thoralf

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

SKITER REINFELDT I DET SVENSKA FOLKET?

Av Thoralf Alfsson - 16 augusti 2014 18:51

Dagens tal av Fredrik Reinfeldt kan tolkas på många sätt. Jag tolkar det som att det svenska folket kommer i andra hand för de nya moderaterna. Reinfeldt har målat in sig i ett hörn eller det kanske mer kan liknas vid ett minfält som Herman Lindqvist gör. Ett minfält som han själv minerat men glömt att kartlägga och nu törs han inte annat än att göra på stället marsch.


Flosklerna är uttjatade och inga nya har uppfunnits i valrörelsen.


Herman Lindqvists krönika i Aftonbladet är minst sagt träffande. Han glömmer bara att nämna ett minfält, klimatförändringarna. Ett område som är lika politiskt förgiftat som invandringen.


Åsiktsminorna är många i Sverige och 7-klövern har skapat dem alla.


Läs Herman Lindqvists krönika ”Sverige fullt av minfält inför riksdagsval


Tänk om Herman Lindqvist även kunde skriva att han tänker rösta på Sverigedemokraterna. Något annat borde vara otänkbart för hans del.


Jag tycker att följande statistik säger allt jag behöver veta inför valet den 14 september.


    


Länkar även till en krönika av Lars Agerstig. "Det svenska valet - pest eller kolera"


Det är ju lördag så du bjuder jag på en "lördagsfilm"


 
 
Ingen bild

Stefan A

16 augusti 2014 19:34

Undrar vad den rödgröna sörjan skall svara, kan ju heller inte ha några pengar till reformer, om och när de får ärva och skall fylla det svarta invandrarhålet, de enda som med trovärdighet kan lova reformer är SD som just sparar in där det svarta hålet finns.

 
Ingen bild

World Traveller

16 augusti 2014 19:43

Stefan, de Rödgröna kan chockhöja skatterna och införa avgifter för allt möjligt. Svensson kommer att betala. Det vet 7-klövern om. Svensson vill absolut inte bli kallad för rasist.

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 augusti 2014 19:44

Ja, det var ett minnesvärt tal. Förmodligen har invandringen, dess problem och kostnader nu nått en gräns och kostnaderna kommer säkert att skena iväg ännu mer.
Detta väcker många frågor. Vad gör Miljöpartiet? Vad säger Ullenhag? Övriga Allianspartier? Alla politiskt korrekta journalister, skribenter och övriga.
Valrörelsen hettade till rejält idag...

 
Svensson

Svensson

16 augusti 2014 19:47

Alliansregeringen har satt Sverige i en omöjlig sits,Sverige kommer tvingas be EU om lån,för massinvandringen kommer äta upp hela Sveriges ekonomi.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Ne

16 augusti 2014 20:04

Kan det vara så att Reinfeldt faktiskt själv tror på all propaganda om invandringen? Han tror att svenska folket tycker det är en god sak?

Frågan är också vart väljarna flyr någonstans. Flyr de till andra Allianspartier, till SD eller till Socialdemokraterna?

 
Ingen bild

johannes

16 augusti 2014 20:05

var är er medmänsklighet? Var är er tolerans? Vad är 80000 människor värda att få en skydd mot förintelse. Sverige har en lång tradition av humanism. Finlands sak är vår sak. USA ut ur Vietnam etc. Tycker ni ska skämmas som skriker om att stoppa asylrätten och att skicka männiksor tillbaks till krigsområden.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

16 augusti 2014 20:05

Ovan är från mig. Men något blev fel vid namnet.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

16 augusti 2014 20:07

Så det är helt okej för dig Johannes med ett tillfälligt uppehållstillstånd och att de åker tillbaka när det har lugnat ner sig?

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 augusti 2014 20:09

@Svensson.
Intressanta tankar om Reinfeldt på din blogg. Reinfeldts valrörelse kommer att bli en balansakt på slak lina...

 
Ingen bild

World Traveller

16 augusti 2014 20:10

'Seven hundred people have been beheaded in Iraq in the past two weeks' säger de nu på Al Jazeera. Dessa massmördare får öppet stöd av Reinfeldt som skänkt 600 miljoner till ISIS. Undrar om Löfven kommer att fortsätta med stödet. Jag antar att Johannes tycker det är helt ok att skänka bort våra skattepengar till ISIS och ge dom bästa tänkbara bostäder och bidrag här hemma. Av nån konstig anledning så vägrar Migrationsverket att ge asyl till förföljda kristna. Johannes vill flytta hit hela Mellanösterns befolkning så att de kan fortsätta vad de påbörjat i Syrien och Irak.

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 augusti 2014 20:12

@Johannes.
Vad flyr Jazidierna ifrån? Vilken religion har de som nu slaktar och kidnappar dessa människorna? Svara kort på dessa två enkla frågor. Annars kan du sluta skriva här.

 
Ingen bild

Argus

16 augusti 2014 20:39

Jag är så less på, ursäkta uttrycket, alla de imbecilla idioter som faktiskt tror att de gör en insats för världen då de utan att ingripa låter detta fina land sjunka allt djupare i skiten.

FAKTA: Röda korset behöver 385 kronor för att föda en syrisk familj med två vuxna och tre barn en månad. För kostnaden för en asylsökande en dag på asylboende föder man fyra (4) syriska personer i en (1) MÅNAD. På en (1) månad föder man etthundratjugo (120) personer för vad en person i Sverige kostar och då är bara kost och logi inräknade.

Det är tack vare överskottet som vi har råd att hjälpa andra, när Alliansregeringen ivrigt påhejade av MP(K) har återskapat artonhundratalets Fattigsverige så kommer vi inte ens att kunna hjälpa oss själva än mindre andra. Enda fördelen är att vi slipper massinvandringen då välfärdssystemen slagits i spillror och ska sanningen fram så tror jag att vi kommer att få se en massutvandring också och då är det inte "Sven" och "Lena" som flyttar.

Så ni alla imbecilla idioter kan ni vara så vänliga att emigrera till något av era drömländer eller åtminstone omyndigförklara er själva så har vi andra en chans att städa upp röran som ni lämnat efter er.

 
Ingen bild

Gubben Svensk

16 augusti 2014 20:48

Media lotsar Sju-Klövern med att navigera genom minfältet. Om någon Sju-klöverpolitiker tar ett felsteg och är på befolkningens sida, smäller det!
Således bör vi minera tidningsdrakarnas väg genom att bojkotta köp
och annonseringar av skräptidningarna Aftonbladet, Expressen, DN och Göteborgs-Posten!

 
Ingen bild

Leon

16 augusti 2014 21:39

@ Hulda mk1

Slaktarna i Syrien och Irak är ISLAMISTISKA extremister med en högst förvriden tolkning av Islam som delas endast av ett fåtal. Men med ekonomiskt stöd från "de rika" oljeländerna och vapen till stora delar från väst kan de tämligen obehindrat fortsätta sin vidriga framfart. Som drabbar kristna, jazidier, och andra muslimer som inta delar deras religiösa uppfattning (uppemot hälften av den miljon som är på flykt är muslimer). För övrigt har IS framfart även etniska konsekvenser då många (även sunnimuslimska)kurder hör till de som under dödshot fördrivits från sina hem.

Rätt intressant är förövrigt den "dubbelmoral" som skribenter med SD-sympatier ger uttryck för. Det fälls "krokodiltårar" över islamisternas offer men de ska absolut inte under några omständigheter komma till västeuropa (läs Sverige). För då är de bara, som en med SD-sympatier, så träffande uttryckte det i en kommentar på SVD - "jävla MENA-folk"

 
Stefan K

Stefan K

16 augusti 2014 21:41

Räck upp handen ni moderater som på allvar trodde er få höra er partiledare öppet deklarera att omvärldens bekymmer är viktigare än det land han är vald att regera?

Nu vet ni och hur tänker ni agera den 14:e september?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

OT

16 augusti 2014 21:46

Apropå klimatförändringarna...

"The great climate debate": http://www.sunnewsnetwork.ca/video/featured/prime-time/867432237001/the-great-climate-debate/3730731690001/page/2

"Continuing The Great Climate Debate": http://www.sunnewsnetwork.ca/video/featured/prime-time/867432237001/continuing-the-great-climate-debate/3732576489001

 
Ingen bild

hans

16 augusti 2014 21:53

Det är nog bara att tacka Reinfeldt för att han äntligen efter åtta år vid makten har erkänt att han stått och blåljugit hela befolkningen rätt upp i ansiktet. Nej massinvandring och mångkultur är inte någon vinstmaskin, det är ett stort jäkla sänke runt vår hals.

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 augusti 2014 22:06

@Leon.
Har du aldrig hört att det bara finns en enda sanning i Koranen? Att alla Muslimer ska lyda Koranen? Jo, det finns Sunni och Shia-Muslimer, men de har likväl samma Koran.
Vi kan börja med att pressa ledande Muslimer i Sverige på deras åsikt om IS. Men vi vet ju att de gärna ljuger oss "otrogna hundar" rakt upp i ansiktet.

Dock har de nu chansen av verkligen visa om de är seriösa.
Demonstrationer efter fredagsbönen fram till valet mot IS, skulle något lite förbättra våran syn på dem, men gör de det? Demonstrationer med både män och kvinnor blandat, givetvis...
De frivilliga "svenskar" som deltar i blodsorgierna skall absolut stoppas alt. fängslas när de återvänder till våra förorter.

Varje normalt funtad människa lider med de som utsätts för galningarna i IS. Men ska vi inte se till att de får hjälp i närområdet? Då hjälper vi flera för samma peng.
En kvällstidning har nu startat en insamling tillsammans med Röda Korset.
Den ska vi absolut INTE gynna. Tänk på den äldre damen som blev inspelad i lönndom och sedan efter många års frivilligarbete slänges ut i kylan. Hon lever inte idag...
Det finns säkert andra bättre vägar för hjälp för dessa utsatta.

 
Ingen bild

vmm

16 augusti 2014 22:13

Jag tycker faktiskt Reinfeldt gör rätt i sitt tal. När det gäller invandring och flyktingmottagande vill han att vi ska visa solidaritet. Moderaterna har nu på senaste tiden börjat erkänna att flyktingmottagande kostar. Invandring kostar. Från att bestämt förneka att det kostar och att istället hävda att det är en inkomstkälla så säger man nu att det kostar. Och vill att vi ska betala. Jag tycker det är väldigt sympatiskt. Från dom mer eller mindre uppenbara lögnerna om att vi tjänar på att ta emot flyktingar så har man börjat med argument om att det kostar men att vi måste visa medmänsklighet. Det tror jag är något som går hem i stugorna. Frågan är om lögnerna förut varit så pass massiva att vi nu känner att det är bedragare som säger det här eller om vi kan svälja det.

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 augusti 2014 22:13

Hur gör alla andra i Alliansen nu? Centern med drömmar om en befolkning på 40 miljoner i Sverige på sikt. För inte att tala om deras märkliga visionsprogram...

Alla Folkpartister? Ullenhag, Birgittor och Cecilior? Det blir tufft. Inte ens en låda kommer att hjälpa Ullenhag nu...

Jag vill absolut inte ha Löfven som statsminister, men Alliansen står nu med en fot i graven...

 
Ingen bild

Hacke

16 augusti 2014 22:26

Trodde aldrig jag skulle få uppleva den dag då Reinfeldt i princip erkänner att han målat in sig och landet i ett hörn.
Däremot är jag inte det minsta förvånad att han i samma andetag har fräckheten att be om nya umbäranden från folket han föraktar för att köpa mer målarfärg.

 
Ingen bild

Göta

16 augusti 2014 22:27


Citerar Dagens Twitter:

"Christian Heidegger @DIF117:
Rimligt att Sveriges fattigpensionärer går med ruttna tänder i käften och äter kattmat i Reinfeldts 'humanitära stormakt'. #48miljarder".

 
Ingen bild

Göta

16 augusti 2014 22:32


"Öppna era hjärtan" vädjar vår generösa statsminister i dagens presskonferens och erkände äntligen för det skuldtyngda svenska folket att Invandringsindustrin minsann kostar pengar. Men samtidigt förklarade han att den MÅSTE få kosta. Vårt lilla Sverige är nämligen det land som har åtagit sig att ta emot och försörja flest flyktingar i hela västvärlden.

Långt bort till lilla Sverige, förbi alla andra länder, vill de allra flesta flyktingar resa. Här får de nämligen permanent uppehållstillstånd (PUT)som innebär försörjningsgaranti för hela livet av svenska skattepengar. Men detta sista pratar förstås inte statsministern om, nej "öppna era hjärtan" säger han istället när han menar: Öppna era plånböcker ännu mer! Tag från fattigpensionärerna, sjukvården, skolan, omsorgen...

Och Sveriges statsskuld tickar vidare. Här kan ni se hur den ökar för varje sekund:
http://www.statsskuld.com/

 
Ingen bild

MVH Andreas

16 augusti 2014 22:42

Reinfeldt stoppar alla reformer på den svenska välfärden för att klara av invandringsbomben nu,medan dom rödgröna lägger reform efter reform inför valet med samma massinvandringspolitik,Sverige håller på att gå mot en fullständig katastrof nu.

 
Ingen bild

Lotta

16 augusti 2014 22:54

@Johannes
I vilken verklighet lever du i? Ser du inte staplarna? Du tycks tro att 80000 är en engångssumma. Fattar du inte att dessa 90000 som är den senaste siffran gäller endast asylsökande. Till det skall läggas alla anhöriginvandrare, ensamkommande "flyktingbarn" samt kvotflyktingar där Sverige ensamt tar emot fler än ALLA andra EU-länder tillsammans . Det blir över 200000 på ett år. Detta kommer pågå i flera år. Vad i Reinfeldts tal om INGET reformutrymme? Här gäller inte mantrat krona för krona. ALLT skall gå till invandringen. Reinfeldt lovar under 200000 nya bostäder till 2035. Man behöver alltså över 20 år på sig att bygga bostäder som deras sjuka massinvandringspolitik fyller på ett (1) år. När tycker du att vi tagit emot tillräckligt många? Var är din gräns för att nu klarar vi inte att ta emot fler? Var skall alla bo? Vilka jobb skall de ha? I snitt tar det tydligen 7 år för invandrare att få ett jobb. Många av dem får aldrig något jobb. VEM menar du skall försörja alla som du vill skall komma hit? Svara på det.

http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE&sns=em


Denna film tillägnar jag alla blåögda. naiva godhetsapostlar som tror Sverige kan hjälpa alla de naiva tycker synd. Det de inte begriper är att det inte spelar någon roll hur många vi låter komma hit. Den övervägande majoriteten finns i närområdet och med den förda sinnessjuka massinvandringen kommer vår välfärd fullständigt rasa samman. Hur många kan vi låta komma hit då?

 
Ingen bild

Stundtahl

16 augusti 2014 22:58

Statsministern gjorde ett försök efter att ständigt ha målat in sig. –Ett skrämmande ex. på politiskt uttalande som säkert fann flera ögonbryn att höjas.
-Tänk så begränsat det är mellan hjärnan och käften, ändå misslyckas 7-klöverns och gammelmedias falska megafoner!?


 
Ingen bild

Eric H

16 augusti 2014 23:09

Reinfeld erkänner nu att han blåljugit i åtta år.
Om en månad söker han mandat att fortsätta göra det.
Är det något svenskar älskar så är det sin välfärd och när det börjar gå upp för dem vad massinvandringen kostar, när man börjar inse statens prioriteringar och hur de kommer att drabba den enskilde.
Världens högst/näst högsta skatter är alltå inte nog, samtidigt som andra än svenskar kommer att prioriteras?
Nu blir valet intressant, bara ett parti kan vinna på detta.

 
Ingen bild

w-son

16 augusti 2014 23:09

Rekommendera den senaste "hitler-i-bunkern"-videon på temat "Reinfeldt får reda på att Migrationsverket saknar 48 miljarder."
https://www.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM

 
Ingen bild

Ursus

16 augusti 2014 23:10

@Johannes,

Var är DIN medmänsklighet? DIN tolerans? Hundratals miljoner människor är på flykt idag. Hundratals miljoner människor som inte har pengar att betala flyktingsmugglare för en tripp till Europa (eller till taxi från Italien och upp till Sverige), människor som blir fast i krigens närområden. Vet du hur mycket en enda asylsökande kostar per dygn här i Sverige? Vet du hur många människor i krigens närområden som skulle få en dräglig tillvaro för samma pengar?

Du förespråkar falsk humanism. Ta in ett par hundra tusen invandrare (redan det för mycket för ett så litet land som Sverige), låt miljontals lida. De flesta här förespråkar riktig humanism - hjälp folk i deras närområden, bland folk och kulturer de känner till, och där de snabbt kan återvända hem och bygga upp sina hemländer när kriget är över.

 
Ingen bild

Leon

17 augusti 2014 00:07

@ Hulda mk1

Jo givetvis är hjälp i närområdet att föredra samt politiska (och militära ?) påtryckningar på de stridande parterna för en mer långsiktig lösning av konflikterna. Ibland kan även akuthjälp till människor i yttersta nöd, som exempelvis till de instängda jazidierna, vara nödvändig att snabbt få fram. Och detta skulle utan tvekan vara en mer "kostnadseffektiv" lösning än dagens högst oselektiv asylmottagning i Sverige eller på annat håll.

Tyvärr finns det en uppenbar risk att flyktingsituationen i Syrien/Irak kan komma att permanentas. Människor som fördrivits från sina hem av etniska eller religiösa skäl blir mer eller mindre "fast" bosatta i de områden de nu får beskydd i. Visserligen som högst motvilligt mottagna "gäster" i närmast permanenta "flyktingläger" och hela tiden under risk att åter fördrivas av sina "värdar". Alltså något av en sorts "palestinisering". Och i det läget, d v s på ett antal års sikt, tror jag benägenheten att "hjälpa" högst påtagligt vänts i sin motsats.

Sen har jag lite svårt att se att muslimer, utövande eller bara "kulturella" (vilka utgör majoriteten) i Sverige ska behöva "markera" sitt avståndstagande till IS. Såna krav är ett sätt att skuldbelägga en hel "grupp" för en liten extremiströrelses vidrigheter. Motsvarande krav ställs ju knappast på kristna "afrosvenskar" vad gäller de vedervärdigheter som utövas i Kongo (den "blodigaste" konflikten sedan Koreakriget med omkring 6 miljoner döda). I konsekvensens namn skulle motsvarande krav ställas på dessa och på andra etniska/religiösa grupper från konfliktområden bosatta i Sxerige....eller hur ?

Slutligen för att inga missförstånd ska uppstå - de hundratalet "svenskar" som deltar i konflikterna i Irak/Syrien är terrorister och krigsförbrytare. Därför ska dessa om och när de återvänder lagföras som sådana. Helst givetvis stoppas vid gränsen och vägras inresa om möjlighet finns. För övrigt torde detta gälla samtliga "svenskar" som lämnat landet för att delta i "militära" aktioner varhelst dessa förekommer.

 
Ingen bild

Niklas R

17 augusti 2014 00:10

@Leon

Muslimerna i IS är goda muslimer som följer koranen och pedofilen Mohammeds exempel till punkt och pricka.
Innan han dog så gav han alla muslimer i uppdrag att bedriva krig till dess hela mänskligheten böjer knä och underkastar sig djävulens vilja.

Du behöver bara läsa koranen för att förstå detta. Den finns på svenska om du inte kan arabiska, på nätet till och med. För att underlätta för dig så kan du till exempel ha i åtanke att när koranen säger "det som högra handen äger/håller/tar" så menas det svärdshanden och slavar/ stöldgods.

 
Ingen bild

Göran

17 augusti 2014 00:10


"HUMANITÄR STORMAKT"

Vilka fina ord Du kan, Fredrik Reinfeldt ! Winston Churchill hade helt säkert kallat Dig för en simpel eftergiftspolitiker och vad Karl IX hade gjort med en dylik högförrädare vågar vi knappast tänka på.

"humanitär stormakt"......

 
Ingen bild

Observer

17 augusti 2014 00:14



GRATTIS THORALF & SVERIGEDEMOKRATERNA !!!!!!!!

N U. Blir ni landets största parti! 20%-grämsen säkrad.

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 augusti 2014 00:26

@Leon.
Om nu dessa flyktingar (vi talar om miljoner) inte kan återvända inom överskådlig tid, hur gör vi då? Ska Sverige öka sin befolkning med denna miljon? Vad kostar det? Hur påverkar det samhället? Kommer de isf. att assimlera sig?
Hur lägger vi pressen på alla andra demokratier att "ta sitt ansvar"?

Hur kan vi radikalt förbilliga Migrationsverkets verksamhet?
Behöver vi verkligen arbetskraftsinvandring, mer än till några få tjänster?
Frågorna är många idag och de kommer att bli flera fram till valdagen..

 
Ingen bild

Keke

17 augusti 2014 00:33

<Observer> Såvida svensken förstått vad Reinfeldts utspel verkligen bottnar i! Finns risk att många korkar går på hans humbugtal!

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 augusti 2014 00:36

Vad blir nästa utspel från Reinfeldt? Kanske att de "ensamkommande" är äldre än 18 år?
Eller något annat? Nu är sanningens dammluckor tydligen öppnade, så vad som helst komma från honom. Men vi, vi vet nästan allt redan...

 
Ingen bild

Leon

17 augusti 2014 00:37

@ Niklas R

Jag har läst såväl Koranen, Bibeln, Thorah, Das Kapital, Mein Kampf, Om arternas uppkomst, Newtons skrifter m fl "urkunder". Mest av ett intresse av att försöka förstå varför situationen i världen ser ut som den gör. Och som ateist sedan sena tonåren förvånas jag snarast över hur just de religiösa urkunderna, som i vårt moderna samhälle borde vara tämligen obsoleta kan ha ett så avgörande inflytande.

 
Ingen bild

YYY

17 augusti 2014 00:41


Antalet muslimer i Sverige är en välbevarad statshemlighet.

 
Ingen bild

Blåsippan

17 augusti 2014 00:45

Är inte intresserad av dina fabler Leon. När du är nöjd, om du ens någonsin blir nöjd. Då är det för sent.

 
Ingen bild

Leon

17 augusti 2014 00:48

@ Hulda mk1

NEJ ! Givetvis har Sverige varken ansvar eller möjlighet att ta emot miljontals flyktingar....vilket jag förövrigt aldrig heller hävdat.

Däremot ska Sverige i enlighet med artikel 14 i deklarationen om de mänskliga rättigheterna även fortsatt respektera den allmängiltiga asylrätten. Givetvis då efter en utmönstring av dagens "snällhetskategoier" för beviljande av asyl. Och med en strikt och individuell prövning av flyktingskäl enligt FN;s konvention. Om något fåtal av "de miljontals" uppfyller konventionskriterierna ska givetvis asyl beviljas... även om de är "jävla MENA-folk"

 
Ingen bild

Göta

17 augusti 2014 01:08

En av de vanligaste flosklerna som de blåögda naiva godhetsapostlarna brukar dra är påståendena att vi verklighetsförankrade massinvandringskritiker saknar medmänsklighet när vi inte anser oss kunna ta emot alla hundratusentals människor som kommer hit och ber om "skydd mot förintelse" (som t ex Johannes uttrycker sig ovan).

Har dessa Godhetsapostlar aldrig funderat över hur snabbt "förintelseriskerna" försvinner så fort man har fått PUT i Sverige? Till exempel kan s.k "ensamkommande barn" då plötsligt utan några som helst förintelsrisker åka tillbaka till sina "livsfarliga" hemtrakter för att besöka sina hastigt upphittade familjer och övriga släktingar. De unge männen (vilket det alltid är frågan om) kan till och med begära (och erhålla) extrabidrag av kommunen till dessa tidigare så "omöjliga" hemresor.

Godhetsapostlarna har tydligen inte heller hört talas om att det går FULLBOKADE REGULJÄRFLYG flera gånger per vecka med hundratals tidigare "förintelsehotade" nysvenskar på semesterbesök till sina hemtrakter, SAMTIDIGT som det kommer fullbokade plan hit från samma länder med nya "förintelsehotade" asylsökanden.

 
Ingen bild

Caroline

17 augusti 2014 01:37

Från att ha kallat det svenska barbariskt, betett sig som en diktator, försöker han nu smörja väljare med sin rappakalja. Det har räckt länge nog nu, det blå skåpet är välfyllt med skit! Det bästa han kan göra, är att städa upp efter sig och avgå!

 
Ingen bild

Niklas R

17 augusti 2014 01:46

@Leon

Om du nu har läst koranen. Hur kan du då påstå att IS inte består av riktiga muslimer som gör vad deras pedofil har påbjudit?

Dessutom, utlänningslagen följer FNs deklaration av de universiella rättigheterna. Däremot så följer inte Migrationsverket utlänningslagen.

 
Ingen bild

Feministiska Klassiker

17 augusti 2014 01:54


* Män är djur

* Svenska män är talibaner

* Inför mansskatt

* Kastrera alla män


MVH från Rosa Skjortorna i FI

 
Ingen bild

robert

17 augusti 2014 03:04

Reinfeldt - den lille ledaren som inte vågade säga nej

 
Ingen bild

robert

17 augusti 2014 03:07

Reinfeldt kan inte säga ifrån, då kan han bli kritiserad och det är hemskt så därför kör han bara på.

Vår fega landsfader

 
Ingen bild

YYZ

17 augusti 2014 03:30

Reinfeldt har inget hjärta.

Reinfeldt är en fullblodspsykopat och en känslokall ond och elak djävel. Den som tror han värnar om muslimer och somalier tror fullständigt fel.

Reinfeldt hatar det Svenska folket och dess välfärd. Det är den han slutligen vill krossa. Till sin hjälp tar han klent begåvade muslimer och somalier!

Tänk på det 14 september!!

Jag trodde inte jag någonsin skulle hata en människa så som jag nu hatar Fredrik “Förstöraren” Reinfeldt. Han har fullständigt ödelagt det land jag växt upp i och älskat. Skolan kommer aldrig att återhämta sig utan i nästa PISA kommer Sverige att vara i U-landsklass.

När ormen Reinfeldt vädjar till folket om tålamod är det inte de på Södermalm, Täby, Bromma m.m som behöver ha tålamod.

Det är skolbarn, gamla och sjuka. Försvarslösa medborgare är de som Reinfeldt ger sig på och plågar. Han är inte bara bottenlöst elak utan också en FEG YNKRYGG!!!

Jag hoppas innerligt att den mannen får sitt straff för det elände han orsakat oss Svenskar.


Nu förstår jag bättre innebörden av “Palmehatet” på 80-talet. Då det begav sig var jag inte tillräckligt gammal.

 
Ingen bild

Leon

17 augusti 2014 04:30

@ Niklas R

- har aldrig påstått, om jag inte ovedersägligt kan överbevisas om motsatsen (ordagrant citat i så fall tack), att slaktardrängarna i IS inte är muslimer. Möjligen att de anser sig företräda "den enda rätta" tolkningen av koranens "bud", eller snarare de valda delar som passar deras maktambitioner. Något de för övrigt delar med de flesta fundamentalistiska/dogmatiska religiösa eller politiska ytterlighetsrörelser.

- ger dig helt medhåll i att Utlänningslagen i sitt fjärde kapitel, första paragrafen i princip upprepar vad som sägs i deklarationen om de mänskliga rättigheterna och flyktingkonventionen. Men det är också högst påfallande hur detta kapitel fortsättningsvis genom närmast "gummiartade" bestämmelser ger möjlighet till att ge "flyktingstatus" även till sådana som mer omfattas av det jag kallar "snällhetskriterier" (i e det mer diffusa begreppet "skyddsbehov"). Och vidare att lagen till vissa delar inte tillämpas strikt enligt det som jag förmodar var lagstiftarens intentioner (i e återkallande av flyktingstatus, tillfälligt "skydd" o s v)

Slås förresten av ganska uppenbara likheter mellan IS och migrationsverket i det avseendet att de utifrån en högst selektiv "läsning" anser sig följa högre makters (Allahs respektive de politiska makthavarnas) påbud. Och att båda grupperna i detta perspektiv kan ses (eller ser sig själva) som "goda" muslimer eller byråkrater/jurister.

 
Ingen bild

Pladuskan

17 augusti 2014 04:34

@Leon Söndag 17 aug 00:37

Då har du säkert också läst Tintin i Kongo, Kamratposten och Så Funkar Du av Joe Kaufman m.m

Skall du inte bara ta och lägga dig liten stund? Trötta inte ut oss andra med dina påhittade CV-excesser och oblyga marknadsföringen av dig själv?

Gå och lägg dig eller säg något vettigt som omväxling!

 
Ingen bild

Maj

17 augusti 2014 05:25

http://iloapp.marikaformgren.se/blog/www?Home

Tips Läs Marika Formgrens blogg!

 
Ingen bild

Stefan A

17 augusti 2014 06:07

Förvirringen i fulmedia efter Reinfeldt utspel verkar total, fördöma eller "hylla"? hittills verkar "hylla" överväga, men det är inte så konstigt egentligen, personer som har som yrke och på daglig basis har att mörka,förvilla och ljuga Svenska folket rätt upp i ansiktet också "hyllar" en person som gjort samma sak i 8 år. Inte ofta man får se en hel yrkeskår begå harakiri mitt framför ögonen, men det håller just nu på att ske med den Svenska journalistkåren, journalister förresten, det är man definitivt inte, behövs en ny yrkestitel för den här generationens...hm..skribenter, legitimerad åsiktspolis kanske eller uppenbar lögnhals...

 
Ingen bild

World Traveller

17 augusti 2014 06:54

Även om regeringen säger åt svenska folket att lämna över sina bostäder till ockupanterna och flytta in i baracker bredvid sina arbetsplatser, att de från och med nu inte kommer att få ut nån lön utan endast mat för uträttat arbete, annars ingen mat alls, så skulle 80% av svenskarna lydigt foga sig. De vill ju inte vara rasister.

 
Ingen bild

Morningstar

17 augusti 2014 07:22

Julia Caesar kommenterar Reinfeldts senaste utspel i sin krönika En dåres försvarstal.

 
Ingen bild

OH

17 augusti 2014 07:46

Jag tycker att regimen borde anställa den i förra veckan så omtalade solskensingenjören som svenska rasistiska företag nobbade.

 
Ingen bild

Stefan A

17 augusti 2014 08:09

Undrar vad partistrategerna har räknat ut, försöksballongen från Borg här om dagen,Reinfeldt tal i går, ekonomidebatt i tv i kväll, något har de på gång, sällan någonting är spontant i politiken på riksnivå.

 
Ingen bild

Trollfar

17 augusti 2014 09:16

@OH, som mycket riktigt visade sig vara en bluff. SVT ljuger precis som Barbapappa svenska folket rakt upp i ansiktet.

 
Ingen bild

svenne

17 augusti 2014 09:21

Många "experter" och debattörer kommenterar nu i media att Reinfeldts utspel "gynnar SD". Om det nu är så att det som SD påpekat under lång tid är en sanning så tyder väl detta på att SD visat en klarsynthet som de andra partierna har saknat och detta är väl egentligen värt beröm.

Uttrycket att "någon gynnas av något" - som är en sanning - skulle även kunna missbrukas i andra sammanhang:

T.ex "Påståendet att rökning skadar din hälsa liksom ett omåttligt alkoholintag gynnar endast fanatiska renlevnadsmänniskor". Att förneka hälsoriskerna med tobak och alkohol är ju lika absurt som att förneka att invandringspolitiken är olönsam.

Menar de skribenter som oroar sig för att SD "gynnas" av att invandringens kostnader är skyhöga och att detta faktum skall förnekas bara för att det är just SD som under lång tid har haft rätt angående detta?

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 augusti 2014 09:27

En som undgått kritik är en tjänsteman på Migrationsverket som utlovade Permanent UppehållsTillstånd för de Syrier som kunde ta sig hit.

Vad hade han för mandat för detta beslut? Ett beslut av den storleken borde självklart ha avgjorts av en omröstning i riksdagen...

För egen del får jag nu ställa om min verksamhet för att kunna överleva ekonomiskt, då risken för att Miljöpartiet hamnar i en kommande regering nu ökat dramatiskt.
Det lär knappast bli en mindre invandring om de ingår i regeringen och knappast mindre ekonomiska pålagor på landsbygden...

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 augusti 2014 09:32

SVT 2 11.05 idag. Muslimsk högtid - fasta och fest. Tar det aldrig slut på denna fasansfulla samhällsförändring..??

 
Ingen bild

Ludvig

17 augusti 2014 09:35

Det lilla jag hört av Reinfeldts tal måste jag kalla mycket märkligt. Han ber svenska folket öppna sina hjärtan för flyktingar, hur vore det om han öppnade sitt eget hjärta för sjuka och arbetslösa svenskar.

 
Ingen bild

! ! !

17 augusti 2014 10:08


Fasta och Fest ! ! !

heter det när den svenska statliga televisionen talar om Ramadabadabambam, muslimernas hungermånad.
Inte ett ord sägs om konsekvenserna för den som bryter mot fastan.
Att bli ertappad med att äta eller dricka dagtid under fastemånaden i islams förlovade land Saudiarabien renderar piskstraff, vid upprepning halshuggning.

Fest?!
Snarare Pest
! ! !

 
Ingen bild

Göta

17 augusti 2014 10:14

SVERIGES ABSOLUT ÄRLIGASTE OCH MODIGASTE JOURNALIST
Idag skriver journalisten Marika Formgren ett sanningsenligt och mycket angeläget inlägg på sin blogg. Hon börjar med följande tre viktiga punkter:

1) Jag anser att dagens svenska invandringspolitik är ohållbar, den raserar de ekonomiska förutsättningarna för vår välfärdsmodell och den leder till stora sociala problem.

2) Det finns inte någon ledarsida i någon etablerad tidning där jag (eller någon annan) får skriva detta. Man får skriva om integrationsproblem, men man får inte ifrågasätta invandringsvolymerna.

3) Jag kan alltså inte fortsätta som ledarskribent, eftersom jag inte vill delta i ett narrspel som syftar till att hålla allmänheten ovetande om viktiga samhällsfrågor och få människor att bekymra sig om andra saker än den stora och dramatiska samhällsförändring som pågår.

Läs hela hennes inlägg här:

http://iloapp.marikaformgren.se/blog/www?Home

 
Ingen bild

Mattias

17 augusti 2014 10:30

Vart nyfiken på vad Bo Frank i Växjö skulle skriva på sin blogg om Reinfeldts tal. Nu har stackarna stängt sin blogg för en tid. Undra om han fick någon slags chock?!

Vad tror du Thoralf?

 
Ingen bild

Niklas R

17 augusti 2014 10:55

@Leon
"Slaktarna i Syrien och Irak är ISLAMISTISKA extremister med en högst förvriden tolkning av Islam som delas endast av ett fåtal."

Användandet av ordet "islamister" ger sken av att de inte är muslimer utan något annat, vilket är fel eftersom det största påbudet inom islam för muslimer är att bedriva jihad, mörda och våldta i islams namn. En muslim som kommer till himlen utan att bära sår eller ärr från strider mot otrogna är inte välkommen i himlen. Mohammeds sista påbud innan han dog var att döda alla otrogna eller tvinga dem konvertera till islam.

Av dessa anledningar så ser eller hör du aldrig några muslimer demonstrera mot slakterna av kristna och otrogna i Syrien, Irak, Nigeria eller Kenya. För att dessa jihadister är bättre muslimer än de som stannar hemma i trygghet. Hur kan en muslim demonstrera mot någon som utför koranens påbud?

Sveriges Utlänningslag är väldigt likt den finska och Finland tar inte emot mer än ca 1500-2000 asyl/flyktingar per år. Jämför det med Sverige så ser du hur mycket Migrationsverket skiter i Utlänningslagen.

 
Ingen bild

Lotta

17 augusti 2014 10:58

@Ludvig
Reinfeldt hatar det svenska folket så till den milda grad att hans plan är att ge bort vårt land. Han stod i plenisalen och sa med föraktfull min att det inte finns några fattiga i Sverige, de fattiga finns i andra länder. Han är allergisk mot bidrag till svenskar men till all världens folk som vill hit är han villig att låta svenska skattebetalare försörja med bidrag resten av deras liv. Denna form av bidrag tycks han däremot inte ha något emot. På frågan om Reinfeldt skiter i det svenska folket är svaret ett rungande JA. Håller med signaturen YYZ, jag avskyr också denne landsförrädare och jag hoppas han i framtiden blir dömd för sina dåd. Det jag tror händer är att Alliansen förlorar valet, Reinfeldt avgår som partiledare och kan smita bakvägen ut ur landet till ett toppjobb inom EU för väl förättat värv, förintelsen av det en gång så fantastiska landet Sverige snart en fullblodsmuslimstat med Sharia och allt annat "trevligt" som hör till denna sjuka ideologi. Då blir det annat ljud i skällan inte minst för alla naiva godhetsapostlar som värnat och försvarat islam, minns vad som hände de lika naiva, blåögda godhetsapostlarna i Iran 1979, de rök först.

 
Ingen bild

Leon

17 augusti 2014 11:10

@ Göta

Tack för att du tar Marika F;s utmärkta blogginlägg som verkligen visar på de grava missförhållanden som råder inom svenska media. Jag ger hennes analys med väl godkänt om än med vissa förbehåll.

1. Invandringspolitiken, i den mån någon sådan överhuvudtaget är existerande, innebär högst påtagliga ekonomiska och sociala problem. Däri ger jag henne helt rätt.

2. En invandringspolitik som innebär ett stort inflöde av invandrare som när den kombineras med en ICKEEXISTERANDE integrationspolitik är ett nära nog säkert "recept" ledande mot "katastrofen". Däremot ser jag det som mycket viktigt att även de påtagliga problemen, "ghettoisering", kriminalitet, bildande av etniska/religiösa enklaver med social och ekonomisk segregation m m tas upp och belyses. Men detta ska givetvis också sättas i relation till den "påfyllning" som dagens invandringspolitik innebär. Det ena ska och kan inte heller frikopplas från det andra och innebär ett problemkomplex som kräver en helhetsbild. Vilket dessvärre idag undertrycks i media som lever i en osund symbios med de politiska makthavarna till ömsesidig nytta utan hänsyn taget till de faktiska konsekvenserna.

3. Detta är bara att beklaga då en oberoende "röst" krävs för att avslöja och sätta strålkastarljuset på narrspelet. Utan en sådan "röst" (och ett fåtal andra) kan problemen även i fortsättningen "sopas under mattan" och den "rosenskrimrande skönmålningen" av samhällssituationen fortsätta i "konsensuspolitikens" förkvävande anda helt obehindrat.

@ Niklas R

Läs om, läs rätt - första stycket av mitt inlägg idag kl 04:30. ISLAMISTER = fundamentalistiska muslimer vars mål är att "deras tolkning" av islam även ska vara styrande i det politiska och sociala samhället.

 
Ingen bild

Lotta

17 augusti 2014 11:14

@Leon
"Slaktarna i Syrien och Irak är ISLAMISTISKA extremister med en högst förvriden tolkning av Islam som delas endast av ett fåtal."

Hörde igår att det finns 1,5 miljarder muslimer i världen. Endast en liten del av dem sögs vara fundamentalister och extremister. Denna "lilla" delen uppgår till ca 60 miljoner. Bland 1,5 miljarder är det klart att 60 miljoner inte är så mycket men 60 miljoner islamister är fler än antalet innevånare i en rad länder flera gånger om.

Om du inte håller med hoppas jag du kan belägga med siffror hur många islamister det finns?

 
Ingen bild

Niklas R

17 augusti 2014 11:49

@Leon

Vilken annan tolkning av koranen finns det förutom den som är skriven?
Eftersom islam inte har en central samlingspunkt, så som kristendomen har. Så avgörs islams rätta ansikte av vem som har mest följeslagare. Nämn en sheik eller imam som INTE tolkar koranen på samma sätt som IS som har mer än några tusen följeslagare.

 
Ingen bild

Lena

17 augusti 2014 14:21

Kanonbra inlägg igår o idag!!!

Angående muslimhotet se filmen om hur muslimer i endast genom att föda många barn tar över i världen.

http://www.youtube.com/watch?v=kKkY5EpVpY

 
Ingen bild

Leon

17 augusti 2014 15:23

@ Lotta

Inga som helst invändningar mot det förmodade antalet fundamentalistiska muslimer. En liten notering kan dock vara värd att göra...en "snabb" beräkning av andelen fundamentalister ger vid handen att dessa utgör 4 % av totalantalet. Därmed inte sagt att denna andel saknar betydelse eller utgör an påtaglig fara för världsordningen.

@ Niklas R

Se svaret till Lotta ovan. Intressant kan ju vara att 96 % av världens muslimer torde vara högst "dåliga" sådana då de inte omfattar den bokstavstroende fundamentalistiska tolkningen an koranen eller hur ? Kan hända är det därför som "slaktardrängarna" i IS, Talibanerna, Boko Haram, Al Shabab m fl endast kan ha ett styrande inflytande genom tämligen "naken" terror riktad mot såväl företrädare för andra religioner som muslimska "trosfränder.

Intressant för övrigt det du påstår att det bara finns EN tolkning av koranen då av allt att döma majoriteten av muslimerna (96 %) inte omfattar den "bokstavstrogna" fundamentalismen som är det som är "styrande" för de olika extremistgrupperna. Detta tyder om inte annat på att IS m fl grupper gör sin högst selektiva tolkning av sanningen enligt koranen. Motsvarande skulle kunna sägas om andra religiösa urkunder (exv bibeln) som hävdas vara "Guds sanna ord" men som också ligger till grund för närmast otaliga "tolkningar" i den tämligen vildvuxna floran av kristna samfund.

 
Ingen bild

AyC

17 augusti 2014 15:49

Fråga till dig, Toralf !
Tack vare denna present från Reinfeldt en månad före valet är det inte omöjligt med ett SD-resultat på 20-25%.
Har SD:s riksdagslista täckning för detta resultat ...?

 
Ingen bild

Lotta

17 augusti 2014 17:06

@Leon
Enligt denna video är andelen radikala mellan 15-25% vilket innebär mellan 180 -300 miljoner. Oklart vilken siffra som stämmer.

http://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s&sns=em

 
Ingen bild

Bagaren i Älvsbyn

17 augusti 2014 18:49


Nyligen höll alliansens ledare Reinfeldt ett av historiens mest bisarra valtal på Norrmalmstorg.

Reinfeldt var bitvis föredömligt ärlig denna gång. Borta var hänvisningarna till den gamla vanliga söndermanipulerade statistiken som framstället invandringen som en ren vinstaffär. Pengarna är slut, var istället budskapet, det finns inget längre något budgetutrymme för reformer. Att vara en "humanitär stormakt", att stärka vår ställning som EU:s största asylland går före försvar, före skola, före sjukvård, ja, före allt annat.

Reinfeldt vädjade därefter om tålamod, han vädjade till folket att öppna sina hjärtan. Men nej Fredrik Reinfeldt, jag har absolut inget tålamod kvar med de politiker som försatt oss i denna situation och nej, Fredrik Reinfeldt, med de närmast surrealistiskt höga skattenivåer jag betalar har jag ingen som helst lust att öppna mitt "hjärta" – med vilket du menar min plånbok – ytterligare.

Vi är ett litet land med mindre än tio miljoner invandrare, men vi är ändå EU:s största asylland. Att jag är kritisk till detta, Fredrik Reinfeldt, beror inte på att det är något fel på min människosyn eller på min värdegrund. Att jag är kritisk till detta, Fredrik Reinfeldt, beror på att situationen är surrealistisk. Att jag är kritisk till detta, Fredrik Reinfeldt, beror på att situationen tydligt visar på att du och dina kollegor fullständigt har tappat kontrollen. Men mest av allt, Fredrik Reinfeldt, visar det faktum att jag och andra ständigt blir misstänkliggjorda, förlöjligade och demoniserade för att vi är kritiska till detta hur förbannat dåligt det svenska samhället mår.


I Älvsbyn har vi en av alliansens medarbetare, Folkpartiets förstanamn Lars-Ingvar Wendt. Folkpartiet driver den sk "arbetslinjen" precis som alliansen i Övrigt.

Lustigt nog så har Lars-Ingvar Wendt inget arbete trots att han är fullt frisk och arbetsför. Lars-Ingvar Wendt vill helt enkelt inte arbeta utan lever på statligt bidrag som försvaret betalar ut (till de som försvaret ej längre har pengar att ha anställda).

På detta sätt så dräneras både statskassan och försvarets kassa av folkpartisten som ej vill arbeta (eller ens söka arbete).

Folkpartisten Lars-Ingvar Wendt är också en av alla de som stödjer Alliansens massinvandring.

Det blir en lite lustig situation med en folkpartist som lever på bidrag och importerar ännu fler bidragstagare.
Lars-Ingvar Wendt skulle mycket gärna kunna ta ett enkelt arbete som skogshuggare, chaufför, kommunalarbetare eller något annat i linje med den "arbetslinje" han själv driver.
Skulle Lars-Ingvar Wendt inte få något vanligt arbete utan förblir arbetslös, så är det inte mer rättvist än att han själv får ingå i FAS 3, den förvaring för långtidsarbetslösa som han själv varit med om att skapa.


Hyckleriet inom folkpartiet har tydligen inga gränser.

 
Ingen bild

Lars Carlsson

22 augusti 2014 08:51

Reinfeldt Överaskad !
Nuonaffären ! Jasså,har Maud köpt ett företag för 89 000 000 000 !
Invandringen ! Oj då ! Kostar invandringen så mycket !
Sent vaknar syndaren ! Ett sant uttryck.
Att han fortfarande har mage att påstå att M har ordning i finanserna !

 
Ingen bild

Peder

25 augusti 2014 21:54

Använd dessa diagram då! Inte på en blogg, utan släng upp dem på tunnelbanan och affischer... Rejält i underkant, mer behövs inte, skulle någon MSM få för sig att kritisera det får ni gratis publicitet och svensson får se sanningen. Win-win.

 
Ingen bild

Lars Carlsson

30 augusti 2014 20:47

Högre lärarlöner i utsatta områden !
Nu ska lärarlönerna höjas beroende på hur många invandrare vi har i vissa områden i Sverige !
Detta kan väl inte SD sanktionera !

 
Ingen bild

lompte

2 september 2014 18:33

lån erbjudande nu här


Jag är en finansiär jag är nära att ge lån med priser
ränta på 2% per månad, med totalt 10.000 till 15.000.000 euro
Jag betalar för alla kategorier av människor, företag, alla typer av näringslivsorganisationer, privatpersoner och fastighetsinvesterare,. Du kan kontakta mig idag om du är intresserad av att få detta lån, kontakta mig för mer information om lånet processen
med mig du ska få ditt lån snabbt

catherinelompte@gmail.com

 
Ingen bild

Arne

11 september 2014 15:22

reinfeldt skiter fullständigt i sverige och svenskarna, vi ska betala och tiga, våra gamla ska svälta, ha en odräglig tillvaro, hemlös,vadå, då? arbetslös, vadå då, jag ser detta som en mentalsjukdom mannen är faktiskt inte riktigt frisk, dessutom så talar han obegripligt, hm,hm,hm,hm,vad säger han?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards