thoralf

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2016

MÅNGA BROTT I NYBRO

Av Thoralf Alfsson - 26 augusti 2016 21:17

Både Barometern och Östra Småland skriver idag om att några ungdomar åtalas för bland annat ett rån i Nybro, inbrott, stöld, snatteri, rattfylleri, olovlig körning och ett antal narkotika brott.

I artiklar nämns inget om dessa ungdomars bakgrund, utan de benämns bara som ungdomar. De fick mig att kolla upp åtalet hos Kalmar tingsrätt. Det handlar om dessa tre personer. Behöver inte skriva något mer utan mina läsare får tolka informationen efter egen förmåga. 


Artiklar Barometern, Östra Småland


 

 
 
Ingen bild

Hasse Pannband

26 augusti 2016 21:30

Det är väl dom här som enligt
Reinfeldt, bygger välfärden!

 
Ingen bild

Pernilla

26 augusti 2016 21:32

Tack för infon! Jag är tyvärr inte förvånad. Bevis behövs, så tack igen för all tid du lägger ned på detta!!!

 
Ingen bild

Molle

26 augusti 2016 21:42

Det finns bara ett alternativ för alla dessa med tungvrickande namn: Utvisning på LIVSTID.

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 augusti 2016 21:49

Mångkultur ger inkomster, om man är försvarsadvokat..

 
Ingen bild

Ingemar Ekman

26 augusti 2016 23:07

Tänk på de stackars reportrarna, som vet vilka de kriminella är, men under stor vånda och med risk för att bli uppsagda från sina jobb måste undanhålla sanningen. De måste ligga och vrida sig hela nätterna med samvetet som gnager. Om inte, så är dem helt omänskliga. I vilket fall som helst så finns det massor av andra yrken där man inte behöver schackra med sitt samvete. Så ett råd till de flesta reportrar är: säg upp er och sov gott.

 
Ingen bild

Lena2

27 augusti 2016 01:17

Tyvärr måste jag genom mitt jobb vara i denna grovt kulturberikade lilla stad i totalt förfall, varje dag. Mina upplevelser ska jag utelämna här, men vad som skrämmer mig är allt som händer, som inte anmäls. Vad gamla människor får vara med om, vad arbetskamrater berättar om. Rädsla, otrygghet, rån, hot, våld, bråk och stökigt nattligt beteende som ger sömnlösa nätter hos många, sopor och bajs i trapphus ( Kungshall)...det råder en uppgivenhet bland ortsbefolkningen, folk som aldrig tänkt tanken på att flytta, vill inte bo kvar. Ledsen att både se och höra om allt...

 
Ingen bild

Björn

27 augusti 2016 07:42

Skattehöjningar på G?

Migrationsverket är till exempel
skyldig Filipstads kommun 40 miljoner
kronor, vilket i kommunen motsvarar en
skattehöjning på två kronor.

-Som det ser ut nu kanske vi måste
låna för att klara likviditeten, säger
Torbjörn Parling (S), vice ordförande
i kommunstyrelsen, till tidningen.

 
Ingen bild

Ludvig

27 augusti 2016 10:12

Tack för informationen, då fick man det bekräftat.

 
Ingen bild

Cavatus

27 augusti 2016 12:42

Genom att inte skriva mer vill journalisterna låta påskina att det är Kalle, Pelle och Nisse som varit i farten igen. Det är detta som kallas manipulation av läsarna. Så på skoj när något ungdomsbrott återges (utan den sanna faktabakgrunden) brukar jag och äkta hälften säga: "Har Kalle, Pelle och Nisse varit i farten igen?" Man måste tyvärr skämta om detta för att överleva, hur sorgligt det än är i själva verket.

 
Ingen bild

Hen

27 augusti 2016 13:30

Etnisk tillhörighet är sällan en relevant faktor för brottsbenägenhet. Detta är det enkla och självklara skälet till att inte redovisa uppgiften. De i särklass viktigaste faktorerna är i stället kön och socialgrupp.

Thoralf Alfsson

27 augusti 2016 14:25

Verklighetsflykting!

 
Ingen bild

Maja Dacke

27 augusti 2016 16:29

Hen - det enkla och självklara skälet till att inte redovisa uppgifter som dessa är order uppifrån ... via redaktionschef/chefredaktör ... annars får du sparken. (De i sin tur har order från ännu högre ort - som har order från ...)

Hen-hönan har kanske förköpt sig på något sätt och har räntor (alltför låga) att betala. Och att ta steget rakt ut för att följa sitt samvete är inte möjligt. (Har man inget samvete är det förstås lättare.) Då är det billigare med fylla e d då och då.

Att tänka själv är ju också så svårt och besvärligt för många - och det kräver flera boxar att tömma.

Nej, hellre följa med skutan Sverige i djupet än att försöka göra sin plikt genom att täppa igen hålen.

Som jag alltid brukar säga: Det finns inte riktiga journalister idag - de är pensionerade eller döda - och för propagandister under Skorpionens tecken har jag ingen respekt.

 
Ingen bild

Hen

27 augusti 2016 18:56

@Maja Dacke
Icke-svenskar har alltid varit överrepresensterade i brottsstatistiken. Det är gammal skåpmat, välkänd för alla. Det var precis likadant med finländarna på 1950-talet. Självklart kan man inte därav dra slutsatsen att finnar är mer brottsbenägna än svenskar. Det är så dumt att klockorna stannar.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

27 augusti 2016 19:38

Jag anser att Sveriges propagandamaskin är jämförbar med Nazitysklands.
Magdalena Andersson är Sveriges Joseph Goebbels.
Lögnen är heligare än sanningen i detta "Dårhuset" !

 
Ingen bild

Molle

27 augusti 2016 19:45

Nu försöker SVT och Brå övertyga oss om att det minsann INTE har blivit mer brottslighet trots att det kommit så många invällare hit.
Och trots om vi stoppar invandringen helt så skulle det inte blir färre brott.

Nä, det tror väl f-n det..inte så länge de finns kvar i landet.
Men skickar vi hem dem så garanterar jag att det skulle minska 75%. MINST

 
Ingen bild

Fredde

28 augusti 2016 18:55

Dessa "berikare" kommer säkert att slippa undan straff, eller möjligen få ett mycket lindrigt straff. Någon socialakrobat till psykolog kommer få dem fria.
Hade det varit tre ursvenskar, så hade de förmodligen varit inlåsta i många år med den förteckningen av brott...
Så mycket för likställdhet inför lagen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards