thoralf

Direktlänk till inlägg 4 juli 2014

BESÖKSREKORD PÅ BLOGGEN OCH SLUTORD OM ALMEDALEN

Av Thoralf Alfsson - 4 juli 2014 21:43

Besöksrekord på bloggen under junimånad!

 

Räknaren för antalet unika läsare på bloggen passerade precis 43 000 läsare under juni och det är den högsta noteringen någonsin för en enskild månad. Väldigt roligt och något som jag jobbat för med bland annat infobladet som jag delade ut under EU-valrörelsen.


Under Almedalsveckan har ett stort antal personer kommit och pratat med mig om riksdagslistan och det faktum att valberedningen petade mig från listan. Gemensamt för dem alla är att de är väldigt kritiska till valberedningens agerande. För min del känns det trots allt väldigt bra att ha ett sådant stort stöd inom partiet. Det var egentligen första gången som jag träffade ett så stort antal medlemmar efter valkonferensen.


Men som inom alla företag och organisationer finns det även ögontjänare inom Sverigedemokraterna. Jag har förvånats över vissas frånvaro och tystnad. Men de kanske bara har svårt att prata om det?


Därför känns det extra skönt att min blogg fortsätter väcka intresse och att antalet läsare hela tiden växer!

 

Om jag skulle summera Almedalen så blir det inget positivt omdöme. Det blir bara större och större och mer och mer politiskt korrekt. Angreppen på oss Sverigedemokrater sker allt mer ogenerat. Det som gör mig riktigt orolig är att detta sker hos public service och i många fall får dessa attacker stå helt oemotsagda då angreppen sker helt ”öppet” utan att någon från Sverigedemokraterna finns närvarande. Det sker dessutom väldigt ofta av programledarna själva. Inte minst av unga tjejer med invandrarbakgrund som tycks tro att public service är deras egen sandlåda. Nu är det förstås inte bara unga invandrartjejer utan det finns även de som är lite äldre och borde ha lite mer förstånd som t.ex Alexandra Pascalidou. Men nu ingår även hon i mitt fotobibliotek till hennes stora förtret.




Ursäkta språket men hon är så j…a korkad! Om hon nu inte vill bli fotograferad eller filmad varför sitter hon då i TV4? Jag föreslår att hon byter yrke till något mer anonymt eller flyttar till Grekland om hon inte trivs i Sverige.


 

Foto Thoralf Alfsson ;-)


Nu vet jag ju dessutom att hon inte gillar att jag publicerar bilder på henne på min blogg. Det gör nog att hon kommer få lite extra uppmärksamhet från min sida så jag får chansen att publicera mina bilder lite oftare ;-)


Hur f..n tror hon det är att vara Sverigedemokrat och gå i ett demonstrationståg som omges av tusentals skränande vänsteraktivister och extremister. Som inte bara filmar och fotgraferar utan även kastar diverse föremål mot dig. Tror du inte vi Sverigedemokrater kan vara oroliga? Alexandra Pascalidou du är så fruktansvärt naiv! Du har faktiskt ett eget ansvar för det hat som sprids mot oss Sverigedemokrater.


Trots att jag undvikit att gå på skumma seminarier i Almedalen där antirasister eller Expo varit arrangörer har jag kunnat höra många angrepp och i vissa fall rent hat mot mig och mitt parti.


Chang Frick skriver om hur han blev utestängd från ett seminarium idag. Med rubriken ”Jag fick inte lyssna på antirasisterna” beskriver han på ett lysande sätt denna mobbing. Mycket läsvärt av Chang Frick.


“Ett möte med titeln Antirasistisk utvärdering av veckan ägde rum under fredagseftermiddagen. När jag och min kollega stod i anslutning till mötet för att lyssna blev vi avvisade.

 – Det är Chang Frick och han är en rasist, sade Kawa Zolfagary.”

 

Om jag inte ser helt fel är det Kawa Zolfagary som sitter vid sidan om Alexandra Pascalidou i ovanstående klipp från TV4. Det är inte utan att jag undrar hur det kommer sig att dessa hatiska personer med invandrarbakgrund alltid får medverka i media, inte minst i public service. För det är faktiskt hat mot oss nationalister som styr dessa personer.


Men som tur var lyckades jag även fånga Kawa Zolfagary på bild I Almedalen.


 


Den bästa debatten jag hörde under veckan var när det hettade till mellan Alice Teodorescu och Ali Esbati. Har ni missat den så kommer länken här. Ali Esbati är ju helt knäpp.


"Vägrade skaka hand efter storbråk i sändning

Aftonbladets rasismdebatt orsakade storbråk.

Nu vägrar Alice Teodorescu att ta fler debatter med Ali Esbati (V).

– Det finns en gräns för hur mycket dumhet man kan lyssna på, säger Teodorescu efter debatten.”

 
 
Ingen bild

Du är vad du heter

4 juli 2014 22:00


Pascalidou
Zolfagary
Kaplan
Ali Baba Esbati
luktar femtekolonnare lång väg.

Ska dessa Sverigefientliga invaderare ta makten i landet,
blir det Sveriges undergång.

 
Ingen bild

Farbror Svensk

4 juli 2014 22:24


LO Kommunals Kawa Zolfagary (bilden ovan), slängde ut tidningsreporter!

http://avpixlat.info/2014/07/04/tidningsreporter-kastades-ut-fran-event-av-lo-forbundets-talesperson/

PK och LO sjunger på sista versen!

 
Ingen bild

Tjelvar

4 juli 2014 22:28

Du är en omdömesgill klippa Thoralf !

Som dessutom är ovanligt flitig, kreativ och observant.

Vad händer om jag skriver in ditt namn på valsedeln ?

Eller skall jag ta en blank sedel och skriva Sverigedemokraterna överst och ditt namn därunder ?

Vad säger reglerna ?

 
Ingen bild

Göran

4 juli 2014 22:59

Att hata svenskar och Sverige tycks vara Alexandra Ps stora livselexir. Man förundras över hur någon klarar av att bära på så mycket hat. Att hon dessutom klarar av att vistas bland svenskar i det "avskyvärda" landet Sverige är för mig en gåta. Hon skulle nog må bättre och vara lyckligare någon annanstans. Kanske att hon borde åka tillbaka till Grekland.

@ Tjelvar,
Har också tänkt på att skriva dit namn på en namnlös SD-valsedel. Om Du skriver Thoralf Alfsson på Din så skriver jag Gustav Kasselstrand på min. Det erfodras dock att SD erhåller 88 mandat för att vi ska få in våra representanter i Riksdagen. Friskt vågat är ju som bekant hälften vunnet.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 juli 2014 23:03

Jag skriver det återigen: De politiskt korrekta led ett stort nederlag när SD kom in i riksdagen 2010. De hoppades på att SD skulle tappa väljarstödet till höstens val. Istället är SD,s väljarstöd nu nästan fördubblat.
Deras försök har misslyckats under fyra år och kommer att misslyckas i framtiden.
Så länge som hedersvåld, gruppvåldtäkter, gängskjutningar, åldringsrån, slöjor, bhurkor, vägpirater, "asfaltläggare", "utmaningar", "socioekonomiskt utsatta områden" bara ökar, tvångsgiften, balkongflickor, halalkött, könsstympningar, handskaknigsdomar, ensamkommande "barn", Sandvikenrapporter, osv. osv. fortsätter kommer en ökande skara svenskar att rösta på SD.
Då hjälper det inte att Ullenhag i sann 1984-anda, vrider och vänder på sanningen, eller att sjuklövern och journalisterna mekaniskt säger "rasister" så fort en Sverigedemokrat kommer på tal.

Vad gäller Pascalidou är hon en vacker kvinna. Men det har aldrig visat sig så uppenbart att vettiga åsikter och skönhet inte alltid hör ihop...

 
Ingen bild

Hacke

4 juli 2014 23:09

Grattis till nya rekordet Thoralf!
Fler och fler söker sig till sanning och relevans i den politiska debatten.

 
Ingen bild

i

4 juli 2014 23:39


@ Hulda

"Pascalidou är hon en vacker kvinna"!
- Pyts, tror inte du har sett henne annat än på bild.

"uppenbart att vettiga åsikter och skönhet inte alltid hör ihop"!
- Jo då. Vackra människor hör alltid ihop med vackra insikter.

PS Har du sett en vacker muslim?

 
Ingen bild

kalle

4 juli 2014 23:54

här gottar sig svensk maktelit

http://www.svd.se/naringsliv/har-natverkar-direktorerna-i-sommar_3709422.svd?sidan=5

medans de som byggt upp Sverige och betalt skatt hela livet lever som fattighjon på ålderdomshem.

våldsvänstern som troligen får betalt av makteliten angriper aldrig den som föder dom.

massinvandringsindustrin angrips aldrig av vänsterhycklarna som troligen får del av aleris vinster men under bordet.

 
Ingen bild

Hm

5 juli 2014 00:39

Esbati är helt enkelt en skitstövel i kvadrat. Har aldrig sett någon bete sig så oförskämt i en debatt. Att Alice T inte klippte till honom vittnar om en övermänsklig självbehärskning.

 
Ingen bild

w-son

5 juli 2014 00:40

Thoralf, angående en riksdagsplats eller ej för din del så börjar jag nästan luta åt att du kan göra ett bättre och viktigare arbete för landet utanför riksdagen. Du har helt enkelt större frihet och kan ta ut svängarna på ett annat sätt.

 
Ingen bild

Magentan

5 juli 2014 00:58

Thoralf, den allestädes närvarade journalisten! Du ska verkligen ha STORT TACK för dina reportage med förstklassiga bilder från Gotland och Almedalen.

Apropå de eskalerande rasistlögnerna och annat skitprat som vänsterblockets anhängare alltmer desperat och hämningslöst vräker ur sig om SD, så kan ni läsa ett typiskt exempel på dessa människors enorma rasfixering här på Tobbes Medieblogg.

http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2014/07/dagens-citat-rossana-dinamarca.html



 
Lassekolja

Lassekolja

5 juli 2014 01:16

Ursäkta mig Thoralf att jag skriver så här på Din blogg men jag tycker Pascaslidan kan flytta hem till Rumänien igen där hon kommer ifrån även om hon inte gärna vill kännas vid det! Usch vad jag tycker illa om denna falska "människa"!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Waterbug

5 juli 2014 03:08

Att du ens orkat stå ut i Visby till idag är en gåta.
Vad folk, politiker och 'journalister' måste (läs borde) förstå är att deras förehavanden kommer granskas och det noggrant.

Tiden är ute för åsiktseliten, varenda normalbegåvad arbetare skrattar högljutt åt försöken att ratta in "oss" på rätt spår.

Underbart blogginlägg Thoralf, kampen fortsätter oavsett om min favoritpolitiker är valbar i september

 
Ingen bild

YYZ

5 juli 2014 03:29

Mehmet Kaplan och Aberizak Waberi är praktiserande muslimer.
Om man är muslim har man inte i Sveriges Riksdag att göra. Muslimer är endast lojala med andra muslimer.

Miljöpartiet verkar dessutom vara infiltrerade av illasinnade icke-svenskar dvs.muslimer

Muslimer är det allvarligaste hotet mot Sverige sedan 1:a världskriget!!

 
Ingen bild

Morningstar

5 juli 2014 05:05

Vad har Grekland gjort för ont för att förtjäna denna kvinna? Hon är inte alls grek, utan rumänsk zigenerska. Så skicka henne hellre dit, detta osympatiska land som blivit världsledande i zigenar-export. Igår natt läste jag dessutom en ytterligare osympatisk sak om detta vidriga land i en av djurgrupperna på FB. Man bedriver en systematisk klappjakt på herrelösa hundar. Något som är organiserat och beskyddat av såväl polis som politiker. Tydligen är det inte bara herrelösa som drabbas. Dessa grupperingar attackerar även vanliga medborgare som är ute och rastar sina hundar. Uteslut detta skitland ur EU. Dom förtjänar verkligen att få AP på halsen.

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 juli 2014 07:40

En "liten man"

Integrationsminister Erik Ullenhag fick stå på en pall under en TV-sänd debatt med Jimmie Åkesson (Sd) för att framstå som längre än honom.


http://goo.gl/2RNrie

 
Svensson

Svensson

5 juli 2014 07:40

Thoralf du har vårat stöd,av oss som besöker din blogg,och det är härligt och bra att besöksantalet på din blogg växer,det gör att Sverigedemokraterna får mer människor som stödjer SD:s politik. Det är eldsjälar som dig, som alla partier behöver. Mvh Svensson

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Rune

5 juli 2014 08:27

Nej!
Göran och Tjelvar!
Det går inte att skriva in extra namn på en stängd valsedel. Ni riskerar i så fall att er röst blir ogiltig.

 
Ingen bild

Tony

5 juli 2014 08:42

Pascalidou är inte bara korkad, hon är dessutom
otroligt oförskämd och arrogant, hon beter sig som
om hon är medelpunkten på jorden. Lägg också märke till
hur fjanten på bilden hela tiden nickar till allt vad
hon kräker ur sig! Om allt är så djävligt i Sverige som
dessa figurer gör sken av, vad har dom här att göra? Det
är väl för fan bara att dra till ett annat land, men för
den uppblåsta Pascalidou kan hon då inte räkna med att få
all den oförtjänta pubicitet som hon får i Public Service,
där hon närmast kan betecknas som seriefigur!

 
Ingen bild

SM811

5 juli 2014 08:48

Jag är glad att jag inte är som du Ali. Ali, du är en typisk vänsterkommunist. Vet allt, kan allt, alla andra har fel, svårt att lyssna vad andra säger, avbryter när andra pratar... osv

 
Ingen bild

Hulda mk1

5 juli 2014 09:16

Först vill jag gratta Thoralf till ökade besökssiffror! Ett resultat av hårt arbete.

Men det innebär också att vi som "lider av skrivklåda" här får lägga på ett extra kol.
Vi måste angripa varje troll antingen med tystnad eller ett enda väl anpassat skarpt svar.
Vi får försöka att vara ännu mer pålästa, kolla runt på nätet och hitta ännu mera galenskaper och kort och kärnfullt skriva ner dem här.
Påhoppen och lögnerna kommer att öka under tiden från nu och fram till klockan 20.00 på valdagen i september. Attackerna från Våldsvänstern kommer dessvärre också att öka.
Dåligt saxofonspelande kommer tyvärr också att höras vid SD,s torgmöten. Någon varning eller liknande har inte hörts från Vänsterpartiet mot Dror Feiler.

Ali Esbati, en dyster figur....

 
Ingen bild

Hm

5 juli 2014 09:29

Kommentar från Mattias Karlsson som säger allt.

"För övrigt märker jag hur min allergi mot Almedalen växer för varje år. Har redan en innerlig, brinnande längtan efter vanliga hederliga människor och sunt bondförnuft. Och efter mina barn. Måtte jag slippa åka till den här, av patetiska PR-trick och osympatiska elitmänniskor belamrade, kulturradikala snobbcirkusen nästa år."

 
Ingen bild

joffe

5 juli 2014 10:59

I 30 år röstade jag på M tills vi utvandrade för jättemånga år sedan. Det finns INGET sjuklöverparti att rösta på i dagens Sverige.

Reinfeldt talar inte till SVENSKA folket ex.vis i Almedalen.Var finns den LANDSFADERLIGA svenska stoltheten som nationella ledare typ Erlander utstrålade och förmedlade?
Hela politiska "SJUKLÖVERLIGAN" har gemensamt förrått ett underbart svenskt folk med en tsunami av kravlös invandring fr menaländer som urholkar nationalekonomin för all framtid.

Efter valet kommer den rödgröna sörjan in och INGEN FÖRÄNDRING SKER - tvärt om !
Det finns ett åttonde parti som har ett vettigt partiprogram med det är svenska folket förhindrade att få veta pga en indoktrinerad censurerande ofolklig mediakår som för gemene man bakom ljuset...Detta är ett Sverige i en ask som man tappat respekten för utomlands.

 
Ingen bild

Bo

5 juli 2014 11:01

Ordet rasism flyger fortfarande i luften trots att ingen riktig fattat vad ordet står för. När mormor, 98 år säger ”neger”. är hon då en rasist? Jag har aldrig tvekats som rasist men om detta inträffas är jag beredd. Det blir en motfråga: ”Hur menar du då?”. Om svaret blir: ”Men Herre Gud, det är en väl mänsklig rättighet för hela Jorden befolkning att få komma till Sverige och bli omhändertagen”, är det bättre att fortsätta samtalet med en papperskorg.

 
Ingen bild

Lärare

5 juli 2014 11:08

Men kära nån, nu är måttet rågat rejält...
Just nu står Helle Klein och spyr ut alla invektiv hon kan om SD!
Alice Teodorescu är faktiskt bra, håller på demokratin och yttrandefriheten i landet.

Hur arbetar SVT egentligen, varför får den ene efter den andre stå i TV och vräka ur sig precis vad som helst mot SD!

Vi måste nog uppmärksamma detta mer nu och kräva svar av SVT o övriga!

 
Ingen bild

Funtaren

5 juli 2014 11:31

Jag har alltid haft mycket stor respekt för Alice Teodorescu, men i och med denna debatt utnämner jag henne till övermänniska. Endast en övermänniska kan upprätthålla ett civiliserat uppträdande inför en sådan översittare som Esbati här visade sig vara. Att hon inte tappade koncepterna eller bara gick därifrån är något enormt.

 
Ingen bild

Stundtahl

5 juli 2014 12:51

Att sammanföra ett brilliant intellekt som Alice Teodorescu och en mycket knapp medelmåtta som Ali Esbati i debatt kan bara sluta på ett sätt...
-Förmodligen en fullkomligt utmattad producent som trampade i klaveret och är i behov av långvarig timeout.

Fö. börjar Alice Teodorescu att skriva ledare i SvD under kommande vecka.

 
Ingen bild

Lena

5 juli 2014 13:38

Tack Thoralf till en fantastisk bra blogg och till framgångarna med att fler o fler läser den!
Jag måste erkänna att jag inte tittar så mycket på TV numera, jag blir faktiskt deprimerad av att se fulmedias dimridåer, mörkläggning o orättvisan med att endast "passande" personer får uttala sig. Jag menar, det VET vi ju vad Schyman, Pascalidou, Esbati etc. TYCKER, de har ju fri tillgång till SVT´s nyhetsprogram, morgonsoffor, debattprogram, Almedalen m.m Vad mer behöver vi veta om vad de tycker? Det är samma, samma hela tiden!
Istället läser jag denna blogg o andra för att få relevant nyhetsförmedling, läser Svd´s ekonomisidor, böcker, ser Youtube-filmer/länkar och lyssnar t ex på Red Ice Radio http://www.redicecreations.com
Kort sagt fördjupar jag mig i saker och håller mig till högre kvalitet och framför allt: substans, ett innehåll som kan förklara på ett seriöst sätt vad som pågår i vår tid, och även historien. Sverige har haft fred i 200 år (om man bortser från en decennium med utbrott av våld, bilar i brand , stenkastande på polis och ambulans/brandkårspersonal etc i vissa förorter). Denna långa tid av fred har präglat oss svenskar till ett fredligt folk men tyvärr också gjort oss naiva. Många tror ju blint på vad som sägs på dumburken/står i aftonblaskan. Denna vecka i Almedalen och med det fantastiska mediet internet så ser många av oss tydligare än någonsin hur förljugen media och många politiker/journalister är. VARFÖR ÄGNA SÅ MYCKET TID FÖR DEM? Man blir bara upprörd av det de säger , för det är HAT de förmedlar, precis som Thoralf påpekar i detta blogginlägg. Det här är omvänd rasism, och de "rasifierade bruna kropparna" är utpräglade rasister som hatar vita. Media utnyttjar sitt överläge till att spegla detta för det håller oss kvar i en känsla av hopplöshet o maktlöshet.
Tror att det är bra att läsa bloggar - det utvecklar nya tankar och också bra att få argument och ger också en känsla av samhörighet i denna tid när det är svårare att behålla vänner, bekanta om man inte har samma uppfattningar som dem. Det är bara att anta utmaningarna och kanske, kanske en dag ser vi en större strimma ljus och hopp inför framtiden.

 
Ingen bild

Stefan A

5 juli 2014 13:41

Jonas Sjöstedt vill införa kolchossystemet i Svenska vård, skola och omsorg, men det kommer lika lite att fungera i Sverige som det gjorde i Sovjetunionen(ständig matbrist), bl.a beroende på att människor är olika individer och inte robotar, det är samma gamla kommunistiska teorier om kollektivet som aldrig fungerat, man får lika mycket bet. om man gör mycket eller lite, och då kommer så småningom alla att göra lite, och produktiviteten sjunka till en låg och angenäm nivå, att slita ut sig bara för att bli månadens arbetare är nog inte så lockande, Sjöstedt har nog sett för många gamla Sovjetiska propagandafilmer....

 
Ingen bild

Stefan A

5 juli 2014 13:52

Pascalidou borde kyssa Sverigedemokraternas fötter, för det är bara tack vare hennes hat mot SD som den sunkiga Stockholmska mediemaffian visar något som helst intresse för henne,utan SD hemmafru eller nattvak på äldrevården, och inte "stjärna" i Almedalen...

 
Ingen bild

Hm

5 juli 2014 14:10

Vi får inte glömma bort att Alice Teodorescu är motståndare till Sverigedemokraterna. Hon är en genuint borgerlig debattör medan SD är ett mittenparti med en hel del inslag från vänster i sin politik. Förenklat har SD kapat en bit av vänsterns högerflygel och en bit av 'högerns' vänsterflygel och blir därför angripna av de båda stora blocken.

 
Ingen bild

Bajen666

5 juli 2014 14:27

Grattis Thoralf för din eminenta blogg och alla dina nya besökare.
Har sett en del hylla denna borgliga debattör Alice Teodorescu för att hon står för yttrandefrihet, men det jag hörde och såg i morse att hon höll med Helle Klein att SD är ett Nazistiskt och Facsistiskt parti...där föll hon som en fura.
SD

 
Ingen bild

Hulda mk1

5 juli 2014 14:34

@Stefan A.
Helt rätt! De som är duktiga på att vårda gamla och sjuka ska göra det. De som är duktiga på att sköta vårdföretag, ska självklart göra det.
Det hela luktade/stank av Vänsterns vanliga "övertagande av produktionsmedlen". Hur det gick bla. i Sovjet vet jag också, och det är inte uppmuntrande. Endast en hjärntvättad kommunist saknar den tiden...

Att Pascalidou gör grova pengar och blir känd pga. sitt abnorna SD-hat stämmer säkert också.

Skräcken för både ett större SD och framför allt, SD som vågmästare, kommer att accelerera fram till valet hos de politiskt korrekta. Lögner och fula påhopp i media blir nog tyvärr vanligt.

 
Ingen bild

Lotta

5 juli 2014 14:52

Läser på en blogg att damen som fega Röda Korset sparkade ut i kylan för att hon bara talade sunt förnuft avlidit. Vila i frid.

http://www.kimmoa.se/rn/visa?URL=http%3A%2F%2Fpeterharold.wordpress.com%2F2014%2F07%2F04%2Fsparkade-roda-kors-kvinnan-dod%2F

 
Ingen bild

tant Gul

5 juli 2014 15:14

Dagens nyhet från utanförskapets Malmö - staden
där surrogatsvenskarna nu är i majoritet.

Konstnären Dan Park har idag omhändertagits ännu en gång för hets mot folkgrupp. Under en polisinsats blev ett 20-tal av Parks tavlor, som ställs ut på ett galleri i Malmö med vernissage just idag. nedplockade för vidare transport till Statens Krimunaltekniska Anstalt för konstnärlig och ideologisk analys.
-Jag har alltid upplevt de här bilderna som väldigt kränkande, säger Jallow Momodou, ordförande i Afrosvenskarnas riksförbund, till TT.
Ett 70-tal personer, bland annat från Antifascistisk aktion, protesterade vid lunchtid på lördagen mot att galleriet ställer ut Dan Parks verk.
Dan Park dömdes senast i april till totalt fyra månaders fängelse för hets mot folkgrupp i två fall, samt förtal. Park har bland annat fällts för att ha avbildat tre personer av afrikanskt ursprung i hängsnaror, varav en av dem föreställde just Jallow Momodou. Denne var på plats och var en av dem som i dag högljutt demonstrerade mot att galleriet ställer ut verken.
Se vidare:
http://gotiskaklubben.wordpress.com/

 
Ingen bild

B & S

5 juli 2014 15:23


Zigenerskan Alexandra Pascalidu är ett riktigt kräkmedel,
det kan den intyga som sett henne i verkligheten.
En del kan förledas av hennes kolorerade rouge tro att hon är vacker, som en av kommentatorerna här på bloggen.
Hade hon varit vacker eller åtminstone själv tyckt det hade hon inte varit så gallisk som hon är.

- - - - - - - - - -
Jag älskar det sköna
men vinet ändå mer
Jag på båda ser
och åt båda ler
men skiljer ändå båda
(Bellman)
- - - - - - - - - -
Vackra seder gör jag heder
Vackra later Vackra dater
Vacker fågel Vacker fjäder
Vacker flicka Vackra kläder
(Samuel Columbus)

 
Ingen bild

Onkel Sven

5 juli 2014 17:21

Tack "Lotta" för tipset om Röda Korskvinnan , hade jag jobbat ideellt i Röda Korset och läst detta så hade jag omedelbart slutat i dtta rövarföretag !!

 
Ingen bild

Stundtahl

5 juli 2014 18:57

@Lotta

Tack för din länk!....jag är mycket upprörd över denna händelse och tänker på min mor och alla de som frivilligt arbetat för Röda Korset under stor del av livet.

-Kanske gammelmedia borde ta sig en ordentlig funderare vart de driver sin enfaldiga agenda!?

(Vad jag mfl. tycker om Bengt Westerberg och anhang lämpar sig fn. i skrift på denna privata blogg.)

 
Ingen bild

Maja Dacke

5 juli 2014 18:59

Och det som pågår i Malmö är en förbannad skam.

För att inte smutsa Thoralfs blogg ska jag inte skriva vad jag tycker om dem som invaderat Malmö och får t o m polisen att agera.

Men jag undrar om inte alla malmökonstnärer måste rannsaka alla sina målningar numera.

"Kan där finnas en enda liten svart prick på dem som kan tolkas som något rasistiskt?"

 
Ingen bild

Stundtahl

5 juli 2014 19:10

Sorry... sista meningen saknade INTE...med det förstod ni-:)

 
Ingen bild

Hulda mk1

5 juli 2014 22:11

@Maja Dacke.
Så här i valtider är det extra känsligt och alla är JÄTTEKRÄNGTA... Men att måla ett kvinnligt könsorgan på en vägg i en skola det är ok.
Sverige är ibland väldigt märkligt...

 
Ingen bild

OT

5 juli 2014 23:58

Hyllning till Thoralf - AC/DC - TNT: http://www.youtube.com/watch?v=6_Y3zbRxZ6Q

"See me ride out the media waves
On your colour TV screen,
Out for all information that I can get
You know what I mean,
Women to the left of me,
And women to the right,
Ain't got no gun
Ain't got no knife
Don't you start no fight

Cause my words is T.N.T
I'm dynamite T.N.T and
I'll win the fight T.N.T
I'm a power load T.N.T watch me explain what the media wont say"

 
Angela

Angela

6 juli 2014 07:53

Idag meddelade Ekot SR om att en hemlig grupp försökt hindra SD från inflytande i EU.

F.d MP:s språkrör och riksdagsmannen, numera EU-parlamentariker Peter Eriksson hade så mycket heder i kroppen att han offentliggjorde komplotten. Står det inte klart nu för folk att EU inte är något “finrum” utan ett rövarnäste, en gangsterhåla, dit avdankade korrupta karriärister söker sig för lättförtjänta pengar utan att kunna något. Korruption, dekadens, bedrägerier och intriger, konspirationer för att fängsla hela den europeiska kontinenten i en diktatur som de inte kan fly ifrån. Det stipukerade redan Solana i sitt program för EU: “Det skall inte finnas en endaste håla där folk kan gömma sig.” Före Georgien kriget citerade Bildt programmet som ett mantra.

Förstår alla hur allvarligt konstnären Dan Parks gripande är? Förstår alla hur allvarligt det är att staten stänger ett galleri? Det är ingen sketen liten åklagare i Lund som har ansvar för det, utan detta är planerat högt uppifrån. Precis som attacken mot EU-kritikerna i EU. Naturligtvis diskuterades detta enligt den punkt som fanns på Bilderbergsmötets agenda nu i Köpenhamn. Nu ser vi hur viktigt det mötet var och varför de hålls bakom lykta dörrar. Vem stod för den direkta ordern i Lund?

Där kom det: http://www.friatider.se/park-anh-llen-f-r-siktsbrott

Nu är det inte bara brottsligt att hysa känslor utan även tankar. Skrämmande. Visste inte ens att den lagen fanns. När kom den? Och vem har stiftat den? På vems initiativ? Det var alltså ÅSIKTSPOLISEN som slog till i Malmö. Åsiktspolisen! Nu kan aldrig Sverige anklaga någon diktatur i världen för diktatur. Förbjudna åsikter ingår i en diktatur och ett totalitärt samhälle. Sverige har upphört som rättsstat och som ett demokratiskt land.

http://snaphanen.dk/upload/Exit.pdf

 
Svensson

Svensson

6 juli 2014 08:00

I Malmö hinner inte polisen med att utreda alla brott, då beslutar en åklagare att häkta Dan Park för hans tavlor och konst,kan kränka någon politiskt korrekt, vart är det här landet på väg ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Pepparholm

6 juli 2014 08:22

Tack Angela för de orden! Det är tydligt, att det behövs en mental revolution i de olika statsmakterna där man inte reagerar på våldtäkten på yttrandefriheten och allas vår medborgarrätt.

 
Ingen bild

Lotta

6 juli 2014 09:23

Sverige tar i runda tal ensamt emot lika många asylsökande som USA, Kanada och Australien gör tillsammans. Trots det har vi ingen massinvandring?

http://avpixlat.info/2014/07/06/sverige-tar-emot-fler-flyktingar-an-usa/#more-116691

 
Ingen bild

Lotta

6 juli 2014 09:55

Är det ett nytt gemensamt taget beslut av gammelmedia att tiga ihjäl SD fram till valet? Någon skrev att kvällsblaskorna inte med ett ord nämnde SD efter deras dag i Almedalen. Läste gårdagens ledare i Östran och inte heller där nämns SD en enda gång. Fi som inte ens sitter med i riksdagen nämns däremot.

 
Ingen bild

Andreas

6 juli 2014 10:49

Lyssnade på debatten som du länkar till,mellan Ali Esbati och Alice Teodorescu,där var ochså en person från en organisation som heter Migro,hon sa att organisationen arbetar för en ökad invandring och mångfald till Sverige,medan hon själv sa att hon bor i Schweiz,typiskt hyckleri från dom "goda",gärna massinvandring men inte på min bakgård.

 
Ingen bild

Ludvig

6 juli 2014 13:14

Har man "radioutseende" och inte vill komma med på bild bör man givetvis hålla sig borta från TV-studion...

 
Ingen bild

Lilla ängel

6 juli 2014 16:56

Man får nog tyvärr flytta från Sverige snart pga av alla elaka, oetiska och hatiska människor i ALLA läger :(
Vart man än vänder sig, vart man än läser, ständig pajkastning och elakheter, personangrepp och hån!
INGA verkar kunna skriva blogg, hålla debatt eller skriva inlägg på ett städat, etiskt eller politiskt korrekt sätt...så skäms på er ALLA!!!

 
Ingen bild

Andreas

6 juli 2014 21:00

Thoralf, när en riksdagsledamot fotograferar privatpersoner så är det skrämmande tycker du inte? Det är ett beteende som får en att tänka på fascism.

Jag har ytterligare en fråga till dig. Är du rasist?

 
Ingen bild

MVH Andreas

6 juli 2014 22:34

@Andreas kl 21.00,det var mycket låga och dåliga frågor till Thoralf,nu måste jag tyvärr byta alias pga att inte bli ihopblandad med dig Andreas 10.49

 
Ingen bild

Katochimoto

8 juli 2014 14:23

http://www.sdharfel.se/partiet/

 
Ingen bild

Katochimoto

8 juli 2014 14:28

Det förekommer ingen rasism i SD´s historia eller hur var det nu Jimmie Åkesson uttryckte sig ? Det verkar inte stå helt rätt till hos dem i ert parti då det har förekommit otaliga skandaler med bland annat järnrör och partimedlemmar med konspirationsteorier där staten ska ha som plan att smitta ner folket med "bögpest", intressant eller vad ? Att säga att SD inte är rasister är som att förneka förintelsen.

 
Ingen bild

mehmet

8 juli 2014 15:02

Men Thoralf? Att Pascalidou blir upprörd över nazister, är det på något sätt konstigt? Inte ens sverigedemokrater tycker väl det är något märkligt att räds nazister? Eller??

 
Ingen bild

Velvet

10 juli 2014 02:07

Vad är det för upprörd liten fjortis som driver den här s.ka bloggen ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards