vi skojar i mc-världen.
"Det viktiga är inte att vinna- det viktiga är att djupt förödmjuka din motståndare.."
mer seriöst: I Uk kan man få ett skadestånd på £1. Det är ett utmärkt sätt att visa att man har juridisk rätt till skadestånd - men inte moraliskt.
Denna möjlighet borde införas i Sverige.
T ex vid kränkningsärenden, det är ju oftast inte en ekonomisk förlust som avhandlas utan en mer personlig "känslokränkning" som ju knappast kan kompenseras eller förändras med ekonomisk ersättning.
Dvs man får sitt skadestånd, sin upprättelse, men tjänar inte ekonomiskt på utslaget.
Vilket man inte heller ska göra, man lider ingen ekonomisk förlust!

Thoralf Alfsson

3 maj 2017 11:01

Sedan är det ju med pengar som med elenergi. Hur vet man att man får solenergi eller vindenergi ur "två hål i väggen". Det kan ju lika gärna var elenergi producerat vid ett kärnkraftverk.

Alla pengar går in på samma konto. Vilka betalade jag resan med? Men jag tycker det skall svida lite extra för en vänstermänniska som inte respekterar demokratin!

 
Ingen bild

Maja Dacke

3 maj 2017 12:24

Ha det bra, Thoralf, men du vet väl att vi har sol o lite varmare idag i södraste Sverige? Dock försöker CT-djävlarna förstöra allt ...

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 maj 2017 13:57

@Thoralf. Skicka ett vykort till henne och tacka för pengarna.. Gärna också en bild på det, här på bloggen... ;-)

 
Ingen bild

Lena

3 maj 2017 15:10

Skön semester Thoralf, det är du värd!

Här en muslims slöj-aktivist som attackerade Löfvén på 1:a maj demonstrationen. inga vita ska komma och säga hur muslimska kvinnor ska föra sin kamp...

http://www.friatider.se/muslimsk-aktivist-som avbröt-stefan-lofvens-forsta-maj-tal

 
Ingen bild

Viveka

3 maj 2017 17:28

Rhodos e fint. Plataner vid gatorna. Om du nu ska dit. Ha en fin semester.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

3 maj 2017 19:46

Just kommit hem från en resa till Berlin.
Otroligt hur det landet gått ner sej i dyn
sedan jag senast var där 1989, i augusti.

Inte ens currywursten smakar som den ska
och Alexanderplatz förvandlat till ett tivoli!
Troligen är Angela Merkel och Reinfeldt Europas
största skurkar.
Om du har fågelobjektivet med dej vill jag rekommendera
dom fasta fotogömslen som finns i Albufera.

Skön semester!

Thoralf Alfsson

3 maj 2017 20:15

Har bara den lilla kameran med 50ggr optisk zoom med mig till Mallorca. Har Albufera utanför knuten så det blir några besök.

 
Ingen bild

Klas

3 maj 2017 21:35

ha det gott i solen!?

 
Ingen bild

Bert

4 maj 2017 00:35

Förvånansvärt att Annette Andersson kan vara kommunchef som inte ens har juridisk utbildning. Ganska okunnig i mitt tycke på den posten och en lön på närmare 100 000 lakan i månaden. Pengar finns det tydligen gott om.

 
Ingen bild

Albin

8 maj 2017 13:23

Kommundirektören Annette Andersson fick jobbet för det fanns ingen kompetent som kunde anställas. Ann-Sofie Dejke gick ju till Landstinget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards