thoralf

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2016

INGET SOMMARTAL I ÅR

Av Thoralf Alfsson - 26 augusti 2016 22:48

 

Sommartalet 2010.                    Foto Thoralf Alfsson


Jag har varit i Sölvesborg på alla sommartal sedan 2010, med andra ord sex sommartal i rad.


I år tar jag dock en paus! Min energi, ork och inspiration saknas, någon har tagit den ifrån mig. Jag kommer istället lyssna på talet som jag hoppas sänds på nätet men sedan gå på Guldfågeln arena och se Kalmar FF – Norrköping.



 
 
Ingen bild

jag

27 augusti 2016 08:21

Det tycker faktiskt jag att du gör rätt i Thoralf. När man aldrig får någon uppskattning från den /dem som borde förstå bättre, så släcks naturligtvis gnistan lite. Men du ska veta att du har en av Sveriges bästa bloggar och du gör ett oerhört bra jobb som många av oss uppskattar. Hade kanske önskat att det fanns ett parti som förstod att ta tillvara på din erfarenhet och kompetens och kärlek till Sverige. SD ledningen verkar ju klart inte göra det. Önskar faktiskt att det fanns ett alternativ. Allt gott önskar jag dig!

 
Ingen bild

AWSvensson

27 augusti 2016 09:32

Det var synd ,vi brukar alltid sedan 2010 få till en pratstund, minns tillbaka till 2010 när Jimmie själv fick plocka in kaffeautomaten o i stort sett avsaknad av poliser.Då hade man kommenterat på din blogg o gav dig ett ansikte. Vi ställer färden dit om en stund ,en färd genom Blekinges samtliga städer. Ta hand om Kalmar o dess FF så håller jag ställningen i Sölvesborg.

Thoralf Alfsson

27 augusti 2016 09:34

Ja, vissa möten kommer jag dock sakna AWSvensson. Många läsare av bloggen brukar komma och hälsa vid sommartalet.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

27 augusti 2016 10:38

Samma här, jag hoppar också över sommartalet i år. Har lite för mycket att göra på hemmaplan, men tänker följa direktsändningen på Expressen-TV.

http://karlskronabloggen.se

Thoralf Alfsson

27 augusti 2016 10:41

SD sänder även talet på Facebook.

 
Ingen bild

Ådärkomdenja

27 augusti 2016 11:47

SD's förvandling till snudd på "åttaklöver"-status är kontaproduktiv. SD har klivit ner från barrikaderna, och köttgrytegänget som styr fattar inte att anti-etablissemangsplattformen och statusen som ett protestparti är "modersmjölken". Åkesson tycks mer intresserad att larva omkring som amatörmusiker än agera som skarp och stridslysten partiledare.

 
Ingen bild

Tony

27 augusti 2016 12:28

Förståeligt om orken tryter när responsen från
partiet uteblir år efter år, att partiet lotsas
som om du inte fans är mer än märkligt? Antingen är dom
korkade på riktigt eller så är det så att ingen utanför
Stockholmsområdet ska synliggöras, fast det kommer nog
att kosta en hel del för partiet om det fortsätter i den
stilen?

 
Ingen bild

Ådärkomdenja

27 augusti 2016 14:10

Inget tal via SD Facebook. Och Expressen-TV tappade ljudet efter en minut, antagligen har nåt vänsterslödder klippt av ljudkabeln. AFA i Sölvesborg?

Thoralf Alfsson

27 augusti 2016 14:26

Funkar bra via facebook!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

27 augusti 2016 14:36

Min förhoppning är att ett nytt parti bildas som tar vid där SD slutade vara intressant. Det är perfekt tidpunkt att göra det NU.

2010 var det med mycket vånda jag till slut röstade på SD.
2014 var det en självklarhet.
2018 är det osannolikt att jag röstar på SD

Delar din uppgivenhet Thoralf.

Thoralf Alfsson

27 augusti 2016 14:50

Alla sverigevänner röstar på SD 2018! Allt annat vore ett svek mot landet.

 
Ingen bild

calle

27 augusti 2016 15:39

jag har tagit paus också! 7 klövern och deras väljare kommer garanterat hålla på tills det är game over. hår ett rolig parodi om mångkuturen i Absurdistan, fd landet Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=PqEkX7cxMIQ

 
Ingen bild

crille

27 augusti 2016 16:24

Förstår om orken tagit slut förnu iallafall, hoppas du koomer igång igen. Bara inte orken tar slut på bloggen, för där har du många följare. kanske inte kommenterar allt, men läser allt du skriver. Skulle bli uppgiven om du slutade skriva här
Jodå! Finns väl inget annat att rösta på än SD. Må väl

 
Ingen bild

Petter

27 augusti 2016 16:27

Heja Peking! Kalmar med sina stora trutar och storhetsvansinne får en att vilja spy!

Thoralf Alfsson

27 augusti 2016 16:50

Finns det någon mer än Rydström?

 
Ingen bild

Mia K

27 augusti 2016 16:34

Hej Thoralf! För väl att Jimmie lyfte frågan om medlemskap i EU i sitt tal! Idag tävlar ju våra idrottsmän inte för Sverige utan för sig själva eller EU!

 
Ingen bild

Maja Dacke

27 augusti 2016 16:39

Ja, Thoralf, om man är en röstare i alla val återstår inget annat än SD även om det ... ...

Mycket hinner hända på de två år som återstår till valet. Fler brända bilar och stenade poliser men kanske också en rejäl smäll i lilla New York. Fjollor och flosklor i tevesoffan ... Annektering till Big Brother ... ... Vi kan ana men inte veta.

Koppla av idag och fundera över ett rejält luftombyte!

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

27 augusti 2016 17:16

Du Thoralf gör mer än någon annan av SD,s företrädare på nätet.Följer din blogg dagligen och har så gjort i flera år.Efter vad du har varit utsatt för är det helt naturligt att känna uppgivenhet. Ta hand om dig oavsett vad SD,s ledning anser är du och din blogg en av de absolut viktigaste på nätet. Se upp med "Någon"!

 
Ingen bild

Pepparholm

27 augusti 2016 18:34

Jag hade tur på mitt lilla närbibliotek och kunde låna Björn Rosengrens nyutkomna memoarer, Mitt i steget. En tjock lunta. Men intressant. Givetvis en partsinlaga men med Johan Hakelius som spökskrivare så tror jag att det mesta är korrekt. Så gick det till. Särskilt intressant är turerna om den tänkta sammanslagningen mellan Telia och Telenor. Björn hade rätt om den sista Sovjetstaten.

Samtidigt får man en inblick i hur politiker fungerar centralt. Det otäcka är att jag som utomstående och utan inblick även får otäcka vibbar om hur även SD har börjat hantera den som inte är med i inre cirkeln, precis som sossarna.

Jag har ännu inte hört Jimmies tal. Jag vägrar Facebook. Har bara läst några rader på Text-TV. Men jag hoppas, att han krävde en ursäkt från statsministern för att han kallar mig för fascist och nazist.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

27 augusti 2016 19:20

Jimmie tänkte faktiskt på oss som är pensionärer i sitt sommartal,inte ofta att vi nämns ! Bra i alla fall!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

27 augusti 2016 20:02

#Lille Kalle berättade för fröken att katten hemma hade fått ungar och sa att dom var socialdemokrater allihop.
Tre veckor senare hade dom besök i skolan av ett kommunalråd (sosse) .
Fröken kom ihåg Kalles berättelse om sina katter och frågade honom om han ville berätta för besökaren.
Kalle talade om att dom hade fått kattungar och att dom var Sverigedemokraterna allihop.
Men,sa fröken ! Du sa att dom var socialdemokrater.
Ja först ja, sa Kalle. Men nu har dom fått upp ögona !

 
Ingen bild

J B Doe

27 augusti 2016 20:03

Idag meddelade Raport att en underrsökning visar att brottsligheten inte har ökat med tanke på att folkmängden stigit. Jamen, vad bra då! Underligt att så många tror att det våldtas mer, tafsas mer och brinner fler bilar och skolor än på t ex 50-talet. En förrädisk formulering i nyhetsinslaget var: "Även om vi satte stopp för all invandring, skulle brottsligheten inte sjunka". Nä det kan väl en idiot begripa att eftersom skurkarna redan finns här, så kommer de att fortsätta begå brott i samma omfattning.

 
Ingen bild

Roger A

27 augusti 2016 20:07

Tips

http://www.di.se/artiklar/2016/8/26/4000-miljarder-kronor-saknas-i-sverige/

Ytterligt intressant. Staten saknar 4.000 Miljarder kronor som försvunnit.
Skall vi våga oss på en gissning vart de tagit vägen?

 
Ingen bild

Violinistx

27 augusti 2016 20:32


Åkte ner och lyssnade på Åkessons sommartal.
Vackert väder, många åhörare och god stämning.
Tankade bilen på hemvägen och kom i samspråk med en trevlig herre i min ålder, råkade nämna mitt ärende, vilket ledde till tystnad och en stram kroppshållning.
Man slutar aldrig förvåna sig över hur väl etablissemanget lyckats med att demonisera SD.

 
Ingen bild

Stefan A.

27 augusti 2016 21:42

Märkligt vilket enormt intresse gamla fulhatmedia lägger på vilka som skall uppträda på ett lokalt partimöte i Sölvesborg, man ringer upp både artister o agenter... undrar varför?.. nej det gör man ju inte, man vet.. det är för att skrämma bort artisterna, finns massor med artister som uppträder på andra partiers evenemang utan att bli ifrågasatta eller att de behöver dela partiernas värderingar, sedan kräver fulmedia att de skall behandlas som vilken media som helst, men nej ni är inte vilken media som helst, ni är hatare med en kommunistisk agenda och skall behandlas som sådana....

 
Ingen bild

Tobbe L

27 augusti 2016 22:27

Pretty Boy Floyd.

Den var riktigt bra:)
Trevligt med humor och få skratta lite, för det tar på humöret att se hur dagens Sverige raseras.

Här kommer en annan historia.
Vet ni skillnaden på HIV och en sosse?
Skillnaden är att HIV kan utvecklas.

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 augusti 2016 22:53

Lyssnade nu på Granskning Sveriges inlägg/inspelning om censuren på Bokmässan. Yttrandefrihet verkar vara att alla ska yttra och tänka samma...

 
Ingen bild

Linus

28 augusti 2016 01:10

Svante Samuelsson är än värre än Henrik Rydström, men hela ledningen tycks stinka!

 
Ingen bild

Blåsippan

28 augusti 2016 03:47

Guldfågeln bjöd ju inte på så mycket underhållning. Till skillnad från The Boppers, Jerusalem, Ultima Thule och Bedårande barn mm. Jag skulle varit där men så blev det inte då jag inte själv styrde över bokningen av boendet.. Jag förstår ditt dilemma Thoralf. Mattias Karlsson gillar inte din blogg och därför är du obekväm. Du kan inte sluta köra din grej som inte är fel utan korrekt men Mattias tycker inte det är kontrollerat från honom.

 
Ingen bild

Morningstar

28 augusti 2016 06:22

Även Jan Milld tar upp bokmässan i dagens podcast Blågula frågor #4. På senare tid har han även gästat Ingrid & Conrad och Karpstryparns pod Nationella. I båda programmen kritiseras SD. Han har ju varit partisekreterare tidigare så han har ju lite insyn i partiet eller hade. Men i nåt av programmen nämnde han att han tyckte det hade varit bättre om Jansson hade fortsatt som partiledare. Lyssna gärna på programmen om ni inte redan har gjort det. Partiledningen har säkert redan gjort det men låtsas som ingenting.

 
Ingen bild

riffi

28 augusti 2016 08:06

Hej Thoralf

Du är väldigt bra och den enda som till 100 % står upp för Dina ideer och inte hukar bakom bloggnamn typ fnordspotting som iofs skriver rivigt.

Du måste välja Dina strider och inte t.ex gå på bankerna. Alla vet att storbankerna hanterar sin kunder nonchalant. Där hade Du inget att komma med.

 
Ingen bild

Lena

28 augusti 2016 10:23

@Pretty Boy Floyd Det söta historien skrattade jag gott åt, och det är viktigt att skratta varje dag. Historien ska jag föra vidare;)

Har funderat lite kring den Sverigevänliga rörelsen och SD och hur saker o ting utvecklats. Tror mig veta vem det är i SD-toppen son "stängt igen" porten för yttrandefriheten och därmed möjligheten för utveckling av partiet, tragiskt för SD är ju inget gammalt parti såsom sossepartiet. 2018 är i alla fall klart för mig att rösta SD och det är inte för SD-toppens skull jag röstar utan för den Sverigevänliga rörelsen.

Efter 2018 kommer jag att avvakta och invänta hur partiet utvecklas. Vill absolut inte ha en näst intill diktator i toppen, då röstar jag hellre blankt.

Men vill dock påminna om en del annat som utvecklats under de sista 8 åren. Och det är viktigt att också minnas segrar.

Minns ni inte kommentarer i tidningar som att det inte finns någon svensk kultur, att vi har ingenting att vara stolta över i Sverige etc? Numera är det nog bara på IRM och på tv som det kan förekomma att man pekar ut folk som rasister. Tror faktiskt att vi i den Sverigevänliga rörelsen har vridit detta otäcka epitet på människor ur händerna på "anti-rasisterna". Många kanske vaknat o insett att ordet inte har bäring i verkligheten o endast använts politiskt för att demonisera och stoppa deras möjligheter att framföra sina åsikter. När ämnet kommer upp har inte jag varit med om i alla fall att någon tar upp ordet rasist. Tvärtom - det blir oftast tyst och man förstår att de själva funderat en del.

Slutsats: var inte alltför missmodiga, lev livet, berätta roliga historier och ha kul också. Vi i Sverigevänliga rörelsen har ju ändå gjort vårt bästa. Att vi nu har politiker som säljer ut sitt land o folk, samt att stor del av folket inte uppfattar detta för de är så upptagna att skruva på sina telefoner, kan inte vi rå för. Etablissemanget vill ha en fördummad befolkning att styra över, de är skiträdda för alltför upplysta människor.

 
Ingen bild

Stefan A.

28 augusti 2016 10:52

Stor skandal under och efter matchen Dalkurd-Syrianska, som på en given signal total-tyst i riksmedia, undrar om det varit lika tyst om det gällt t.ex Djurgården-AIK.....

http://www.dt.se/fotboll/superettan/fortsatta-skandalscener-efter-matchen-supportar-mottes-pa-parkering

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards