thoralf

Direktlänk till inlägg 13 juni 2016

SENTIO JUNI, SD ÖKAR TILL 24,5 PROCENT

Av Thoralf Alfsson - 13 juni 2016 17:43

 

 
 
thojuh

thojuh

13 juni 2016 18:15

Hip, hip underbara nyheter!
Nu hopps vi bara att Sverige vinner
kvällens fotbollsduell.

http://thojuh.se

 
Ingen bild

RobertSt

13 juni 2016 18:45

Glädjesiffror! Men snart så kanske det kommer det att märkas. Hoppas det i nästa val!

 
Ingen bild

Lotta_1

13 juni 2016 18:58

Sveriges Radio censurerade presskonferensen efter det masskjutningarna i Orlando, USA.

"SR skriver själva på Twitter att de var rädda för att känsliga uppgifter skulle kunna nämnas vid presskonferensen som exempelvis namnet på den terrorist som utfört dådet."

http://www.friatider.se/sveriges-radio-censurerade-polisens-presskonferens


 
Ingen bild

Oddjobb

13 juni 2016 19:07

Thoralf:Nu drömmer du igen,vilket du gör väldigt ofta. Siffrorna stämmer inte med verkligheten och det vet du. Du kommer aldrig in i riksdagen något mer. SD kommer aldrig få någon egentlig,faktiskt makt,vilket är tur för alla svenskar och flyktingar.

Thoralf Alfsson

13 juni 2016 20:36

Det är nog snarare så att du upplever det som en mardröm men det tragiska är att du inte förstått verkligheten som nu så många svenskar har börjat få upp ögonen för. Därför väljer man SD.

Du kommer snart också förstå men för vissa tar det lite längre tid!

 
Ingen bild

Eric H

13 juni 2016 19:09

Jag är inte nöjd förrän sd är större än BÅDE (m) och (s) - tillsammans..
Vi kämpar visserligen i motvind, hela svenska "public service" är mot oss men det går framåt!
Allt fler börjar märka att budskapet från det hållet inte alltid är helt sanningsenligt.

 
Ingen bild

Hasse

13 juni 2016 20:47

Väldigt fina siffror för SD.
Fina siffror också för C vilket är riktigt skrämmande. Hur kan folk rösta på ett parti som i princip är för fri invandring?

 
Ingen bild

GBM

13 juni 2016 21:00

@Oddjobb.
Kim Jom-Un lär söka efter nya talanger till sin mediakoncern, jag tror du passar in i hans koncept.

 
Ingen bild

Pretty boy Floyd

13 juni 2016 21:22

I SD:s opinionssiffror utläser jag svenska folkets intilegensnivå.
Ju högre siffra SD får desto förståndigare anser jag att svenskarna i gemen är.

 
Ingen bild

Pellesnick

13 juni 2016 21:29

Ja du lille Oddjobb!
Förmodligen är du en Grönsakskommunist som bor hemma hos Mor och Far och aldrig betalt ett skit hemma. Du har förmodligen inte ens köpt dina egna Kalsapuffar. Det är tur att det Svenska folket börjar vaknar och ser att vi är på väg åt helvete med landet.

 
Ingen bild

ruben

13 juni 2016 23:04

Jag tror siffrorna kan öka, därför att den arbetande befolkningen har tröttnat. De flesta vill nog helst se nyval med SD som största parti. Sverige är på väg att gå käpprätt åt h-e om man inte ordnar upp den ekonomiska och psykosociala obalansen efter en övermäktig invandring med inbillade och förstås ej fungerande migrationsplaner.
Här ett exempel:
http://avpixlat.info/2016/06/13/ett-svek-mot-alla-svenskar/

 
Ingen bild

Observer

14 juni 2016 02:49

Största parti!
Hög tid för vänstertomtarna att börja planera för exilen!

 
Ingen bild

Leon

14 juni 2016 07:20

Kan vara värt att, mot bakgrund av dessa "opinionssiffror" minnas hur en av våra respektabla svenska politiker (Gunnar Hedlund) redan på 60-talet varnade för överdrivna förhoppningar. "Man ska inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten". Det gäller att inse att opinionssiffror och den politiska verkligheten, som den avspeglas i senaste valresultat, inte har något med varandra att göra. Det är på valdagen, om ordinarie eller som "extraval", som den verkliga maktfördelningen avgörs. Något annat som kanske bör tas som en varning att inte drabbas av hybris är MP;s nyligen (av mig inte beklagade) timade politiska implosion. Om så bara för att den visar på "enfrågepartiers" oförmåga och kompetensbrist när de ställs inför att ta ett politiskt ansvar.

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Boris

14 juni 2016 07:40

@Oddjobb. Som du lille Oddjobb (klapp på huvudet) säkert känner till så är Sentio det institut som bäst lyckats pricka väljarsympatierna för SD inför valen 2010 o 2014. Den svider, erkänn.

 
Ingen bild

Magnus

14 juni 2016 07:49

Har inte med SDs opinionssiffror att göra men man undrar ju varför uppenbart intelligenta människor inte satsar på svenskar istället på ekonomiska invandrare? Läs och begrunda... det är tyvärr deprimerande läsning. Att dessa ekonomiska invandrare genomgående kallas för "flyktingar" är ett hån mot personer som verkligen behöver hjälp.

http://digital.di.se/artikel/techmiljardarer-investerar-i-flyktingapp

http://digital.di.se/artikel/welcome-webbappen-som-ska-minska-utanforskapet

http://digital.di.se/artikel/techvolontarer-kodar-for-flyktingar--med-migrationsverket

http://digital.di.se/artikel/sa-ska-tech-volontarerna-hjalpa-flyktingar

 
Stefan K

Stefan K

14 juni 2016 12:21

Finns det inga skärmdumpar på de uttalanden som ropades ut av ledarskribenter och "experter" när SD backade ett par månader på raken?

Minns jag inte fel ropades "SD:s ras", "Vinden har vänt för SD", "S&M:s stramare asylregler har lockat tillbaks väljare från SD", "SD är nu på mer normala nivåer" osv....

Vore kul att lägga upp dem till allmän beskådan.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Fredde

14 juni 2016 12:40

Grattis till SD! Vad värre är, så är det att MP får hela 5,3%. Vad är det för fel på folk?
Eller är det Södermalmsfolket som fortfarande inte har fattat?

Att det finns bloggtroll som skriver infantila hatinlägg är bara att negligera. De tillför inget annat än trams, och har aldrig några grunder för sina påståenden.
Odjob var en fiktiv figur i Goldfinger, han lever tydligen fortfarande... ;-)

 
Ingen bild

joffe

14 juni 2016 12:55

SD ska upp över 50% till valet 2018. Allt annat är orealistiskt enligt min mening boende i ett riktigt demokratiskt land på andra sidan jorden i drygt 30 år... Om väljare orkar läsa SD´s partiprogram finns en stor möjlighet att denna siffra kan uppnås...

 
Ingen bild

Moparman

14 juni 2016 14:07

Behövs bara ca 25% till då
Om alla värvar 1 person..Borde inte vara svårt .

 
Ingen bild

Realisten

14 augusti 2016 03:25

När det är dags för val , så kommer SD att vara uppåt 30%. Många är så trötta, på att vara andra klassens medborgare.

Flyktingar och ensamkommande som tar det mesta samhällets resurser och många begår brott m.m

Vi behöver ny infrastruktur , rusta upp vägnät och tågnätverk/tågen, bygga massor av nya bostäder etc. Sant fler poliser, sjuksköterskor, läkare och lärare.

Jag vaknande upp, när ska ni som kritiserar göra det. Nej jag är inte främlingsfientlig, har fördomar eller är rasist. Jag är realist och de andra partierna, kör Sverige botten. När det gäller trygghet och värna om oss medborgare och skattebetalares bästa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards