thoralf

Direktlänk till inlägg 11 februari 2017

500 000 BORTTAPPADE PASS SEDAN 2008

Av Thoralf Alfsson - 11 februari 2017 18:14

63 628 borttappade pass under 2016. Det är bara 16 pass mindre än toppnoteringen under 2015 med 63 644 borttappade pass. Sedan 2008 har 500 000 pass tappats bort!

 

”Även om antalet borttappade pass ligger fortsatt högt finns ingen större anledning till oro, anser Lars Bjöhle.

– Det är klart att vi ska ha ner de här siffrorna, absolut. Men vi utfärdar 1,5 miljoner pass per år och har totalt cirka 7,5 miljoner pass ute i cirkulation. Då blir det givetvis förluster.”

 

Artikel SVT

 

Suck… Lars Bjöhle är ännu en i raden av tjänstemän som försöker eller känner sig tvungen att vara politiskt korrekt. Det är klart att många pass måste utfärdas när man måste förnya sitt pass vart femte år.


Lars Bjöhle har givetvis mer fakta och statistik över vilka som förlorar dessa pass. Jag är fullständigt övertygad om att detta påminner om det som Peter Springare rapporterar om i sin senaste uppdatering på Facebook.


"Mord/mordförsök 1 jan 2015 - 30 dec 2016; 12 utredda ärenden. 24 misstänkta gärningsmän
I 10 av ärendena var gärningsmännen av utländsk härkomst. I 2 av ärendena var gm av svensk härkomst. Av de sammanlagt 24 involverade gärningsmännen var 22 av utländsk härkomst och 2 av svensk härkomst."

 

Läs det en gång till! 92 procent av de involverade gärningsmännen var av utländsk härkomst. Jag är inte det minsta förvånad.


Om vi fick statistik från polisen om vilka som tappar bort sina pass så skulle det inte förvåna mig om 92 procent även i detta fall har utländsk härkomst. Är det någon som vill sätta emot? Jag skall begära ut statistiken över detta men jag vet att jag kommer nekas dessa uppgifter men av princip så kommer jag ändå göra detta. Statistiken finns givetvis hos polismyndigheten med den är säkert PK-stämplad som hemlig.


Den svenska godheten och naiviteten är skrämmande!

 

Jag har uppdaterat mitt infoblad för Kalmar med ny statistik. Jag har fått hem den första beställningen från tryckeriet. Eftersom infobladen gör reklam för min blogg så finansierar jag bladen från egen ficka och med bidrag/gåvor till bloggen. Kommer beställa fler från tryckeriet när ekonomin tillåter ;-) 


Kommer även uppdatera befolkningsutvecklingen i infobladet när statistiken släpps från SCB i slutet av mars.

Är det någon som vill dela ut dem i Kalmar eller som vill ha ett antal exemplar till familjen, släkten eller till något annat sammanhang är det bara att kontakta mig så fixar jag det. Kontaktuppgifter finns i högermarginalen.


Så här ser nya mittuppslaget ut. 


   

 
 
Ingen bild

X

11 februari 2017 18:45

Tror verkligen kommunisterna på SVT att vi tror på deras "en svensk" har gripits misstänkt för terrorbrott...?
Det fattar vem som helst att det inte är en Pelle, Kalle eller Lisa.
Snacka om "fake news"..

 
Ingen bild

Veritas

11 februari 2017 18:48

När Kalmar kommt i kapp Malmös multighetto kanske kommunstyrelsen vill byta namn också; Malmar!

 
Ingen bild

Tony

11 februari 2017 18:49

Man blir förbannad över hur lätt det är att ljuga sig in i
landet bara man har en annan Nationalitet, samtidigt när man själv söker pass är det väldigt noga att vinklar blir rätt .
Men jag är ju Svensk och är givetvis då en suspekt figur.

 
Ingen bild

Nyrakad

11 februari 2017 18:56

OT, men ändå, nu kommer snart ökensanden och beduintälten breda ut sig över Sverige...
http://www.angeredskamelcenter.se/

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

11 februari 2017 19:06

Kan borttappade pass ha ett samband med översvämning p.g.a tätt i dagvattenavlopp?
Dom trögfattade skyller naturligtvis på klimatförändring.

 
Ingen bild

Pepparholm

11 februari 2017 19:32

Hur fan kan man tappa en halv miljon svenska pass på åtta år???

Detta är ju siffror som givetvis har rapporterats till regeringen och som regeringen borde ha informerat riksdagen om. Det är ju en fråga om rikets säkerhet. Eller hur? Vad har regeringen konkret gjort? Dags för grävarna att starta så att allmänheten får veta hur överheten har negligerat sitt ansvar.


 
Ingen bild

P

11 februari 2017 19:44

Du skrev tidigare om lobbyverksamheten på Kalmar Stadsbibliotek att bära slöja. Nu läser jag på Fria Tider att den svenska delegationen till Iran med Statsministern klätt sig i hucklen. Ja, statssekreteraren Ann Linde i "tält". Där Löfven påstår att han talat om kvinnans frihet och mänskliga rättigheter. Detta måste han ställas till svars för när han kommer hem.

 
Ingen bild

Hacke

11 februari 2017 20:08

Thoralf! Jag vill bara säga att jag är djupt imponerad och tacksam för ditt outtröttliga grävande arbete i folkupplysningens tjänst. Vilken enorm kapacitet du besitter.

 
Ingen bild

Malena

11 februari 2017 20:09


Rapport SVT 11/2/2017

Burqan feminismens sista anhalt!
Såg ni feministerna i den feministiska svenska regeringen på besök i Iran?!
Är det det som menas med ‘feministisk utrikespolitik’?! Att underkasta sig islam och ta på sig kvinnoförtryckets främsta symbol; den muhammedanska slöjan?!

Mejla gärna
rapport@svt.se
aktuellt@svt.se
Ring
Regeringskansliet Växel 08-405 10 00

 
Ingen bild

Iceman

11 februari 2017 20:29

OT: Den humanitära stormakten Svearabia, fd Sverige, har under Löfvens och Rheinfeldts regeringar valt massinvandring istället för välfärd och humanism: http://www.gp.se/nyheter/sverige/döende-fick-vänta-nio-timmar-på-akuten-1.4154608
Vad har hänt med mitt land??! Nu får det vara nog. Detta är inte människovärdigt! Jag våndas varje dag och drömmer mardrömmar varje natt. Vakna alla svenskar, lyft bort denna odugliga fasansfulla antisvenska regering. Låt oss ta tillbaka vårt land!

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 februari 2017 20:34

Detta med passen är något som upprör mig rejält, och det har det gjort länge. Hur i glödhete kan detta ha fått pågå så länge? Det är totalt ofattbart...
De svenska kvinnor som bär slöja i samband med Löfvens resa till Iran är en skamfläck för vår feministiska regering..

 
Ingen bild

Som sagt-PK vinden håller på att vända

11 februari 2017 21:24

Heroinmissbruk bland ensamkommande i Uppsala

Runt ett 90-tal ensamkommande ungdomar i Uppsala använder heroin och misstänks svara för en stor del av personrånen. Det hävdar Uppsalapolisen som beskriver arbetsuppgiften som övermäktig.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/heroinmissbruk-bland-ensamkommande-i-uppsala-4539926.aspx

 
Ingen bild

Ta tag i fusket med falska identiteter

11 februari 2017 21:34

Sverige har ingen kontroll över de ID-handlingar som florerar i landet. Så kan vi inte ha det. Vårt lättsinne på området fick USA att hota med att upphäva den svenska visumfriheten.

För några år sedan fick USA nog och hotade med att kasta ut Sverige ur det så kallade Visa Waiver-systemet. I praktiken hade det inneburit att svenska turister och affärsresenärer inte längre skulle kunna resa visumfritt till USA - ett mardrömsscenario för svenskt näringsliv.

Hittills har detta dramatiska skeende varit en väl bevarad hemlighet i Rosenbad.
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/ta-tag-i-fusket-med-falska-identiteter/

 
Ingen bild

Leif W

11 februari 2017 21:37

Thoralf, tack för att du tar fram informationsblad om verkligheten som du dessutom finansierar själv!
Att så många pass `tappas`eller ska man kanske läsa `säljs` är inte precis förvånande då vissa grupper av invandrare har en viss tidigare erfarenhet att förlora sina pass för att mörka sin härkomst.
Hoppas verkligen att fakta läggs fram mer öppet, varför är alla myndigheter så rädda för att visa fakta.....???

 
Ingen bild

Tompa

11 februari 2017 21:57

Om nu Kasselstrand och Hahne mfl startar AFS "Allt för Sverige" så känns det som att jag röstar SD 2018, det är helt klart, men sen stödjer jag nog AFS efter det.

Det känns inte bra när så många engagerade eldsjälar blir uteslutna på löpande band. Tycker tyvärr Jimmie missar så många straffsparkar i samtliga debatter och intervjuer. Jag vill också ha dig på en riksdagslista. Du har gjort mer än nästan hela riksdagsgruppen tillsammans.

Känns så uppgivet just nu. Vårt land brinner och går mot en laglös anarki.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

11 februari 2017 22:06

Löfven hade med sig en pk-häxa till Iran insvept i tygtrasor (Ann Linde)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

11 februari 2017 22:10

Merit Wager:
”I Finland (med fem miljoner invånare mot Sveriges nio miljoner) förkommer eller stjäls ca 7.000 finska pass per år. 2.000 av dem kommer tillrätta, det faktiska antalet förkomna pass är således 5.000.”

I Malmö är mer än 14000 bilar skrivna på bilmålvakter. Har denna muslimska brottslighet minskat eller stoppats? Jag har inte läst om det på länge. I listan över de tio värsta bilmålvakterna har majoritet muslimska namn.

Pass, bilmålvakter, assistansbedrägeri m.m

Ett land i sönderfall

https://meritwager.wordpress.com/2007/11/12/en-kvarts-miljon-svenska-pass-ar-forkomna-eller-stulna-sverige-lar-av-finland/

 
Ingen bild

dajevlar

11 februari 2017 22:15

Vi behöver en ny folkräkning i Sverige. Ingen vet hur många som befinner sig här (dels pga alla dubbel- och falskpass, men även beroende på hur många som lyckades ta sig hit obemärkta och oanmälda innan gränskontroller infördes).

Vi är fortfarande på väg NEDÅT. Inget blir bättre. Hur långt ner ska vi?

 
Ingen bild

Eric H

11 februari 2017 22:43

Om jag minns rätt så hade Finland 5000 förlorade pass. Totalt.
Vartenda passnummer noterat och spärrat worldwide dvs de är värdelösa. Detta var iofs för ett par år sedan.
Sverige har 100 gånger flera bara sen 2008!!
Vi har ju läst att personer har hämtat ut nytt pass varannan vecka?
De borde vara kriminellt att vara så "slarvig".
Förmodligen storskrattar man inom vissa grupper åt de naiva (läs: korkade) svennarna i landet Sverige - och går och hämtar ut ett nytt pass. Läste om ett pris på 40Ksek per pass.
Om Finland klarar av att hålla antalet borttappade pass inom rimliga gränser då måste vi väl också kunna göra det?

 
Ingen bild

Cavatus

11 februari 2017 22:59

På nyheterna imorse tog man även upp att förfalskningen av körkort nästan har fördubblats och att någon myndighet (minns inte vilken) anser att svenska körkort inte längre ska gälla som ide-handling. Skrämmande!

 
Ingen bild

s29

12 februari 2017 00:14

Jag förmodar att den entrepenöranda som sossarna räknat med i asyltsunanin innefattar passentrepenörena som säkerligen i många fall inkasserar bidrag från flera länder inom EU.

 
Ingen bild

Ludvig

12 februari 2017 09:33

Det är ynkligt att se när svenska politiker och journalister tar på sig den kvinnoförnedrande huvudklädnaden, vid besök i muslimländerna.

 
Ingen bild

Maja Dacke

12 februari 2017 12:31

Men införde man inte häromåret tak till hur många pass man kan få ut per år?

Eller var det bara ett förslag som rann ut i sanden? Helt sosseaktigt.

 
Ingen bild

Uffe

12 februari 2017 14:28

Kalmar slutade vara Kalmar när Johan Persson kom till makten. Tyvärr finns det få kunniga politiker och tjänstemän i Kalmar.

 
Ingen bild

s29

15 februari 2017 00:26

Snälla Thoralf,kan du ta fram statestik över hur många mobiltelefoner dom lyckats tappa under samma tidsperiod.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards