thoralf

Direktlänk till inlägg 16 november 2016

HULTSFRED KOMMUN GLÖMDE NÅGOT

Av Thoralf Alfsson - 16 november 2016 08:42

Hultsfreds kommun har lagt 200 000 kronor av sina välfärdsmiljoner på att producera ett videoklipp som skall marknadsföra kommunen. Det har fått stor spridning i sociala medier. Det är fullt med humor och ironi. Man har till och med fått med ”bajsmannen”. Eftersom jag själv bott i Hultsfreds kommun under ca 20 år så känner jag ju igen mig i många av de detaljer som nämns i klippet.


"Den nya videon "There`s music in the air" (Hultsfred anthem) släpptes brett på sociala medier, Spotify, och på kommunens hemsida under tisdagen. Men även om videons innehåll är glatt och flashigt modernt finns ett stort allvar bakom den fyra minuter och fyrtiofem sekunder långa, udda, satsningen."


Artikel i Barometern.


Men det saknas något i videoklippet! Hultsfreds kommun har producerat ett videoklipp som inte är politiskt korrekt! Inga invandrare, ingen mångfald, ingen mångkultur, utan bara enfald, svenskar och svensk kultur. (O.B.S. ironi från min sida)



Jag satt bara och väntade på att få se lite av det mångkulturella Hultsfred, en snutt från centrala delarna med den nya affärsutvecklingen, kostnaderna för invandringen, befolkningsutvecklingen och arbetslösheten. Men inget av detta fanns med i videoklippet.


Tror inte kommunledningen i Hultsfred på mångfald och mångkultur!

 

Jag tycker att det är ett positivt grepp som Hultsfreds kommun tar till genom att producera detta videoklipp men är det verkligheten. Jag hade varit väldigt glad om detta var just verkligheten men så är det tyvärr inte.


Nog behöver befolkningen i Hultsfred något att skratta åt!


 

Nya affärsgatan i Hultsfred.


 

Asylsökande kostade nästan en kvarts miljard under 2015 i enbart Hultsfreds kommun.


 

 

Befolkningsutvecklingen borde vara en mardröm för kommunens ekonomer!


 


 

 

 
 
Ingen bild

SM811

16 november 2016 10:02

Sverige går mot ruinens brant. Fler och fler arbetslösa invandrare som skall betalas med skattepengar. Helt klart kommer detta leda till en katastrof. Att inte sju(k)klöverväljarna fattar är helt obegripligt.

 
Ingen bild

SM811

16 november 2016 10:13

Täby kommun: Det FINNS inga bostäder. till regeringens massankommande.
http://soldatmamma.blogspot.se/2016/11/taby-kommun-det-finns-inga-bostader.html

 
Ingen bild

Senaste Inizio

16 november 2016 11:50


Resultaten i undersökningen

V 8 (+0,5)

S 25,7 (+1,2)

MP 4,2 (0)

KD 3,5 (-0,4)

C 8,6 (+0,5)

L 4,1 (-0,8)

M 22 (-1,4)

SD 21,5 (+1,5)

Övriga 2,5 (-1,1)

Källa: Aftonbladet/Inizio

 
Ingen bild

C Andersson

16 november 2016 13:20

If you're going to Hultsfred Småland .......

Jag läste i nätupplagan av Aftonbladet att Hillary Clinton fick en miljon fler röster än den som vanna. Nu var det visserligen inget personval utan val av elektorer. Nu vill den förlorande sidan ändra på valsystemet. Hade det varit samma visa om den andra sidan hade vunnit?
Hur väljer man statschef, regeringschef och talman för parlamentet här i Sverige? Är det dags att ändra valsystemet här också?

We're on the eve of destruction .....

 
Ingen bild

X

16 november 2016 13:27

Om jag förstått PK-propagandan rätt så är det ju mångkultur som lockar...
Konstigt att Hultsfred missat det...

 
Ingen bild

Sven Dacke

16 november 2016 13:27

Dämpad stämning

Vad gäller för våra rumänska gäster, är bilar och husvagnar registrerade eller är dom befriade

Var är Polisen, eller har dom fått order från ledningen att hålla sig borta?

Allas lika värde, men inte allas lika skyldigheter

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/salvelagret-toms

 
Ingen bild

Malte the Swede

16 november 2016 13:51

Turistguider och turistbroschyrer ger en falsk bild av dagens Sverige. Inga 'kulturberikande' hucklekärringar syns till där, inga bilder på tiggande zigenare, ingen information om kravaller, stenkastning, hedersförtryck, gängkriminalitet mm.
Turister luras hit med vilseledande desinformation om hur det ser ut på svenska gator och torg.
Frågan är hur länge till?!

 
Ingen bild

Reifelds vinstgivande guldklimpar inte välkomna

16 november 2016 14:22

Moderata Täby stänger dörren för nyanlända

Redan i början av oktober flaggade Täby kommun för att de inte skulle klara av att följa den bosättningslag som gäller sedan den 1 mars i år.
Enligt den är Täby skyldiga att i år ta emot 273 personer som nyligen fått uppehållstillstånd i Sverige. Nästa år är deras beting 353 personer.

Nu har kommunen definitivt sagt nej. I ett brev till arbetsförmedlingen, migrationsverket, länsstyrelsen, arbetsmarknads- och etableringsministern och justitie- och migrationsministern skriver Leif Gripestam att man inte har möjlighet att ordna ett ”värdigt mottagande”.

Tidigare har Ekerö kommun meddelat detsamma. Det har även Varberg kommun gjort.
http://www.dn.se/sthlm/taby-stanger-dorren-for-nyanlanda/

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

16 november 2016 14:40

Falsk marknadsföring är väl bedrägeri.

Det finns inga gränser för hyckleriet i detta "Dårarnas paradis" till land

 
Ingen bild

Tomas

16 november 2016 14:51

Vad glömde Kalmar kommun? Varför vill ingen bo kvar där efter studier och utbildning??? Kommunen bör fundera. Byggs det bostäder till vanligt folk? Finns det jobb...?

 
Ingen bild

Christer

16 november 2016 14:59

Lite vid sidan om: Barometern TV har ett längre inslag om stängningen av Salvelägret i Kalmar. Programledare är Anders Blank (bara det!) Först ser vi svenska Johannes som jobbar på stadsmissionen. Han tycker att det är fel av Kalmar Kommun att stänga ut dessa människor utan att ta ansvar eller ha en plan, vilket på något sätt är kärnan i hela denna problematiken - Ansvar + plan!
Via tolk ges vi sedan tillfälle att komma in i flera av dessa fattiga romers tankevärld. Och åter ges vi möjlighet att riktigt få uppleva resultatet av att leva sitt liv utan att ha något ansvar eller någon plan. Det enda man som rom kan göra när man står inför livets svårigheter tycks vara att slå ut med armarna. Dom var missnöjda med allt som kommunen bidragit med, uppställningsplats, gratis el, vatten, toaletter, tvättmaskin, sopcontainer (som dom inte tycks ha använt) och städning. Dom är ordentligt upprörda över att inte platsen blev permanent!
Som tack tänker man nu bosätta sig på nån parkeringsplats där man ska elda och bajsa efter bästa förmåga.
Alla ni eldsjälar som slitit och jobbat för dessa marginaliserade romer, hur tycker ni att ni lyckats? Har dom kommit närmare någon form av integrering, här eller hemma i Rumänien? Har dom på något sätt förstått att varje form av ett värdigt liv har ett mått av eget ansvar och en egen plan. Den som endast kan slå ut med armarna kommer att föra över hopplösheten på sina barn, generation efter generation...

 
Ingen bild

Lena

16 november 2016 15:06

Blir bedrövad att se dina diagram och redovisning vad som pågår, och utvecklingen under endast fyra år! Samma gäller ju så många, många fler kommuner i Sverige, det är nästa outhärdligt, Thoralf.
När ska detta helvete vända?

Här en intressant intervju med Julia Assange, svart på vitt genom att Wikileaks publicerat så många e-mails på vad som pågått bakom kulisserna under ex Hillery Clintons tid som politiker. Saudi, Yemen, mordet på Gadaffi och destabiliseringen av Libyen som sedan blev en av de större flyktingströmmarna från Afrika och Mellanöstern.

Nu börjar kraven på att Assange är värd Nobels Fredspris! Tänk vad underbart om det kunde ske.

https://www.youtube.com/watch?v=yQp51lMbuJw

 
Ingen bild

Absolut sanning

16 november 2016 16:55

Den stora överrullningen från staten till kommunerna med kommunplaceringar och därigenom kostnader, kommer 2018!!!
Bäva månde skattebetalarna.

Mångkulturen och de politiskt korrekta tar sig många bisarra uttryck:

I mitten av oktober lanserade Stockholm stad en kampanj för att få stockholmarna att hyra ut sina hem till nyanlända personer.

70 av 581 000 stockholmare var intresserade av att hyra ut.

Fackförbundet Unionens "mansplaining akut".

Feministisk snöskottning i Stockholm.

Miljöpartiet i Malmö tycker att det statliga/kommunala utjämningssystemet är en INTÄKT för Malmö, inte ett STÖD/BIDRAG.

Veronica Palm slutar med att twittra.
Hon tycker att internet är fullt av myter och lögner samt att hon blivit utsatt för näthat.
Själv har hon flera gånger skrivit med det goda näthatet.

10 elever är misstänkt smittade med TBC på en skola i Filipstad.

Myndigheterna säger att tuberkulos är en ovanlig sjukdom i Sverige.

Den har varit utrotad, men hur många fall det nu finns i Sverige av aktiv eller passiv TBC vet nog ingen.

De säger att det är FÅ i Sverige med AKTIV tuberkulos, men eftersom det sker smittspridning måste det finnas.

De säger vidare att de flesta som blir smittade inte blir SYNLIGT sjuka eller blir det inom 2-5 år efter smitt-tilllfället.

Det kan innebära en latent smittbomb!!!

Där får vi återigen bevisat att utbildning inte är samma sak som bildning.

Stängde Kalmar kommun Salvelägret idag eller fick de protesterande igenom sina försök att stoppa stängningen?

Thoralf Alfsson

16 november 2016 17:02

Salvelägret stängs idag. Jag körde förbi efter lunch och det verkar faktiskt som det fungerar. Men det ser för bedrövligt ut på platsen med skräp. Det skall tydligen kommunen ta hand om. Jag anser att Stadsmissionen borde ta ansvaret för skräpet. Kalmar kommun borde skicka en faktura!

 
Ingen bild

Hacke

16 november 2016 16:59

Också i min kommun börjar moderaterna nu dra öronen åt sig när verkningarna av deras egen politik hinner ifatt dem i form av mottagandet av "flyktingar". Vi klarar inte detta, säger nu samma personer som stod bakom stridshingstens galenskap med "Öppna hjärtan" innan han så ynkligt smet ut bakvägen när det började osa katt. Skönt då att dessa kappvändare nu tappar i mätning efter mätning trots vändningen under galgen. Folk glömmer inte så lätt som landsförrädarna tycks tro.
Det är bara en moderat som i mina ögon är värd respekt idag - Finn Bengtsson. Och den gör nu hans s k partikamrater allt för att mobba ut. Skamligt är bara förnamnet.

 
Ingen bild

Calle

16 november 2016 17:01

Såg ett mycket intressant program på S(V)T 1 igår, hos grannen eftersom jag själv ingen TV har, programmet heter " Biståndsfällan", sänds även i repris på 2:an början nästa vecka.
Denna dokumentär borde " gooodhetsmaffian", med alla galor och insamlingar se. Paralleller även till tiggeridebatten på hemmaplan.

 
Ingen bild

Fredde

16 november 2016 17:15

I Eskilstuna fick kommunen till stor kostnad sanera marken efter det olagliga zigenarlägret. De hade orsakat utsläpp efter ha skrotat diverse (stulna?) apparater.

Nu har lägret flyttat till en annan plats, och därmed fortsätter vildcampingen...

 
Ingen bild

Fredde

16 november 2016 17:28

471 miljarder kr till Rumänien från EU, mest från svenskar – Varför hjälp i Sverige?
Är det verkligen rimligt att Sverige ovanpå detta dessutom försörjer de EU-migranter som vi redan betalat mest till i världen?

 
Ingen bild

RobertSt

16 november 2016 17:44

Kul videoklipp. Men borde de inte ha (kanske har de redan) gjort en helsvensk version?
Man får nästan en känsla av att kommunen börjar drabbas av panik...

 
Ingen bild

Kalle

16 november 2016 17:49

Jag stod och kollade husvagnarna om dom var besiktiga skattade vid Salve det var bara 12 st jag kollade upp. Ingen alla var olagliga.Orkade ej kolla mer.

 
Ingen bild

Danne

16 november 2016 18:29

->Kalle. Det nästan nya släpet. Släpvagn COB728 ägs av FÖRENINGEN KALMAR STADSMISSION är OK

 
Ingen bild

Absolut sanning

16 november 2016 19:23

@ Kalle 17.44

INGEN hade väl godkänt körkort, godkänd besiktning, betalat fordonsskatt och gällande försäkring på bil/husvagn.

Vad händer och vem får betala i en trafikolycka om ZIGENARNA orsakar den?

Nej, släng dina ID-handlingar och få allt gratis eller för en 50-lapp!!!

 
Ingen bild

Överste Senap

16 november 2016 19:24

Jag undrar om polisen var närvarande då Salvelägret tömdes?
Det hade väl varit ett bra tillfälle att kontrollera och få
stopp på alla olagliga fordon.
Som det verkar gör polisen inte sitt jobb, man vet om att många
av fordonen är olagliga, men ser mellan fingrarna. Som jag ser det
legaliserar svensk polis att vissa undantages från lagen.

Vad händer nu? Troligen ställer dom upp "sina" vagnar på en ny
plats, där brottsligheten fortsätter, allt medan polis tittar bort.

 
Ingen bild

malle

16 november 2016 20:19

Usch vilken skräpfilm, orkade se 1,45sek sedan stängdes skiten av. Jag trodde att falsk marknadsföring var olaglig, tur att man passerar Hultsfred i 200+, fin raka från bron och vidare hemåt norrut, synd att rondellen finns, man tappar lite fart där sommartid på hojjen :)

 
Ingen bild

Mattias

16 november 2016 21:08

Jag skrev till kommunens högsta höns i Hultsfred efter Thoralfs artikel om tbc smittad personal. Till en Thomas, jag bad han svara på de uppgifter jag fick via Thoralfs blogg. Nu har det gått ett par veckor plus och inte ett svar. Jag anklagade inte han utan bad om svar. Jag vill även passa på att be om ursäkt till dig personligen Thoralf. Jag kritiserade dig för ett par år sedan och ångrar det idag, håller inte med dig om allt men över lag tycker jag du har ett nykter och förnuftigt sätt att kritisera och ifrågasätta. Känns viktigt att säga detta då jag tror att man utvecklas igenom att erkänna sina fel både för sig själv och andra. Lycka till och kämpa på så som du gjort i många år trots all smutskastning och diskreditering du utsatts för. En SAN kämpe och förebild. Med vänligaste hälsningar Mattias

Thoralf Alfsson

16 november 2016 21:50

Tack! Jag försöker hålla mig till sanningen utan att överdriva för mycket.
Dessutom förblir alltid min källor anonyma!

 
Ingen bild

Boris

16 november 2016 21:57

Det sjukaste, dummaste och mest korkade som jag sett i hela mitt liv. Och dessutom så genomfalska så man kräks. Snacka om att ge en falsk bild av verkligheten. Blää

 
Ingen bild

C Andersson

16 november 2016 22:09

Det här kallar Aftonbladet fakta:

"Här är mejlet museets anställda fått
Det har diskuterats en del kring att vi bokat Kakan Hermansson som invigare. Vi har anlitat Kakan Hermansson just för att hon uppfattas som kontroversiell och för hennes kamp för lika rättighet för LHBTQ-personer. Utställningen ”100% kamps” historia är fylld av berättelser om kamper som när de skedde uppfattades som kontroversiella men som nu är vardag. Därför tycker vi att hon är passande som invigare för denna utställning. Att väcka så mycket uppmärksamhet och stå på barrikaderna när det blåser i dessa frågor är viktigt. Vad gäller Kakans kommentar om polisen är dessa givetvis något vi tar avstånd från. Hon har bett om ursäkt till dem och därför tycker vi inte att det var någon anledning till att inte boka henne."

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article23927733.ab

Jag kommer inte in på den här Facebooksidan: Regionmuseet Kristianstad / Landsantikvarien i Skåne
Är det stängt och låst?

http://www.regionmuseet.se/ info(a)regionmuseet.se

Skriv till mig om du vill ha en sändlista tittarservice01@speedmail.se

 
Ingen bild

Observer

16 november 2016 22:14

Det här är det bästa jag sett på år o dar!

https://youtu.be/chHM8BlLZvY

(SVT vägrar ta avstånd från kommunismen)
..Kan vi ha en sådan public service ...ens en timme till?!!
VARFÖR åker inte polisen dit NU och griper dess ledning? Denna statsinstitution är ju inte opartisk!!

 
Ingen bild

Danne

16 november 2016 22:37

Alltid ska det tjatas om att SD lockar färre kvinnor än män. Med reservation för hörfel, så sa de på Aftonbladet TV att SD endast lockade 14,5% av kvinnorna medan hela 27% av männen valde SD.

Om man nu sätter hela deras urval till 100, för enkelhetens skull, så innebär det att 14,5 kvinnor föredrar SD.

Om varenda sympatisör med MP, KD och L är kvinnor (iofs otroligt, men låt oss låtsas)då är 4,2, 3,5 och 4,1 kvinnor som väljer dem. Summan blir 11,8 kvinnor på de tre partierna mot 14,5 på SD.

Kan ingen i SD upplysa media om att fler kvinnor väljer dem, jämfört med dem jag räknade upp. Nu är det inte helt sant att alla av småpartiernas sympatisörer ändå är kvinnor. Det finns säkert män där också. Så låt oss kasta in även V (8%) i kalkylen. Då blir summan 11,8 + 8 = 19,8 mot SD´s 14,5. Klar övervikt för de små. Men om man vågar sig på att anta att de små ändå har 1/3 manliga sympatisörer så blir det bara 13,2 för dem, och SD lockar fler.

Jag tror att man, utan att fara med osanning, med kraft kan hävda att SD lockar fler kvinnor än MP, KD, L och V tillsammans. (Det finns säkert statistik som visar att jag har rätt. Ännu mer rätt troligen).

Tänk så befriande det vore att få höra t ex Åkesson dräpa till med detta, när han som vanligt pudlar och kryper på uppgiften att SD inte lockar kvinnor. En annan sak han absolut kan infoga är att många kvinnor arbetar inom vård och omsorg och om de uppger sympatier med SD utesluts de ur facket. Vilket för många ger en besvärlig arbetssituation.

Upp till kamp! Sluta krypa! Säg ifrån!

Thoralf Alfsson

16 november 2016 22:43

Helt rätt!

"Upp till kamp! Sluta krypa! Säg ifrån!"

 
Ingen bild

Molle

16 november 2016 22:45

Romerna har redan tänt grillen under ölandsbron där de var förut innan salve...

Polisen var vid salve vid 13:30 tiden. De lämnade platsen när jag passerade.

Tycker de skulle deporterat samtliga till rumänien då alla har varit här mer än tre månader.

Konstigt att svenska lagar ENDAST gäller svenskar. För som nämts här så var väl inte ett enda fordon lagligt.

Nä,man får dra till Danmark ,färga håret svart slänga alla id-handlingar och åka tillbaka hit och söka asyl.
Sedan kan man koppla av och leva gott.

 
Ingen bild

Yvonne

17 november 2016 03:58

Danne: Jag har också reagerat över det! Det verkar inte överensstämma med min verklighet. I min släkt och bekantskapskrets är de både jag och de flesta kvinnorna SD:are och vi är ganska många. Det finns något enstaka vilsegånget får, men vi jobbar på det.

 
Ingen bild

Ludvig

17 november 2016 07:10

Vad skulle hända om svenskar körde omkring i skrotbilar? Dryga böter och ifrågasättande om föraren ska ha körkortet kvar.

 
Ingen bild

Gustav bertil

23 november 2016 13:43

Så om jag räknar rätt, en kvarts miljard och om samtliga invånare i hulsfreds kommun förvärvsarbetade, ca 14000 så rör det sig om runt en månadslön efter skatt,ca 18000, som migrationen kostat?

Thoralf Alfsson

23 november 2016 16:41

Räknar du bort barn, ungdomar och pensionärer. Sedan har en förvärvsfrekvens på ca 70-80 procent av de som är i arbetsför ålder så kommer du maximalt upp till 5500-6000 personer.

Dessutom gäller kostnaden bara asylsökande och de första 24 månaderna i kommunen.

Jag skulle säga att 3-4 månadslöner går till asylsökande och invandrare!

 
Ingen bild

Gustav bertil

24 november 2016 00:39

Rätt ska vara rätt. Herre min je, blir till att gasa lite extra när man kör förbi på 34:an så man slipper tänka på eländet. Bra grävt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards