thoralf

Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

KNARKFABRIK

Av Thoralf Alfsson - 23 maj 2014 23:25

För ca en månad sedan avslöjande polisen en ”knarkfabrik” utanför Hultsfred. Hela 735 plantor cannabis beslagtogs i ett hus av polisen. Två män greps också vid tillslaget. Så här skrev Östran.


“Inne i huset påträffades två män, 28 och 33 år, och stora mängder marijuana.

Fyra av rummen var fyllda med plantor och avancerad utrustning för odling. Exakt hur mycket narkotika som togs i beslag är oklart men eftersom brottet rubriceras som grovt torde det röra sig om flera kilo.

Ingen av männen kommer från orten. Båda har erkänt att de arbetat med odlingen men hävdar att de gjort detta på uppdrag av annan person.

Vilken koppling männen har till Hultsfredstrakten eller om fastighetsägaren kände till verksamheten som bedrevs i huset är i nuläget oklart.”

 

Jag har kollat de flesta artiklar angående detta tillslag och försökt hitta mer uppgifter om de häktade men inte hittat något annat än att de inte kommer från orten.


Om man skriver att de inte kommer från orten innebär det att de inte kommer från Hultsfreds kommun enligt min slutledning. De kommer från någon annan ort i landet men definitivt inte från utlandet. Då skriver man inte att ingen av männen kommer från orten utan att männen är utlänningar


Ett typiskt exempel på där media med avsikt försöker vilseleda sina läsare om de häktade männens härkomst. Vid dagens möte i Polisstyrelsen fick jag informationen att båda männen är serbiska medborgare.


Media har än en gång lyckats med sin politiska korrekthet och därmed undanhållit fakta för sina läsare och medborgarna.


Varför är det så förtvivlat svårt att skriva hela sanningen! Vem är det media skyddar?


Här nedan finns länkar till lokalmedias artiklar. 


http://www.barometern.se/nyheter/lanet/knarkfabrik-har-avslojats(4258539).gm

http://www.barometern.se/nyheter/hultsfred/odling-kunde-gett-tiotals-kilo-marijuana(4288559).gm

http://www.vimmerbytidning.se/article/articleview/58227/1/69/

http://www.nyheterna.net/NYHETER/Hultsfred/Knarkfabrik-har-avsloejats


 
 
Ingen bild

Släng ut alla kriminella utlänningar

23 maj 2014 23:45

Frågan du stället bör väl chefredaktörerna kunna svara på
Betalande människor ,som skall rösta i allmänna val har ju rätt att få veta hur saker och ting ligger till.

 
Ingen bild

Thoralf A

23 maj 2014 23:48

Jag har ställt frågan vid flera tillfällen. Svaret är alltid detsamma. De pressetiska reglerna!

 
Ingen bild

Jepperdi

24 maj 2014 00:06

Nu är ju "tyvärr" mycket av gräsodlandet inte lika nysvenskt som annat drogrelaterat. Men jag tycker att det är typiskt att det alltid ska tigas om var brottslingarna kommer ifrån. De skulle ju kunna komma från tex Värnamo och om väldigt många kommer från Värnamo så kan man ju dra en slutsats eller två.

 
Ingen bild

Blåaippan

24 maj 2014 02:03

Ehh, jag har inga argument men jag har en vuvuzela.

 
Ingen bild

Derva

24 maj 2014 03:08

Varför Thoralf är det så viktig för dig att veta vilket land förbrytarna kommer ifrån? Personligen anser jag att ''etnicitet'' och kulturell tillhörighet enbart bör nämnas när det har ett nyhetsvärde. T.ex vid hedersmord eller Knutbydramat.

 
Ingen bild

Sverige är FörDervat

24 maj 2014 03:42

Ehh , Jag ingen verklighetsuppfattning, men jag har pressetik

 
Ingen bild

pelle

24 maj 2014 03:46

Derva
Nu har du ju inte frågat mej, men jag kan ju svara som jag tänker, för mej är det väldigt viktigt att få reda på var de kriminella kommer ifrån, eftersom jag ska gå och rösta så tycker jag att man vill ha samhällsinfo som är så ärlig som möjligt annars är det ju lätt att man röstar fel,eftersom jag tar reda på sanningen genom andra kanaler, så är detta inget problem för mej, men tänk på alla svenskar som inte får reda på sanningen som röstar fel, för att dom inte har fått reda på sanningen, detta borde vara medias plikt, men istället väljer dom att försöka uppfostra oss, hålla undan info för oss, just för att vi inte ska rösta på Sd.

Nu ska jag sova gonatt

Pelle

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

24 maj 2014 07:23

"Pressetiska regler" borde byta namn till "Pressetniska regler" för det är bara det dessa regler handlar om idag.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

S-E Karlsson

24 maj 2014 07:25

Försökte få in en kommentar till vad godhetsaposteln Meg Sunesson Påskallavik skrev i Barometern härom veckan , men fick nobben av moderatorn ,Meg sunesson är snabb att kalla dem som är kritisk till invandringen för nasister och rasister och sånt får man inte kommentera .

 
Svensson

Svensson

24 maj 2014 07:48

Som tidningarna nu skriver,får man intryck av att dom skulle vara svenskar.Fult att beskylla en annan grupp,för brott som andra gör.Då måste det vara bättre att skriva utländska medborgare.Så dom som läser tidningen,får en något sann nyhet med trovärdig fakta.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Sven Dacke

24 maj 2014 08:09

Den frispråkliga före detta prästen frn Öland, som bland annat har debatterat den nya ärkebiskoppen har även skrivit om SD och särbehandlingen.
Och natuligtvis finns det många som kommenterar

Läs hela artikeln på länken

"I SR P4, Radio Kronoberg, fick jag de lokala nyheterna om mejlbombning av Växjö kommun. Jag fattade föga men efterhand talades klartext. På Facebook hade en av kommunens timanställda lagt et inlägg av följande lydelse, och jag är docent så jag citerar korrekt: "Må gud skicka en riktigt blatte som kan knulla Jimmies fru och dotter så att dom kan bli gravida och sprida vidare blattebarnen till landet."

En svensklärare kunde ha synpunkter. Växjö kommun fick problem och frågan ställdes om den timanställda kunde få nya vikariat. Någon ville diskutera skillnad mellan privatliv och arbetsliv. Men är det inte demokratifrågan som blir viktigare? Vad är det för stämningar som nu piskats upp? Och blir plötsligt Svenska kyrkan uppbackare genom ett gudstjänstutbud som riktar sig till dem som står i samma protesttåg som den fromsinta som ber "gud" att sända någon som kan, ja, ni såg själva. Eller ska gudstjänsten inledas med ett skriftermål där all omänsklighet bekänns? För nog ska riksdagsledamoten och partiledaren Jimmie Åkesson räknas in bland medmänniskorna, eller?

PS: Gäller allas lika värde även oss Sverigedemokrater?

http://goo.gl/t0S2fg

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 maj 2014 08:47

De pressetiska reglerna är väl knappast huggna i sten, utan borde kunna ändras.
Men det kommer att bli ännu mer svepande beskrivningar fram till valdagen i höst. Allt för att inte gynna SD.

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 maj 2014 08:56

@Derva.
Jo, det är väldigt viktigt med brottslingars ursprung. Det borde självklart alltid publiceras. Allt för att upplysa allmänheten.
Då ökar det pressen på rättsväsendet att utvisa dömda brottslingar och då även få deras landsmän att förhoppningsvis avstå resan hit.

Vi ser också nu på medias feghet inför den "nya Hagamannen". Den förra hängdes ut med foto och spaltkilometer med text.
Den nya har politiskt korrekt pixlat foto.
Varför kan man räkna ut med den kroppsdel vi sitter på, men tänker alla läsare så? Där kommer de "pressetiska reglerna" och markerar sin existens och cencurerar...

 
Ingen bild

Onkel Sven

24 maj 2014 09:17

Nu har någon verkligen varit elak mot H.G Strömer ,enligt honom själv på hans blogg ,så har någon placerat ett dött rådjur på hans bil !

 
Ingen bild

Mats (ateist)

24 maj 2014 09:28

Verkar inte som att det begås så många brott i Sverige. Du verkar kolla upp alla, och du får ut en sådan här blänkare en gång i månaden, vad hände med dom andra fallen. Vore intressant att veta vad personen som antastade skolpojken för en månad sen, har för hudfärg. och religion. Du som orkar kan du göra ett snabbt överslag, vilka toppar pedofil-ligan, svart eller vit?

 
Ingen bild

felix

24 maj 2014 09:37

Det är väl bara att begära ut häktningsframställan? Så slipper man förlita sig på media.

 
Ingen bild

World Traveller

24 maj 2014 09:54

Mats, åk gärna hit till Afghanistan och återkom sen med dina teorier om pedofiler.

 
Ingen bild

Thoralf A

24 maj 2014 09:54

felix

Förstår du inte skillnaden mot att en privatperson begär ut handlingar från tingsrätten eller att media skriver sanningen?

 
Ingen bild

Thoralf A

24 maj 2014 09:56

World Traveller

Det går bra att åka till valfritt "arabland" också. För att bekräfta teorier.

 
Ingen bild

Lotta

24 maj 2014 10:28

Östran skriver idag om Swedens most wantedlista:

http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Kalmarbo-paa-listan-oever-de-mest-eftersoekta

Men "journalisten" bakom artikeln vågar inte länka till listan. Signaturen Derva kanske har en förklaring varför "journalisten" inte har med länk till listan?

http://www.swedensmostwanted.se/



 
Ingen bild

World Traveller

24 maj 2014 10:33

Ja du Thoralf :-) Det gör det. Men invandringsförespråkarna föredrar att LÄSA om verkligheten på Södertörn folkhögskola och sen sitta och röka cannabis och diskutera ''verkligheten''. Och de 100% säkra på att deras versioner är mer korrekta än de versioner de hör från folk som faktiskt befunnit sig på plats. Alla vita icke-kommunister är ju rasister så dom går inte att lyssna på.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

24 maj 2014 10:54

Vi bor väl i Sverige. Skall jag söka efter fängelsedomar i usa också? Eller kineser i kina?

Konstigt att du inte relaterade ditt egna blogginlägg till colombia.

 
Ingen bild

Tommy

24 maj 2014 16:03

Vart ska man dra gränsen? Om man har gambiansk pappa och svensk mamma ska det anges? Om föräldrarna flyttade hit från Jugoslavien på 70-talet och om förövaren bodde sina första två år i Sarajevo hur ska man då beskrivas. Som jugoslav? Bosnier?

 
Ingen bild

Lotta

24 maj 2014 16:09

@Tommy

Vad tycker du själv?

 
Ingen bild

Tommy

24 maj 2014 17:32

@Lotta
Så länge man är svensk medborgare så tycker jag det är ointressant huruvida man har finsk mamma, har två svenska föräldrar eller har bott 16 år i Somalia.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards